Subaru Impreza Sportswagon WRX wersja EU(pierwotnie sprowadzona ze Szwajcarii), rok prod. maj 2001, kolor ciemny bordo, VIN: JF1GGALD31G003214, obecny przebieg ok 198 tkm.
Do auta posiadam:
Pełna dokumentacja, 2 kluczyki, 2 pastylki do antynapadu, 2 piloty, karta pojazdu i co tam jeszcze powinno być(instrukcje itd).
Jakby pan chciał go dokładniej sprawdzić to oczywiście zgadzam się na sprawdzenia na stacjach kontroli, serwisach na koszt zainteresowanego.
Wyposażenie seryjne(standardowe to co ma każdy WRX):
- 4 elektr szyby;
- elektrycznie regulowane lusterka, podgrzewane;
- klimatyzacja półautomatyczna;(działająca, napełniona, odgrzybiona w tym roku)
- centralny zamek;
- immobiliser;
- szyberdach wychylany i odsuwany elektrycznie;
Z ciekawszych rzeczy posiada:
1. Fotel kierowcy Sparco Torino z regulacją pochylenia oparcia - czerwony;(ori nie żadna podróba) - Niestety na lewym boczku puścił szew, temat jak najbardziej do ogarnięcia i nie przeszkadza w normalnej eksploatacji.
2. Zegar doładowania Autostyle(nie jest to jakiś markowy sprzęt, ale to montował poprzednik, a skoro zdaje egzamin to nie widziałem potrzeby go wymieniać);
3. Zegar DEPO 4 w 1(made in Japan) - ciśnienie oleju, ładowanie, dwa czujniki - temp. cieczy, temp. oleju trzeba podłączyć, bo coś z kablami nie łączy.(ale to proste, tylko nie ma kiedy się za to zabrać)
4. Shortshifter i gałka zmiany biegów Skunk2 z polerowanej stali;
5. Metalowa ramka zmiany biegów z STI oraz nowy mieszek;
6. Oryginalne JDM'owe zegary z STI '07(czarne z czerwonym podświetleniem). Wyskalowane do 180 km/h z ustawianym shiftlightem i open ceremon; Na liczniku jest przebieg o 100 tyś. km mniejszy, bo u nas w Suwałkach nikt się tym nie zajmuje. Ale jak coś od razu szczerze mówię, że pokazuje 98 tkm, a jest zrobione 198 tkm.
7. Światła przednie z STI(oczywiście przerobione jak należy na ruch prawostronny) dodatkowo założone xenony HID na krótkich i długich światłach, ale przegląd przechodziłem bez problemu, poza tym ja ani w Polsce, ani w Niemczech nie miałem żadnego problemu z Policją)
8. Duży kurnik na masce z dodatkową siatką zabezpieczającą, żeby owady i małe ptaszki nie uszkodziły Intercoolera;
9. Wymienione czarne plastikowe klamki wewnętrzne na chromowane(z nowszego modelu STI );
10. JDM'owy środkowy spojler tylnej klapy;
11. Oryginalny JDM'owy duży napis I M P R E Z A na tylnej klapie(europejskie wersje mają napis SUBARU); bardzo rzadko spotykany, ściągnięty z Japonii.
12. Różowy JDM'owy znaczek na grillu oraz oryginalny(nie żadna podróba) różowy "STI" na grillu jak w oryginalnym Sports Wagonie na Japonię.
13. Zaślepki halogenów pomalowane na czarny mat z naklejkami STI (halogeny oczywiście są);
14. Antyradar ukryty w podsufitce(działa na fotoradary - sprawdzone);
15. Regulowany oryginalny BOV marki GFB.
16. Poprzednim właścicielem był muzyk stąd profesjonalne High End'owe Car Audio składające się z:
- jednostka sterująca Alpine 7638R;
- ukryta w schowku zmieniarka Alpine;
- highendowy wzmacniasz Audison LRX 5.600 - 5'cio kanałowy;
- cyfrowy procesor dźwięku Alpine PXA-H600;
- 4 x średnio i średnioniskotonowe głośniki Focal zabudowane w przednich drzwiach;
- głośniki wysokotonowe Focal zabudowane w przednich słupkach;
- zwrotnice Focal;
- kondensator Helix 1 Ohm;
- grube kable ze złotymi końcówkami; - Całość profesjonalnie poprowadzona po aucie;
- zabudowany w podłodze bagażnika subwoofer Focal;
17. Wysokiej klasy autoalarm z antynapadem; Mam oczywiście do tego wszelkie papiery, instrukcje itd.
18. Przednia rozpórka regulowana rzymską śrubą marki OMP;
19. Tylna rozpórka dedykowana do JDM'owego STI Sports Wagona.
20. Dolna przednia rozpórka 4'ro punktowa.
21. Chlapacze Rally Armor.
22. Letnie alu 17 cali marki Versus Competizione Sesto by RAYS(oryginalne Made in Japan, a nie jakieś allegro a'la Rays) + oryginalne nakrętki kół RAYS; - bardzo lekkie z oponami ważą 17,5 kg(średnia waga opony w tym rozmiarze to ok 9 - 11 kg, więc łatwo policzyć ile ważą felgi.Miałem je malować, ale sądzę, że lepiej niech lepiej kolejny właściciel pomyśli sam nad kolorem jaki zechce.
23. Wydech przelot 2,5 cala końcowa puszka El-Tec dedykowana(ładnie wydobywa brzmienie boksera, ale nie męczy w trasie, a powyżej 4 tys obr. ładnie i rasowo brzmi) , brak kata, uppipe z STI(bez prekatalizatora), wydajniejsza pompa paliwa Wabro GSS 342 255L/h, nowy przepływomierz(stary sprawny mogę dorzucić) - auto przygotowane pod remap.
25. Auto było prawie całe malowane(oprócz dachu), z prostej przyczyny: lakier był w opłakanym stanie; Zgadzam się na wszelkie kontrole czy był bity czy nie. Co najważniejsze dół jest prosty, nic nie spawane, ani kombinowane;
26. Grubszy stabilizator z tyłu seria Sportwagon ma 17 mm, u mnie jest 21 mm, więc odpada problem z podsterownością jak w seryjnych Sport Wagonach.
27. Z przodu zmienione amortyzatory z seryjnych na GAB regulowaną twardością i sprężynami progresywnymi.
28. Maglownica z STI.
29. Założona też jest oryginalna trójramienna kierownica MOMO dedykowana do STI Spec C V.7 czyli oferowana tylko na rynku japońskim(trochę mniejsza od seryjnej MOMO i jak dla mnie wygodniejsza), ale jak coś seryjną kierownicę z poduchą i taśmą dorzucam.
30. Zdjęte są relingi(oczywiście je posiadam) ze względu na to, że w wersji japońskiej STI Sport Wagon relingów nie było. Swoją drogą listwy dachowe do wersji bez relingów to prawdziwy "biały kruk", strasznie trudne do dostania. Trzeba jednak będzie pomalować dach, bo widać miejsca, gdzie były relingi. Oczywiście relingi i listwy do nich dorzucam.
Z rzeczy eksploatacyjnych:
Do tej pory wymieniłem:
1. Kompletny rozrząd (oryginalne części, pasek Contitech) wszystkie rolki, simmeringi, pompa wody oraz napinacz hydrauliczny- ok 37 tkm temu.
2. przód Tarcze Brembo + klocki Brembo(wymienione ok 3 tyś temu), Tył klocki TRW - 29 tkm temu; płyn hamulcowy Motul DOT 5.1 -10 tys. km temu;
3. Olej w dyfrach i Valvoline TDL 75W90 - 3 tkm. temu
4. Olej silnikowy Valvoline VR-1 Racing 5W50 - jakieś 4 tkm temu
5. Sworznie stabilizatora przód 2 tyś. km temu i tył OEM - 12 tkm temu
6. Gumy przedniego i tylnego stabilizatora - ok 3 tyś km temu;
7. Wszystkie filtry(tylko porządnych marek, żadnych tanich - badziewnych zamienników) włącznie z przeciwpyłkowym - na bieżąco zgodnie z tabelą z instrukcji obsługi
8. Ok 37 tkm temu został wyjęty silnik, a przy okazji wymieniłem(wszystko zrobione prewencyjnie, żeby w przyszłości uniknąć jakichś dziwnych sytuacji):
- uszczelki głowic (OEM);
- zrobiłem planowanie głowic
- ustawiłem zawory + wymieniłem uszczelniacze zaworowe(OEM)
- wymieniłem oringi na wszystkich wałkach rozrządu i wale korbowym(wszystkie OEM);
- uszczelki kolektorów ssących i wydechowych(OEM);
- wszystkie świece irydowe DENSO;
- gumowe wężyki,które były pęknięte bądź zachodziło podejrzenie, że wkrótce zakończą żywot;
- szczotki w rozruszniku;
- jeden z węży wspomagania, bo miał wyciek;
- wymieniłem płyn chłodniczy na Prestone;
- sprawdzona turbina; - bez najmniejszego luzu
9. Zeszłej zimy wymieniłem akumulator na japoński Yuasa;
10. Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów(OEM) bo się delikatnie pociły;
11. Wiosną sprawdziłem szczelność, uzupełniłem klimę i ją odgrzybiłem, wymieniłem też filtr przeciwpyłkowy;
12. W kwietniu 2013 na badaniu technicznym wyszła następująca sprawność amortyzatorów: przód - po 81 %, tył po 76 %
13. Wymieniłem siłowniki tylnej klapy(oba);
14. Wstawiona siatka w zderzak(chroni chłodnicę przed wyskakującymi spod kół kamieniami)
15. wymieniłem czujnik spalania stukowego na nowy(OEM) - niecały 1 tkm temu
16. 2 miesiące temu wymieniłem sprzęgło(tamte było na wykończeniu) teraz siedzi wzmocnione oryginalne Exedy Stage 1.
Ogumienie:
LATO - Felgi Versus Competizione Sesto by RAYS 17 cali białe, opony Dunlop Formula FM901 215/45 ZR17; - opony nowe kupione zeszłej wiosny;
ZIMA - Felgi 5'cio ramienne oryginalne Subaru w kolorze Gunmetal, opony Falken Eurowinter HS-439, 205/55R16; - opony po drugim sezonie kupione nowe;
Co najważniejsze w przeciwieństwie do nowszych WRX'ów i STI tutaj zalecana jest benzyna 95, a nie jak w nowszych 98. ;)
Auto użytkowane tak jak się takie auta używa, ale bez przesady(brak czasu, a na wszelkie obiekty mam niestety daleko) zawsze rozgrzewane przed ostrzejszą jazdą, studzone po, nigdy nie deptane na zimno.
P. S. Zdjęcia cyknięte na szybko komórką, więc nie oddają pełni efektu. Auto robi wrażenie i naprawdę zwraca uwagę(brak relingów, JDM'owe światła, oznaczenia itd).
P.S. 2 Do auta posiadam wydrukowaną serwisówkę czyli można samemu wymieniać wszelkie rzeczy, bo tam jest opisane wszystko krok po kroku.
P.S 3 Posiadam całą fotorelację z wyjęcia silnika i tego jak wszystko wewnątrz po wyjęciu wyglądało.
Co do minusów:
- lewy bok kubełka kierowcy można by obszyć na nowo bo zaczyna się przecierać. Nie jest to żadna tragedia, nie przeszkadza w eksploatacji.
- Lakier nosi normalne ślady użytkowania, wiadomo auto ma swoje lata. Dla idealnego efektu przydałaby się kosmetyka, aczkolwiek jak się go wywoskuje to mało kto zauważa niewielkie mankamenty.
Ewentualne propozycje zamiany( z dopłatą dla mnie, bądź ręka w rękę - w zależności od propozycji) proszę przesyłać na PW.
P.S. W razie czego mój nr 607-461-691
Cena: 28 tysi do negocjacji.(można zawsze coś odjąć)Do 2 września cena spada na 25(trafiła mi sie okazja i zależy mi na czasie)
Zainteresowanym konkretne zdjęcia mogę dosłać na maila.
Pozdrawiam
Marcin
