Jestem zmuszony odkopać...
Mam kilka pytań... pacjent to FORESTR MY01 2.0 125 KM
Przymierzam się do zamontowania klimatyzacji czego nie zrobiono w fabryce :D Przestudiowałem temat i myslę, że mechanicznie ogarnę, boję sie natomiast elektryki...
Najpierw proszę o potwierdzenie czy to wszystkie podzespoły jakich potrzebuję:
- sprężarka,
- podstawa sprężarki,
- przewody klimatyzacji,
- osuszacz,
- podstawa osuszacza,
- chłodnica klimatyzacji (skraplacz ),
- gąbka między chłodnice,
- napinacz paska,
- nagrzewnica,
- wentylator,
- wszystkie śruby,
- osłona sprężarki,
- przekaźniki,
- przełącznik w desce rozdzielczej...
Jaką mam pewność, że znajdę pod deska wszystkie potzrebne kości??
I jeśli tam są to czy będą pasować do zakupionego zestawu? (Zakładając, że kupię zestaw z forka 2000 - 2002...
Czy konieczny jest demontaż deski rozdz??
Jakich niespodziewanych niespodzianek spodziewać się może podczas montażu osoba nie bedąca mechanikiem i nie siedząca w klimatyzacjach ale mająca chęci i odrobine zdolności?? :D
Klima w foresterze jak ją zmontować
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować
Dyziek, przede wszystkim parownik - umiejscowiony jest zazwyczaj w srodku zespolu nawiewow - zakladam, ze w forku rowniez.
Oznacza to, ze bedziesz musial zdemnotowac cala deske rozdzielcza oraz wszystko, az do przegrody czolowej i przezbroic lub wymienic cala jednostke ogrzewania. Istnieje tez ryzyko, ze uzywane czesci np sprezarka skorodowaly wewnatrz przez kontakt z wilgotnoscia w powietrzu - warto bys sie zgadal z jakims specem od klimy ktorego i tak bedziesz potrzebowal do napelnienia ukladu.
edit: moge sie mylic, wlasnie mi sie przypomnialy czasy gdy klime dokladano w serwisach i nie chce mi sie wierzyc, ze bylo to az tak skomplikowane..
Oznacza to, ze bedziesz musial zdemnotowac cala deske rozdzielcza oraz wszystko, az do przegrody czolowej i przezbroic lub wymienic cala jednostke ogrzewania. Istnieje tez ryzyko, ze uzywane czesci np sprezarka skorodowaly wewnatrz przez kontakt z wilgotnoscia w powietrzu - warto bys sie zgadal z jakims specem od klimy ktorego i tak bedziesz potrzebowal do napelnienia ukladu.
edit: moge sie mylic, wlasnie mi sie przypomnialy czasy gdy klime dokladano w serwisach i nie chce mi sie wierzyc, ze bylo to az tak skomplikowane..
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować
Witam
Jest to dziecinnie proste. Instalacja el. jest przygotowana tylko łączyć kostki aby się o tym dowiedzieć (czy masz instalację el. pod klimę) to na prawym błotniku gdzie ma być osuszacz(obok silniczka wycieraczek) powinna być luźna brązowa kostka el. z dwoma przewodami.Co do zamontowania parownika to wystarczy zdemontować schowek pod którym jest dmuchawa następnie dmuchawę (bardzo łatwo)i już masz miejsce na parownik. Nie trzeba demontować całego kokpitu.Przewody, wentylator, skraplacz pasuje z legacy.Największy problem jest z parownikiem jest kilka rodzajów (różnią się wymiarami) ja kupiłem na ebay z niemiec a najtaniej jest w usa 39$. Wyłącznik razem z pokrętłami nawiewu kupiłem w wersji angielskiej (będzie taniej)i podmieniłem sam wyłącznik .W skrzynce bezpieczników jest miejsce na przekaźnik wystarczy go tylko włożyć. Urządzenie sterujące podnosi obroty silnika nie trzeba nic programować .Parownik musi mieć czujnik oblodzenia ,kostka do podłączenia też jest w instalacji. Jeśli masz jeszcze pytania to pisz.
Powodzenia
Jest to dziecinnie proste. Instalacja el. jest przygotowana tylko łączyć kostki aby się o tym dowiedzieć (czy masz instalację el. pod klimę) to na prawym błotniku gdzie ma być osuszacz(obok silniczka wycieraczek) powinna być luźna brązowa kostka el. z dwoma przewodami.Co do zamontowania parownika to wystarczy zdemontować schowek pod którym jest dmuchawa następnie dmuchawę (bardzo łatwo)i już masz miejsce na parownik. Nie trzeba demontować całego kokpitu.Przewody, wentylator, skraplacz pasuje z legacy.Największy problem jest z parownikiem jest kilka rodzajów (różnią się wymiarami) ja kupiłem na ebay z niemiec a najtaniej jest w usa 39$. Wyłącznik razem z pokrętłami nawiewu kupiłem w wersji angielskiej (będzie taniej)i podmieniłem sam wyłącznik .W skrzynce bezpieczników jest miejsce na przekaźnik wystarczy go tylko włożyć. Urządzenie sterujące podnosi obroty silnika nie trzeba nic programować .Parownik musi mieć czujnik oblodzenia ,kostka do podłączenia też jest w instalacji. Jeśli masz jeszcze pytania to pisz.
Powodzenia
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować
Panowie dziękuję! Jesli się podejmę dam znać jak poszło :)

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować
Coś się kroi :)
roman72, napisz porszę czego potrzebuję do samego montażu w sensie jakiś uszczelniacz - pasta, uszczelki??
Jak łaczyć przewody z chłodnicą, osuszaczem, kompresorem? Są tam jakieś oryginalne "złącza" czy jak?
Jeśli chodzi o wymianę samej chłodniczki w nagrzwnicy - są różne na allegro i nie wiem jaką ewentualnie wybrać :(
roman72, napisz porszę czego potrzebuję do samego montażu w sensie jakiś uszczelniacz - pasta, uszczelki??
Jak łaczyć przewody z chłodnicą, osuszaczem, kompresorem? Są tam jakieś oryginalne "złącza" czy jak?
Jeśli chodzi o wymianę samej chłodniczki w nagrzwnicy - są różne na allegro i nie wiem jaką ewentualnie wybrać :(

FOTOGRAFIA ŚLUBNA I NIE TYLKO --> http://www.tomaszmosiadz.pl/ <--
Re: Klima w foresterze jak ją zmontować
potrzebne są uszczelki najlepiej zielone orginalne do klimy wszystkie złącza są standardowe, uszczelki dobrze przesmarowac przed montażem, skraplacz (chłodnice) najlepiej nową poniewaz jest najbardziej narażona na uszkodzenia oszuszacz tez nowy. zobacze jutro z rana jak to w legacy wygląda jak znajde jakiś ciekawego to napisze
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269