a żeby zamknąć temat zbawiennego wypływu rurek na zachowanie w trakcie wypadku.
najpierw strefy zgniotu.
strefy zgniotu są wielkim nieszczęściem i plagą egipską przy zderzeniach, gdzie energia jest raczej mała: szkody parkingowe, mała masa tego, w co uderzył samochód itp. w takich wypadkach dzięki strefom zgniotu musimy klepać/wymieniać ileś tam więcej elementów niż byśmy chcieli. jeśli jednak samochód uderza w coś ciężkiego, sztywnego lub bardzo szybkiego (albo wszystko naraz), to strefy zgniotu są jedynym pomysłem na choć minimalne rozproszenie energii i ew. skierowanie sztywnego puca nazywanego silnikiem jaka najdalej od ludzi.
z orurowaniem jest dokładnie odwrotnie. przy małej energii uderzenia może spowodować oszczędności na usługach blacharsko-lakierniczych. przy dużych energiach najprawdopodobniej obróci w niwecz całe to rozpraszanie o którym pisałem wyżej.
a wybór należy do...
