WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
jur
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 15:57

WRX 2.5 MY07 95 tys km.Zblza sie wymiana paska i zaworow. Czy przy okazji tych operacji wymienic odrazu uszczelki pod glowicami? Narazie nic sie niedzieje ale........ :o . Ew. jakie koszty? POZDRAWIAM.



jan
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:07

Na uszczelce powinienes zrobic z 200tys. :-(

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:14

jan pisze:Na uszczelce powinienes zrobic z 200tys. :-(
Nie w 2,5T. ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:19

I przy okazji poprawić temat...
95 000 tys.
;-)

jan
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:42

To niema znaczenia ,jaki silnik wszystkie czesci w autach powinny wytrzymac 200tys,pomijajac serwisowe ,ja bym nie ruszal chyba ,ze robisz to sam i koszty uszczelki pod glowice to szczegul

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:47

jan pisze: To niema znaczenia ,jaki silnik
Fantasta :giggle:
jan Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Twój 1.6 jest trochę mniej wysilony i ma w pewnych szczegółach odmienną konstrukcje... może wytrzyma ;-)
jan pisze: wszystkie czesci w autach powinny wytrzymac 200tys
Koniecznie trzeba to zapisać w Konstytucji :evilgrin:

jan
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:55

Jestem , mechanikiem sam. i mialem niejedno auto nigdy nie mialem problemu z uszczelka przed 200tys ,przy normalnej eksploatacji auta.

jan
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 20:59

Nieznam silnika boxer,ale tak przewiduje fabryka,bo inaczej naprawiali by na gwarancji.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 21:00

jan pisze: mialem niejedno auto nigdy nie mialem problemu z uszczelka przed 200tys ,przy normalnej eksploatacji auta.
Najwyraźniej nie miałeś jednak Subaru z 2.5-litrowym silnikiem turbo i nie znasz jego specyfiki :whistle: A ona właśnie taka jest, że wskutek różnych myków konstrukcyjnych uszczelka lubi sobie pasć przedwcześnie. Owszem, znacznie częściej przy ostrym traktowaniu, ale po to się takie samochody kupuje, żeby je czasem poupalać np. na jakimś torze, a nie tylko pyrkać po bułki i do kościołka.
W tej sytuacji, Twoja odpowiedź na pytanie kolegi "jur-a" była, eee... lekkomyslna? Bo akurat, jako dość nowy na forum, mógł Cię uznać za doświadczonego speca od zaturbionych Subaru, i posłuchać.
Tymczasem, odpowiedź nie jest tak jednoznaczna.
Jest mianowicie szkola sochaczewska i parczewska... :whistle:
;-)
jan pisze: inaczej naprawiali by na gwarancji.
Ouuu, najwyraźniej nie znasz też (jeszcze...) SIP :evilgrin:

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 21:09

WiS pisze: Ouuu, najwyraźniej nie znasz też (jeszcze...) SIP
:giggle:

jan
0 gwiazdek
Auto: subaru impreza 4wd 1.6
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 14 wrz 2013, o 21:09

Jestem nowy ,ale wiem wiem ,ze czesci fabryczne wytrzymuja jak wstomnialem.To auto zony ja mam mv6 omege.

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 17 wrz 2013, o 11:37

jan, piszesz:
wiem ,ze czesci fabryczne wytrzymuja jak wstomnialem
choć wsześniej wspomniałeś:
Nieznam silnika boxer


I tu jest problem. Nikt nie umniejsza Twojej ogólnej wiedzy mechanicznej, ale każda marka ma swoje specyficzne przypadłości. Akurat w Subaru z silnikiem 2,5 turbo jest to padająca uszczelka pod głowicą. Temat rzeka przerabiany od dawien dawna - przyczyny tej specyficznej przypadłości możesz znaleźć w tym wątku (na 2 str. jest to wyjaśnione): http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

Co do gwarancji, to importer, czyli SIP jest tak samo specyficzny jak cała marka ;-)
Konkretnie, nie uznają tego w Polsce na gwarancji.
Czarownica prawdę Ci powie :D

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 17 wrz 2013, o 18:31

jan pisze:Jestem , mechanikiem sam.
jan pisze:Nieznam silnika boxer


No super mechanik. Nie ma pojęcia o silniku o którym mówi, a wypowiada się jak autorytet.



I takich mechaników należy właśnie unikać. ;-)

Jak to ktoś powiedział:
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości. :mrgreen:

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 17 wrz 2013, o 21:57

jarmaj, jak zwykle, dosadny :giggle:

Ale tym razem, gdy zachodziło ryzyko wprowadzenia kolegi jur-a w błąd (potencjalnie kosztowny), trudno mieć pretensje 8-) Swoją drogą, jur coś się nie odzywa... Tłucze głową w ścianę i nie ma czasu, cy cuś? ;-)

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 18 wrz 2013, o 10:03

zofija pisze: Akurat w Subaru z silnikiem 2,5 turbo jest to padająca uszczelka pod głowicą.

Przez takie wasze posty człowiek tylko myśli kiedy te uszczelki padną zamiast cieszyć się jazdą :-) I tylko z tego powodu myślę nad zmianą auta na jakiegoś Merca czy RR.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 18 wrz 2013, o 14:30

Boombastic, czekaj, kiedy tylko wreszcie zdechnie mi panewka w 2.0 turbo, zrobię swapa i będziemy się martwić razem :mrgreen:

jur
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 21 wrz 2013, o 20:50

Czytam rozne posty i nic metlik w glowie.

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 22 wrz 2013, o 07:57

jur, co do potrzeby wymiany profilaktycznej, jak wspomniałem, są dwie szkoły.
Jedna, popularna zwł. wśród czasami upalających, mówi "zmień i miej spokój" (oczywiście wtedy nie sama zmiana uszczelki, ale kompletne poprawienie fabryki, szpilki itepede).
Druga szkoła mówi natomiast: "olej i ciesz się jazdą dopóki nie padnie, ewentualnie czasem zmów w tej intencji zdrowaśkę".
Wybór zależy de facto od Ciebie, stanu Twego ducha, nerwów i portfela - naukowo udowodnić co jest obiektywnie lepsze raczej się nie da.

A koszty - bardzo różne zależnie od skali poprawek i miejsca, pytałbym w konkretnych warsztatach. Rzecz jasna w takich, w których wiedzą jak leczyć 2.5 turbo nie tylko z lektury forum ;-)

Boombastic
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 22 wrz 2013, o 21:24

WiS pisze:Boombastic, czekaj, kiedy tylko wreszcie zdechnie mi panewka w 2.0 turbo, zrobię swapa i będziemy się martwić razem :mrgreen:
Kurcze, byłem w weekend u Mercedesa obejrzeć poliftowego GLK i nie jestem zachwycony. Auto cięższe od Forysia o 300 kg, silnik słabszy nawet od serii, ilośc miejsca na tylnej kanapie tyle ile mam teraz, czyli nic za mną jako kierowcą. Na plus że wykończenie jest o niebo lepsze niż X3 no i widzę drogę zamiast dachu jak w BMW. Ale dalej pozostaje wybór - używany Evoque lub ewentualna przeróbka silnika w Forku. Rzeźbienie Forka to trochę jak robienie cycków i botoksu starszej babce, może będzie jeszcze fajnie jeździć ale kalendarza się nie oszuka. Mam nadzieję że nie wywynie mi żadnego psikusa. A zbliża się niestety wymiana rozrządu, bo zaraz stuknie mu 6 lat.
Acha, gdyby nie moje negatywne nastawienie do aktualnego Forestera to mając do wyboru nowego Forka turbobenzynę a X3 bez wahania brałbym Forka - taka sama tandeta niektórych elementów wykończenia w środku, tak samo bezpłciowy wygląd na zewnątrz, ale tańszy o 100 000 zł. Zupełnie nie widzę sensu wydawania kasy na BMW.

jur
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: WRX 2.5 rozrzad przy 95000 tys. i.......

Post 25 wrz 2013, o 21:27

Widze ze zaczynamy odchodzic od tematu.Temat mozna zamknac.

ODPOWIEDZ