Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Nie miał człowiek problemów, to sobie wymyślił zmianę samochodu...
Jak pewnie wiecie, oprócz GTka mam też Legacy 2.0 kombi z 2004 roku. No ale się trochę znudził, trochę zestarzał, czas na coś nowego.
No i mam na oku fajnego OBK, ale w wersji amerykańskiej. Rocznik 2009, wersja 2,5 limited, full wypas, automat, skóra, itd. Serwisowany przez mojego mechanika, no i generalnie przez niego polecany. Ale... Cały czas targają mną wątpliwości...
Chodzi głównie o oświetlenie. Samochód jest oczywiście zarejestrowany w PL, ma ważne badanie techniczne (nie wnikam jak...), ale...
- nie ma przeciwmgielnego z tyłu
- światła z przodu są oczywiście oryginalne (soczewki plus pomarańczowe boki)
I teraz pytanie - chciałbym być w zgodzie z przepisami. Czy wystarczy dołożenie przeciwmgielnego z tyłu (jeszcze nie wiem jak...)? Co z przodem? Lamp nie da się wymienić na wersję EU, bo są nieco inne... Ale podobno są firmy, które jakoś to przerabiają (też nie wiem jak...)
Co w przypadku ewentualnej szkody? Czy ubezpieczyciel może np. odmówić wypłaty, bo lampy nie mają homologacji EU?
Czy można trafić na upierdliwego policjanta, który zabierze dowód?
Ubezpieczenie - to sprawdziłem, nie ma z tym większego problemu. Da się kupić u brokera pełne AC + OC
Radio - częstotliwości nieparzyste, skok co 0,2 - z tego co widzę na forum i w necie - raczej marne szanse na przerobienie
Mało konkretny ten mój post, ale najlepiej gdyby wypowiedział się jakiś użytkownik wersji US - jak to wygląda w praktyce
Jak pewnie wiecie, oprócz GTka mam też Legacy 2.0 kombi z 2004 roku. No ale się trochę znudził, trochę zestarzał, czas na coś nowego.
No i mam na oku fajnego OBK, ale w wersji amerykańskiej. Rocznik 2009, wersja 2,5 limited, full wypas, automat, skóra, itd. Serwisowany przez mojego mechanika, no i generalnie przez niego polecany. Ale... Cały czas targają mną wątpliwości...
Chodzi głównie o oświetlenie. Samochód jest oczywiście zarejestrowany w PL, ma ważne badanie techniczne (nie wnikam jak...), ale...
- nie ma przeciwmgielnego z tyłu
- światła z przodu są oczywiście oryginalne (soczewki plus pomarańczowe boki)
I teraz pytanie - chciałbym być w zgodzie z przepisami. Czy wystarczy dołożenie przeciwmgielnego z tyłu (jeszcze nie wiem jak...)? Co z przodem? Lamp nie da się wymienić na wersję EU, bo są nieco inne... Ale podobno są firmy, które jakoś to przerabiają (też nie wiem jak...)
Co w przypadku ewentualnej szkody? Czy ubezpieczyciel może np. odmówić wypłaty, bo lampy nie mają homologacji EU?
Czy można trafić na upierdliwego policjanta, który zabierze dowód?
Ubezpieczenie - to sprawdziłem, nie ma z tym większego problemu. Da się kupić u brokera pełne AC + OC
Radio - częstotliwości nieparzyste, skok co 0,2 - z tego co widzę na forum i w necie - raczej marne szanse na przerobienie
Mało konkretny ten mój post, ale najlepiej gdyby wypowiedział się jakiś użytkownik wersji US - jak to wygląda w praktyce
Odp: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Miałem dwa amerykańskie subaru, OBK i Tribece. Outback miał z tyłu światła jak EU, przeciwmgielne było dorabiane przez poprzedniego właściciela, przód wymieniłem na EU. W Tribece tył robiłem tak, że w kierunki miałem włożone żółte LED (efekt pomarańczowego koloru). Tam były podwójne tylne, zostały zredukowane do pojedynczych, a wewnętrzna lampa zastąpiła przeciwmgielne. Co do przednich, diagnosta ustawił mi je nieco niżej i sie nie czepiał.
Miałem kontrolę stanu technicznego u zachodnich sąsiadów i nie było problemu.
Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
Miałem kontrolę stanu technicznego u zachodnich sąsiadów i nie było problemu.
Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Maciek, jako właściciel US Spec'a mówię Ci - kupuj! I nie przejmuj się pierdołami.
Jak trafisz na upierdliwego policjanta albo ubezpieczyciela, to ze wszystkim możesz mieć problemy... Radio sobie zmień skoro przeszkadza Ci brak RDS
Mój znajomy ma takiego Outbacka (też US) i sobie bardzo chwali.
Jak trafisz na upierdliwego policjanta albo ubezpieczyciela, to ze wszystkim możesz mieć problemy... Radio sobie zmień skoro przeszkadza Ci brak RDS

Mój znajomy ma takiego Outbacka (też US) i sobie bardzo chwali.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Może i pierdoły, ale ja to mam taki paskudny charakter, że zawsze zaczynam temat od założenia najbardziej czarnych scenariuszy...
Radia zmienić za bardzo nie mogę. I nawet nie chodzi o RDS, tylko o brak parzystych częstotliwości, czyli np. brak ulubionego Radia PiN
Może i pierdoły, ale ja to mam taki paskudny charakter, że zawsze zaczynam temat od założenia najbardziej czarnych scenariuszy...

Radia zmienić za bardzo nie mogę. I nawet nie chodzi o RDS, tylko o brak parzystych częstotliwości, czyli np. brak ulubionego Radia PiN

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
PIN się zepsuł strasznie... Więc ja tam bym nie żałował. 
A co do auta - to wszystko zależy od ceny. Bo jeżeli różnica nie jest duża, to brałbym EU.
Kolo mojego biura stoi taki i ma doczepione malutkie światełko przeciwmgielne pod zderzakiem. Zrobie fotkę i wrzucę.

A co do auta - to wszystko zależy od ceny. Bo jeżeli różnica nie jest duża, to brałbym EU.
Kolo mojego biura stoi taki i ma doczepione malutkie światełko przeciwmgielne pod zderzakiem. Zrobie fotkę i wrzucę.
Death ain't nothin' but a heartbeat away...
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
O taki 

Death ain't nothin' but a heartbeat away...
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Ciężko znaleźć tak wypasioną wersję EU. Są 3.0, ale takiego nie chcę. A poza tym to albo te nowe krowy z ramkami (fujBilex pisze: A co do auta - to wszystko zależy od ceny. Bo jeżeli różnica nie jest duża, to brałbym EU.


Zalatuje lekkim drutemBilex pisze: O taki

- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Godlik, pochwal sie tym US Specem :) Jest gdzies wystawiony? :)
Odp: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Nie dało się tego odblasku wykorzystać jako przeciwmgielne?Bilex pisze:O taki
Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
A musi być kombi?Godlik pisze:Ciężko znaleźć tak wypasioną wersję EU. Są 3.0, ale takiego nie chcę. A poza tym to albo te nowe krowy z ramkami (fuj), albo diesel (błe
)
Taki egzemplarz stoi w salonie Mitsubishi przy Spornej:
http://otomoto.pl/subaru-legacy-salon-p ... 70159.html
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Już nie jest :) Pochwalę się, jak sfinalizuję transakcję i będę już go miał u siebie. Jeszcze trochę formalności i mam nadzieję, że nic się nie wysypie po drodze...KamilP pisze: Godlik, pochwal sie tym US Specem :) Jest gdzies wystawiony? :)
MusiЛукашэнка pisze: A musi być kombi?

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
No tak, to wszystko wyjaśnia.Godlik pisze:MusiЛукашэнка pisze: A musi być kombi?Poza tym żona od zawsze marzyła o Outbacku, a to ona będzie tym głównie jeździć.

Moja żona ma tak z Foresterem (MY 03-07).
Leczenie postępuje, ale bardzo powoli.

- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Лукашэнка pisze: Moja żona ma tak z Foresterem (MY 03-07).
Leczenie postępuje, ale bardzo powoli.![]()


- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Jak w ogole jedzie to 170KM z automatem?
podobuje mi sie auto wrzucone przez Лукашэнка
podobuje mi sie auto wrzucone przez Лукашэнка

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
A jak ma byćKamilP pisze: Jak w ogole jedzie to 170KM z automatem?


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
ja wiem, ze nie ma to jak 2.5T po remapie, ale powiedzcie mi czy upgrade ze 137KM na 170KM bedzie SKOKIEM czy skoczkiem?



- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Wczoraj tym jechałem i w porównaniu z 137KM manual jest SKOK, mimo że to 4-biegowy automat. Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola. Fajną opcją jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Godlik, podrzuc foty, bardzo jestem ciekaw tego autka.. wlasnie z automatem..
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Manual robi to samo, a nawet lepiej (bo bez "niemal") - pod warunkiem włączenia funkcji "nie-ciota-drogowa" w umyśle kierownikaGodlik pisze: Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
WiS,WiS pisze:Manual robi to samo, a nawet lepiej (bo bez "niemal") - pod warunkiem włączenia funkcji "nie-ciota-drogowa" w umyśle kierownikaGodlik pisze: Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola.
szkopuł w tym, że manual absolutnie nic nie zrobi; wszystko za niego musi zrobić kierownik...
a dobry kierownik to taki, który nie zajmuje się robotą, tylko kierowaniem.

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
ale jeżeli kierownik naprawdę dobry to bez własnoręcznego podpisu kierownika niektóre sprawy baaaardzo przeciągają się w czasieЛукашэнка pisze: dobry kierownik to taki, który nie zajmuje się robotą, tylko kierowaniem

Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Ale po co my mamy Cię przekonywać, że warto skoro już podjąłeś decyzję?Godlik pisze:Wczoraj tym jechałem i w porównaniu z 137KM manual jest SKOK, mimo że to 4-biegowy automat. Włączenie funkcji SPORT powoduje, że ciągnie niemal do czerwonego pola. Fajną opcją jest też możliwość ręcznego przełączania biegów.



Death ain't nothin' but a heartbeat away...
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
Aktualnie przerabiam temat przerabiania tylnego p/mgielnego w OBK MY08, na razie rozmyślam nad opcją kupna czerwonej żarówki P21W w wersji led, rozpiłowaniem otworu w lewej lampie wstecznej i osadzeniem tam tejże. OIDP według przepisów światło musi być na oddzielnym przełączniku z kontrolką, więc trzeba ciągnąć kabel, a przełącznik ukryć w skrzynce bezpieczników.
Przednie światła musiałem przerobić, odciąć obrysówki, które w/g diagnostów są kwalifikowane jako pozycyjne (kąt świecenia).
A co do tytułu, warto jeżeli wersja US jest sporo tańsza a zakładałeś taki typ wyposażenia. Jeszcze jedno, zapewne to DOHC, dobrze się gazuje, jeśli rozważasz taką opcję.
Edit: SOHC a nie DOHC
Przednie światła musiałem przerobić, odciąć obrysówki, które w/g diagnostów są kwalifikowane jako pozycyjne (kąt świecenia).
A co do tytułu, warto jeżeli wersja US jest sporo tańsza a zakładałeś taki typ wyposażenia. Jeszcze jedno, zapewne to DOHC, dobrze się gazuje, jeśli rozważasz taką opcję.
Edit: SOHC a nie DOHC
Farewell, all joys! O Death, come close mine eyes!
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
More Geese than Swans now live, more Fools than Wise.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Outback - US Spec - przekonajcie mnie, że warto :)
No ale to była bardzo trudna decyzja... Naprawdę...Bilex pisze: Ale po co my mamy Cię przekonywać, że warto skoro już podjąłeś decyzję?

gregski, jak wszystko dobrze pójdzie, przed weekendem będzie już u mnie i wrzucęgregski pisze: Godlik, podrzuc foty, bardzo jestem ciekaw tego autka.. wlasnie z automatem..
No właśnie to chyba najlepsza opcja, ewentualnie gotowa lampa z wersji EU, powinna pasować P&Ppantomas pisze: na razie rozmyślam nad opcją kupna czerwonej żarówki P21W w wersji led
Co to znaczy 'obciąć'? Możesz rozwinąć?pantomas pisze: Przednie światła musiałem przerobić, odciąć obrysówki
No właśnie tego nie rozumiem... Dlaczego wszyscy zakładają, że wersja US ma być sporo tańsza. No bo niby co? Wyposażenie ma lepsze, poza światłami właściwie niczym się nie różni... Przeważnie ma mniej 'rozbite' zawieszenie. OK, często są po dzwonach, ale czy w PL nie ma wypadków i wszystkie okazje z Allegro to rodzynki?pantomas pisze: A co do tytułu, warto jeżeli wersja US jest sporo tańsza
Pisałem sobie z takim jednym gościem, który miał super-hiper Outbacka EU. Jak przyszło co do czego, to okazało się, że mimo iż 2-letni to gwarancji brak, bo 'zapomniał' zrobić przeglądu, te 25kkm to właściwie nigdzie nie udokumentowane, wpisów w książce nie ma, no a z przodu to w sumie był nieźle walony.
Tak, to chyba rozsądna opcja. Wystarczy mi już w 'rodzinie' jeden smok, który pali 15l noPBpantomas pisze: Jeszcze jedno, zapewne to DOHC, dobrze się gazuje, jeśli rozważasz taką opcję