Forester S turbo 1999 manual czy automat

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 01:01

Boombastic pisze:
darecki1981 pisze: Co do tego co powiedziales, co za fachowcy-mowie dynamika i jeszcze raz dynamika!!!!poczytaj i pojezdzij a zrozumiesz :-) narazie poczytaj :razz:

Dynamika czego? Oleju w skrzyni biegów?
Nie tylko ty masz moda. Jak chcesz być szybszym z dłuższymi biegami, stratą na przekładni hydrokinetycznej i przy słabszym silniku?
Dynamika to reakcja auta na pedal gazu,ja mam 240 km w automacie,przy momencie 310 Nm i to mi wystarczy.A co do szybkosci, to nie biore udzialu w zawodach wyscigowych, ani tez nie jestem kolekcjonerem punktow karnych.Ale jak trzeba "przyorac" by wyprzedzic, to zbiera sie bardzo ladnie.Kolega ma gt-eka, sam powiedzial po przejazdzce"nie spodziewalem sie czegos takiego po czym takim" :-)



Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 02:10

Bosze..jedni byli w burdelu a drudzy słyszeli od kolegów jak tam jest... :evilgrin: Jak ktoś się zastanawia nad manuałem a automatem to jasne ,że nie będzie użytkował go jak jarmaj (sorki za przywołanie do tablicy). Jeździłem automatem rrosia , i nie mam nic przeciwko, jeżdżę dwoma VW AT i też nie mam ,jasne że gorzej się hamuje redukcją. Opowieści o 1 czy 2 sekundach różnicy to bajka...tak jak 240 kucy czy 211 szczególnie w autach paro letnich.Jak ktoś dużo jeździ w mieście to niech się nie zastanawia tylko AT(taniej i nie czuć śmierdzącego sprzęgła ). Nie warto słuchać opowieści tych co jeżdżą subaru raz na jakiś czas z tyłu lub na prawym... :mrgreen: Jak kupi sobie turbo to i tak mało aut będzie w stanie mu dorównać , szybsze go objadą bez względu na skrzynię...Znajdź auto w dobrym stanie i się chłopaku ciesz z posiadania plejad a nie słuchaj opowieści kolegów co słyszeli jak było w burdelu ... :giggle:
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 02:48

Kruszyn pisze:Bosze..jedni byli w burdelu a drudzy słyszeli od kolegów jak tam jest... :evilgrin: Jak ktoś się zastanawia nad manuałem a automatem to jasne ,że nie będzie użytkował go jak jarmaj (sorki za przywołanie do tablicy). Jeździłem automatem rrosia , i nie mam nic przeciwko, jeżdżę dwoma VW AT i też nie mam ,jasne że gorzej się hamuje redukcją. Opowieści o 1 czy 2 sekundach różnicy to bajka...tak jak 240 kucy czy 211 szczególnie w autach paro letnich.Jak ktoś dużo jeździ w mieście to niech się nie zastanawia tylko AT(taniej i nie czuć śmierdzącego sprzęgła ). Nie warto słuchać opowieści tych co jeżdżą subaru raz na jakiś czas z tyłu lub na prawym... :mrgreen: Jak kupi sobie turbo to i tak mało aut będzie w stanie mu dorównać , szybsze go objadą bez względu na skrzynię...Znajdź auto w dobrym stanie i się chłopaku ciesz z posiadania plejad a nie słuchaj opowieści kolegów co słyszeli jak było w burdelu ... :giggle:
podpisuję się oboma ręcamy :thumb:
A tak na poważnie to nie znaczenia do normalnej jazdy . Różnica jest dopiero przy uppalaniu

bojar
6 gwiazdek
Lokalizacja: warszawski-zachodni
Auto: forester 2,5XT,Q5
Polubił: 84 razy
Polubione posty: 234 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 12:01

Kruszyn pisze:Bosze..jedni byli w burdelu a drudzy słyszeli od kolegów jak tam jest... :evilgrin: Jak ktoś się zastanawia nad manuałem a automatem to jasne ,że nie będzie użytkował go jak jarmaj (sorki za przywołanie do tablicy). Jeździłem automatem rrosia , i nie mam nic przeciwko, jeżdżę dwoma VW AT i też nie mam ,jasne że gorzej się hamuje redukcją. Opowieści o 1 czy 2 sekundach różnicy to bajka...tak jak 240 kucy czy 211 szczególnie w autach paro letnich.Jak ktoś dużo jeździ w mieście to niech się nie zastanawia tylko AT(taniej i nie czuć śmierdzącego sprzęgła ). Nie warto słuchać opowieści tych co jeżdżą subaru raz na jakiś czas z tyłu lub na prawym... :mrgreen: Jak kupi sobie turbo to i tak mało aut będzie w stanie mu dorównać , szybsze go objadą bez względu na skrzynię...Znajdź auto w dobrym stanie i się chłopaku ciesz z posiadania plejad a nie słuchaj opowieści kolegów co słyszeli jak było w burdelu ... :giggle:
I na tym proponuję poprzestać.Dawno nie czytałem tak rozsądnej wypowiedzi.A w szczególności 2 ostatnie zdania.

Te wszystkie dyskusje o wyższości jednego nad trzecim :-) do niczego nie prowadzą.

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 21:47

darecki1981 pisze: Dynamika to reakcja auta na pedal gazu,ja mam 240 km w automacie,przy momencie 310 Nm i to mi wystarczy.A co do szybkosci, to nie biore udzialu w zawodach wyscigowych, ani tez nie jestem kolekcjonerem punktow karnych.Ale jak trzeba "przyorac" by wyprzedzic, to zbiera sie bardzo ladnie.Kolega ma gt-eka, sam powiedzial po przejazdzce"nie spodziewalem sie czegos takiego po czym takim" :-)
A jaka to niby jest reakcja na pedał gazu w planetarce? Rozłącza lock-up, skaczą obroty. Mylisz raczej redukcję wykonaną przez automata z reakcją na dodanie gazu całego auta. W manualu zrobię to szybciej i bez strat i to w momencie wybranym przeze mnie. To jest niewykonalne przy nowoczesnych współczesnych automatach które zmieniają biegi ultraszybko, ale nie w przypadku takiego starocia konstrukcyjnego jak twoja skrzynia.
Najpierw się chwalisz modyfikacjami silnika, opisujesz jak się zmieniły osiągi, ale to nie jest zasługa skrzyni, a potem się rakiem wycofujesz że przecież nie potrzebujesz osiągów. Trochę konsekwencji. Chcesz porównywać które auto ma większego penisa? Ty na razie dobiłeś z modyfikacjami do serii mojego modelu, ja poszedłem trochę dalej. Ciesz się z tego co masz, ale nie pisz bajek o tym starym automacie.

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 21:57

Boombastic pisze:
darecki1981 pisze: Dynamika to reakcja auta na pedal gazu,ja mam 240 km w automacie,przy momencie 310 Nm i to mi wystarczy.A co do szybkosci, to nie biore udzialu w zawodach wyscigowych, ani tez nie jestem kolekcjonerem punktow karnych.Ale jak trzeba "przyorac" by wyprzedzic, to zbiera sie bardzo ladnie.Kolega ma gt-eka, sam powiedzial po przejazdzce"nie spodziewalem sie czegos takiego po czym takim" :-)
A jaka to niby jest reakcja na pedał gazu w planetarce? Rozłącza lock-up, skaczą obroty. Mylisz raczej redukcję wykonaną przez automata z reakcją na dodanie gazu całego auta. W manualu zrobię to szybciej i bez strat i to w momencie wybranym przeze mnie. To jest niewykonalne przy nowoczesnych współczesnych automatach które zmieniają biegi ultraszybko, ale nie w przypadku takiego starocia konstrukcyjnego jak twoja skrzynia.
Najpierw się chwalisz modyfikacjami silnika, opisujesz jak się zmieniły osiągi, ale to nie jest zasługa skrzyni, a potem się rakiem wycofujesz że przecież nie potrzebujesz osiągów. Trochę konsekwencji. Chcesz porównywać które auto ma większego penisa? Ty na razie dobiłeś z modyfikacjami do serii mojego modelu, ja poszedłem trochę dalej. Ciesz się z tego co masz, ale nie pisz bajek o tym starym automacie.
uspokuj sie i ciesz sie autem :-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 26 gru 2012, o 22:33

So What! pisze: Bo w przypadku Subarowej skrzyni 4EAT tak właśnie jest. Przejechałem ponad 1 kkm aktualnym modelem Imprezy z tą skrzynią i byłem zaskoczony, jak bardzo potrafi zamulić mały, w miarę lekki samochód z dwulitrowym silnikiem :?
5EAT jest w sumie ok. Ale skrzynie czterobiegowe, to straszne zamulacze.
So What!, nie wyolbrzymialbym przewagi 5EAT nad 4EAT w tym przypadku.
To te 95 dodatkowych KM robi u Ciebie robotę.
I nie przeszkadza im aż tak bardzo w tej robocie te160 dodatkowych kg.
;)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 01:02

Лукашэнка pisze: So What!, nie wyolbrzymialbym przewagi 5EAT nad 4EAT w tym przypadku.
To te 95 dodatkowych KM robi u Ciebie robotę.
To oczywiście dalej jest klasyczny automat. Trochę jednak szybszy i nowocześniejszy. Dodatkowy biegi i łatwiejszy wybór określonego biegu też robią drobną różnicę ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 10:40

So What! pisze:To oczywiście dalej jest klasyczny automat. Trochę jednak szybszy i nowocześniejszy. Dodatkowy biegi i łatwiejszy wybór określonego biegu też robią drobną różnicę ;-)
Co masz na myśli, pisząc, że szybszy?
Znasz jakieś konkrety na temat szybkości przełączania biegów w obu tych skrzyniach?
Bo z samego faktu, że skrzynia ma 5, a nie 4 biegi, wynika, ze ta pierwsza częściej przełącza, czyli w sumie zajmuje to więcej czasu.
Jeśli skrzynia jest połączona ze stosunkowo słabym, mało elastycznym silnikiem, to faktycznie większa gęstość przełożeń będzie oczywistą zaletą.
Ale w elastycznych silnikach, w których spory moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie obrotowym?
Nie ma problemu.
Na przykład w moim Foresterze 2.5XT (silnik z VVT), 4-biegowa skrzynia daje radę. :razz:

Zgoda, że VTD (występujące w 5EAT oraz w 4EAT w amerykańskiech WRXach) to jest nowocześniejsze rozwiązanie.
Co nadal nie oznacza, że w jakimkolwiek sensie "szybsze".

Łatwiejszy wybór okreslonego biegu?
Masz na myśli łopatki przy kierownicy?
- OK, fajny gadżet.
;-)
Ostatnio zmieniony 27 gru 2012, o 12:02 przez Gootek, łącznie zmieniany 2 razy.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 11:11

Лукашэнка pisze: Znasz jakieś konkrety na temat szybkości przełączania biegów w obu tych sprzyniach?
Nie znam. To subiektywne odczucia ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 12:08

So What! pisze:
Лукашэнка pisze: Znasz jakieś konkrety na temat szybkości przełączania biegów w obu tych sprzyniach?
Nie znam. To subiektywne odczucia ;-)
Proponuję dla porównania jakieś Mondeo 2.0 (240KM) ze skrzynią PowerShift.
(lub jakąś Skodę z DSG).
:razz:

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 14:21

Лукашэнка pisze: Bo z samego faktu, że skrzynia ma 5, a nie 4 biegi, wynika, ze ta pierwsza częściej przełącza, czyli w sumie zajmuje to więcej czasu.

To prawda. W nowych BMW są fantastyczne ośmiobiegowe skrzynie ZF, które właśnie z uwagi na fakt takiej dużej liczby przełożeń przez większość ruchu miejskiego zajmują się szukaniem tego właściwego biegu. Fakt, że robią to błyskawicznie, ale mimo wszystko jest to nieco irytujące ;-)
So What! pisze: Лукашэнка napisał(a):Znasz jakieś konkrety na temat szybkości przełączania biegów w obu tych sprzyniach?


Nie znam. To subiektywne odczucia

No właśnie, a skąd się bierze ta subiektywność.

Przyjrzyjmy się, jakie przełożenia występują w skrzyniach Subaru:

Automat

4 EAT Gear Ratios: 1st 2.785 2nd 1.545 3rd 1.000 4th 0.697 Rev 2.272
5 EAT 1st 3.080 2nd 2.264 3rd 1.471 4th 1.000 5th 0.834 Rev 3.372

i manual

używany w S-Turbo Gear Ratios: 1st 3.785 2nd 1.945 3rd 1.500 4th 0.994 5th 0.780/(0.735 WRX) - Final 4.11 (3.90 WRX)
używany w nie-turbo od 2003 1st 3.454 2nd 2.062 3rd 1.448 4th 1.088 5th 0.871 Rev 3.545
używany w turbo od 2003 1st 3.166 2nd 1.882 3rd 1.296 4th 0.972 5th 0.738 Rev 3.545

(za: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... nsmissions )

Nie pamiętam, czy Szymon ma wolnossącą H6 czy turbo, ale w każdym razie przełożenia w skrzyni 5 EAT są bardzo zbliżone do przełożeń w 5 MT non-turbo. Stąd też mogą wynikać subiektywne odczucia "lepszego" przyspieszania skrzyni 5 EAT (pomijając oczywiście zbliżoną liczbę biegów i wynikający stąd większy komfort psychiczny).
Лукашэнка pisze:
So What! pisze:
Лукашэнка pisze: Znasz jakieś konkrety na temat szybkości przełączania biegów w obu tych sprzyniach?
Nie znam. To subiektywne odczucia ;-)
Proponuję dla porównania jakieś Mondeo 2.0 (240KM) ze skrzynią PowerShift.
(lub jakąś Skodę z DSG).
:razz:
Ale to są skrzynie dwusprzęgłowe, więc nie do końca automatyczne :->

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 16:42

Konto usunięte pisze: Nie pamiętam, czy Szymon ma wolnossącą H6 czy turbo

Chyba nie ma innych niż wolnossące

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 17:27

Bardziej chodziło mi o to, czy ma H6 czy GT

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 17:45

Konto usunięte pisze: Bardziej chodziło mi o to, czy ma H6 czy GT

Szymon i GT? Dopiero po 40-tce :mrgreen:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 20:53

Лукашэнка pisze: Proponuję dla porównania jakieś Mondeo 2.0 (240KM) ze skrzynią PowerShift.
(lub jakąś Skodę z DSG).
:razz:
A mają wersje z AWD? :razz:
Konto usunięte pisze: No właśnie, a skąd się bierze ta subiektywność.
Chociażby stąd, że szybkość zmiany biegów zależy od wybranego trybu (Inteligent, Sport, Sport Sharp). W modelach wolnossących ze skrzynią 4EAT takiego wyboru nie zaobserwowałem :->
Konto usunięte pisze: Bardziej chodziło mi o to, czy ma H6 czy GT
H6
Konto usunięte pisze: pomijając oczywiście zbliżoną liczbę biegów i wynikający stąd większy komfort psychiczny
Krótsze przełożenia, to lepsza dynamika, a nie tylko "komfort psychiczny" ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 21:31

So What! pisze:
Лукашэнка pisze: Proponuję dla porównania jakieś Mondeo 2.0 (240KM) ze skrzynią PowerShift.
(lub jakąś Skodę z DSG).
:razz:
A mają wersje z AWD? :razz:
Kura może mieć...


w Fordzie to zbędne ;)
No właśnie, a skąd się bierze ta subiektywność.
Chociażby stąd, że szybkość zmiany biegów zależy od wybranego trybu (Inteligent, Sport, Sport Sharp). W modelach wolnossących ze skrzynią 4EAT takiego wyboru nie zaobserwowałem :->
najwyraźniej, tam jest zawsze "Very Inteligent"
;)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 21:35

Лукашэнка pisze: Kura może mieć...

w Fordzie to zbędne ;)
Kura ma Torsena, czy Haldex? ;-)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 21:43

So What! pisze:
Лукашэнка pisze: Kura może mieć...

w Fordzie to zbędne ;)
Kura ma Torsena, czy Haldex? ;-)
to nie sekcja forum dla "kochających inaczej".....
;)

hemi112
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: a ze z Bolesławca
Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
Polubił: 0
Polubione posty: 13 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 27 gru 2012, o 22:07

dobrze żeście przypomnieli :-)
Miałem kuraka wyciągnąć z zamrażarki :-)
kiedy człowiek naprawdę chce żyć,to medycyna jest bezsilna:)

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 28 gru 2012, o 12:11

So What! pisze: Chociażby stąd, że szybkość zmiany biegów zależy od wybranego trybu (Inteligent, Sport, Sport Sharp). W modelach wolnossących ze skrzynią 4EAT takiego wyboru nie zaobserwowałem

Eeee, ten Si-Drive to taki rozbudowany guzik "POWER" ;-) Chociaż, oczywiście, ożywia auto.
So What! pisze: Krótsze przełożenia, to lepsza dynamika, a nie tylko "komfort psychiczny"

Wiem wiem, każdy ścigant spod świateł włącza reduktor przed ruszeniem :->

A tu http://www.xcceleration.com/4EAT-101.htm taka mała szpileczka do dyskusji MT czy AT (ok, dotyczy VTD, ale ponieważ mowa jest o skrzyni 4EAT - wrzucam) :giggle:

Why the 4EAT is better then the 5MT.

All of us are forgetting the main advantage of the Auto-WRX: the AWD system itself. When we talk of "Rally Proven", the "proof" is actually missing in the Manual-WRX. Here is the reason why:

The VTD-AWD system of the Auto-WRX is the most advanced AWD system of Subaru, with a true torsen (torque sensing) planetary gear center differential, which works in association with electronically controlled continuously variable multi-plate clutch-packs. The torque split is at 45/55, with a slight rear bias in power, in normal driving, unless more is needed front or back. This system equals in sophistication and effectiveness, the best AWD systems currently available in the market including the Audi Quattro (not the "Quattro" present in the Audi TT, which is inferior to the VTD-AWD). The VTD-AWD system is conceptually identical to the AWD systems present in the World Rally Conquering Subarus, the significant difference being that the WRC cars have driver adjustable torque splits and are much more of a heavy-duty kind. The hardware otherwise is identical in design. The Rally Subarus also have a true auto-manual transmission, which is actually a clutch-less manual, but the underlying AWD system is better adaptable to the Auto-WRX, not the manual-WRX, due to which the manual-WRX soldiers on with an AWD system that is essentially tractor-technology. "Gets the job done" but nothing to write home about.

The other Auto-Subarus do not have the torque-sensing center differential and drive more like a FWD car in normal driving.

The manual WRX on the other hand, has the same Viscous coupling AWD system present in all other manual Subarus, which is a reactive system, as opposed to the proactive nature of the VTD-AWD system of the Auto-WRX. The viscous fluid which is used to transfer torque front/back needs slippage before it can react and transfer torque. Also, since differential lock is achieved due to the viscous fluid being twisted (unlike the torque sensing incredibly sturdy planetary gear differential in the Auto-WRX), the torque-transfer is both slow and in efficient. The AWD system of the manual WRX cannot be compared with the Audi Quattro or any other sophisticated AWD system. It does not have the breadth of operation (cannot transfer the amount of torque front/back like the VTD-AWD), the reactiveness (reacts slowly due to its very Viscous coupling nature) or the rapid torque transfer characteristics (due to the "reactive" nature of the system) of the VTD-AWD equipped Auto-WRX. With the Viscous coupling AWD system present in the manual-WRX, Subaru certainly would not be winning many rallies....just a heads-up.

Everything else remaining the same, I would have preferred a manual in the WRX. But in this particular case, everything else is not the same. Far from it! Let’s face it - we love these cars for their AWD systems and not for their "manual gear shift capability".


So on that criteria,

the Manual-WRX has a huge and glaring deficit and the 4EAT is the “Best Kept Secret”.
Czy zatem biorąc pod uwagę zdanie
So What! pisze: Blokada działa dopiero w przypadku utraty przyczepności jednej z osi (w 4EAT jest to wyłącznie oś przednia).
oraz zdanie
The viscous fluid which is used to transfer torque front/back needs slippage before it can react and transfer torque.


Należy uznać, że napęd w MT
So What! pisze:lepiej jest porównywać do wszelkiej maści napędów dołączanych.
:?:

:giggle:

Mam nadzieję, że nikt nie potraktuje powyższego jako surm bojowych do nowej świętej wojny, tylko jako głos w dyskusji... miejmy nadzieję wyważonej.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 28 gru 2012, o 12:41

Konto usunięte, nadinterpretujesz. Szybkość reakcji jest pewnie lepsza tyle, że bez centralnego mechanizmu różnicowego reakcja jest częściej potrzebna ;-)
Konto usunięte pisze:
The other Auto-Subarus do not have the torque-sensing center differential and drive more like a FWD car in normal driving.
A o DCCD nie słyszeli ;-)

Literówka
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, o 12:55 przez So What!, łącznie zmieniany 1 raz.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 28 gru 2012, o 12:52

So What!, ja tylko cytuję. Można wyszukać jakieś dane reakcji dla AT i Mt i będzie piękny artykuł do Subaropedii :-)
So What! pisze: Konto usunięte napisał(a):
The other Auto-Subarus do not have the torque-sensing center differential and drive more like a FWD car in normal driving.


A o DCCD nie słyszeli ;-)

W automacie? :o Jeśli dają automat z DCCD to poproszę :razz:

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 28 gru 2012, o 12:58

Konto usunięte pisze:
W automacie? :o Jeśli dają automat z DCCD to poproszę :razz:
Źle zacytowałem. Napisali o centralnej wiskozie w WRX'ie. Zapomnieli o DCCD w STi.
VTD w 5EAT najbardziej przypomina DCCD w trybie automatycznym.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Forester S turbo 1999 manual czy automat

Post 28 gru 2012, o 13:06

So What!, ten artykuł jest pewnie napisany przed wprowadzeniem DCCD ;-)

Chodzi o zasadę, nie o szczegóły.

Jeśli już jesteśmy przy DCCD to bardzo przypomina mi MPT w 4EAT ;-) tylko z ręcznym sterowaniem.

O proszę, nawet znalazłem. Wszystko się zgadza, tylko włożyli tył na przód :giggle:
At the heart of it all, electronic control of a multi-plate transfer clutch in a center differential planetary gear set determines the torque split between the front and rear drive wheels. The split ranges from completely “free” (35/65 ratio) to “locked” (50/50 ratio). Clutch control is by an electromagnet. To lock the differentials, the clutch plates function to restrict torque to the rear axle, distributing more torque to the front. Lowering the torque restrictions frees up the ratio for more torque to the rear.
Właściwie to fajny artykuł :cofee:

http://driveperformance2.subaru.com/ver ... eprint.asp

ODPOWIEDZ