Barthol pisze: Os..16:
Głęboko to głęboko, a że coś stoi na idealnej linii przejazdu ...


2:43
Barthol pisze: Os..16:
wg mnie "si" to C czyli CUT, bo często po takiej komendzie leciał przez brązowe, zielone i tyczkieMTi pisze:no to do onboardów i analizujemy, co się powtarza przy tej komendzie.![]()
No i ktoś przysiadł na on-boardami :eMTi pisze: no to do onboardów i analizujemy, co się powtarza przy tej komendzie.
Dodam jeszcze tylko, że konsultowałem się przy tworzeniu tego wpisu z Mateuszem Tutajem, byłym świetnym kierowcą rajdowym, a ostatnio pilotem Rafała Grzesińskiego. Dziękuję również Wam za pomoc w tworzeniu tego wpisu.
źródło: http://powrotroberta.blogspot.com/2014/ ... ubicy.htmlNastępnie padają liczby i od nich zaczniemy nasz krótki słowniczek:
50, 70, 100 etc. - to liczba metrów, oczywiście orientacyjna do zakrętu.
0-7 - stopień trudności zakrętu/określenie jego kąta - 0 to nawrót, 7 to bardzo łagodny, niemal niezauważany łuk.
Plus/Minus - oznacza to, że na wyjściu z zakrętu należy przyspieszać albo zwalniać, ewentualnie, że zakręt można przejechać nieco szybciej niż wskazuje na to liczba od 0-7.
Krótki/media/długi/w ch*j długi - długość zakrętu.
Nie widać - ślepy zakręt, którego wyjścia nie widać.
Zacisk - zakręt zacieśniający się, stający się jeszcze ostrzejszym.
Otwiera - Łagodne wyjście z zakrętu.
Nawierzchnia:
Lód - lód na trasie
Lodzik - delikatne oblodzenie na trasie.
Gnój - ogromne zanieczyszczenia na trasie, bardzo duże błoto
Syf - zanieczyszczenia, żwir, piach na trasie.
Syfek - małe zanieczyszczenia, drobny żwir, którego jest mało.
Ślisko - ślisko na trasie.
Błoto - błoto na trasie.
Polecenia:
Hamuj- polecenie hamowania dla kierowcy, konieczność znacznego zredukowania prędkości przed kolejnym zakrętem.
Głęboko - głębokie cięcie zakrętu.
SI - najpewniej w opisie Macieja i Roberta oznacza to cięcie zakrętu.
Zahacz - pomiędzy cięciem, a zakazem cięcia - zahaczenie zakrętu jednym kołem, ale bez wyjazdu.
NO - najpewniej w opisie Macieja i Roberta oznacza "nie ciąć".
Późno/Bardzo późno - moment wejścia w zakręt.
Zostań - polecenie dla kierowcy, aby został po tej stronie drogi, po której był zakręt - zazwyczaj po np. prawym zakręcie jest wyjście szeroko do lewej. Komenda "zostań" mówi, aby kierowca tego nie robił.
Slow/fast - określenie wejścia w zakręt.
W bok - kierunek skrętu na skrzyżowaniu, zjazd z głównej drogi.
Określenia "pomocnicze":
Ch*jowy - prawdopodobnie rodzaj "wykrzyknika".
Mega, max - podkreślenie, wyolbrzymienie.
Chudo - wąska partia drogi na trasie.
Drzewo, zebra, dom itp. - swoisty "punkt nawigacyjny" - załóżmy że pomiędzy zakrętami jest kilkaset metrów czy ponad kilometr prostej, a zakrętu nie widać - wówczas załoga wyznacza sobie punkt nawigacyjny, aby lepiej określić odległość. Ponadto służy to również sprawdzeniu bycia w "odpowiednim miejscu" opisu.
Będą podróżować cywilnym (prawie) wozem przed przejazdem każego OSu i robić rekonesans bieżących warunków na trasie. Mając ze sobą kopię notatek mogą się skontaktować z załogą i precyzycjnie ostrzec o nowym lodzie/śniegu/kamieniu czy innych syfach i syfkach.j33mbo pisze:Co to znaczy że będą ich szpiegami?
Bywa, że destruktywne też, jeśli po przejeździe szpiegów kibice wykażą się inwencją, szczególnie na Montejarmaj pisze: przekazać konstruktywne info
FUX pisze: 5. Kubica/Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) +3,0