1996 GCB z D16Z5?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
misza_gc
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kościerzyna, okolice Trójmiasta
Auto: '96 GCB 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

1996 GCB z D16Z5?

Post 17 lip 2013, o 19:00

siemanko wszyscy.
jak w temacie, do ogarniętych - czy byłoby możliwe zainstalowanie w mojej Imprezie któregoś z D16z*? tak, wiem - SUBARU=BOXER, tylko że moje EJ16 szwankuje coraz bardziej no i ma już 275k na liczniku. o mało nie wymieniłem mojej Subarki na Accord '90 F20A2 szwagra, kusiły mnie CRXy, a zwłaszcza po przejażdżce V-TECiem strasznie zajarałem się silnikami Hondy. postanowiłem jednak po wyjściu na prostą z kasą, zamiast kupować nową furę, zabrać się w końcu za remont starej - autko stoi pod plandeką od zimy po nieprzyjemnym spotkaniu z krawężnikiem spowodowanym przez gówniarza w Golfie.
co konkretnie potrzebowałbym do swapa? czy przykładowe D16Z5 zmieści mi się pod maską? czy coś z osprzętu oryginalnego silnika mogłoby współdziałać z nowym? jaki może być wpływ na zachowanie Suby wyżej - zakładam - położony środek ciężkości?
jeśli ktokolwiek byłby w stanie udzielić jakichkolwiek informacji, będę niezmiernie wdzięczny.
pozdrawiam



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 17 lip 2013, o 19:13

Rzędówka do Imprezy?

W życiu o takiej rzeźbie nie słyszałem. Po co chcesz to robić? Tu nic do niczego nie będzie pasować, ani mechanicznie ani elektrycznie. Lepiej wziąć parę kawałków blachy, trochę profili, rur itp i zrobić sobie jakiegoś SAM'a. ;-)

grafffik
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: GT 2000
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 17 lip 2013, o 21:45

pod maskę to i ze 2 by się zmieściły. tylko po co

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 18 lip 2013, o 13:33

łohoho ale dowaliłeś :-) swapy z innej marki fajna sprawa ,ale nie wiem czy bierzesz pod uwage, że te 1.6 Vtec są w 80% zajechane :roll:

druga sprawa że mała wiertara bedzie miała 4 koła do utargania. Biorac pod uwage że to bedzie 1.6 vtec to wpierdzieli 15 litrów benzyny (i 2 oleju)

A koszt lepszych silników z Hond (K, H) przewyższa troche wartość Imprezy.

Już korzystniej by chyba było spróbować tam zmieścić V6 ;-) przynajmniej przystosowane do orientacji wzdłużnej.
Obrazek

lukasz_rider
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 21 lip 2013, o 01:08

Pomysł bardzo ciekawy. Myślę, że w porównaniu z ej16 na takim vtecu będzie podobnie. Ciężko będzie stary osprzęt połączyć z nowym silnikiem. Może alternator da radę jakoś zamontować. Oczywiście takie elementy jak łapy trzeba zrobić nowe. Skrzynię może uda się jakoś zamontować za pomocą flanszy. Aby ten silnik działał w Subaru potrzebna by była wiązka z komputerem z hondy albo jakieś stanalnone. Osobiście uważam, że montaż 1,6 jeszcze tak starego to kiepski pomysł, ciekawy ale kiepski. Ważne też jest to co Matiz powiedział, ciężko będzie znaleźć taki motor, który nie jest jeszcze zajechany. Lepiej zainwestować w jakąś nowszą konstrukcję. Jeżeli chodzi o zachowanie auta to niewiele powinno się zmienić. Owszem, środek ciężkości powędruje troszkę do góry.
Reasumując. Pomysł odważny jednak dla tego silnika trochę bez sensu bo trzeba włożyć w to bardzo dużo pracy i dużo pieniędzy żeby to ruszyło. W takim wypadku lepiej (jeśli chcemy mieć Hondę w Subaru) włożyć coś lepszego z tej marki lub pójść o krok dalej i wyremontować silnik i uturbić. Jednak to już jest większa zabawa i potrzebny jest już worek pieniędzy. Ogólnie Misza_gc, zastanów się co chcesz i czy chcesz oraz policz ile masz pieniędzy. Jak chcesz to napisz to postaram Ci się zrobić jakąś orientacyjną wycenę, chyba, że planujesz wszystko robić sam to wtedy tylko ceny części. Jednak jeśli chcesz gdzieś oddać auto to myślę, że tak na 10-15tyś zł powinieneś się przygotować (części z robocizną).

V6 to też ciekawe, a jakby dodać jeszcze jakiś kompresor... :-)

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 21 lip 2013, o 13:16

Jeszcze teraz apropo flanszy mi uzmysłowiliscie jeden mały problem, popatrz na boxera od góry, jaki nasz silnik paradoxalnie jest MAŁY. w sensie krotki i szeroki. Hondowski jest ewidentnie przystosowany do orientacji poprzecznej, nie bedziesz miał miejsca na chlodnice,a popychanie napedu do tyłu nie wchodzi chyba w gre :-(

Obrazek

Jak juz chcesz topić kase to osobiscie wolałbym kompressor do ej20, 22 lub przy szeroko zakrojonyh planach RS25

Można odwalić nawet SROGIE druciarstwo i nie jest potrzebne takie kombinowanie jak przy uturbianiu

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=605625

Swap na LS V6 też czesto robią w stanach ,ale dochodzi juz gruba kombinacja z wzmacnianiem napędów
Obrazek

lukasz_rider
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 21 lip 2013, o 13:56

Rzędówka z natury jest dłuższa :-) Miejsca rzeczywiście Misza_gc miałby mało. Chłodnica to nie problem. Można dać dwie mniejsze po bokach tym bardziej, że hondy mają małe chłodniczki i jakoś działają :) I tak przed jakimkolwiek działaniem Misza_gc będzie musiał zmierzyć dokładnie wszystko i dopiero ewentualnie wtedy brać się do pracy.

Matiz
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 1996 GCB z D16Z5?

Post 21 lip 2013, o 19:58

ale generalnie masz z "papucia na lać" :razz: D16 robi 140nm ,EJ16- 138nm

najlepszą opcją jest 2.2 z amerykańca. Ponoć najbardziej bezbolesny. A z poza marki to już kombinejszyn...

ja bym swapował tylko 13B :giggle:

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ