panowie i panie taka sytuacja
Andrzej Lenczowski
3 godz. temu ·
aby nie było że zapomniałem :
Rajd samochodowy ;
dyscyplina sportów motorowych , polegająca na rywalizacji załóg złożonych z dwóch zawodników jadących samochodem , rozgrywana na
normalnych drogach częściowo wyłączonych z ruchu (odcinki specjalne) i w normalnym ruchu drogowym (odcinki dojazdowe pomiędzy
odcinkami specjalnymi).
Definicja niby ta sama co dzisiaj , ale....... Otóż dzisiejsze rajdy i te ze Złotej Epoki Rajdów różnią głównie proporcje pomiędzy elementami
rajdu. W dzisiejszych czasach tzw. dojazdówka ma na celu jak najszybsze doprowadzenie załóg do OS. I tyle. Niby nie wiele , ale takie
rozumowanie organizatorów zmienia całkowicie obraz dyscypliny.Dzisiaj rywalizacja odbywa się w zasadzie na wyłącznie odcinkach specjalnych
W Prawdziwych Rajdach rozgrywka pomiędzy zawodnikami zaczynała się zjazdem z rampy startowej i trwała cały czas , aż do wjazdu na metę. Trudne nawigacyjnie i dlugie odcinki dojazdowe pokonywane w zaleconym czasie , odbywały się w normalnym ruchu drogowym i wymagały respektu dla obowiązujących przepisów . I , nie jest to tajemnicą , stanowily często większe wyzwanie niż rywalizacja na OS.
Niejednokrotnie trasy całych zawodów miały grubo powyżej 3000 km pokonywanych w trzy dni rywalizacji. Oczywiście dojazdówka przebiegała z dala od dróg głownych ,czy nawet krajowych. Wyzwanie stanowiły dystans , czas ,technika , zmęczenie.Konieczna była pełna współpraca ZAŁOGI w nawigacji i jezdzie samochodem. Często zawodnicy zmieniali się miejscami ,co pozwalalo odrobinę odpocząć kierującemu.
Oczywiście dzisiejsze warunki ograniczają możliwość realizacji takich zawodów , głównie ze względu na duży ruch drogowy. Ale .........
Właśnie , istnieje duża grupa pasjonatów Rajdów dla których tamta formuła rajdowania jest jedyną słuszną , dającą możliwość rywalizowania kierowców , a nie głównie technologii.
Dla wyrównania szans uczestników dawne rajdy rozgrywano w klasyfikacji generalnej z zastosowaniem współczynników wyrównujących
szanse i niwelujące dysproporcje technologiczne. Dzięki takiej formule nasz Wielki Mistrz Sobieslaw Zasada zdobył swój pierwszy tytuł
Mistrza Europy ( w zasadzie mistrza świata , bo wyższych rangą zawodów nie rozgrywano )Malenki Steyr Puch mógł rywalizować i zwyciężać w zawodach.
Dla tych wszystkich , którym bliska jest tradycja i prawdziwa istota rajdowania przeznaczona jest nasza oferta.
Proponujemy udział w True Rally Krokusy , prawdziwym rajdzie w prawdziwej formule.
Zawody będą rozegrane na , lub w pobliżu historycznych rajdowo tras według regulaminu FIA i PZM z lat sześćdziesiątych.
Oczywiście regulamin będzie zaadoptowany do dzisiejszych uwarunkowań tak aby nie naruszać dzisiejszych przepisów. Uczestniczyć
będą mogli w nich zawodnicy jadący samochodami mieszczącymi się w kategorii Rally Legend , co będzie szczegółowo określone .
Rywalizacja będzie się rozgrywać na dwu etapach , pierwszym ,nocnym na dystansie ok.300 km zawierającym maks cztery proby sportowe o dł ok.4 km każda.Drugi etap , dzienny będzie dluższy, ok. 500 km i 10 lub 12 prób.
Dla utrudnienia trasa rajdu będzie dostępna dopiero po otrzymaniu itinerera przez załogę. Proby sportowe w wersji Video będą udostępnione odpowiednio wcześniej , jednak tak , aby wykluczyć możliwość jakichkolwiek treningów.
Itinerer stworzony zostanie przez grupę Prawdziwych zawodowców , tak aby nie bylo wątpliwości co do jakości i precyzji dokumenu.
To tylko zarys projektu PRAWDZIWEGO RAJDU KROKUSY , ktory dla Was szykujemy.
Mamy nadzieję że w ten sposób zapoczątkujemy cykl bezpiecznych zawodow dla Milośników Pradziwej Tradycyjnej Motortzacji
ZAPRASZAMY

może
Al będzie miał czas sam tu wpaść aby przekazać coś nam od siebie , bardzo bym chciał poldolotem w tym projekcie wystartować
