
COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........

"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Jesteśmy na stronie numer 555 

EVO IX 375/540
M&M's Maciek&Michał Citroen Saxo VTS
Tylko włosy na klacie Chucka Norrisa, mają włosy na klacie ;)
M&M's Maciek&Michał Citroen Saxo VTS
Tylko włosy na klacie Chucka Norrisa, mają włosy na klacie ;)
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
EVO IX 375/540
M&M's Maciek&Michał Citroen Saxo VTS
Tylko włosy na klacie Chucka Norrisa, mają włosy na klacie ;)
M&M's Maciek&Michał Citroen Saxo VTS
Tylko włosy na klacie Chucka Norrisa, mają włosy na klacie ;)
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Alan, Alan, Alan
Najlepsze jest to, ze nawet sie nie zatrzymal. Widocznie takie stluczki to tam normalka. A jechac dalej trzeba
Najlepsze jest to, ze nawet sie nie zatrzymal. Widocznie takie stluczki to tam normalka. A jechac dalej trzeba

Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Zassane z netu.
Sprawa dotyczy super szybkiego super nowoczesnego super drogiego ogóle super super pendolino. Okazuje się jak już wiecie że czasy przejazdu tym cackiem XXI wieku, będą dłuższe niż składy targane poczciwymi EP09 nie wspominając o Husarzu.
Może powinno być w dziale z życia wzięte?
Cóż daleko nam do Shinkansenu, u nas jest raczej ZChinSkansen, bo nawet w Chinach mają rakiety na torach.
Polskie Koleje Państwowe – firma z Warszawy z mackami w całej Polsce, której głównym przedmiotem działalności jest łagodzenie skutków bezrobocia oraz organizowanie manifestacji, wieców, itp.
Uboczną działalnością PKP jest świadczenie usług teleportacji przy pomocy pociągów. Od pewnego czasu spółka oferuje także usługi z zakresu przewozu autobusami.
Wskutek prywatyzacji w dobie kapitalizmu, spółka PKP została podzielona na niewielką ilość mniejszych spółek, co ma za zadanie znacząco usprawnić administrowanie siecią kolejową i zmniejszyć biurokrację. Najważniejsze ze spółek przedstawiono w poniższym wykazie:
PKP-Pe-PKZ – Polskie Koleje Państwowe – Pendolino – Polską Kolej Zbaw
PKP-PO – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe
PKP-POP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Pośpieszne
PKP-POBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Bardziej Pośpieszne
PKP-POE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Ekspresowe
PKP-PT – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe
PKP-PTPŻP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Prawie Że Pośpieszne
PKP-PTP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Pośpieszne
PKP-PTBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Bardziej Pośpieszne
PKP-PTE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Ekspresowe
PKP-PTC – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo
PKP-PTCP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Pośpieszne
PKP-PTCBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Bardziej Pośpieszne
PKP-PTCE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Ekspresowe
PKP-PR-PA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski
PKP-PR-PA-GAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski
PKP-PR-PA-GAK-M – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasta
PKP-PR-PA-GAK-W – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wsie
PKP-PR-PA-GAK-MAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasto Aleksandrów Kujawski
PKP-PR-PA-GAK-WBA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wieś Białe Błota
(...)
PKP-PR-PŻ-GWG-WŻ – Polskie Koleje Państwowe-Przewozy Regionalne – Powiat Żywiecki-Gmina Węgierka Górka-Wieś Żabnica
PK(k) – Przewozy Kolejowe (kobiet)
PK(m) – Przewozy Kolejowe (mężczyzn)
PK(dz d.l.3) – Przewozy Kolejowe (dzieci do lat trzech)
PK(dz s) – Przewozy Kolejowe (dzieci starszych)
PK(mł) – Przewozy Kolejowe (młodzieży)
PK(st) – Przewozy Kolejowe (studentów)
PK(o)-EU – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Europa
PK(o)-A – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Azja
PK(o)-Af – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Afryka
PK(o)-Am.Płn. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Północna
PK(o)-Am.Płd. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Południowa
PK(o)-Am.Śr. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Środkowa
PK(o)-Au – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Australia
PK(o)-An – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Antarktyda
PRK-O – Polskie Rozkłady Kolejowe – Odjazdy
PRK-P – Polskie Rozkłady Kolejowe – Przyjazdy
PRK-OPO – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Odjazdów
PRK-OPP – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Przyjazdów
PTK-Sz – Polskie Tory Kolejowe-Szyny
PTK-SzP – Polskie Tory Kolejowe-Szyny Prawe
PTK-SzL – Polskie Tory Kolejowe-Szyny Lewe (oddział spółki znajdujący się w Warszawie jest w sporze z oddziałem Krakowskim, gdyż nie mogą uzgodnić, która z szyn łączocych te miejscowości jest lewa, a która - prawa)
PTK-Sp.Msz – Polskie Tory Kolejowe – Spoiwa Międzyszynowe
PPK – Polskie Podkłady Kolejowe
Wskutek tarć w zarządzie spółki planowany jest jej podział na:
PPK-P – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady
PPK-PB – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Betonowe
PPK-PD – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Drewniane
PPK-Ś – Polskie Podkłady Kolejowe – Śruby
PWK – Polskie Wagony Kolejowe
PWK-P – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie
PWK-PP – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Przedziałowe
PWK-PB – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Bezprzedziałowe
PWK-PS – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Sypialne
PWK-T – Polskie Wagony Kolejowe – Towarowe
PWK-Po – Polskie Wagony Kolejowe – Pocztowe
PWK-I – Polskie Wagony Kolejowe – Inne
PWK – Polskie Wagony Kolejowe
PWK-DP – Polskie Wagony Kolejowe – Przedziały
PWK-D – Polskie Wagony Kolejowe – Drzwi
PWK-O – Polskie Wagony Kolejowe – Okna
PWK-PT – Polskie Wagony Kolejowe – Papiery Toaletowe
PWK-RP – Polskie Wagony Kolejowe – Ręczniki Papierowe
PL-E – Polskie Lokomotywy – Elektryczne
PL-S – Polskie Lokomotywy – Spalinowe
PL-P – Polskie Lokomotywy – Parowozy
PL-Pa – Polskie Lokomotywy – Pantografy
PL-D – Polskie Lokomotywy – Drezyny
PZT – Polskie Zespoły Trakcyjne
PZT-E – Polskie Zespoły Trakcyjne – Elektryczne
PZT-S – Polskie Zespoły Trakcyjne – Spalinowe
PZT-D – Polskie Zespoły Trakcyjne – Drzwi
PZT-O – Polskie Zespoły Trakcyjne – Okna
PZT-P – Polskie Zespoły Trakcyjne – Pantografy
PDK-C – Polskie Dworce Kolejowe – Centralne
PDK-L – Polskie Dworce Kolejowe – Lokalne
PDK-P – Polskie Dworce Kolejowe – Perony
PDK-PP – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Podziemne
PDK-PN – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Nadziemne
PDK-Po. – Polskie Dworce Kolejowe – Poczekalnie
PDK-G – Polskie Dworce Kolejowe – Gastronomia
PDK-Z – Polskie Dworce Kolejowe – Zadaszenia
PST – Polskie Sieci Trakcyjne
PST-S – Polskie Sieci Trakcyjne – Słupy
PST-W – Polskie Sieci Trakcyjne – Węzły
PPrzK-N – Polskie Przejazdy Kolejowe – Niestrzeżone
PPrzK-S – Polskie Przejazdy Kolejowe – Strzeżone
PPrzK-Sz – Polskie Przejazdy Kolejowe – Szlabany
PPrzK-BD – Polskie Przejazdy Kolejowe – Budki Dróżnicze
PPrzK-K.Św.A. – Polskie Przejazdy Kolejowe – Krzyże Świętego Andrzeja
Zarząd każdej spółki składa się z:
dyrektora generalnego (50 000 zł zarobku + premia za „dobre” sprawowanie panowanie),
dyrektora pomniejszego (45 000 zł),
po trzech zastępców dyrektorów (40 000 zł).
Oprócz tego każda spółka ma jeszcze radę nadzorczą o podobnym składzie i średnio 6,3 szeregowego pracownika (800 zł). Wychodzi z tego koszt (na same wynagrodzenia) 335 000 (zarząd) + 335 000 (rada nadzorca) + 5000 (na pracowników, PKP nie przewiduje podwyżek) = 675 tys. zł na spółkę.
Przyczyny opóźnień pociągów:
- warunki atmosferyczne: śnieg, deszcz, śnieg z deszczem, deszcz ze śniegiem, ładna pogoda, brzydka pogoda, brak ładnej pogody, brak brzydkiej pogody, wiatr, bryza, zefirek, orkan, tornado, huragan, kałuże, mgła, coś jakby mgła, ale nie mgła, upał, mróz, temperatura pokojowa, szadź, szron, tsunami, deszcze monsunowe, lawiny, wiosna, lato, jesień, zima, przedwiośnie, złota polska jesień, noc polarna, pora deszczowa,
- przyczyny techniczne: za szerokie tory, za wąskie tory, za krótkie tory, za długie tory, za strome tory, za płaskie tory, brak torów, obecność torów, kradzież torów, kradzież podkładów pod torami, kradzież przewodów nad torami, kradzież przewodów obok torów, kradzież pociągu, kradzież mostu, kradzież w ogolności, nieprzejezdne tory, przejezdne tory, eksplozja pociągu na moście, zepsute szlabany, sprawne szlabany, rogatka uszkodzona, awaria pociągu, awaria lokomotywy, awaria wagonu, awaria drzwi do wagonu, awaria świateł, awaria pantografu, awaria ogrzewania w wagonach, awaria w WARSie, awaria gwizdka kierownika pociągu, awaria semafora, awaria rozjazdu, awaria zwrotnicy, Maria-awaria, objazd, przejazd, zajazd, zjazd, resetowanie systemu, formatowanie twardego dysku, fatal error, BSOD, ERROR 404 – Torów nie znaleziono, złośliwość rzeczy martwych,
- przyczyny antropogeniczne: brak maszynisty, brak konduktora, brak kierownika pociągu, brak zawiadowcy, brak dyrektora PKP, brak zastępcy dyrektora PKP, brak pani Jadzi w sekretariacie dyrektora PKP, brak dyspozytora ruchu, brak dróżnika, brak pani w kasie, braki kadrowe, brak kadrowej, brak pani od zapowiadania, stan nietrzeźwości wyżej wymienionych, strajk wyżej wymienionych, strajk innych niż wyżej wymienieni, strajk na torach, strajk na peronach, strajk w obronie strajkujących, brak strajku, snow-strike, counter-strike, zbyt duża liczba pasażerów, zbyt mała liczba pasażerów, odpowiednia liczba pasażerów, brak pasażerów, obecność pasażerów, roszczenia pasażerów, brak roszczeń pasażerów, roszczenia amerykańskich Żydów, obchody rocznicowe, akademie, pochody, procesje, pielgrzymki, pociąg Mao-Tse-Tunga, Andrzej Lepper, Wyścig Pokoju, Tour de Pologne, samobójcy na torach, samobójcy na mostach, złodzieje węgla, złodzieje złomu, złodzieje w rządzie, ukraińscy celnicy, pomyłki, błędy, errory, kibole, moherowe berety, matki z wózkami, piwne dziadki, brak Krystyny z gazowni, mordercy bigosu na wolności.
- przyczyny ekonomiczno-gospodarcze: nierentowność, rentowność, zbyt dużo spółek kolejowych, zbyt mało spółek kolejowych, inne spółki kolejowe, spółki inne niż kolejowe, brak pieniędzy, za mało pieniędzy, za dużo pieniędzy, kradzież pieniędzy, brak kradzieży pieniędzy, rozliczenia, brak rozliczeń, kompensaty, brak kompensat, rozliczenia kompensatami, kompensaty rozliczeń, marnotrawstwo środków trwałych i nietrwałych, brak informacji o rentowności, mikroekonomia, makroekonomia, Leszek Balcerowicz, wszechświatowy kryzys, Chiny, bank Goldman Sachs, koniunktura, dekoniunktura, konkurencja, brak konkurencji, modernizacja, demodernizacja, inflacja, deflacja, EURO 2012, reklama, brak reklamy, efektywność nowych bodźców ekonomicznych, bilans, rachunek zysków i strat, ZUS, Urząd Skarbowy, sądy powszechne, sądy administracyjne, sądy wojskowe, sądy boskie i ostateczne, wyroki, postanowienia, zarządzenia, ustawy, rozporządzenia, okolniki, komornik, denominacja, kredyty, brak kredytów, koszty kredytów, brak kosztów kredytów...
- inne przyczyny: brak stacji w danej miejscowości, obecność stacji w danej miejscowości,nowy odcinek Mody na Sukces, bitwa pod Grunwaldem, bitwa pod Lenino, położenie geopolityczne, niska kultura klasy politycznej, Sylwester, Boże Narodzenie, Wielkanoc, 1 Maja, 3 Maja, Powstanie Warszawskie, 11 Listopada, Święto Zmarłych, urodziny szwagra, Żydzi, masoni, cykliści, kod Leonardo da Vinci, ABW, CBA, PZU, BOR, PZPR, ZSRR, SGGW, BBC, CNN, JPG, ZIP i PDF, wakacje, ferie, rok szkolny, rok kalendarzowy, rok świetlny, miesiączki, tygodniówki, zespół dnia wczorajszego, Mikołaj Kopernik, widzimisię, krowy na torach, kaczki na torach, ślimaki na torach, zwierzyna leśna, zwierzyna hodowlana, UFO, naloty dywanowe, Microsoft, rozwolnienie, choroba brzucha, choroba mózgu, homoseksualizm, homoseksualiści w autobusie, złodzieje, zwykli ludzie, wampiry (m.in. Mikołaj wampir, Edward, Bella), wilkołaki (m.in. Jacob), ludzie etc.
Opcje podróży:
- Pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc – choć jest w 90% pusty, mamy prawo zająć wyłącznie wyznaczone przez przewoźnika miejsce, na którym sprężyna z fotela włazi w tyłek.
- Pociąg z fakultatywną rezerwacją miejsc – w tej opcji płacimy dodatkowo za miejsce siedzące. Wykupione miejsce zajęte jest przez pasażera bez miejscówki, którego musimy samodzielnie wypędzić, proponując miejsce stojące obok kibla. Czynność szczególnie emocjonująca, jeśli na naszym miejscu siedzi 98-letnia staruszka.
- Pociąg bez rezerwacji miejsc (inna nazwa: konserwa) – skład złożony z 5 wagonów o nieograniczonej pojemności, z czego 4 są zarezerwowane dla kolonii.
Przedział dla palących – w tym przedziale wolno palić.
Przedział dla niepalących – w tym przedziale wolno nie palić.
Przedział z oknami nie otwierającymi się (wersja premium posiada także zepsutą wentylację).
Przydział z oknami nie zamykającymi się (w wersji premium wentylacja działa bardzo dobrze, nawet zimą).
- Pociąg osobowy – zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku osobowym, a także ostatnim wagonie pociągu jadącego przed nim.
- Pociąg pospieszny/TLK – zatrzymuje się przed każdą stacją lub przystankiem osobowym i jeszcze czasem czeka na osobowy jadący przed nim. TLK to podobno skrót od Tanio Lub Koleją.
- Pociąg klasy ekspres – zatrzymuje się co 500 metrów oraz przed każdą stacją i przystankiem osobowym (czeka na pośpieszny jadący przed nim, który czeka na osobowy jadący przed nim), obowiązuje specjalna dopłata za każde 5 min czekania.
- Pociąg IC – odjeżdża z opóźnieniem ok. 15 min (jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie; za powstałe opóźnienie uprzejmie przepraszamy), bo musi poczekać na ekspres, pośpieszny i osobowy. Z tego samego powodu zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych (przestrzeń pomiędzy przystankami jest bowiem zajęta przez powyższe pociągi), ale kto spróbuje wówczas wsiąść lub wysiąść, ma w ryja od kierownika pociągu, „bo my tu planowo się nie zatrzymujemy!”. Obowiązuje specjalna dopłata do poprzedniej dopłaty, ze względu na obecność papieru toaletowego w kiblu.
- Pociąg EC – odjeżdża i dojeżdża punktualne (podejrzane...), ale i tak nie ma sensu nim jechać, bo dla podniesienia prestiżu nie zatrzymuje się w ogóle – nigdzie i dla nikogo. Ale za to dają bezpłatnie wczorajsze wydanie gazety Metro i (odpłatnie) paczkę krakersów. Obowiązuje dopłata, superdopłata, opłata, podatek, zadatek i dodatek – tak dla fasonu.
- Pociąg ICE – najbardziej prestiżowy ze wszystkich. Tak prestiżowy, że w ogóle go nie ma. Niektórzy mówią, że go nie ma ale to nieprawda, ponieważ jeździ z prędkością światła i go nikt nie widzi.
- Pociąg InterRegio – nowy gatunek, powstały ze wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego. Najtańsza kolejka górska w Polsce (wyjątek: Zakopane, tam taniej wjechać na Kasprowy). Popularny zwłaszcza wśród osób które wolą samodzielnie zakupić ciasteczko przed podróżą i nie straszne im otwarte okna. W pociągach zestawionych ze składów zwanych kiblami wskazane posiadanie karimaty i prawdopodobnie śpiwora; możliwa podróż na leżąco w ostatnim przedziale.
- Pociąg RegioEkspres – podgatunek powstały z wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego i ekspresu. Najtańsza opcja podróży, jest bardziej prestiżowa niż Express konkurencyjnej spółki (z Krakowa do Zakopanego zapłacimy drożej niż w Ex. Tatry). Różni się jedynie kolorystyką, w opcji premium first class można skorzystać z gniazdka do laptopa i wi-fi, na zarządzenie można pójść do wagonu barowego w którym możemy się upić bezalkoholowym piwem.
Sprawa dotyczy super szybkiego super nowoczesnego super drogiego ogóle super super pendolino. Okazuje się jak już wiecie że czasy przejazdu tym cackiem XXI wieku, będą dłuższe niż składy targane poczciwymi EP09 nie wspominając o Husarzu.
Może powinno być w dziale z życia wzięte?
Cóż daleko nam do Shinkansenu, u nas jest raczej ZChinSkansen, bo nawet w Chinach mają rakiety na torach.
Polskie Koleje Państwowe – firma z Warszawy z mackami w całej Polsce, której głównym przedmiotem działalności jest łagodzenie skutków bezrobocia oraz organizowanie manifestacji, wieców, itp.
Uboczną działalnością PKP jest świadczenie usług teleportacji przy pomocy pociągów. Od pewnego czasu spółka oferuje także usługi z zakresu przewozu autobusami.
Wskutek prywatyzacji w dobie kapitalizmu, spółka PKP została podzielona na niewielką ilość mniejszych spółek, co ma za zadanie znacząco usprawnić administrowanie siecią kolejową i zmniejszyć biurokrację. Najważniejsze ze spółek przedstawiono w poniższym wykazie:
PKP-Pe-PKZ – Polskie Koleje Państwowe – Pendolino – Polską Kolej Zbaw
PKP-PO – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe
PKP-POP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Pośpieszne
PKP-POBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Bardziej Pośpieszne
PKP-POE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Osobowe Ekspresowe
PKP-PT – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe
PKP-PTPŻP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Prawie Że Pośpieszne
PKP-PTP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Pośpieszne
PKP-PTBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Bardziej Pośpieszne
PKP-PTE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Ekspresowe
PKP-PTC – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo
PKP-PTCP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Pośpieszne
PKP-PTCBP – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Bardziej Pośpieszne
PKP-PTCE – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Towarowe Cargo Ekspresowe
PKP-PR-PA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski
PKP-PR-PA-GAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski
PKP-PR-PA-GAK-M – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasta
PKP-PR-PA-GAK-W – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wsie
PKP-PR-PA-GAK-MAK – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Miasto Aleksandrów Kujawski
PKP-PR-PA-GAK-WBA – Polskie Koleje Państwowe – Przewozy Regionalne-Powiat Aleksandrowski-Gmina Aleksandrów Kujawski-Wieś Białe Błota
(...)
PKP-PR-PŻ-GWG-WŻ – Polskie Koleje Państwowe-Przewozy Regionalne – Powiat Żywiecki-Gmina Węgierka Górka-Wieś Żabnica
PK(k) – Przewozy Kolejowe (kobiet)
PK(m) – Przewozy Kolejowe (mężczyzn)
PK(dz d.l.3) – Przewozy Kolejowe (dzieci do lat trzech)
PK(dz s) – Przewozy Kolejowe (dzieci starszych)
PK(mł) – Przewozy Kolejowe (młodzieży)
PK(st) – Przewozy Kolejowe (studentów)
PK(o)-EU – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Europa
PK(o)-A – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Azja
PK(o)-Af – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Afryka
PK(o)-Am.Płn. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Północna
PK(o)-Am.Płd. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Południowa
PK(o)-Am.Śr. – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Ameryka Środkowa
PK(o)-Au – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Australia
PK(o)-An – Przewozy Kolejowe (obcokrajowców) – region Antarktyda
PRK-O – Polskie Rozkłady Kolejowe – Odjazdy
PRK-P – Polskie Rozkłady Kolejowe – Przyjazdy
PRK-OPO – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Odjazdów
PRK-OPP – Polskie Rozkłady Kolejowe – Opóźnienia Przyjazdów
PTK-Sz – Polskie Tory Kolejowe-Szyny
PTK-SzP – Polskie Tory Kolejowe-Szyny Prawe
PTK-SzL – Polskie Tory Kolejowe-Szyny Lewe (oddział spółki znajdujący się w Warszawie jest w sporze z oddziałem Krakowskim, gdyż nie mogą uzgodnić, która z szyn łączocych te miejscowości jest lewa, a która - prawa)
PTK-Sp.Msz – Polskie Tory Kolejowe – Spoiwa Międzyszynowe
PPK – Polskie Podkłady Kolejowe
Wskutek tarć w zarządzie spółki planowany jest jej podział na:
PPK-P – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady
PPK-PB – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Betonowe
PPK-PD – Polskie Podkłady Kolejowe – Podkłady Drewniane
PPK-Ś – Polskie Podkłady Kolejowe – Śruby
PWK – Polskie Wagony Kolejowe
PWK-P – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie
PWK-PP – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Przedziałowe
PWK-PB – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Bezprzedziałowe
PWK-PS – Polskie Wagony Kolejowe – Pasażerskie Sypialne
PWK-T – Polskie Wagony Kolejowe – Towarowe
PWK-Po – Polskie Wagony Kolejowe – Pocztowe
PWK-I – Polskie Wagony Kolejowe – Inne
PWK – Polskie Wagony Kolejowe
PWK-DP – Polskie Wagony Kolejowe – Przedziały
PWK-D – Polskie Wagony Kolejowe – Drzwi
PWK-O – Polskie Wagony Kolejowe – Okna
PWK-PT – Polskie Wagony Kolejowe – Papiery Toaletowe
PWK-RP – Polskie Wagony Kolejowe – Ręczniki Papierowe
PL-E – Polskie Lokomotywy – Elektryczne
PL-S – Polskie Lokomotywy – Spalinowe
PL-P – Polskie Lokomotywy – Parowozy
PL-Pa – Polskie Lokomotywy – Pantografy
PL-D – Polskie Lokomotywy – Drezyny
PZT – Polskie Zespoły Trakcyjne
PZT-E – Polskie Zespoły Trakcyjne – Elektryczne
PZT-S – Polskie Zespoły Trakcyjne – Spalinowe
PZT-D – Polskie Zespoły Trakcyjne – Drzwi
PZT-O – Polskie Zespoły Trakcyjne – Okna
PZT-P – Polskie Zespoły Trakcyjne – Pantografy
PDK-C – Polskie Dworce Kolejowe – Centralne
PDK-L – Polskie Dworce Kolejowe – Lokalne
PDK-P – Polskie Dworce Kolejowe – Perony
PDK-PP – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Podziemne
PDK-PN – Polskie Dworce Kolejowe – Przejścia Nadziemne
PDK-Po. – Polskie Dworce Kolejowe – Poczekalnie
PDK-G – Polskie Dworce Kolejowe – Gastronomia
PDK-Z – Polskie Dworce Kolejowe – Zadaszenia
PST – Polskie Sieci Trakcyjne
PST-S – Polskie Sieci Trakcyjne – Słupy
PST-W – Polskie Sieci Trakcyjne – Węzły
PPrzK-N – Polskie Przejazdy Kolejowe – Niestrzeżone
PPrzK-S – Polskie Przejazdy Kolejowe – Strzeżone
PPrzK-Sz – Polskie Przejazdy Kolejowe – Szlabany
PPrzK-BD – Polskie Przejazdy Kolejowe – Budki Dróżnicze
PPrzK-K.Św.A. – Polskie Przejazdy Kolejowe – Krzyże Świętego Andrzeja
Zarząd każdej spółki składa się z:
dyrektora generalnego (50 000 zł zarobku + premia za „dobre” sprawowanie panowanie),
dyrektora pomniejszego (45 000 zł),
po trzech zastępców dyrektorów (40 000 zł).
Oprócz tego każda spółka ma jeszcze radę nadzorczą o podobnym składzie i średnio 6,3 szeregowego pracownika (800 zł). Wychodzi z tego koszt (na same wynagrodzenia) 335 000 (zarząd) + 335 000 (rada nadzorca) + 5000 (na pracowników, PKP nie przewiduje podwyżek) = 675 tys. zł na spółkę.
Przyczyny opóźnień pociągów:
- warunki atmosferyczne: śnieg, deszcz, śnieg z deszczem, deszcz ze śniegiem, ładna pogoda, brzydka pogoda, brak ładnej pogody, brak brzydkiej pogody, wiatr, bryza, zefirek, orkan, tornado, huragan, kałuże, mgła, coś jakby mgła, ale nie mgła, upał, mróz, temperatura pokojowa, szadź, szron, tsunami, deszcze monsunowe, lawiny, wiosna, lato, jesień, zima, przedwiośnie, złota polska jesień, noc polarna, pora deszczowa,
- przyczyny techniczne: za szerokie tory, za wąskie tory, za krótkie tory, za długie tory, za strome tory, za płaskie tory, brak torów, obecność torów, kradzież torów, kradzież podkładów pod torami, kradzież przewodów nad torami, kradzież przewodów obok torów, kradzież pociągu, kradzież mostu, kradzież w ogolności, nieprzejezdne tory, przejezdne tory, eksplozja pociągu na moście, zepsute szlabany, sprawne szlabany, rogatka uszkodzona, awaria pociągu, awaria lokomotywy, awaria wagonu, awaria drzwi do wagonu, awaria świateł, awaria pantografu, awaria ogrzewania w wagonach, awaria w WARSie, awaria gwizdka kierownika pociągu, awaria semafora, awaria rozjazdu, awaria zwrotnicy, Maria-awaria, objazd, przejazd, zajazd, zjazd, resetowanie systemu, formatowanie twardego dysku, fatal error, BSOD, ERROR 404 – Torów nie znaleziono, złośliwość rzeczy martwych,
- przyczyny antropogeniczne: brak maszynisty, brak konduktora, brak kierownika pociągu, brak zawiadowcy, brak dyrektora PKP, brak zastępcy dyrektora PKP, brak pani Jadzi w sekretariacie dyrektora PKP, brak dyspozytora ruchu, brak dróżnika, brak pani w kasie, braki kadrowe, brak kadrowej, brak pani od zapowiadania, stan nietrzeźwości wyżej wymienionych, strajk wyżej wymienionych, strajk innych niż wyżej wymienieni, strajk na torach, strajk na peronach, strajk w obronie strajkujących, brak strajku, snow-strike, counter-strike, zbyt duża liczba pasażerów, zbyt mała liczba pasażerów, odpowiednia liczba pasażerów, brak pasażerów, obecność pasażerów, roszczenia pasażerów, brak roszczeń pasażerów, roszczenia amerykańskich Żydów, obchody rocznicowe, akademie, pochody, procesje, pielgrzymki, pociąg Mao-Tse-Tunga, Andrzej Lepper, Wyścig Pokoju, Tour de Pologne, samobójcy na torach, samobójcy na mostach, złodzieje węgla, złodzieje złomu, złodzieje w rządzie, ukraińscy celnicy, pomyłki, błędy, errory, kibole, moherowe berety, matki z wózkami, piwne dziadki, brak Krystyny z gazowni, mordercy bigosu na wolności.
- przyczyny ekonomiczno-gospodarcze: nierentowność, rentowność, zbyt dużo spółek kolejowych, zbyt mało spółek kolejowych, inne spółki kolejowe, spółki inne niż kolejowe, brak pieniędzy, za mało pieniędzy, za dużo pieniędzy, kradzież pieniędzy, brak kradzieży pieniędzy, rozliczenia, brak rozliczeń, kompensaty, brak kompensat, rozliczenia kompensatami, kompensaty rozliczeń, marnotrawstwo środków trwałych i nietrwałych, brak informacji o rentowności, mikroekonomia, makroekonomia, Leszek Balcerowicz, wszechświatowy kryzys, Chiny, bank Goldman Sachs, koniunktura, dekoniunktura, konkurencja, brak konkurencji, modernizacja, demodernizacja, inflacja, deflacja, EURO 2012, reklama, brak reklamy, efektywność nowych bodźców ekonomicznych, bilans, rachunek zysków i strat, ZUS, Urząd Skarbowy, sądy powszechne, sądy administracyjne, sądy wojskowe, sądy boskie i ostateczne, wyroki, postanowienia, zarządzenia, ustawy, rozporządzenia, okolniki, komornik, denominacja, kredyty, brak kredytów, koszty kredytów, brak kosztów kredytów...
- inne przyczyny: brak stacji w danej miejscowości, obecność stacji w danej miejscowości,nowy odcinek Mody na Sukces, bitwa pod Grunwaldem, bitwa pod Lenino, położenie geopolityczne, niska kultura klasy politycznej, Sylwester, Boże Narodzenie, Wielkanoc, 1 Maja, 3 Maja, Powstanie Warszawskie, 11 Listopada, Święto Zmarłych, urodziny szwagra, Żydzi, masoni, cykliści, kod Leonardo da Vinci, ABW, CBA, PZU, BOR, PZPR, ZSRR, SGGW, BBC, CNN, JPG, ZIP i PDF, wakacje, ferie, rok szkolny, rok kalendarzowy, rok świetlny, miesiączki, tygodniówki, zespół dnia wczorajszego, Mikołaj Kopernik, widzimisię, krowy na torach, kaczki na torach, ślimaki na torach, zwierzyna leśna, zwierzyna hodowlana, UFO, naloty dywanowe, Microsoft, rozwolnienie, choroba brzucha, choroba mózgu, homoseksualizm, homoseksualiści w autobusie, złodzieje, zwykli ludzie, wampiry (m.in. Mikołaj wampir, Edward, Bella), wilkołaki (m.in. Jacob), ludzie etc.
Opcje podróży:
- Pociąg z całkowitą rezerwacją miejsc – choć jest w 90% pusty, mamy prawo zająć wyłącznie wyznaczone przez przewoźnika miejsce, na którym sprężyna z fotela włazi w tyłek.
- Pociąg z fakultatywną rezerwacją miejsc – w tej opcji płacimy dodatkowo za miejsce siedzące. Wykupione miejsce zajęte jest przez pasażera bez miejscówki, którego musimy samodzielnie wypędzić, proponując miejsce stojące obok kibla. Czynność szczególnie emocjonująca, jeśli na naszym miejscu siedzi 98-letnia staruszka.
- Pociąg bez rezerwacji miejsc (inna nazwa: konserwa) – skład złożony z 5 wagonów o nieograniczonej pojemności, z czego 4 są zarezerwowane dla kolonii.
Przedział dla palących – w tym przedziale wolno palić.
Przedział dla niepalących – w tym przedziale wolno nie palić.
Przedział z oknami nie otwierającymi się (wersja premium posiada także zepsutą wentylację).
Przydział z oknami nie zamykającymi się (w wersji premium wentylacja działa bardzo dobrze, nawet zimą).
- Pociąg osobowy – zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku osobowym, a także ostatnim wagonie pociągu jadącego przed nim.
- Pociąg pospieszny/TLK – zatrzymuje się przed każdą stacją lub przystankiem osobowym i jeszcze czasem czeka na osobowy jadący przed nim. TLK to podobno skrót od Tanio Lub Koleją.
- Pociąg klasy ekspres – zatrzymuje się co 500 metrów oraz przed każdą stacją i przystankiem osobowym (czeka na pośpieszny jadący przed nim, który czeka na osobowy jadący przed nim), obowiązuje specjalna dopłata za każde 5 min czekania.
- Pociąg IC – odjeżdża z opóźnieniem ok. 15 min (jednocześnie informujemy, że wielkość opóźnienia może ulec zmianie; za powstałe opóźnienie uprzejmie przepraszamy), bo musi poczekać na ekspres, pośpieszny i osobowy. Z tego samego powodu zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych (przestrzeń pomiędzy przystankami jest bowiem zajęta przez powyższe pociągi), ale kto spróbuje wówczas wsiąść lub wysiąść, ma w ryja od kierownika pociągu, „bo my tu planowo się nie zatrzymujemy!”. Obowiązuje specjalna dopłata do poprzedniej dopłaty, ze względu na obecność papieru toaletowego w kiblu.
- Pociąg EC – odjeżdża i dojeżdża punktualne (podejrzane...), ale i tak nie ma sensu nim jechać, bo dla podniesienia prestiżu nie zatrzymuje się w ogóle – nigdzie i dla nikogo. Ale za to dają bezpłatnie wczorajsze wydanie gazety Metro i (odpłatnie) paczkę krakersów. Obowiązuje dopłata, superdopłata, opłata, podatek, zadatek i dodatek – tak dla fasonu.
- Pociąg ICE – najbardziej prestiżowy ze wszystkich. Tak prestiżowy, że w ogóle go nie ma. Niektórzy mówią, że go nie ma ale to nieprawda, ponieważ jeździ z prędkością światła i go nikt nie widzi.
- Pociąg InterRegio – nowy gatunek, powstały ze wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego. Najtańsza kolejka górska w Polsce (wyjątek: Zakopane, tam taniej wjechać na Kasprowy). Popularny zwłaszcza wśród osób które wolą samodzielnie zakupić ciasteczko przed podróżą i nie straszne im otwarte okna. W pociągach zestawionych ze składów zwanych kiblami wskazane posiadanie karimaty i prawdopodobnie śpiwora; możliwa podróż na leżąco w ostatnim przedziale.
- Pociąg RegioEkspres – podgatunek powstały z wymieszania pociągu osobowego oraz pospiesznego i ekspresu. Najtańsza opcja podróży, jest bardziej prestiżowa niż Express konkurencyjnej spółki (z Krakowa do Zakopanego zapłacimy drożej niż w Ex. Tatry). Różni się jedynie kolorystyką, w opcji premium first class można skorzystać z gniazdka do laptopa i wi-fi, na zarządzenie można pójść do wagonu barowego w którym możemy się upić bezalkoholowym piwem.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- anpart
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wa-wa Mińsk Maz.
- Auto: Forester MY04 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 21:54 przez anpart, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
tylko ,że za szybą jest karta inwalidzka która uprawnia do parkowania w takich miejscach 

Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 

- anpart
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wa-wa Mińsk Maz.
- Auto: Forester MY04 N/A
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Facet do kobiety po stosunku
- Wiesz co, ale ty jesteś paskudna
- przed chwilą mówiłeś że jest we mnie coś pięknego
- no tak ale ja już to wyjąłem.
- Wiesz co, ale ty jesteś paskudna
- przed chwilą mówiłeś że jest we mnie coś pięknego
- no tak ale ja już to wyjąłem.
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Widać, że w Łodzi inwalidom się powodziburat pisze:tylko ,że za szybą jest karta inwalidzka która uprawnia do parkowania w takich miejscach

Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Ktoś z młodych kolegów może pomóc temu nieszczęśnikowi, odkupując ten śliczny pierścionek?
Może komuś innemu przyniesie więcej szczęścia...
http://allegro.pl/blagam-kup-go-zareczy ... tabsAnchor
Może komuś innemu przyniesie więcej szczęścia...
http://allegro.pl/blagam-kup-go-zareczy ... tabsAnchor
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
można mieć karteczkę na pasażeral_ewy pisze: Widać, że w Łodzi inwalidom się powodzi

Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Inwalida nie może mieć Sti-ja 

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
- Polubił: 129 razy
- Polubione posty: 198 razy
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
Piter 35 pisze: Inwalida nie może mieć Sti-ja![]()
A niby dlaczego ??
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - 
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
źle napisałem bez " ? " , chodziło mi ,że ktoś robi zdjęcie sti-ja z papierami inwalidy . Tak jak by inwalida nie mógł by jeździć takim autemrrosiak pisze: A niby dlaczego ??

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: COS SMIESZNEGO - albo i nie ...........
anpart pisze: http://www.youtube.com/user/devilsduenyc?feature=watch
pomysłodawcy muszą mieć dobrych prawników

"Nim cokolwiek napiszesz, pomyśl o swojej matce. Czy byłaby dumna?"