
Tylny most
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Tylny most
Matiz, przeczytałem wątek chaotycznie i odniosłem do tego co mam u siebie skrótowo 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Tylny most
a jestKubik1 pisze:koziolek, Niczego podobnego nie ma .

i ja też mam. nie wiem co, podobno rzeczywiście wiskozę, ale coś mam. w tylnym dyfrze.ryjeks pisze:odniosłem do tego co mam u siebie
z tym, że piszę o leśniku.
edit:
ee.. oczywiście, że wiem, co w tym dyfrze mam. JAKIEŚ lsd.

Re: Tylny most
w sensie, że Forester?Kubik1 pisze:damaz, Wolny ssak nie ma lsd
owóż MY07 ma. w każdym razie mój. podobno seryjny (tak w salonie zapewniali), na pewno nie dłubany. ma na tylnej osi lsd.
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
paczek nic nie pisze ostatnio
też mi coś świta o lsd w forkach
ale nie interesuje sie zbytnio, ciezko powiedzieć.
Za to szperałem jakiego rodzaju są lsd subarowskie i nie znalazłem
chyba nie są mechaniczne, więc wypadało by że wiskotyczne
2 wiskoz w napędzie bym sie już bardzo bał
(w trakcie pisania posta znalazłem)
ha,HA!
The R180 diffs I get are going to come with a 4.44 ratio and an STi plate type LSD
Obudowa jest otwarta, czyli nie ma żadnego oleju wiskotycznego.

Gadalem kiedyś ze znajomym który ma Miate i strasznie narzekał, Teraz juz wiem czemu, bo generalnie cala konstrukcja płytkowej jest nastawiona na kontrolowane zużycie.
Ciekawe co zatem siedzi w forkach
Moim zdaniem szpera cierna do cywilnego auta to dosć poroniony pomysł

też mi coś świta o lsd w forkach

Za to szperałem jakiego rodzaju są lsd subarowskie i nie znalazłem


2 wiskoz w napędzie bym sie już bardzo bał

(w trakcie pisania posta znalazłem)
ha,HA!

The R180 diffs I get are going to come with a 4.44 ratio and an STi plate type LSD
Obudowa jest otwarta, czyli nie ma żadnego oleju wiskotycznego.

Gadalem kiedyś ze znajomym który ma Miate i strasznie narzekał, Teraz juz wiem czemu, bo generalnie cala konstrukcja płytkowej jest nastawiona na kontrolowane zużycie.
Ciekawe co zatem siedzi w forkach


Re: Tylny most
Kolega wczoraj był w serwisie Subaru i przytoczył mój problem. Od razu powiedzieli że od opon. I jeżeli się zagotował tylni dyfer to nie ma innego wyjścia jak kupić nowy.
- lokiee
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: wAw
- Auto: Impreza WRX 03 blob kombi; TA650
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
Wg mnie nie od opon. A wnioskuje to z tego, że niektórzy jeżdżą na innych oponach ( choć nie jest o oczywiście jak wiadomo zalecane ) i nic się nie dzieje.
pozdro
jarek
jarek
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Tylny most
Kubik1, ale wątek zdryfował na pytanie kuziana o dyfer z jego forkaKubik1 pisze: damaz, Ale paczek94ma auto 1,6![]()

Angole mogą według przepisów mieć każdą oponę innego producenta więc 99% subaraków mają różne opony o różnej wysokośći i bieżniku i jakoś nikomu nic się nie gotuje
Re: Tylny most
Według mnie olej w dyfrze nie zagotuje się od opon, ani z powodu uszkodzonej centralnej wiskozy. Olej nabiera temperatury od tarcia, a tarcie w dyfrze mamy na zębach (uszkodzenie mechaniczne, zniekształcenie, złe spasowanie) albo w łożyskach (zużyte, zatarte).

No! Cały samochód najlepiej!paczek94 pisze: nie ma innego wyjścia jak kupić nowy

Re: Tylny most
koziolek, Ale od opon może sie zagotować wiskoza a nie dyfer
Przestańcie opowiadać że olej w dyfrach zagotuje się z powodu różnicy obwodu opon . Problem jest w tylnym dyfrze i koniec

Przestańcie opowiadać że olej w dyfrach zagotuje się z powodu różnicy obwodu opon . Problem jest w tylnym dyfrze i koniec

- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Tylny most
koziolek pisze: 99% subaraków mają różne opony o różnej wysokośći i bieżniku i jakoś nikomu nic się nie gotuje
Kubik1 pisze: koziolek, Ale od opon może sie zagotować wiskoza a nie dyfer![]()

Re: Tylny most
Skoro wiskoza jest w tym cholernym dyferku to chyba oczywiste ze po pewnym czasie calosc nabierze temperatury goracej patelni ....tak jakos chyba wychodzi z bilansu cieplnego...:) i tu Kol.Koziolek ma 100% racjikoziolek pisze:koziolek pisze: 99% subaraków mają różne opony o różnej wysokośći i bieżniku i jakoś nikomu nic się nie gotujeKubik1 pisze: koziolek, Ale od opon może sie zagotować wiskoza a nie dyfer![]()
If in Doubt just flat out ....
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
Kuzian musiał by sie dowiedzieć czy ma szpere czy nie. I czy jego odczucie gorąca nie jest przypadkiem normalną temperaturą
to co opisał wg wieczornego testu wskazuje na centralny dyfer. Chyba że faktycznie ma szpere z wiskozą w tylnym dyfrze (nie wierze ze istnieje taki koszmar
) to musi tam też zajrzeć.
Paczek, zatarte łożysko jest chyba najbardziej prawdopodobną teoria. Ty ale powiedz mi, watek ma już 3 dni, ruszyłeś juz coś? Bo wysłać kumpla spytac o diagnoze to troche słabo biorąc pod uwage co sie stało w pierwszym poscie
Taa, na serwisie to oni bardzo chetnie wrzuca nowy ...


to co opisał wg wieczornego testu wskazuje na centralny dyfer. Chyba że faktycznie ma szpere z wiskozą w tylnym dyfrze (nie wierze ze istnieje taki koszmar

Paczek, zatarte łożysko jest chyba najbardziej prawdopodobną teoria. Ty ale powiedz mi, watek ma już 3 dni, ruszyłeś juz coś? Bo wysłać kumpla spytac o diagnoze to troche słabo biorąc pod uwage co sie stało w pierwszym poscie

Taa, na serwisie to oni bardzo chetnie wrzuca nowy ...


Re: Tylny most
jaworek74, Wiskoza to jest centralny dyfer w manualnych skrzyniach . Wiskoza jest dokręcana do skrzyni biegów i jest dokładnie tam gdzie wał napędowy wchodzi do skrzyni . Skoro dyfer masz gorący to jakim cudem ma to związek z wiskozą która jest przy skrzyni ???
Mało prawdopodobne abyś jakimś cudem miał lsd w dyfrze (os o ograniczonym poślizgu)!!! Szukaj przyczyny raczej w źle spasowanej przekładni albo padającymi łożyskami .
Mało prawdopodobne abyś jakimś cudem miał lsd w dyfrze (os o ograniczonym poślizgu)!!! Szukaj przyczyny raczej w źle spasowanej przekładni albo padającymi łożyskami .
Re: Tylny most
Panowie, nie chcę się mądrować, ale co to jest Viscous w tym pdfie, w kolumnie rear diff?Matiz pisze: szpere z wiskozą w tylnym dyfrze (nie wierze ze istnieje taki koszmar )
http://home.gci.net/~cowdookey/818/Tran ... Public.pdf
Sprawdź sobie numer skrzyni i będzie jasne.
Najprościej będzie zmienić olej w dyfrze 0.8L/1L i zobaczyć czy wypłynęły w starym jakieś mega opiłki i czy nowy się zagotuje.
- koziolek
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: B-stok
- Auto: Forester XT 2.5
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 9 razy
Re: Tylny most
booSTi, staram się delikatnie powiedzieć że są dyfry z lsd w forkach ale reszta dalej swoje
Paczek ma 1.6 wolnegossaka i na 100% szpery w dyfrze nie ma ale dołączył kuzian z forkiem 2003 który z dużym prawdopodobieństwem szpere ma

Paczek ma 1.6 wolnegossaka i na 100% szpery w dyfrze nie ma ale dołączył kuzian z forkiem 2003 który z dużym prawdopodobieństwem szpere ma
Re: Tylny most
i dołączył też damaź, który NA PEWNO w wolnym ssaku MT MY07 ma lsd w tylnym dyfrze. wprawdzie damaź nie wie, jaki to typ lsd (pewnie wiskoza), ale że jakieś ma - wie na pewno.


Re: Tylny most
Co do mojej sprawy to tak jak pisałem dopiero w niedzielę wracam do domku i cokolwiek będę mógł sprawdzić.
- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
czyli to by tłumaczyło czemu na Kaazy i Cusco tak sie wszyscy rzucają gdy tylko wypłyną
Z jedną wiskozą jest problem a co dopiero miec dwie

Z jedną wiskozą jest problem a co dopiero miec dwie


-
kuzian
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Lwówek Śląski/Wrocław
- Auto: Forester 2.0 X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
Problem okazał się być wiskozą.
Obajwiało się to takimi symptomami:
- szarpanie auta przy jeździe do przodu na przy odpuszczeniu gazu na trzecim biegu w okolicach 2400 obrotów,
- żabkowanie auta przy manewrach parkingowych na pełnym skręcie
- grzejący się dyfer
Dowiedziałem się że ten dyfer który ja mam:
http://img687.imageshack.us/img687/6049/dyfiden.jpg
VA1-TYPE ponoć ma szperę.
Mam drugi taki sam, tyle że uszkodzony w domu. Rozbiorę go i sam organoleptycznie sprawdzę jak będę miał chwilkę, czy ma szperę :)
Co do dyskusji, dziś mam do przejechania 125 km autostradą i zobaczymy jaka będzie temperatura dyfra. W każdym razie po przejechaniu około 20 km ale w warunkach miejskich w skwarze był on tylko letni. Ne może tak być że uszkodzone wisko spina przód i tył i pojawiają się naprężenia na mechanizmach różnicowych. W serwisie jak spuścili mi olej ze skrzyni to był ciemny i brzydki.
Obajwiało się to takimi symptomami:
- szarpanie auta przy jeździe do przodu na przy odpuszczeniu gazu na trzecim biegu w okolicach 2400 obrotów,
- żabkowanie auta przy manewrach parkingowych na pełnym skręcie
- grzejący się dyfer
Dowiedziałem się że ten dyfer który ja mam:
http://img687.imageshack.us/img687/6049/dyfiden.jpg
VA1-TYPE ponoć ma szperę.
Mam drugi taki sam, tyle że uszkodzony w domu. Rozbiorę go i sam organoleptycznie sprawdzę jak będę miał chwilkę, czy ma szperę :)
Co do dyskusji, dziś mam do przejechania 125 km autostradą i zobaczymy jaka będzie temperatura dyfra. W każdym razie po przejechaniu około 20 km ale w warunkach miejskich w skwarze był on tylko letni. Ne może tak być że uszkodzone wisko spina przód i tył i pojawiają się naprężenia na mechanizmach różnicowych. W serwisie jak spuścili mi olej ze skrzyni to był ciemny i brzydki.
-
kuzian
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Lwówek Śląski/Wrocław
- Auto: Forester 2.0 X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Tylny most
Wrażenia po wymianie wisko
- Auto dynamiczne i o wiele lepiej, lżej jedzie
- Dyfer temperatura ok 55 stopni zmierzona termometrem na podczerwień
Btw temperatura nie wiele się różni od temperatury sprzed naprawy - widać taką ten typ ma.
@paczek94: wymień dyfer, jak poszukasz to za 300 zł znajdziesz, jak będzie ciągle szarpac i zabkowac to zrób wisko - regeneracja ok 600 - 900 zł 300 plus olej do skrzyni no i opony przod i tył powinny być takie same.
- Auto dynamiczne i o wiele lepiej, lżej jedzie
- Dyfer temperatura ok 55 stopni zmierzona termometrem na podczerwień
Btw temperatura nie wiele się różni od temperatury sprzed naprawy - widać taką ten typ ma.
@paczek94: wymień dyfer, jak poszukasz to za 300 zł znajdziesz, jak będzie ciągle szarpac i zabkowac to zrób wisko - regeneracja ok 600 - 900 zł 300 plus olej do skrzyni no i opony przod i tył powinny być takie same.
Re: Tylny most
Dzisiaj wróciłem do domu i pierwsze co to ściągnąłem opony i porównałem. Okazało się, że przód od tyłu różni się ok.0.5 cm bieżnika. W tym tygodniu jeszcze wjadę na podnośnik i porozkręcam tylni dyfer i zobaczymy co z tego wyjdzie.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Tylny most
kuzian pisze:Wrażenia po wymianie wisko
- Auto dynamiczne i o wiele lepiej, lżej jedzie
Tak, ten efekt jest znany nauce. Nazywa się placebo.
