Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 15:55
Z ciekawości, ile płacicie za wymianę klocków? I czy tyle samo za przód jak i tył?
Pytam bo mam wrażenie że dziś przepłaciłem

freediver
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 16:00
Ale robocizna czy ze sprzetem?
Pzw,
MCC
mcc
-
freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 17:51
Sama robocizna powiedzmy

Dobra, może źle to ująłem. Nie chodzi o to czy przepłaciłem czy nie tylko o to że czynność która mechanikowi zajmuje 15minut, w warunkach domowo-garażowych zajęła by powiedzmy godzinę. I tak się zastanawiam czy nie spróbować samemu kolejnym razem

freediver
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
15 paź 2013, o 19:18
freediver pisze:I tak się zastanawiam czy nie spróbować samemu kolejnym razem

Oczywiście że spróbować. To bardzo proste, szkoda pieniędzy żeby za to płacić.
jarmaj
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 22:03
jarmaj pisze:freediver pisze:I tak się zastanawiam czy nie spróbować samemu kolejnym razem

Oczywiście że spróbować. To bardzo proste, szkoda pieniędzy żeby za to płacić.
No nie wiem - bez klucza pneumatycznego i sensownego podnosnika to troche zachodu - nie jestem pewnien, ale za przod chyba ok 80PLN placilem (robocizna).
Pzw,
MCC
mcc
-
leon
- 6 gwiazdek
- Auto: Niepsujące się.
-
Polubił:
207 razy
-
Polubione posty:
284 razy
Post
15 paź 2013, o 22:10
mcc, a po co klucz pneumatyczny? Do odkręcenia długa wajcha, do przykręcenia dynamometryczny, że o patencie z wkrętarką nie wspomnę. Do tego zwykła żabka z Tesco. Pan Pikuś.
Tylko trzeba pamiętać żeby przed ruszeniem podeptać hamulec.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
leon
-
Zwibel
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Impreska GL Sport
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 22:13
Jezeli ktoś zrobi to porządnie to nawet w warsztacie min 1h roboty nie mówiąc o środkach chemicznych.
Zwibel
-
mcc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Mrowiska
- Auto: WRX seria+
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
15 paź 2013, o 23:32
Zwibel pisze:Jezeli ktoś zrobi to porządnie to nawet w warsztacie min 1h roboty nie mówiąc o środkach chemicznych.
Wiesz - to sprawa bardzo subiektywna - ja wybudowalem domek "na drzewie" dla corki i narzedziowke wlasnorecznie, chociaz normalnie ludzie to powierzaja specjalizowanym ekipom - pewnie mozna i z hamulcami, ale coraz bardziej cenie swoj czas (tym bardziej ze mam go coraz mniej), a w zwiazku z wydatkiem na ta usluge odmowie sobie ... czy musze?
Pzw,
MCC
mcc
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
16 paź 2013, o 07:56
mcc pisze:jarmaj pisze:freediver pisze:I tak się zastanawiam czy nie spróbować samemu kolejnym razem

Oczywiście że spróbować. To bardzo proste, szkoda pieniędzy żeby za to płacić.
No nie wiem - bez klucza pneumatycznego (...)
Jeżeli to WRX europejski (z 4 tłoczkowym zaciskiem z przodu i dwu z tyłu), to jedyny klucz jaki jest potrzebny, to ten do odkręcenia koła.
Auta naprawiano na długo przed masowym użyciem w warsztatach kluczy pneumatycznych. Oczywiście, są wygodne i przyśpieszają robotę, ale nie to, że bez nich się nie da.

jarmaj
-
freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 paź 2013, o 08:36
Masz rację jarmaj, wystarczy klucz do odkręcenia koła. Lewarek fabryczny jest OK i szybko podnosi auto, odkręcenie koła to minuta roboty. Potem klocki i mam wrażenie a raczej nadzieję że bym sobie poradził ;) + przykręcenie koła. Max 40minut jedna strona. Kasa w kieszeni i radocha że coś się zrobiło samemu, na pewno spróbuję

freediver
-
ryjeks
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: mat
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 paź 2013, o 19:17
Śmiało robić samemu jeśli jest czas i ochota.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
ryjeks
-
jaworek74
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: 3City
- Auto: WRX '04
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
16 paź 2013, o 21:53
Powiem tak ,zakupilem podnosnik zabke i dzieki temu wymiana klockow w WRX-e zajmuje hmm 40 min calosc .Robota raczej nie wymaga dyplomu Inzyniera:) A satysfakcja jest.
Pozdrawiam
If in Doubt just flat out ....
jaworek74