Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
rajax
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 20 lut 2014, o 15:19

Witam, chce zakupić Imprezę GD lub Legacy IV. Możliwe że pójdzie tam potem LPG.
Przerażą mnie wyciąganie silnika do ustawiania zaworów i chciałbym sie takiego silnika uniknąć. Co do pojemności to pozostanę raczej przy 2,0.

Modele aut które są w moim zasięgu, czyli roczniki 2006 - 2007 mają silniki :
Impreza - 2,0 16V 160KM
Legacy - 2,0 16V 165KM oraz 2,0 16V 160KM

Proszę o info których silników unikać od 2,0 do 2,5 litra a które są jak najbardziej polecane do ewentualnego LPG.
W jaki sposób reguluje sie zawory w tych silnikach, całe popychacze, szklanki ... ?

I proszę już bez tego że gaz do zapalniczek :razz:

Pozdrawiam



tomcat081
0 gwiazdek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Legacy III 2,5 GX MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 20 lut 2014, o 15:36

Łatwe:
2,0 SOHC 137KM, ale w podanych przez Ciebie rocznikach już nie występuje.
2,5 SOHC 165KM, ale występuje bardzo sporadycznie i niemal wyłącznie w sztukach z USA
Trudne:
2,0 DOHC 165KM (Legacy) 160 (Impreza GD), co nie zmienia faktu, że ten silnik również bardzo dobrze współpracuje z LPG.

Piszę nie z własnego doświadczenia, tylko z tego co się tutaj dowiedziałem, ale myślę, że sporo osób to potwierdzi.

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 20 lut 2014, o 16:05

Jedyny silnik z regulacją na śrubki w rocznikach które wymieniłeś to 2.5 wolnossące. W Imprezie tylko US-spec. Reszta silników to DOHC z regulacją na płytki.

rajax
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 20 lut 2014, o 22:50

Dzięki za konkret.

Śmigacie na LPG w innych łatwych silnikach w tych rocznikach ?

Czytałem że LPG np. w bogatszej Holandii to żaden wstyd. Pytam bo ma to być auto na co dzień a śmigam sporo.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 20 lut 2014, o 23:14

Ja mam OBK z USA z silnikiem 2,5 SOHC (170KM) z LPG
Nie wstydzę się :evilgrin: :giggle:

tomcat081
0 gwiazdek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Legacy III 2,5 GX MY99
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 21 lut 2014, o 11:28

Technicznie z LPG w tych silnikach nie powinno być problemów. Bariery psychologiczne musisz pokonać sam, ale jesteśmy z Tobą :thumb:

rajax
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 21 lut 2014, o 11:38

Bariery psychologicznej nie mam. Subaru nie kupi mi bogaty tata czy wujek, więc nie moge na lewo i prawo chlapać jęzorem że gaz to do zapalniczek :)
Bardziej bym się zawstydził gdybym musiał silnik wyjmować do ustawiania zaworów :)

kAROL10
2 gwiazdki
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 21 lut 2014, o 19:18

Jak chcesz żeby było dłuższy czas bezproblemowo to kup starzy rocznik z 2.0 137km i sam załóż LPG .Będzie nie za szybko ale za to bezproblemowo. Ja w Lebacy lll 125km mam 301kkm i się turla bez kłopotów.

rajax
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 24 lut 2014, o 16:14

Wolał bym żeby tych koni jednak było, to jednak kawał bryki i cos ją musi ciągnąć.
Czyli w roczniku od 2003 w górę pozostaje mi silnik 2,5 l 170 koni z łatwą regulacja zaworów ??

rederyk
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: lubelskie
Auto: Forester SH 2.5 XT, CBR1100XX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 25 lut 2014, o 15:22

Silniki 2.0 125KM SOHC mają regulację na śrubkach i bez wyciągania reguluje się zawory. Wiem, bo miałem w Imprezie zagazowanej 304kkm i jeździła bez problemów

rajax
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Silnik z łatwym ustawiania zaworów (Impreza GD, Legacy IV)

Post 25 lut 2014, o 15:42

To wiem. Ok w takim razie pozostaje 2,0 i 2,5 SOHC do wyboru i zapewne będe chciał kupić auto z tym drugim silnikiem.

Będe szukał auta do 25 - 28 tyś. To że znajdę zdrową imprezę 2,5 SOHC to chyba mało realne co ? Prędzej trafi się Legacy, ale tez nie będę płakał z tego powodu. Ładniej ma w środku :)

Powiedzcie mi Panowie na co zwrócić uwagę, czytałem że jednym z elementów to dyfer, ale jak sprawdzić, wizualnie czy nie cieknie, czy jest jakiś myk diagnostyczny ?
Jestem świadomy że na dzień dobry do roboty rozrząd i zawory, ale powiedzcie mi o słynnym temacie jakim jest wysokie koszty utrzymania Subaru. Jakie są koszty elementów które najczęściej robicie w swoich Subarynach ?

ODPOWIEDZ