Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jaworek74
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 3City
Auto: WRX '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 11 lip 2012, o 22:49

Wiesz wiekszość obslugi robie samemu, do warsztatu jadę gdy coś mnie przerasta a czy jestem dobrym klientem to nie wiem.
Zbieram dopiero doświadczenie w sprawie Subaru i z tego względu jestem tez TUTAJ :thumb:
A co do samochodu to zauważyłem że jak jest zimny to nie szarpie..


If in Doubt just flat out ....

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 11 lip 2012, o 22:53

To dobrze, jak czlowiek sie chce czegos nauczyc i robic sam. Ja to rozumiem. Ale trzeba tez czasem z glowa, zwlaszcza, jesli jest cisnienie na szybkie rozwiazanie problemu :)

No mniejsza o to - powtorze tylko pytanie, czy ecu wyrzucilo moze jakies bledy, co mogloby Ci ulatwic zycie nieco.
Jacek "AMI" Rudowski

bossnitro
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Świdnica
Auto: GT Nardi Torino '96
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 15 lip 2012, o 15:41

AMI pisze:
koziolek pisze: Znasz jakąś tajemnicę którą chciałbyś się podzielić :cofee:

Niekoniecznie, a na pewno nie z kazdym, a niektorzy - nawet jesli sie z nimi podzielic pewnymi informacjami - i tak wola uparcie po swojemu...
Z kolei niektórzy zamiast pomagać wolą filozofować, a chyba nie o to chodzi na forum TECHNICZNYM.
----------------------------------------------------------------
Olej napędowy jest do traktorów.
Gaz jest do zapalniczek.
Do samochodów jest BENZYNA.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 15 lip 2012, o 20:37

bossnitro pisze: Z kolei niektórzy zamiast pomagać wolą filozofować, a chyba nie o to chodzi na forum TECHNICZNYM.

To nie filozofuj, tylko kup sobie ksiazke o mechanice i do dziela!
Jacek "AMI" Rudowski

jaworek74
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 3City
Auto: WRX '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 16 lip 2012, o 16:06

Co do błędów to nie pokazuje żadnego,jutro wymieniam łącznik elastyczny (up pipe) bo niestety puszcza,póżniej zacznę działać z szarpaniem,posprawdzam przewody elastyczne na dolocie a i jeszcze jedna ciekawostka za każdym razem po zatankowaniu ciężko odpala ale tylko po zatankowaniu i to bez znaczenia na jakiej stacji..pozniej zapala od pierwszego zakręcenia ot ciekawostka. :-d
If in Doubt just flat out ....

j33mbo
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 16 lip 2012, o 21:25

jaworek74,
a nie masz falowania na wolnych obrotach?
ja mam szarpanie właśnie przy około 2,5krpm, ale mam też do tego falowanie na wolnych obrotach...

Jacol
2 gwiazdki
Lokalizacja: Crack'ow
Auto: brak Forestera 2,0 Turbo LPG
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 16 lip 2012, o 22:37

Kurka wodna, co drugi wątek jest o szarpaniu, takim właśnie.
Wiele z nich przestudiowałem, bo moim też szarpie i odpowiedzi i rozwiązań jakoś nie widzę.'
Różne są koncepcje ale brak rozwiązań, chyba że Ci którzy pozbyli się szarpania, nie piszą już o tym, bo im nie zależy (no może jeden napisał, że szarpAanie ustąpiło, po zagazowaniu auta - i to by się zgadzało z moją wersją o ubogiej mieszance, bo na gazie ustawili taką jak trzeba paliwa alternatywnego).
Poza tym to:
Dochodzę do wniosku, że ten typ tak ma. Może szaprie, bo... się wyrywa, bo nie lubi jeździć wolno, czyli poniżej 3500 rpm.
Czyny niezaistniałe często wywołują katastrofalny brak następstw.

koziolek
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: B-stok
Auto: Forester XT 2.5
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 9 razy

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 17 lip 2012, o 12:20

Jakoś ci co ogarneli temat szarpania siedzą cicho zamiast doradzić co i jak.
Jak piszesz temat jest w mieszance czyli zapewne skopana jest mapa w sterowniku czy cuś,bo skoro przepływka i reszta czujników jest ok to tylko ECU steruje paliwem i zapłonem.
Jak pisałem wyżej w mojej imprezce po zagazowaniu na gazie nie ma żadnych oznak szarpania,także bez porównania jest lepiej jeździć na LPG bo fura jedzie kiedy chcę i jak chcę,za co mojemu gazownikowi dziękuję,o kosztach nie wspominam bo nie o tym jest wątek.
Podobno(niepotwierdzone info)w mojej imprezieMY95 1.8 wtryski benzynowe działają parami więc nie jest to pełna sekwencja jak w przypadku LPG i właśnie tu leży problem.

jaworek74
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 3City
Auto: WRX '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 17 lip 2012, o 23:43

Falowania takiego miarowego nie mam na wolnych co jakis czas obroty sie podniosa pozniej spadna, dzis sie okazalo ze jedna sonda daje blad,jutro zakladam nowa i zobaczymy co bedzie..
If in Doubt just flat out ....

jaworek74
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 3City
Auto: WRX '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 19 lip 2012, o 23:14

hmm dowiedzialem sie paru ciekawych spraw o moim subaru, amianowicie, kontrolka check engine sie nie swieci.. powod nieznany,wymiana sondy pomogla nie faluje..idziemy do przodu...
:-p
If in Doubt just flat out ....

subarka665
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: takie wielkie spalenie LPG ?
Auto: Subaru Legacy - Luxus
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 20 lip 2012, o 14:31

jaworek74,widzę że dość duże postępy już walisz ;-) ;-)
W moich żyłach ETYLINA, zamiast serca...
turbina...

Think. Feel. Drive. Subaru

jaworek74
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: 3City
Auto: WRX '04
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 21 lip 2012, o 20:38

Staram się...
Dzisiaj wsiadłem do swojego 2 samochodu Volvo c70 ,kiedyś myślałem że to jest Fajne Autko ale po miesiącu śmigania WRX-m doszedłem do wniosku że Volvo to Taczka dla Emerytów i Volvo trafia na Allegro dział Sprzedam :lol:

W WRX musze powymieniać parę wężyków podciśnienia bo są dość twarde i wydaje mi się ze nie trzymają zbyt dobrze.. :-(
If in Doubt just flat out ....

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 31 lip 2012, o 20:16

Walczyłem z tematem: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=8669 niestety nikt nie chce pomóc. Z tego co ustaliłem to przyczyną szarpania jest czujnik spalania stukowego. Wymieniłem go na nowy i wydawało mi się że problem zwalczyłem. Niestety po 2500 km szarpanie powróciło. Sprawdzę jeszcze to rozwiązanie z dzielnikiem napięcia.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 31 lip 2012, o 20:24

GT III pisze:Walczyłem z tematem: http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=8669 niestety nikt nie chce pomóc. Z tego co ustaliłem to przyczyną szarpania jest czujnik spalania stukowego. Wymieniłem go na nowy i wydawało mi się że problem zwalczyłem. Niestety po 2500 km szarpanie powróciło. Sprawdzę jeszcze to rozwiązanie z dzielnikiem napięcia.
A resetowałeś kompa po wymianie czujnika?
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 31 lip 2012, o 20:41

Nie resetowałem. Po wymianie auto jeździło jak należy a na drugi dzień wyjeżdżałem na wakacje i nie miałem czasu na dodatkowe manewry. Mogę spróbować jeszcze resetu. Na starym czujniku reset leczył na ok 15-20km.

tomek_z82
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 25 paź 2013, o 09:20

Witajcie
Mam podobny problem z moim GT ’99, tzn., przy dużym obciążeniu i wysokich obrotach (powyżej 4 tys.), w samochodzie czuć jedno, mocne i krótkie szarpnięcie.
Diagnosta obstawił problem w układ zapłonowy.
Do tej pory zostały wymienione świece, sprawdzone przewody wysokiego napięcia (są ok.), wymieniono na nowy czujnik spalania stukowego (dzięki temu z deski zniknął check engine).
Problem pozostał.
Po testach na komputerze, które jedynie potwierdziły, że to nie sterownik silnika, kielecki serwis Subaru się poddał (samochód jest z 1999 r., a serwis jest stosunkowo młody i nie ma doświadczenia ze starszymi modelami).
Czy ktoś może podpowiedzieć, w którym kierunku diagnozować teraz auto?

brahu
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 25 paź 2013, o 09:48

tomek_z82 pisze: Czy ktoś może podpowiedzieć, w którym kierunku diagnozować teraz auto?
W kierunku Nowego Sącza?!

edit
tomek_z82, sorry nie obraź się ale przyczyn szarpania może być trylion razy milion, a skoro serwis w kielcach nie dał sobie rady więc tym bardziej wróżenie przez internet to takie na chybił trafił i gorzej będzie jak ktoś z nas nie trafi i wybuchnie Ci silnik :x Zadzwoń sobie do Mr. Carfita i umów się na jakaś diagnostyke, a naprawdę jest masa ludzi zadowolonych z jego usług i uwierz mi taniej Cie wyjdzie wycieczka do NW, niż wymienianie pół auta. Masz w miarę blisko więc wycieczka będzie miła i niedroga. Tzn tanio nie będzie ale będziesz zadowolony ;-) Pozdro

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 25 paź 2013, o 21:19

U mnie naprawiło się po psiknięciu preparatem "kontakt" w styki przepływomierza powietrza. Dodatkowy bonus to auto pali 1,5l paliwa mniej. Rzeszowski serwis też rozkładał ręce i zalecał wymianę na alfę romeo - podobno nie szarpie.

Urbi
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Auto: Forester MY2010
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 20 maja 2014, o 20:50

@GT III , czy po upływie kilku miesięcy jest nadal ok? Bardzo mnie interesuje temat mulenia 2.0

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 21 maja 2014, o 16:58

No właśnie znowu coś zaczyna poszarpywać, ale trochę delikatniej niż dawniej... a nie mam czasu tam zaglądać.

GT III
2 gwiazdki
Auto: Lanos 2,0 N/A MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 9 cze 2014, o 17:15

Padła żarówka co zmusiło mnie do podniesienia maski. Wtyczkę wypiąłem i wpiąłem ponownie. Jeden dzień po zabiegu chodził jak brzytwa, ale na drugi już delikatne przymulanie się zdarzało. Zaczynam zastanawiać się czy to nie jest jakiś problem z kablami.

alex71
1 gwiazdka
Lokalizacja: D.śląsk
Auto: Subaru Impreza n\a 118kw
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 10 cze 2014, o 22:06

Witam u mnie w si my 06 lekko szarpnie w tych obrotach ,ale tylko odczuwalne przy załączonej klimie :o

darecki1981
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dziki zachód polski
Auto: EVO 6 500 KM
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Impreza GC - szarpie przy ok. 2500obr./min na każdym biegu

Post 7 lis 2014, o 07:42

Weź Pan podjedź do serwisu i Ci zdiagnozują komputerem, a tak zgadujesz "co by tu jeszcze"
A tutaj się pan grubo myli, auto wróciło od Kocara kasa zabrana, a usterka pozostała. Czyli auto w ASO nie równa się ogarnięciem problemu.
Jeżeli to komuś pomoże sam zresztą szukam co jest przyczyną, u mnie jest troszkę inny problem małe szarpnięcia na bardzo wysokich obrotach.
Zdiagnozowany silnik, ale sam nie wiem czy wierzyć :-) co wyszło :
-dawka paliwa bardzo dobra
-podobno nie wiem jakim cudem zubożyli mi dawkę paliwa by zlikwidować problem- jak? przecież 96 rok jest nie mapowalny...
-przepływa ok (jak określili to pancerne przepławki)
-cewki zmienione, świece
-czujniki położenia wału zmieniony
-czujnik prędkości
-czujnik położenia przepustnicy zmieniony ustawiony
Problem pozostał co teraz, twierdzą że cewki... to dlaczego nie sprawdzili?
Moim zdaniem skoro na jałowym ciągnie do 7,5 1,2 biegu to samo, to jak mogą być cewki?
Ja obstawiam sprzęgło lub pompę wody, poduszki pod silnikiem lub skrzynią
Ktoś to w końcu u siebie rozwiązał?

ODPOWIEDZ