Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tomek_k
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: WRX '02
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 28 gru 2013, o 12:12

Witam,

Podczas (i w trakcie, i po też) wyjazdu na SJS do kielc okazało się, że po dłuższym przelocie A4, oraz po kilku kółkach na małej pętli Toru Kielce, auto dziwnie się prowadzi. Na moje oko spina wisko - auto nie chce zbyt chętnie skręcać, a przy ciasnych zakrętach (i manewrowaniu parkingowym) trochę szarpie, co również potwierdza podejrzenia, że to wisko. Nic też dziwnego - niedawno wkręciło się 180k na licznik.

edit: podczas ostatniego śniegu, jeszcze przed Kielcami, podczas blokowania ręcznym, słychać było wyraźny zgrzyt - taki dość równomierny, jakby tarka - kolejny dowód przeciwko wiskozie :)

Teraz pytania...
Czy to możliwe, że jakieś zatarte łożysko pomogło umrzeć wiskozie poprzez jej nadmierne nagrzanie?
Czy jest wiele innych usterek, które mogły się do tego przyczynić?
Czy we Wro jest miejsce, w którym bez problemu sprawdzą mi cały napęd? Chodzi mi o potwierdznie, że to właśnie wisko, ale również o osłuchanie skrzyni i reszty napędu i sprawdzenie, czy nie ma czegoś jeszcze do wymiany (która pewnie przy okazji robienia wisko będzie już nieco tańsza).

Akurat 3 stycznia wyjeżdzam na tydzień, więc wchodzi w grę zostawienie fury na solidny przegląd.

No więc... da radę DW czy tylko DDZ?



eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 28 gru 2013, o 19:30

Możesz zadzwonić do Marka i przegadać swoje obawy i pomysły , a potem będzie się myślec, co dalej..
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

ryjeks
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: mat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 28 gru 2013, o 21:23

Wygląda na spięte wisko.
Czy opony masz identyczne ?
Ale jeśli jest 180 kkm to już może być na wisko czas.

We Wrocku jest chłop który regeneruje wiska.

Znajdziesz go na alledrogo po wpisaniu "wiskoza subaru".

Zadzwoń, pogadaj, podjedź ...
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae

tomek_k
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: WRX '02
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 31 gru 2013, o 08:55

Dzięki za odpowiedzi.
Co do wisko, to Edwin ma dostępne od ręki już zregenerowane w całkiem niezłej cenie. Może wysłać w każdym momencie, a po wymianie odsyła się swoje i jeżeli nie jest zabite na śmierć, to zwracana jest (wcześniej zapłacona) kaucja.
Z Markiem pogadałem i najprawdopodobniej zdecyduję się na podstawienie fury do MTS'u. W piątek wyjeżdżam na tydzień (nie swoim autem), więc będzie czas, żeby wszystko ogarnąć. Poza tym MTS nigdy nie widział się z moim WRX'em, więc zrobimy małe zapoznanie i zobaczymy jak będzie.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 11 sty 2014, o 23:48

sprawdz jeszcze w yacoserwis... u mnie bylo dosc podobnie a okazlo sie ze przednie przeguby szlag juz trafil... wymiana zew przegubow i problem znikl... nie pytaj co ma piernik do wiatraka ale pomoglo... a mialem identyczne obajwy po rozgrzaniu napedow... wazne ze dosc tanio zrobilem...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

tomek_k
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: WRX '02
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 14 sty 2014, o 15:08

Ale też miałeś zgrzyt przy blokowaniu tyłu ręcznym? Nawet przy jeździe na wprost?

W każdym razie moja fura już kończy serwis. Skrzynia była w kawałkach, wyczyszczona (było ponoć sporo szlamu w kanalikach rozprowadzających olej) i złożona z nowymi łożyskami - generalnie należała się jej rewizja, ale na szczęście wygląda w środku lepiej, niż 180k przebiegu by wskazywało :)
Poza tym wejdzie zregenerowane wisko i nowe sprzęgło. Jeszcze tylko czekamy na jedno łożysko i zima może przychodzić :)

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Kozak od napędu WRX - DW czy tylko DDZ?

Post 17 sty 2014, o 19:13

u mnie rekaw zaciagniety objawial sie wyciem cetralnego dyfra oraz stuk puk przodu.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ