utrata mocy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
utrata mocy
czesc i czolem,
pomykalem sobie dzisiaj na dluzszej trasie i w pewnym momencie samochod stracil "pazura". Otorz normalnie przy 3.5tys RPM dostaje kopa i ciagnie az pod czerwone. Dzisiaj tez tak bylo, ale w pewnym momencie sie skonczylo - przyspieszalem sobie gladko, az tu nagle ok 4k buuuuuu zlapal zamulke i dalej nie ciagnie (chyba na 4). Pozniej jeszcze pare razy proba i nie ma tego pazura przy 3.5 czy 4k RPM. Nie ma innych objawow, ale po prostu nie da rady.... Troche mnie to zmartwilo, ale zaczalem sie zastanawiac czy to nie przypadkiem paliwo, wprawdzie 98, ale zatankwane w stacji no-name z braku BP w okolicy. Z drugiej strony nie wiem czy to mozliwe, bo wlalem 38l a bojawy pojawily sie po ok 100km od zatankowania? Mam tez wrazenie, ze przy ok 2k RPM cos "cyka" w silniku... Czy ktos sie z czyms takim zetknal? Czy zatankowac cos sprawdoznego (mam polowe baku) czy czekac az sie zebrak wlaczy i wtedy dolacz jakies vpower? Chyba raz jeszcze podjade na hamownie, zeby sprawczic czy wszystko ok ale nie wiem czy od razu przy zatankowaniu czy poczekac chwile?
Dzieki z gory za podpowiedzi...
Pzw,
MCC
pomykalem sobie dzisiaj na dluzszej trasie i w pewnym momencie samochod stracil "pazura". Otorz normalnie przy 3.5tys RPM dostaje kopa i ciagnie az pod czerwone. Dzisiaj tez tak bylo, ale w pewnym momencie sie skonczylo - przyspieszalem sobie gladko, az tu nagle ok 4k buuuuuu zlapal zamulke i dalej nie ciagnie (chyba na 4). Pozniej jeszcze pare razy proba i nie ma tego pazura przy 3.5 czy 4k RPM. Nie ma innych objawow, ale po prostu nie da rady.... Troche mnie to zmartwilo, ale zaczalem sie zastanawiac czy to nie przypadkiem paliwo, wprawdzie 98, ale zatankwane w stacji no-name z braku BP w okolicy. Z drugiej strony nie wiem czy to mozliwe, bo wlalem 38l a bojawy pojawily sie po ok 100km od zatankowania? Mam tez wrazenie, ze przy ok 2k RPM cos "cyka" w silniku... Czy ktos sie z czyms takim zetknal? Czy zatankowac cos sprawdoznego (mam polowe baku) czy czekac az sie zebrak wlaczy i wtedy dolacz jakies vpower? Chyba raz jeszcze podjade na hamownie, zeby sprawczic czy wszystko ok ale nie wiem czy od razu przy zatankowaniu czy poczekac chwile?
Dzieki z gory za podpowiedzi...
Pzw,
MCC
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: utrata mocy
Witaj, czekałem na podobny problem
i też byłem pewien że chodziło o pb bo tankowałem w stacji hl,normalnie orlen, wymieniłem filtr paliwa zalałem na orlenie i dupa
bo tak miałem, i padło na zapłon, ale u mnie się skończyło z zapieczonymi pierścieniami
nie życzę tobie żle ale przygotuj się...
propozycja zrób indykowanie na zimnym i ciepłym silniku potem napisz


bo tak miałem, i padło na zapłon, ale u mnie się skończyło z zapieczonymi pierścieniami

propozycja zrób indykowanie na zimnym i ciepłym silniku potem napisz

- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: utrata mocy
Gdzie tam na hamownie od razu. Kup sobie za tę kasę wskaźnik doładowania, a później poszukaj po wezykach i dolocie powodu jego utraty 

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: utrata mocy
Jeszcze jedno pytanie czy jak załapie zamułe jak napisałeś,i po dodaniu gazu to w pewnym momencie sie odmula i ciągnie
próbowałeś tak, bo jeszcze u mnie dochodziło przy takim układzie ciężka praca skrzyni ale to normalne silnik gubił obroty 


Re: utrata mocy
darecki1981 pisze:Jeszcze jedno pytanie czy jak załapie zamułe jak napisałeś,i po dodaniu gazu to w pewnym momencie sie odmula i ciągniepróbowałeś tak, bo jeszcze u mnie dochodziło przy takim układzie ciężka praca skrzyni ale to normalne silnik gubił obroty
Trocje mnie przestraszyles - domyslam sie, ze musiales caly silnik rozebrac? I pewnie jeszcze kilka czesci wymienic?
U mnie objawialo sie to nastepujaco - jak nie ciagnal do 2.5k RPM tak dalej nie ciagnie, ale pozniej normalnie dostawal kopa i zbieral obroty niezaleznie od biegu. Teraz jest tak, ze przyspiesza niemalze jak bez turbo w calym zakresie i nie bardzo chce przekraczac 5k RPM.
Dodatkowe spostrzezenia:
1. Nie katowalem go zbytnio w trasnie - jedynie na chwile przeciagajac na wyzsze obroty przy wyprzedzaniu
2. Moc spadla podczas jednego z wyprzedzan na 4tym biegu - zaczal ciagnac normalnie ale przy 4 tys "zdechl"
3. Pojechalem jeszcze ok 50-80km od tego miejsca i mialem ok 10-15min stop - wiekszosc postal na "luzie" pracujac po czym na ok 5 min wylaczylem silnik
4. Zastanawia mnie ilosc ciepla ktore uciekalo wtedy przez lapacz powietrza na masce (widac bylo jak na dloni) - temp w powietrzy ok 10C, woda w normie.
5. Po wystartowaniu po postoju jakby troszke lepiej - ale nadal bardzo daleko od normy.
6. Nic poza tym nie widze niepokojacego.
Samochod mam ok 2 tys km, wymienilem paski klinowe, plyn chlodniczy i to wsio. Samochod nie ma nic niestandardowego, wiekszosc czesci w/g mojego ogladu nadal siedzi jak wyjechal z fabryki.
Dzisiaj PM po rozgrzeje i sprawdze raz jeszcze.
Odnosnie sugestji z zegarem doladowania - planuje doladowanie + temp oleju + cisnienie oleju. Niestety sam tego nie zaloze wiec musze gdzies oddac. A nie jestem (niestety) mechanikiem zeby zobaczyc co sie dzieje "na oko". Po prostu potrzebuje kogos kto mi powie co jest przyczyna i oszacuje koszty usuniecia. Najgorzej to nie miec wiedzy co sie dzieje...
Dzieki z gory za podpowiedzi.
Pzw,
MCC
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: utrata mocy
Jak palec boli, to leczenia nie zaczyna się od amputacji całej kończyny.mcc pisze:Trocje mnie przestraszyles - domyslam sie, ze musiales caly silnik rozebrac? I pewnie jeszcze kilka czesci wymienic?
Jak już, to zamiast ciśnienia oleju załóż sobie lepiej zegar EGT.mcc pisze: Odnosnie sugestji z zegarem doladowania - planuje doladowanie + temp oleju + cisnienie oleju.
Absolutnie nikt Ci nie powie co się dzieje przez internet, bez diagnostyki.mcc pisze: Po prostu potrzebuje kogos kto mi powie co jest przyczyna i oszacuje koszty usuniecia.
Więc albo możesz po kolei wymieniać pół silnika (łącznie z pierścieniami

Re: utrata mocy
jarmaj pisze: mcc napisał(a):
Trocje mnie przestraszyles - domyslam sie, ze musiales caly silnik rozebrac? I pewnie jeszcze kilka czesci wymienic?
Jak palec boli, to leczenia nie zaczyna się od amputacji całej kończyny.
Wiem - i nie zamierzam - szkoda kasy. Jednak wole sie przygotowac na ew. wydatki - metoda szacowania czarnego scenariusza

Jeszcze re cisnienia oleju - w innym watku doszlismy do wniosku, ze wlasnie to sie liczy - bo to czy dociera on do calego silnika wynika nie tylko z jego temp, ale jest zalezna od jego parametrow - wiec co innego niz cisnienie powie czy juz zasuwa po ukladzie?
EGT - jak najbardziej.
jarmaj pisze:
mcc napisał(a):
Po prostu potrzebuje kogos kto mi powie co jest przyczyna i oszacuje koszty usuniecia.
Absolutnie nikt Ci nie powie co się dzieje przez internet, bez diagnostyki.
Więc albo możesz po kolei wymieniać pół silnika (łącznie z pierścieniami ) i osprzętu, ale udać się do kogoś kto porządnie zdiagnozuje. Możesz jedynie jak Cygan radzi poszukać nieszczelności w dolocie.
Alez absolutnie nie oczekiwalem, ze ktos podpowie przez internet rozwiazanie - to bylo stwierdzenie - poszukuje warsztatu, ktory w koncu wzmie ten pojazd i podlaczy go do odpowiedniej aparatury + doda swoje doswiadczenie i na koniec powie mi co wykryli, i co ma byc zrobione a w konsekwencji - za ile. Bede szczesliwy WIEDZAC, bo ta niwiedza mnie meczy (np. czy nie zabijam silnika w chwili obecnej bo cos w srodku jest uszkodzone).
Jakies typy w Wawie i okolicach? Rozumiem, ze procz komputera musza dysponowac czyms co pozwoli sprawdzic samochod pod dlugotrwalym obciazeniem? Myslalem wstepnie o PromotoRze, ale oni chyba nie maja wielkiego doswiadczenia z subarynkami. Moze 4 Turbo? Moze inne sugestje?
Dzieki z gory!
Pzw,
MCC
Re: utrata mocy
Mozesz posprawdzac podcisnienia, mozesz posprawdzac ukl. paliwowy, moze popmpa już nie wydala i robi się ubogo z mieszanka paliwowa, i obcina doladowanie turbo ale skoro masz Wawe pod nosem, to nie ma co gdybac, tylko walic do speca! 2x2 turbo jak najbardziej.
Re: utrata mocy
Jakbym tylko wiedzial jak to zrobic to bym robil :) Poczekam na zebraka, wleje pb98 z BP, sprawdze jak sie samochod zachowuje i ew. umowie sie np. w 4T (oni chyba nie maja hamowni w Wawie, ale zakladam ze poradza sobie).brahu pisze:Mozesz posprawdzac podcisnienia, mozesz posprawdzac ukl. paliwowy, moze popmpa już nie wydala i robi się ubogo z mieszanka paliwowa, i obcina doladowanie turbo ale skoro masz Wawe pod nosem, to nie ma co gdybac, tylko walic do speca! 2x2 turbo jak najbardziej.
Pzw,
MCC
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: utrata mocy
Samo sio nie naprawi. Być może złapałeś nieszczelność i masz usterkę, za którą zapłacisz 20zł u mechanika jeśli będzie to banał, a czekając na "żebraka" możesz zrobić sobie znacznie większe kuku i będzie później płacz jak przyjdzie wydać 12-taka na nowy motor.
Złą drogą młody Jedi podąża
Złą drogą młody Jedi podąża

Re: utrata mocy
Wlasnie tego sie boje - umowie sie gdzies na przeglad. Cos procz 4T w Wawie polecacie?cyqan pisze:a czekając na "żebraka" możesz zrobić sobie znacznie większe kuku i będzie później płacz jak przyjdzie wydać 12-taka na nowy motor.
Złą drogą młody Jedi podąża
Pzw,
MCC
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: utrata mocy
mcc, Janek Kornecki (http://www.korneckiauto.pl/).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: utrata mocy
Sprawdż jeszcze pod filtrem powietrza na dole jest wężyk gumowy podciśnienia on czasami spada i podbiera lewe powietrze, ale ja bym silnik i tak przeindykował dla pewności na ciepłym i zimnym
Też może dawać dupy cewka też tak miałem pomierz prąd na cewkach.Ja podałem najgorszy scenariusz jaki był u mnie!
Ale co się było spodziewać jak od zakupu auta turbina chodziła jak kompresor
to ile taki silnik pociągnie, mało tego fachowcy krajowi zlikwidowali odcinkę zapłonu
poprostu rzeż jak nic, dlatego jak słyszę podwyższanie mocy to Smiać mi się chce, ngdy auta z takimi wynalazkami
teraz mam silnik jdm 260 km pięknie pracuje, wszystko jest jak jak powinno być

Ale co się było spodziewać jak od zakupu auta turbina chodziła jak kompresor





teraz mam silnik jdm 260 km pięknie pracuje, wszystko jest jak jak powinno być

- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: utrata mocy
Wymieniłem cały silnikTrocje mnie przestraszyles - domyslam sie, ze musiales caly silnik rozebrac? I pewnie jeszcze kilka czesci wymienic?

Sprzęgło, magiel, pomalowałem komore, poizolowałem przewody elektryczne, w końcu mogę powiedzieć że mam dobry dupowóz



Re: utrata mocy
Pojade gdzies sprawdzic bo w tych sprawach hipochondrykiem jestem i jeszcze sraczki dostane
Update - umowiony 4T
Pzw,
MCC

Update - umowiony 4T

Pzw,
MCC
Re: utrata mocy
Dzisiaj zrobilem test - zimna maszyna - 24h nie odpalana. Wlaczylem - 1,2,3 - nie wiecej niz 2kRPM - ok 10min - all ok, dogrzany. Naciskam gaz w podloge (z 2 na szutrze) - lapie obroty az milo - do 100 na 2 bez problemu i z przytupem. Zwalniam - chwila jazdy na 2kRPM i ogien - dupa - wyraznie mniej mocy
Jeszcze jedna proba - to samo. Na postoju - naciskam gaz - wyraznie inny odglos silnika poczynajac od ok 2.5k RPM
Wystudzilem i zapodalem do sklepu po browce celem ukojenia nerwow.
Pojutrze jade do 4T. Mam nadzieje, ze nic powaznego... Zona mnie zaj... jak sie okaze, ze musze wydac 10k na naprawe...
Pzw,
MCC

Jeszcze jedna proba - to samo. Na postoju - naciskam gaz - wyraznie inny odglos silnika poczynajac od ok 2.5k RPM

Pojutrze jade do 4T. Mam nadzieje, ze nic powaznego... Zona mnie zaj... jak sie okaze, ze musze wydac 10k na naprawe...
Pzw,
MCC
Re: utrata mocy
brahu pisze: 4T prawde Ci powie
No i powiedzieli... Przeplywomierz i panewka

Pzw,
MCC
Re: utrata mocy
Rozumiem ,że słychać stukot w silnikumcc pisze: panewka


https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: utrata mocy
Rozcieli filtr oleju - opilki w srodku. Ja zauwazylem, ze przy ok 3kRPM cos "cyka" w silniku. Tego sie balem - niestety przy zakupie nie szlo tego sprawdzic. QWA...Piter 35 pisze:Rozumiem ,że słychać stukot w silnikumcc pisze: panewka. Im bardziej ciepły olej tym bardziej powinna stukać przy dodawaniu gazu

Pzw,
MCC
Re: utrata mocy
Uszy do gory - trzeba podchodzic do tematu pozytywnie.
Jest okazja zrobic dobry silnik :)
Jest okazja zrobic dobry silnik :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: utrata mocy
Niewatpliwie - najlepiej zbudowac od 0 zakuwajac wszystko co mozliwe
a mialem kase przeznaczyc na inne pierdoly.... Wstepne ogledziny - 1 panewka nie zyje... Dziwne, bo samochod ma ponoc 85kKM przebiegu!
Co w srodku sie zobaczy po rozerbaniu, wiec procz robocizny wchodza w gre uszczelniacze, same panewki, szlifowanie, oczywiscie olej, i zastnawiam sie nad pierscieniami (chociaz nie jestem w stanie stwierdzic czy bierze olej). Mam nadzieje, ze nic ponad to nie wyjdzie. Zdania n/t wzmocnionych szpilek podzielone, wiec chyba nie warto.
No i ten czas... Strasznie dlugo to zajmuje.
Pzw,
MCC

Co w srodku sie zobaczy po rozerbaniu, wiec procz robocizny wchodza w gre uszczelniacze, same panewki, szlifowanie, oczywiscie olej, i zastnawiam sie nad pierscieniami (chociaz nie jestem w stanie stwierdzic czy bierze olej). Mam nadzieje, ze nic ponad to nie wyjdzie. Zdania n/t wzmocnionych szpilek podzielone, wiec chyba nie warto.
No i ten czas... Strasznie dlugo to zajmuje.
Pzw,
MCC