legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
WItam,
Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przyiwtać:)... oraz od razu zadać pierwsze pytanie.
Mam na oku stare Legacy rocznik 93, sinik 2,0 115KM-czy ten silnik jest bezkolizyjny?
Przeszukałem całe forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem -wszystko na zasadzie słyszałem że...
Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przyiwtać:)... oraz od razu zadać pierwsze pytanie.
Mam na oku stare Legacy rocznik 93, sinik 2,0 115KM-czy ten silnik jest bezkolizyjny?
Przeszukałem całe forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem -wszystko na zasadzie słyszałem że...
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Jest nie kolizyjny !maciuo pisze:WItam,
Jako że jest to mój pierwszy post na forum chciałem się przyiwtać:)... oraz od razu zadać pierwsze pytanie.
Mam na oku stare Legacy rocznik 93, sinik 2,0 115KM-czy ten silnik jest bezkolizyjny?
Przeszukałem całe forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem -wszystko na zasadzie słyszałem że...
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
no właśnie 2,0 myślę że bedzie optymalny choć szkoda że nie 2,2 się trafił. Poza tym sprzęgło dziwnie ciężko chodzi-czy ten typ tak ma czy lepiej zacząć odkładać.
PS. w tym modelu jest zwykłe na linke czy z hydrauliką?
PS. w tym modelu jest zwykłe na linke czy z hydrauliką?
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
W sumie to lepiej, że 2.0
Bo mnie doszły słuchy, że jak masz 2.2 i zakładasz gaz to wypalają się albo tłoki, albo zawory, chyba, że nie chcesz zakładać gazu...
Ale mimo wszystko 2.0 lepiej znosi LPG
Jeżeli chodzi o sprzęgło to ja mam 1.8 z 93r., kombi i nie chodzi ciężko. Tam jest CHYBA na linkę, bo jak wymieniałam to tam było trochę tych linek, ale raczej na linkę, bo przecież sprzęgło się podciąga linką.



W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
- Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Wolnossaki mają linkę, dopiero przy turbo jest wysprzęglik i raczej w każdym z którym się spotkałem/spotykam chodzi dość ciężko w porównaniu do innych aut.
Każdy silnik Subaru (oprócz najnowszego BRZ) można bez problemu zagazować i nic mu się nie stanie (przy dobrych podzespołach i regulacji). Fakt, że tam, gdzie regulacja zaworów jest na płytki wszystko jest bardziej kosztowne :)
Co do rozrządu jedni mówią tak, drudzy nie...Mi w żadnym pasek nie poszedł to się nie wypowiem.
Każdy silnik Subaru (oprócz najnowszego BRZ) można bez problemu zagazować i nic mu się nie stanie (przy dobrych podzespołach i regulacji). Fakt, że tam, gdzie regulacja zaworów jest na płytki wszystko jest bardziej kosztowne :)
Co do rozrządu jedni mówią tak, drudzy nie...Mi w żadnym pasek nie poszedł to się nie wypowiem.
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
No waśnie docierają do mnie róźne informacje-że niby wszystkie do 96 są bezkoizyjne. Dodatkowo w jednym warsztacie Subaru powiedzieli że kolizyjny w drugim że na pewno bezkolizyjny, na forach też różnie piszą, a może komuś się zerwał pasek w starym Legacy i że tak powiem zna problem z autopsji :)?
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Bo trzeba sobie linkę od sprzęgła przesmarowaćSoltys pisze: w każdym z którym się spotkałem/spotykam chodzi dość ciężko w porównaniu do innych aut


W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
To zależy. Ja miałam dwie Subarki, teraz mam trzecią i wszystkie 1.8. Bezkolizyjne. Moja Zielona ma na liczniku 361 tys.z groszami. Oleju nie bierze, nie dymi jedyne co to ucieka mi olej spod dekla, bo uszczelka poszła, ale miała prawo, przecież auto nie najmłodsze. Mój sąsiad ma Subaru Legacy II z 95 (??) - chyba tak i też jeździ bez problemu, nic mu nie nawala i jest dobrze.maciuo pisze:No waśnie docierają do mnie różne informacje-że niby wszystkie do 96 są bezkoizyjne
maciuo pisze: Dodatkowo w jednym warsztacie Subaru powiedzieli że kolizyjny w drugim że na pewno bezkolizyjny

Mnie tam się (jeszcze) nigdy nie zerwał, ale nie będę krakać, bo wykrakam i będzie za przeproszeniemmaciuo pisze: na forach też różnie piszą, a może komuś się zerwał pasek w starym Legacy i że tak powiem zna problem z autopsji :)?
dupa. Jeżeli chodzi o zerwanie się paska to w takim starym aucie może się zerwać np. ze starości, ale są też niestety inne powody do tego. EDIT: żeby było jaśniej, zerwał mi się pasek rozrządu i kompletnie nic mi się nie stało


Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, o 22:48 przez subarka665, łącznie zmieniany 2 razy.
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
wikipedia wypowiada sie dosc jasno w tej kwestii ;)
Kod: Zaznacz cały
The SOHC EJ Subaru boxer engines were non-interference engines through 1996, run by a single timing belt driving both cams (both sides of the engine) and the water pump. Because they are non-interference engines, if the timing belt fails, the engine of the models up to 1996 will not be destroyed. The oil pump is driven directly from the crank shaft and the waterpump by the timing belt. All DOHC and 1997-up SOHC EJ engines are interference engines, if the timing belt fails the engine will likely be destroyed or the valves & piston will be heavily damaged.
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
ok chociaż wikipedia nie jest dla mnie rzetelnym źródłem informacji to jednak jest więcej za niż przeciw, zresztą i tak pewnie sprawdzę w jakim jest stanie pasek i rolki i jeżeli zajdzie potrzeba to wymienię żeby nie mieć psikusa na trasie:)
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
2.0 i 2.2 są bankowo bez kolizyjne ja mam 2.2 i przy wymianie rozrządu sprawdzałem tłok na żadnym zaworze się nie zatrzymuje.
A co do gazu mój ma przejechane 330 tyś i na gazie lekko ponad 100 bo mam papiery musiał bym sprawdzić.
Zawory się na pewno nie wypaliły bo jakieś pół roku temu sprawdzałem kompresje to było od 11,5 do 13 coś takiego.
A co do sprzęgła to nie pomogę bo automat.
A co do gazu mój ma przejechane 330 tyś i na gazie lekko ponad 100 bo mam papiery musiał bym sprawdzić.
Zawory się na pewno nie wypaliły bo jakieś pół roku temu sprawdzałem kompresje to było od 11,5 do 13 coś takiego.
A co do sprzęgła to nie pomogę bo automat.
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Konto usunięte, nie dziw się . Przy pełnym otwarciu zaworu jest ok 1mm luzu
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Wg.mnie to do takiego starszego silnika lpg czy to 2,2 czy 2,0 to bez róźnicy będzie chodził ok, to chyba ten sam silnik tylko pojemność inna (i 1,8 też to samo tylko układ zasilania monowtrysk). W Focusie też gaz miał być be a 40000 bez problemu jak na razie zrobiłem.
Co do bezkolizyjności fajna rzecz, tylko w starym silniku jeśli bierze olej może nagar uzupełnić ten 1mm

Jutro jadę po qń-a to się pochwalę jak zakupię
Co do bezkolizyjności fajna rzecz, tylko w starym silniku jeśli bierze olej może nagar uzupełnić ten 1mm


Jutro jadę po qń-a to się pochwalę jak zakupię
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Zaraz tu wpadnie Az i powie że nie ma silników bezkolizyjnych
http://www.scoobyenthusiast.com/subaru- ... terference
i


i
-all 1.8s (EA82, EJ18)non interference
-USDM 2.2 L 90-98 non interference, JDM EJ20 (2.0L) SOHC non interference
-USDM 2.2L 99-01, interference
-all 2.5s or bigger, interference
-all EJ20 turbos, or JDM EJ20 DOHC N/A, interference
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Kolejny raz nic o EU. JDM SOHC czymś sie róznił od naszych 115/125?Bergen pisze: -USDM 2.2 L 90-98 non interference, JDM EJ20 (2.0L) SOHC non interference
był już jeden taki temat, chyba na kropce. Staneło że nigdy nie mozna być pewnym


- subarka665
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
- Auto: Subaru Legacy - Luxus
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: legacy I 1993 2,0 bezkolizyjny?
Podejrzewam, że tutaj również stanie na tym samymMatiz pisze:Staneło że nigdy nie mozna być pewnymBergen pisze: -USDM 2.2 L 90-98 non interference, JDM EJ20 (2.0L) SOHC non interference

W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru
turbina...
Think. Feel. Drive. Subaru