pawlaswrc pisze:
Dobra dobra, a co z tzw. ochroną pieszego?
W NCAP dostałby minus milion gwiazdek ale nie jest nielegalne jeżeli:
a) nie ogranicza widoczności na wprost ,
b) nie stwarza zagrożenia ( np. nie ma zagrożenia, że odpadnie - dlatego nie może być luzu ) ,
c) nie jest zamontowane na stałe ( bo przyspawanie czegokolwiek do ramy/nadwozia to ingerencja w specyfikacje homologacyjną pojazdu )
Ciekawostka do c) - wszystkie rajdówki zarejestrowane w PL muszą mieć zwykły przegląd techniczny ( oprócz paszportów, homologacji, etc. ).
Wg przepisów przeglądu nie może przejść auto z wstawioną klatką bezpieczeństwa , poza sytuacją gdy producent "bazy" uzyskał polską homologację na egzemplarze z klatką.
Ilu z Was ma klatkę i przegląd ??

Jak macie to OKi ale wg przepisów, w aucie z klatką powinniście jeździć cały czas w kaskach
