bo znalazłem rozbieżności po internecie. Piszą że wszystkie panewki 20Nm, w innej że wszystkie na 10Nm, jeszcze gdzie indziej że te środkowe pod pokrywą 20 a te zewnętrzne przy kółkach rozrządu na 10 .
Może mi to ktoś obeznany przedstawić. Żeby wszystko uszczegółowić, to wałki w I głowicy Imprezy GT MY00
Momenty dokręcania wałków rozrządu Impreza GT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Momenty dokręcania wałków rozrządu Impreza GT
shortblock ej207 spec c. Głowice chyba GT. Śruby te co wcześniej ,czyli stare.
Re: Momenty dokręcania wałków rozrządu Impreza GT
Rozbij dokręcanie na 2 etapy. 1. 1kg/ 10 nm - później odczekaj chwile ( kawa, fajek :P ) Zakręć na 15nm i postaraj się czuć czy gwint się nie ciągnie. Jeżeli coś wyczujesz - odpuść. Jeżeli nie to 15nm jest akuratne. Ja nowe śruby i wylizane gwinty ciągnę na 20 nm. Materiały wtórnę zawsze dokręcam wg. pomniejszonych danych
Re: Momenty dokręcania wałków rozrządu Impreza GT
Przy kółkach rozrządu 10Nm bo jak dokrecisz na 20Nm to je pourywasz;) W manualu źle jest to oznaczone.