Seria WRX do poprawki
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Seria WRX do poprawki
Gents,
kupujac WRXa 2004 (kompletna seria) zrobilem mu m.in. hamownie. Na niej wyszlo, ze ani ilosc KM ani ilosc Nm nie jest taka jak podaje producent, ale to mnie jakosc specjalnie nie dziwi. Bardziej zastanowil mnie przebieg krzywej - otorz moc rosnie dok 3 tys, potem wyplaszcza sie na chwile, zeby przy ok 4 osiagnac goke i !! znow spada dosc gwaltownie aby pozniej leniwie isc do gory (ale juz nie osiagajac takiej mocy i momentu jak przy wspomnianych 4k RPM). Niestety, gdzies wsadzilem wykres, wiec nie moge go wrzucic na forum. Temperatura byla dosc niska (gdzie pomiedzy 10 a 15 st)
Poczytalem troche po necie i mam kilka pytan do praktykow:
1. Czy to, ze byl zalany benzyna 95 moglo miec duzy wplyw na wynik?
2. Czy dobrze podejrzewam, ze problemem moze byc zabity katalizator?
3. Czy dobrze mniemam, ze samochod byl strojony fabrycznie do 98 (teraz taka leje)?
Doszukalem sie rowniez, ze cos w konstrukcji down i uppipe w WRXach jest niedoskonale i dobrze to poprawic.
Czy w zwiazku z tym:
1. Musze zmienic wydech, usuwajac katalizatory (caly?)?
2. Jesli tak - to zakladam, ze musze przestroic ECU?
3. Czy jest szansa zrobienia tego w taki sposob, aby nie zwiekszyc halasu w srodku (ew. poprawic brzmienie, ktore w/g mnie na serii jest b. podobne do wolnego ssaka)?
4. Czy takie modyfikacje wplyna na to jak w dole sie zbiera (w porownaniu z moim innym turbobenzyniakiem jest slabo - do 2.5k RPM nie ciagnie w ogole)?
5. Jaki bedzie mniej wiecej koszt takiej modyfikacji?
6. Ile mniej wiecej momentu i mocy powinien miec (ew. jesli ktos ma przyklad przebiegu z hamowni)?
i pytanie uzupelniajace (moze na przyszlosc) - czy ktos moze zmienil fabryczna turbine na tzw twin scroll i moze porownac czy warto?
Dzieki z gory!
Pzw,
MCC
kupujac WRXa 2004 (kompletna seria) zrobilem mu m.in. hamownie. Na niej wyszlo, ze ani ilosc KM ani ilosc Nm nie jest taka jak podaje producent, ale to mnie jakosc specjalnie nie dziwi. Bardziej zastanowil mnie przebieg krzywej - otorz moc rosnie dok 3 tys, potem wyplaszcza sie na chwile, zeby przy ok 4 osiagnac goke i !! znow spada dosc gwaltownie aby pozniej leniwie isc do gory (ale juz nie osiagajac takiej mocy i momentu jak przy wspomnianych 4k RPM). Niestety, gdzies wsadzilem wykres, wiec nie moge go wrzucic na forum. Temperatura byla dosc niska (gdzie pomiedzy 10 a 15 st)
Poczytalem troche po necie i mam kilka pytan do praktykow:
1. Czy to, ze byl zalany benzyna 95 moglo miec duzy wplyw na wynik?
2. Czy dobrze podejrzewam, ze problemem moze byc zabity katalizator?
3. Czy dobrze mniemam, ze samochod byl strojony fabrycznie do 98 (teraz taka leje)?
Doszukalem sie rowniez, ze cos w konstrukcji down i uppipe w WRXach jest niedoskonale i dobrze to poprawic.
Czy w zwiazku z tym:
1. Musze zmienic wydech, usuwajac katalizatory (caly?)?
2. Jesli tak - to zakladam, ze musze przestroic ECU?
3. Czy jest szansa zrobienia tego w taki sposob, aby nie zwiekszyc halasu w srodku (ew. poprawic brzmienie, ktore w/g mnie na serii jest b. podobne do wolnego ssaka)?
4. Czy takie modyfikacje wplyna na to jak w dole sie zbiera (w porownaniu z moim innym turbobenzyniakiem jest slabo - do 2.5k RPM nie ciagnie w ogole)?
5. Jaki bedzie mniej wiecej koszt takiej modyfikacji?
6. Ile mniej wiecej momentu i mocy powinien miec (ew. jesli ktos ma przyklad przebiegu z hamowni)?
i pytanie uzupelniajace (moze na przyszlosc) - czy ktos moze zmienil fabryczna turbine na tzw twin scroll i moze porownac czy warto?
Dzieki z gory!
Pzw,
MCC
- Arti
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Nordkappværing
- Auto: GT Rally Car & STI GH
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
1. Czy to, ze byl zalany benzyna 95 moglo miec duzy wplyw na wynik?
Tak.
2. Czy dobrze podejrzewam, ze problemem moze byc zabity katalizator?
Katalizator OUT.
3. Czy dobrze mniemam, ze samochod byl strojony fabrycznie do 98 (teraz taka leje)?
Tak.
1. Musze zmienic wydech, usuwajac katalizatory (caly?)?
Katalizator OUT.
2. Jesli tak - to zakladam, ze musze przestroic ECU?
Przy pełnym przelocie prawdopodobnie tak, zależy ile będzie przeładowywał.
3. Czy jest szansa zrobienia tego w taki sposob, aby nie zwiekszyc halasu w srodku (ew. poprawic brzmienie, ktore w/g mnie na serii jest b. podobne do wolnego ssaka)?
Jak wywalisz katalizator i zostawisz seryjne puszki to nie będzie głośno.
4. Czy takie modyfikacje wplyna na to jak w dole sie zbiera (w porownaniu z moim innym turbobenzyniakiem jest slabo - do 2.5k RPM nie ciagnie w ogole)?
Turbo powinno szybciej się napędzać.
Tak.
2. Czy dobrze podejrzewam, ze problemem moze byc zabity katalizator?
Katalizator OUT.
3. Czy dobrze mniemam, ze samochod byl strojony fabrycznie do 98 (teraz taka leje)?
Tak.
1. Musze zmienic wydech, usuwajac katalizatory (caly?)?
Katalizator OUT.
2. Jesli tak - to zakladam, ze musze przestroic ECU?
Przy pełnym przelocie prawdopodobnie tak, zależy ile będzie przeładowywał.
3. Czy jest szansa zrobienia tego w taki sposob, aby nie zwiekszyc halasu w srodku (ew. poprawic brzmienie, ktore w/g mnie na serii jest b. podobne do wolnego ssaka)?
Jak wywalisz katalizator i zostawisz seryjne puszki to nie będzie głośno.
4. Czy takie modyfikacje wplyna na to jak w dole sie zbiera (w porownaniu z moim innym turbobenzyniakiem jest slabo - do 2.5k RPM nie ciagnie w ogole)?
Turbo powinno szybciej się napędzać.

- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
5. Jaki bedzie mniej wiecej koszt takiej modyfikacji?
Kompletny wydech z up pipe od 1300(made in China z allegro) do 3000zł - w zależności gdzie zrobisz/zamówisz
Remap - od 1000 do 3500zł w zależności gdzie zrobisz.
6. Ile mniej wiecej momentu i mocy powinien miec (ew. jesli ktos ma przyklad przebiegu z hamowni)?
250-280KM , 330-360Nm
Kompletny wydech z up pipe od 1300(made in China z allegro) do 3000zł - w zależności gdzie zrobisz/zamówisz
Remap - od 1000 do 3500zł w zależności gdzie zrobisz.
6. Ile mniej wiecej momentu i mocy powinien miec (ew. jesli ktos ma przyklad przebiegu z hamowni)?
250-280KM , 330-360Nm
Re: Seria WRX do poprawki
Dzieki za szybka odpowiedz.
Z tego co widzialem na schemacie tam sa 2 katy - jeden w downpipe i nastepny w kolejnej czesci - i w nim siedzi lambda. Czy obie out? Cos w to miejsce? Czy po takiej przerobce jest sens trzymac oryginalny dalszy przebieg wydechu?
Co z "dostawa" powietrza zatem? Chyba bedzie wiecej potrzebowal?
Macie moze porownanie przebiegow seria vs poprawiony? Chce zobaczyc gdzie sie zyskuje (obecnie ze tak powiem dupy nie urywa).
Gdzie w Wawie polecacie to zrobic? Hamowalem w kreatorze.
BTW - bede musial znalezc stacje diagnostyczna bez sensora spalin
Pzw,
MCC
Z tego co widzialem na schemacie tam sa 2 katy - jeden w downpipe i nastepny w kolejnej czesci - i w nim siedzi lambda. Czy obie out? Cos w to miejsce? Czy po takiej przerobce jest sens trzymac oryginalny dalszy przebieg wydechu?
Co z "dostawa" powietrza zatem? Chyba bedzie wiecej potrzebowal?
Macie moze porownanie przebiegow seria vs poprawiony? Chce zobaczyc gdzie sie zyskuje (obecnie ze tak powiem dupy nie urywa).
Gdzie w Wawie polecacie to zrobic? Hamowalem w kreatorze.
BTW - bede musial znalezc stacje diagnostyczna bez sensora spalin

Pzw,
MCC
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
Masz chyba 3 katalizatory, trzeci siedzi w UpPipe. Chyba bo pewności nie mam co do tego rocznika. AFR będziesz miał strojone, z układem dolotowym powietrza nic nie musisz robić. Ja wydech i remap robiłem w Tecnogarage (Wawa).
Będziesz musiał zaprzyjaźnić się z diagnostą
Będziesz musiał zaprzyjaźnić się z diagnostą

Re: Seria WRX do poprawki
freediver pisze: Masz chyba 3 katalizatory, trzeci siedzi w UpPipe. Chyba bo pewności nie mam co do tego rocznika.
Faktycznie - w/g schematu sa 3 - up, down i tzw middle pipe... i do tego w pierwszym i trzecim lambda. No to troche do zmiany :)
Pzw,
MCC
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Seria WRX do poprawki
A to niby czemu?mcc pisze:Na niej wyszlo, ze ani ilosc KM ani ilosc Nm nie jest taka jak podaje producent, ale to mnie jakosc specjalnie nie dziwi.
Właśnie to powinno dziwić i zamiast zaczynać od przeróbek, należy poszukać przyczyny stanu obecnego. Jedna już jest ustalona, nieodpowiednie paliwo. Czy pomiar był na 95? Jak tak to kompletnie nie ma sensu. Wyrzuć ten wynik do śmietnika, i zrób kolejny pomiar na takim paliwie, jakie MUSI być lane do tego samochodu.
A dopiero potem zastanawiaj się, co trzeba zrobić - naprawić auto, czy już można je poprawiać.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 246 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Seria WRX do poprawki
jarmaj, generalnie to się zgadzam ale warto by jeszce znać wielkości górek i dołków. Poza tym jeżeli auto ma maks moc na 4 kRPM to coś jest po prostu zepsute. IMHO gdyby wszystko było sprawne to pewnie nie osiągnąłby zakładanych parametrów ale charakterystyka nie powinna być tak popieprzona.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
mcc pisze: BTW - bede musial znalezc stacje diagnostyczna bez sensora spalin
Wystarczy wstawić sportowy katalizator spalin i przejdzie badania. Wszystko zależy od twojej świadomości ekologicznej.
Re: Seria WRX do poprawki
Sprawdze to (shamuje na 98), ale na razie nic podejrzanego nie wykryto. A jak w ogole sprawdzic wplyw kata na prace bez jego wymiany?
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
Re: Seria WRX do poprawki
Jeszcze pytanie o hamownie - czy jakas hamownie szczegolnie mozecie polecic w Wawie? Najlepiej aby tez mozna bylo zmierzyc straty na napedach...
Pzw,
MCC
Pzw,
MCC
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
Ja hamowałem auto w Promotorze pod Wołominem.mcc pisze:Jeszcze pytanie o hamownie - czy jakas hamownie szczegolnie mozecie polecic w Wawie? Najlepiej aby tez mozna bylo zmierzyc straty na napedach...
Re: Seria WRX do poprawki
Co procz przeiegu mocy i momentu mozna na ich wykresach dostac?Boombastic pisze:Ja hamowałem auto w Promotorze pod Wołominem.mcc pisze:Jeszcze pytanie o hamownie - czy jakas hamownie szczegolnie mozecie polecic w Wawie? Najlepiej aby tez mozna bylo zmierzyc straty na napedach...
Pzw,
MCC
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
mcc pisze: Co procz przeiegu mocy i momentu mozna na ich wykresach dostac?
Moc według normy, moc na silniku, moc na kołach, straty mocy, moment. Łącznie jest 6 wykresów.
Re: Seria WRX do poprawki
Boombastic pisze:mcc pisze: Co procz przeiegu mocy i momentu mozna na ich wykresach dostac?
Moc według normy, moc na silniku, moc na kołach, straty mocy, moment. Łącznie jest 6 wykresów.
Wlasnie do nich dzwonilem - na pewno sie udam, zeby sprawdzic, jak na 98 jest i wtedy podejme dalsze decyzje... Mam nadzieje, ze nie skonczy sie jak prezentowany tam bug-eye upgradowany 3-stege'owo :)
Dzieki za info.
Pzw,
MCC
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Seria WRX do poprawki
Tecnogarage ale nie jest to jedyne miejsce w Warszawie gdzie można wystroić auto w tej cenie.owad pisze:A mogę się zapytać gdzie to remap kosztuje 1000 pln?
Re: Seria WRX do poprawki
Z tego co rozmawialem w innych miejscach, jesli bierzesz mechaniczna modyfikacje to strojenie nie wyjdzie drozej...freediver pisze:Tecnogarage ale nie jest to jedyne miejsce w Warszawie gdzie można wystroić auto w tej cenie.owad pisze:A mogę się zapytać gdzie to remap kosztuje 1000 pln?
Pzw,
MCC
Re: Seria WRX do poprawki
freediver pisze:Tecnogarage ale nie jest to jedyne miejsce w Warszawie gdzie można wystroić auto w tej cenie.owad pisze:A mogę się zapytać gdzie to remap kosztuje 1000 pln?
Kolego - oni pisza cos takiego - "Strojenie odbywa się po kablu USB bez komputera zewnętrznego". Czy sa rozne sposoby strojnia auta? To jest lepsze/gorsze?
Pzw,
MCC