Po długiej nieobecności witam wszystkich raz jeszcze.
Naszły mnie dziwne myśli, żeby swoje kochane (najbrzydsze) kombi od Subaru zamienić na funcar. Posiadam Imprezę 2000 w kombi, wolnyssak 2.0, 4x4, reduktor.
I tak sobie ostatnio pomyślałem, z racji posiadania przez żonę "normalnego" auta czy nie było by fajnie przerobić trochę moją żabę na funcar. Co planuję zrobić:
1. Wypruć cały środek
2. Zmiana sprężyn i amorów na bardziej pro - ale będę się starał bez obniżania auta.
3. Wymiana wahaczy z tyłu i montaż stabilizatora (domyślnie nie mam uchwytów)
4. Ewentualnie jakaś mała pół-klatka, tak, żeby usztywnić budę.
5. Flokowanie deski - jednak odbija się jak diabli w słońcu
Fotele od GT nabyłem ostatnio, więc kubełki nie potrzebne.
Dalsze plany przy mocnym cierpieniu z racji nadmiaru gotówki:
6. Felgi 16"
7. Większe zaciski z przodu - z tyłu zostaną bębny, bo je lubię ;)
8. Maglownica z GT lub STI, co bym mógł zdemontować w końcu gałkę z kierownicy, bo prawie 4 obroty kierownicy się nie nadają do szybkiej jazdy.
9. Może zamontuję lotkę z tyłu, co by Zbyszek z Bajecznej przestał płakać jak widzi moje smutne auto...
Z silnikiem nie chcę nic robić (latem może trochę barkuje, ale zimą 125KM to i tak za dużo), poza tym ja chcę zrobić sobie dobrze prowadzący się funcar, a nie 500KM króla prostej.
Co sądzicie o takiej przeróbce? Tylko proszę nie wyskakiwać mi tu z zakupem STI, bo nie taki jest cel ćwiczenia...
Funcar ???
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 146 razy
Re: Funcar ???
ad.4 - zdecydowanie klatka, ale pełna, półklatka to dodatkowe kilogramy które w niczym nie pomagaja
ad.5 - wystarczy tak jak ja w rajdówce nie wycierac kurzu od 3 lat i nic się nie odbija
ad. fotele - Fotele od GT są niezłe, ale na ulicę. Do rajdówki kup kubły bo to zupełnie inna liga, a i sporo kilogramów oszczedzisz na każdej sztuce.
ad.5 - wystarczy tak jak ja w rajdówce nie wycierac kurzu od 3 lat i nic się nie odbija

ad. fotele - Fotele od GT są niezłe, ale na ulicę. Do rajdówki kup kubły bo to zupełnie inna liga, a i sporo kilogramów oszczedzisz na każdej sztuce.
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: Funcar ???
Po to kupiłem kombi, żeby jednak coś przewieźć od czasu do czasu, więc pełna klatka odpada, a poza tym koszty dużo większe. Na początku myślałem tylko o rozpórce na tylnych kielichach w poprzek auta, więc i tak mam progres ;)lukass pisze:ad.4 - zdecydowanie klatka, ale pełna, półklatka to dodatkowe kilogramy które w niczym nie pomagaja
Testowałem, ale na razie mam 2 lata, i mi przyjaciele ...uje zaczęli na desce pisać, żebym w końcu posprzątał.lukass pisze:ad.5 - wystarczy tak jak ja w rajdówce nie wycierac kurzu od 3 lat i nic się nie odbija![]()
Nie myślę o rajdach, tylko o dynamicznym przemieszczaniu się. No może żebym był trochę bezpieczniejszy przy spotkaniu bokiem z latarnią na śniegu przy 40km/h. Jak dla to GT-owe fotele to świat i ludzie, tylko szelki muszę do nich dołożyć.lukass pisze:ad. fotele - Fotele od GT są niezłe, ale na ulicę. Do rajdówki kup kubły bo to zupełnie inna liga, a i sporo kilogramów oszczedzisz na każdej sztuce.
Aaaa nie napisałem wyżej, wydech mi się rozpada, więc od razu będę z kwasówy zakładał. Na razie od tyłka strony, bo końcowy spróchniał i rura idąca do niego kolanem pod tylnym zawiasem. Następną razą postaram się o kolektor i rurę od niego do tylnej kanapy, żeby cały układ już był OK.