Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
panicz76
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 8 maja 2013, o 21:06

Drodzy przyszli użytkownicy Tribeci 3,6 - mój to rocznik to 2008. Chciałbym poinformować Was o jednej bardzo ważnej rzeczy, którą musicie wiedzieć przed kupnem tego samochodu. Otóż silniki typu boxer z poziomymi tłokami mają tę wadę iż kontrolka oleju działa tylko podczas włączania silnika. Podczas jazdy kontrolka ta jest bezużyteczna. W połączeniu z olejożernością tego silnika prowadzi to do ubytku oleju i do zatarcia silnika. Właśnie tak zdarzyło mi się. Naprawa niemożliwa, koszt wymiany silnika to 26 TPLN. Oprócz mnie na serwisie w chwili obecnej jest jeszcze jeden samochód z tym samym problemem. Wg serwisu jest to bardzo częsty problem.



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 8 maja 2013, o 22:22

Tak to jest, jak się nie kontrolowało poziomu oleju. Sam sobie zatarłeś silnik, przez zaniedbanie podstawowej czynności obsługowej - kontroli poziomu oleju.

A jaka to jest ta olejożerność silnika, tak na 1000km?

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 13:35

panicz76 pisze:Drodzy przyszli użytkownicy Tribeci 3,6 - mój to rocznik to 2008. Chciałbym poinformować Was o jednej bardzo ważnej rzeczy, którą musicie wiedzieć przed kupnem tego samochodu. Otóż silniki typu boxer z poziomymi tłokami mają tę wadę iż kontrolka oleju działa tylko podczas włączania silnika. Podczas jazdy kontrolka ta jest bezużyteczna. W połączeniu z olejożernością tego silnika prowadzi to do ubytku oleju i do zatarcia silnika. Właśnie tak zdarzyło mi się. Naprawa niemożliwa, koszt wymiany silnika to 26 TPLN. Oprócz mnie na serwisie w chwili obecnej jest jeszcze jeden samochód z tym samym problemem. Wg serwisu jest to bardzo częsty problem.
wspolczuje... znana przypadlosc "wczesnych" Tribek 3.6 (ponoc cos nie halo z pierscieniami)
dodatkowo spotkalem sie tez z opinia (od pracownika ASO Subaru), ze byl problem ze zbyt krotkim/niewlasciwym bagnetem i w ASO wymieniali go na bagnet nowszego typu (sklonnosc do brania oleju + niewlasciwy bagnet powodowaly, ze ilosc oleju zmniejszala sie gwaltownie i uzytkownik juz tylko post factum dowiadywal sie, ze ilosc oleju w silniku przekroczyla krytyczny poziom)

w pozniejszych silnikach (Legacy i OBK 3.6) podobno juz to wszystko poprawili i problem jest mniejszy (z innej strony, w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej :arrow: http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review )
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 13:40

jarmaj pisze:Tak to jest, jak się nie kontrolowało poziomu oleju. Sam sobie zatarłeś silnik, przez zaniedbanie podstawowej czynności obsługowej - kontroli poziomu oleju.

A jaka to jest ta olejożerność silnika, tak na 1000km?
to nie jest takie proste... czytalem wiele opinii, ze silnik zatarl sie na autostradzie, choc ludzie regularnie sprawdzali poziom oleju i byli pewni, ze wszystko jest w normie (w Bece nie ma lampki od poziomu oleju, jest tylko kontrolka od cisnienia - ktora de facto nic nie daje, bo jak sie zapali, to juz jest za pozno na cokolwiek oprocz lawety :whistle: )

edit: od siebie jeszcze dodam, ze instrukcja obslugi B9 (3.0) podaje, ze wlasciwa ilosc oleju do silnika to 5,6 litra... jezeli "w slepo" zaleje (sam albo w serwisie) sugerowana ilosc, to na bagnecie bedzie tylko ok. polowy... wsiadam do auta, cisne na autostradzie i prosze, widze lampke od cisnienia oleju :wall:
co zaniedbalem w takim przypadku?

w praktyce, zeby na bagnecie byl max. poziom, to trzeba wlac 6 litrow oleju
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 17:26

eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

eddie_gt4
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wilno
Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 17:56

Gal pisze:
eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
takie zuzycie to nic niepokojacego...
Amerykanie (SOA) tylko niedawno odkryli syntetyki, do 3.6R chyba nadal zalecaja "conventional" oil (5W30) i byc moze wlasnie to w jakims tam stopniu wplywa na podwyzszone zuzycie oleju (szczegolnie jak juz olej w silniku nie jest najswiezszy)
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie :mrgreen:

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 18:27

eddie_gt4 pisze:
Gal pisze:
eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
takie zuzycie to nic niepokojacego...
Amerykanie (SOA) tylko niedawno odkryli syntetyki, do 3.6R chyba nadal zalecaja "conventional" oil (5W30) i byc moze wlasnie to w jakims tam stopniu wplywa na podwyzszone zuzycie oleju (szczegolnie jak juz olej w silniku nie jest najswiezszy)
Pewnie zależy jak na to patrzeć.
3.0 V6 w Lagunie (nie jestem pewien, ale to chyba był silnik Nissana) brał 300 ml między wymianami. A wymiany były co 30.000km.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 129 razy
Polubione posty: 198 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 18:53

Gal pisze: Mój bierze ostatnio 2l/15.000km

No to w porównaniu z poprzednikiem niezły smok.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 21:00

Gal pisze:
eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
To tylko świadczy o tym, że paliwo w zbyt nieakceptowalnych ilościach przez pierścienie się nie przedostaje...

Gal
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: wieś mazowiecka
Auto: XC 70
Polubił: 85 razy
Polubione posty: 316 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 21:51

FUX pisze:
Gal pisze:
eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
To tylko świadczy o tym, że paliwo w zbyt nieakceptowalnych ilościach przez pierścienie się nie przedostaje...
Tak mówią, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego z prawdą.
Nie zatarłem silnika w Lagunie przez 180.000km.
Wręcz przeciwnie - z silnikiem nie miałem żadnych problemów oprócz padających cewek.
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Brak kontrolki oleju w Subaru Tribeca

Post 13 maja 2013, o 22:13

FUX pisze:
Gal pisze:
eddie_gt4 pisze: w amerykanskich testach pisza, ze 3.6 nadal ma apetyt na olej
Mój bierze ostatnio 2l/15.000km
To tylko świadczy o tym, że paliwo w zbyt nieakceptowalnych ilościach przez pierścienie się nie przedostaje...
FUX,
to chyba bardzie do diesli się odnosi?

W silniku benzynowym - bierze albo nie bierze... i już
;-)

To niebranie potrafi się przydarzyć nawet w zaturbionym Subaru.
Kiedy kupowałem żonie obecnego 2.5XT zapytałem poprzedniego właściciela jak często sprawdza stan oleju.
On zrobił wielkie oczy i odpowiedział, że nikt mu nie mówił, żeby to robić.
I to mnie od razu ucieszyło.
No bo skoro do przebiegu około 110.000 km silnik się nie zatarł, ani po żadnym przeglądzie nie zwrócili właścielowi uwagi, że prawie nic się nie wylało przy spuszczaniu starego oleju...
to znaczy - nie bierze.

No i w praktyce okazało się, że faktycznie nie bierze.
:-d

ODPOWIEDZ