FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 17 gru 2012, o 23:26

WiS, co do komfortu to jednak Forek ma twarde zawieszenie - co znaczy m.in. że dobrze się trzyma drogi. I owszem, ja też robię czasem po 1000 km dziennie po Polsce i nie narzekam, ale jednak szybki przejazd przez nierówną nawierzchnię powoduje apel plomb. Moim zdaniem o to chodziło Boombasticowi i ja się z tym zgadzam.
WiS pisze: black_onyks napisał(a):jak z dostępnością części? te z EU też pasują?,


W wiekszości powinny - teoretycznie - w końcu Forki EU i US to auta z tej samej linii produkcyjnej... ale w praktyce :roll:

Wydaje mi się, że wszystkie wersje US są z Indiany, ale mogę się mylić.

Enyłej kiedy gadałem w zaprzyjaźnionym warsztacie to PODOBNO (bo powtarzam zasłyszane opinie) dużo części (blacharka, ale też i silniki) się różni. Może i to prawda - a może taka marketingowa gadka, żeby kupować EU spece.



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 01:03

Konto usunięte pisze: Forek ma twarde zawieszenie

:o

:?

:-d




:lol:


Przejedź się kiedyś czymś, co ma twarde zawieszenie :giggle:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Post 18 gru 2012, o 01:04

Forek ma komfortowe zawieszenie z dużym skokiem.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 01:07

Konto usunięte pisze: Wydaje mi się, że wszystkie wersje US są z Indiany, ale mogę się mylić.

Tylko Legacy/OBK, Tribecka.

Forki i Imprezy powstają w JP.

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 03:17

WiS pisze: Ale rozumiem, że jesli ktoś porównuje z mercem E-klasse, czy nawet Superbem, to Forester przegra. 8-)
Znam przypadek, gdzie na szali stał nowy Superb i nowy Forester i jednak stanęło na Forku. Choć do końca sam nie rozumiem dlaczego ;-)

subarutux
2 gwiazdki
Lokalizacja: Prawie Bieszczady
Auto: Forester 2.0D 09
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 11:34

Może osoba kupująca chciała mieć możliwość dojechania samochodem np. do przełęczy Regietowskiej koło Wysowej Zdroju? Albo miała ranczo na Mazurach?

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 11:37

So What! pisze: Forek ma komfortowe zawieszenie z dużym skokiem.

Komfortowe nie wyklucza twardego. Doprecyzowując: nie buja się.
jarmaj pisze: Przejedź się kiedyś czymś, co ma twarde zawieszenie

Wszystko zależy od punktu odniesienia, a nie rozmawiamy tu o furach z amortyzatorami zalanymi na sztywno betonem.

Przejedź się kiedyś SUVem innym niż Forek, to zobaczysz o co mi chodzi.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 17:47

jarmaj pisze: Przejedź się kiedyś czymś, co ma twarde zawieszenie

Przejedź się czymś co ma komfortowe zawieszenie.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 18 gru 2012, o 23:08

to fakt forester to auto z dusza mowie o pierwszej generacji uturbinej ze sportowym wydechem moc podnioslo mi okolo 20 koni a do tego fajnie gada jak dodaje gaz :->

pauluswck
0 gwiazdek
Auto: Forester MY05 2.5 AT US L.L.Bean
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 19 gru 2012, o 00:05

black_onyks pisze:dzięki za pomoc, myślę że zdecyduje się na Outbacka 2.5 165KM automat, tylko jeszcze muszę się zorientować jak z instalacją do takiego modelu. a ma ktoś może forka 2,5 z USA? jak z dostępnością części? te z EU też pasują?, chodzi mi o rocznik (2003-2005)
Ja mam takiego Forka, co prawda żadnych częsci jeszcze nie kupowałem do niego ale z tego co wiem to różnice są znikome (radio CD, reflektory, błotnik bez migacza no i silnik 2,5 N/A dostępny tylko na rynek USA). Generalnie bardzo fajnie chodzi ten silnik w AT szczególnie jak mu się wciśnie gaz do dechy :-) , szukałem właśnie tej wersji bo 125 KM w AT to wg mnie trochę za mało- 167KM jest super.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 19 gru 2012, o 00:11

tak ten wyglada i ma 190 konikow :-)
Załączniki
subaru4.JPG

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 19 gru 2012, o 01:04

Jesli gaz to tylko silniki SOHC,czyli 2.0 125KM i 2,5 165KM, co jest w 3.0 nie wiem-zawsze mozna sprawdzic na http://opposedforces.com,rowniez porownac czesci EU - US.
W SOHC regulacja zaworow bez potrzeby wyciagania silnika, koszt zamknie sie w paru stowkach.
W nowszych konstrukcjach regulacja luzu na szklankach i trzeba silnik wyjmowac, a na LPG moze to byc konieczne nawet co 40-50 tys km.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 19 gru 2012, o 09:22

helo pisze:Jesli gaz to tylko silniki SOHC,czyli 2.0 125KM i 2,5 165KM, co jest w 3.0 nie wiem-zawsze mozna sprawdzic na http://opposedforces.com,rowniez porownac czesci EU - US.
W SOHC regulacja zaworow bez potrzeby wyciagania silnika, koszt zamknie sie w paru stowkach.
W nowszych konstrukcjach regulacja luzu na szklankach i trzeba silnik wyjmowac, a na LPG moze to byc konieczne nawet co 40-50 tys km.
jestes z zamoscia? ja tez z tamtad pochodze mieszklalem tam 25 lat :mrgreen:

przymar
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Legacy IV
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 19 gru 2012, o 19:50

helo pisze:Jesli gaz to tylko silniki SOHC,czyli 2.0 125KM i 2,5 165KM, co jest w 3.0 nie wiem-zawsze mozna sprawdzic na http://opposedforces.com,rowniez porownac czesci EU - US.
W SOHC regulacja zaworow bez potrzeby wyciagania silnika, koszt zamknie sie w paru stowkach.
W nowszych konstrukcjach regulacja luzu na szklankach i trzeba silnik wyjmowac, a na LPG moze to byc konieczne nawet co 40-50 tys km.
3.0 - na pewno nie gazować, TTTM. Brać SOHC tylko dla regulacji zaworów to wg mnie pomyłka.
DOHC są mocniejsze przy tej samej pojemności, a 2.0 przykładowo w Legacy ma 165 koników co przy magicznej barierze 2 litrów dla akcyzy, podatków, OC i Bóg wie czego jeszcze w przyszłości, może odwrócić opłacalność wynikającą z regulacji zaworów. Ale jestem trochę nieobiektywny ;-)

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 20 gru 2012, o 19:02

przymar pisze: Brać SOHC tylko dla regulacji zaworów to wg mnie pomyłka.
DOHC są mocniejsze przy tej samej pojemności, a 2.0 przykładowo w Legacy ma 165 koników co przy magicznej barierze 2 litrów dla akcyzy, podatków, OC i Bóg wie czego jeszcze w przyszłości, może odwrócić opłacalność wynikającą z regulacji zaworów. Ale jestem trochę nieobiektywny ;-)
Gazowanie przy opcji że co 40-50tys możesz być zmuszony wydać 1,5k to dopiero pomyłka. Akcyza rośnie od 2000cm^3 o 15% -koszt jednej regulacji na każde 10k ceny auta, różnice na OC pominę.
2.5 SOHC zdecydowanie lepiej będzie jeździć niż 2.0 DOHC , przy tej samej mocy .

robertrad.
0 gwiazdek
Auto: Subaru outback
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: FORESTER i OUTBACK, jaki model wybrać?

Post 27 gru 2012, o 21:21

Witam
Posiadam Subaru outback 2.5 z 2005 roku który posiada instalację gazową od przebiegu 180000km, obecnie licznik wyświetla przebieg 330000km i pragnę poinformować iż do tej pory problemów z motorem nie było żadnych. Spalanie mieści się w granicach 10-12 litrów gazu, dodam że autko jeździ głównie trasy. Jeśli jeszcze się zastanawiasz to polecam outbacka, bardziej komfortowy niż forester z tych lat.

ODPOWIEDZ