Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa

-
kamis23kx
- 0 gwiazdek
- Auto: brak
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
5 mar 2014, o 09:46
Witam.Rozglądam się za Legacy IV gen. Mam na oku 2 sztuki jedna to 2.0 137 koni SOHC a druga 165 DOHC+ fabryczne lpg.Co waszym zdaniem będzie lepsze ? Czy zdecydować się na silnik bez lpg z tańszą regulacją zaworów czy coś mocniejszego ale jeśli chodzi o regulację to przy DOHC będzie to bardziej kosztowne.Dodam że DOHC miało regulowane zawory,wymianę dwumasy ogólnie duży przegląd w październiku ubiegłego roku.Czy DOHC w kwestii utrzymania jest droższy względem SOHC ? I co sądzicie o fabrycznych lpg ? Czy te instalki są awaryjne ? I czy jest możliwość przeniesienia wlewu gazu w bardziej dyskretne miejsce niż błotnik

Dzięki z góry za opinie.Pozdrawiam

kamis23kx
-
ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
-
Polubił:
2268 razy
-
Polubione posty:
137 razy
Post
5 mar 2014, o 11:16
kamis23kx moim zdaniem lepszym wyborem będzie SOHC i dołożenie LPG. Do tego fabrycznego LPG będziesz niedługo musiał kupić nową butlę bo homologacja jest na 10lat więc to koszt około +500zł, przeniesienie wlewu gazu to koszt około +200zł plus koszt zmiany zderzaka na niedziurawy. Każda 10 letnia instalacja LPG może mieć prawo do awarii. Jak to zsumujesz i dodasz różnicę w cenie regulacji zaworów to masz nową instalację LPG do SOHC za darmo.
Jest ryzyko, musi być wybór.
ptk22
-
pszumiec
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Auto: Legacy MY 06
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
5 mar 2014, o 18:54
DOHC bez gazu, a potem jak się oswoisz z samochodem i będzie za drogo to lpg. 2.0 DOHC w legacy mało pali, ja mam średnią z 25 000km - 8,6l. Ostatnio lubię bardzo spokojną jazdę i wydaje mi się, że pali ok. 7,5l. Dla porównania kolega ma Fabię 1.2TSI i pali mu 7l.
pszumiec
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
5 mar 2014, o 19:50
kamis23kx pisze:+ fabryczne lpg.
Nie istnieje coś takiego w Subaru.
jarmaj
-
kamis23kx
- 0 gwiazdek
- Auto: brak
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
5 mar 2014, o 20:10
jarmaj, lepiej brzmi "Zakładane przez importera..." ?
kamis23kx
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
-
Polubił:
83 razy
-
Polubione posty:
443 razy
Post
5 mar 2014, o 20:43
Nie, nie brzmi lepiej, tylko jest zgodne z prawdą po prostu.
Bo oczywiście widzisz róznicę pomiędzy warsztatowym dokładaniem instalacji (i tu bez różnicy, czy robi to importer na większą skalę, czy prywatnie Kowalski tylko dla siebie) i czymś co wyjechało z fabryki.
jarmaj
-
zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
5 mar 2014, o 21:07
moj 2.0na w foresterze pali okolo 7 literkow przy spokojnej w miare jezdzie. Owszem jak cisniesz to 15 tez wezmie... ale...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
zinc