Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:07

Chloru, widzisz jak zaczepiłes o % to już Lajkoniki uciekły :giggle:


Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:10

Tradycja- takie imię dla dziewczynki

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:10

Jestem, młodemu Tomka w krainie kangurów do snu czytałem

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:12

Żubr (Bison bonasus) – gatunek łożyskowca z rodziny krętorogich, rzędu parzystokopytnych. W 2009 roku światowe zasoby gatunku wynosiły około 4230 osobników, z czego jedna trzecia przebywała w hodowlach zamkniętych, pozostałe tworzyły 32 całkowicie lub częściowo wolne populacje[3]. Według danych z 2010 roku w Polsce żyły 1224 żubry, z czego 191 w ośrodkach hodowlanych i ogrodach zoologicznych[4]. Prawie połowa polskiej wolnej populacji skupiona jest w Puszczy Białowieskiej[3], ponadto dzikie żubry w Polsce spotkać można w Bieszczadach, Puszczy Knyszyńskiej, Puszczy Boreckiej oraz w rejonie Mirosławca i Drawska Pomorskiego w województwie zachodniopomorskim[5].

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:12

skokus_2006 pisze: Jestem, młodemu Tomka w krainie kangurów do snu czytałem
skokus_2006, zapunktowałeś u Admina :-d
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 246 razy
Polubione posty: 527 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:13

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:14

bojar pisze: Na forum jestem niedawno (Teraz w ogóle nie wiem czy mogę pisać ,skoro pozbawiono mnie głównego atrybutu tej społeczności). Mam pytanie .Czy ktoś na tym forum kiedykolwiek został zbanowany?
pisz, nie pierdziel ;-)

A zbanowaliśmy jakieś offtopy z taiwanu z penis enlardżmentem. ;-)

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:18

Odkąd mam subaru wielkość nie ma znaczenia :lol:

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:18

Alan, Alan, Alan! pisze: Żubr (Bison bonasus) – gatunek łożyskowca z rodziny krętorogich, rzędu parzystokopytnych. W 2009 roku światowe zasoby gatunku wynosiły około 4230 osobników, z czego jedna trzecia przebywała w hodowlach zamkniętych, pozostałe tworzyły 32 całkowicie lub częściowo wolne populacje[3]. Według danych z 2010 roku w Polsce żyły 1224 żubry, z czego 191 w ośrodkach hodowlanych i ogrodach zoologicznych[4]. Prawie połowa polskiej wolnej populacji skupiona jest w Puszczy Białowieskiej[3], ponadto dzikie żubry w Polsce spotkać można w Bieszczadach, Puszczy Knyszyńskiej, Puszczy Boreckiej oraz w rejonie Mirosławca i Drawska Pomorskiego w województwie zachodniopomorskim[5].

Mówisz ,że schlałeś się żubrem czy zamawiasz u Krakusów :?: :giggle:
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:23

Alan, Alan, Alan! I inni! Teraz mała autoprezentacja Niepołomic. Tu są Żubry w puszczy, ale nie wolno dotykać. Dwa ronda też są.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:26

Kruszyn pisze:
Chloru, widzisz jak zaczepiłes o % to już Lajkoniki uciekły :giggle:
Oj tam od razu uciekli :giggle:

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:33

Do dworu poszli.

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:35

skokus_2006, u was to na pole raczej :-)
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:37

Wy z pola na dwór, my z dworu na pole :razz:

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:39

Ja nie jestem z Krakowa, tylko z okolic.
B Group , WRC fun

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:43

mamgx pisze:Ja nie jestem z Krakowa
Wiemy

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:44

Tak a po czym poznałeś pewnie że mam pole i mi wifi lepiej łapie niż tobie?ciebie? :-p
B Group , WRC fun

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:47

:->
Ostatnio zmieniony 14 gru 2012, o 14:33 przez mamgx, łącznie zmieniany 1 raz.
B Group , WRC fun

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:48

mamgx
W końcu coś w temacie. Najlepiej hamować wifi bo dobrze łapie.

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:50

:xTroll
B Group , WRC fun

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 11 gru 2012, o 23:50

skokus_2006, :thumb: :thumb: :thumb:
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 12 gru 2012, o 18:34

skokus_2006 pisze: Masz rację, przywołuję się do porządku.
mamgx, co więc myślisz, jakie jest Twoje zdanie na założony temat?
Skokus_2006 Nie zauważyłem wczoraj Twojego pytania , nie wiem jak do tego doszło ,naprawdę :?

W (dupowozach) lepiej nie stosować "pięty" ,odpada
Ostatnio zmieniony 13 gru 2012, o 01:49 przez mamgx, łącznie zmieniany 1 raz.
B Group , WRC fun

mamgx
2 gwiazdki
Lokalizacja: małopolska
Auto: impreza gx
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 13 gru 2012, o 01:43

Chloru : Pożartowaliśmy sobie , ale czy według Ciebie zawsze stosuje się tą technikę na śliskim aby uniknąć poślizgu , a zużycia na przyczepnym ?
B Group , WRC fun

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 13 gru 2012, o 02:21

Ja tak robię zawsze jak nie ma automata, albo nie zmieniam bez sprzęgła na kłowej skrzyni. Mam to już na tyle zautomatyzowane, że jak ustawienie pedałów nie pozwala to mi się dziwnie jedzie.

skokus_2006
2 gwiazdki
Lokalizacja: Niepołomice
Auto: Subaru Impreza Outback Sport 2,5 2006 , Mazda Mx-5 1,6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czy lepiej hamować silnikiem czy układem hamulcowym?

Post 13 gru 2012, o 14:37

Dziś przeprowadziłem test. Wyznaczyłem współczynnik KL [Kapelusznikowa dłoń/lewar] lub DS [Dziadkonoga/Sprzęgło]. Wielkości są sobie równe o ile nie dojdzie do zaburzeń w połączeniach neuronowych kierującego. Można to szybko wyczuć poprzez akustyczny sygnał błędu HHHHRRRRYT lub U666 idiot operation odczyt z ECU. Wg danych wynika, że dopiero po wrzuceniu 4 tego biegu jesteśmy w stanie zaoszczędzić jedno wciśnięcie sprzęgła. Dlaczego? Dlatego, że przy hamowaniu biegami(silnikiem) rzadko redukujemy do biegu pierwszego. Z 4-3, 3-2 współczynnik KL=2. Z 4 -0 KL=1. Z obserwacji wynika, iż jazda po Krakowie w zasadzie wyklucza włączenie biegu piątego, chyba że chcemy się pochwalić koledze, że mamy właśnie pięć biegów. Trochę poważniej (może się uda), to zdaje się, że hamując biegami dostarczamy świeżej dawki oleju do układu smarowania silnika już odciążonego, a przeciążenia układu korbowego przy płynnych redukcjach uznałbym za pomijalne w porównaniu do rytualnych strzałów ze sprzęgła przy starcie, czy innych mało popularnych zachowań wśród porządnych kierowców. Dodatkowo patrząc na sytuację drogową, dalej niż znajdujący się kurnik na masce jesteśmy w stanie zaoszczędzić o wiele więcej niezwykle cennych elementów naszych pojazdów. W gruncie rzeczy miałem już kilka wynalazków i w każdym z nich akurat silnik działał do końca-buda już nie.

ODPOWIEDZ