Czym może być spowodowany głośny dźwięk wydobywający się z łączenia wału napędowego ze skrzynią?
Dźwięk słyszalny podczas jazdy (na biegu, na luzie, na wciśniętym sprzęgle), wydobywa się ewidentnie z miejsca łączenia wału i skrzyni (sprawdzane na podnośniku)
Czy tam jest jakieś łożysko? Jak się zabrać za naprawę?
Czy też skrzynia do remontu/ podmiany?
Subaru Impreza WRX
Proszę o wskazówki.
Głośny dźwięk, łączenie wału i skrzyni
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Głośny dźwięk, łączenie wału i skrzyni
W klapie tranfer case 2, i jak wal wchodzi do skrzyni jedno lub wiecej



Re: Głośny dźwięk, łączenie wału i skrzyni
Dokładnie w tym miejscu :)
jak się nazywa ten element i jak się zabrać za wymianę tego.
Dzięki za pomoc.
jak się nazywa ten element i jak się zabrać za wymianę tego.
Dzięki za pomoc.
Re: Głośny dźwięk, łączenie wału i skrzyni
W 'transfer case' są cztery łożyska (12,16,24,44):
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/
Po zrzuceniu skrzyni i odkręceniu 'transfer case' sprawdziłbym stan wszystkich łożysk. Ja u siebie wymieniałem chyba właśnie już wszystkie, choć zjechane były dwa. Kupowałem u Stiga: http://stig555.pl Przy okazji rozbebeszania skrzyni dobrze byłoby sprawdzić stan wiskozy.
Zgodnie z serwisówką po wrzuceniu nowych łożysk trzeba pomierzyć luzy i (prawdopodobnie) zamówić podkładki dystansowe o odpowiedniej grubości (to te tabelki na rysunku). U mnie na szczęście przypasowały te, które miałem. Nie jeździłem jeszcze na tej skrzyni, więc nie wiem, jak wyszła mi samodzielna wymiana
Gdybyś potrzebował jakichś gratów, to mam jeszcze jedną taką skrzynię w częściach (standardowo zmielona II
)
http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/
Po zrzuceniu skrzyni i odkręceniu 'transfer case' sprawdziłbym stan wszystkich łożysk. Ja u siebie wymieniałem chyba właśnie już wszystkie, choć zjechane były dwa. Kupowałem u Stiga: http://stig555.pl Przy okazji rozbebeszania skrzyni dobrze byłoby sprawdzić stan wiskozy.
Zgodnie z serwisówką po wrzuceniu nowych łożysk trzeba pomierzyć luzy i (prawdopodobnie) zamówić podkładki dystansowe o odpowiedniej grubości (to te tabelki na rysunku). U mnie na szczęście przypasowały te, które miałem. Nie jeździłem jeszcze na tej skrzyni, więc nie wiem, jak wyszła mi samodzielna wymiana

Gdybyś potrzebował jakichś gratów, to mam jeszcze jedną taką skrzynię w częściach (standardowo zmielona II
