obroty max/min na luzie
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
obroty max/min na luzie
Witam mam pytanie ,do ilu mogą skoczyć obroty na zimnym silniku na ssaniu ,i do ilu powinny opaść po zagrzaniu się silnika ,
po wymianie wydechu koncowego obr. na ciepłym silniku spadały do 630obr/ przeczyściłem przepustnice i podniosłem trochę obr. komputerem do 810 mniej więcej ,ale teraz na zimnym silniku skaczą do 1500 nawet ,potem spada do zmienionych 810 i trzyma ,nie wiem czy to wszystko jeszcze w normie czy coś jest nie tak ,generalnie ponoć wydech nie powinien miec nic do rzeczy ,czekam na wasze opinie z góry dzieki Pozdr.
po wymianie wydechu koncowego obr. na ciepłym silniku spadały do 630obr/ przeczyściłem przepustnice i podniosłem trochę obr. komputerem do 810 mniej więcej ,ale teraz na zimnym silniku skaczą do 1500 nawet ,potem spada do zmienionych 810 i trzyma ,nie wiem czy to wszystko jeszcze w normie czy coś jest nie tak ,generalnie ponoć wydech nie powinien miec nic do rzeczy ,czekam na wasze opinie z góry dzieki Pozdr.
-
Boombastic
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Forester 2,5 XT MY2008 z 2007 r. już sprzedany
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: obroty max/min na luzie
U siebie mam to samo. Po odpaleniu zimnego silnika obroty oscyluja miedzy 1200/1500. Do tego troche dymi.. Po 30sek. uspokaja sie i obroty spadaja do 700. Jak silnik jest rozgrzany to falowanie po uruchomieniu nie wystepuje.
Strasznie mnie to irytuje, bo przepustnice wyczyscilem, zawory wyregulowalem, filtry wszystkie + swiece wymienilem.. Nie mam bladego pojecia co moze powodowac te podniesione obroty (i to tylko na zimnym silniku). Czy faktycznie TTTM?? Az nie chce mi sie wierzyc..
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - jak odejmuje noge z gazu bez wysprzeglenia, aby zwolnic, samochodem nieprzyjemnie szarpie. W sensie brakuje plynnosci. Najbardziej jest to wyczuwalne na biegu 2 i 3 - nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Jakies pomysly?
Strasznie mnie to irytuje, bo przepustnice wyczyscilem, zawory wyregulowalem, filtry wszystkie + swiece wymienilem.. Nie mam bladego pojecia co moze powodowac te podniesione obroty (i to tylko na zimnym silniku). Czy faktycznie TTTM?? Az nie chce mi sie wierzyc..
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia - jak odejmuje noge z gazu bez wysprzeglenia, aby zwolnic, samochodem nieprzyjemnie szarpie. W sensie brakuje plynnosci. Najbardziej jest to wyczuwalne na biegu 2 i 3 - nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Jakies pomysly?
Re: obroty max/min na luzie
KamilP, w Legasiu MY07 mam identycznie. Mozesz sprobowac lekko, na chwilke, nacisnac gaz po uruchomieniu silnika - obroty spadna ;)
T.
T.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: obroty max/min na luzie
kamil83nh, 1500 jest ok. Po przejechaniu 200-300 metrów zwykle mam już normalne na jałowym.

przydaje się jak się jeździ w nocy na stację po piwoTummi pisze: gaz po uruchomieniu silnika - obroty spadna ;)

- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: obroty max/min na luzie
czyli ten typ tak ma..? poprzedni wlasciciel nie odpalal samochodu 2-3 miesiace wiec myslalem, ze moze jakis syf sie wytracil z benzyny..
Czyli nie da rady wyeliminowac tego falowania?
A jak z tym szarpaniem po odpuszczaniu gazu? Tez to zaobserwowaliscie?
Czyli nie da rady wyeliminowac tego falowania?
A jak z tym szarpaniem po odpuszczaniu gazu? Tez to zaobserwowaliscie?
- KamilP
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Auto: FXT MY04, MX-5 Miracle MY00
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: obroty max/min na luzie
Azrael, nie mam pojecia.. Jade po weekendzie do Pana Janka Korneckiego liczac, ze cos wykombinuje (2tyg. temu regulowal zawory i wymienil swiece, ale nie poprawilo sie w stopniu zadowalajacym)
Gdzies wyczytalem, ze to moze byc przeplywomierz badz jakas nieszczelnosc..
Gdzies wyczytalem, ze to moze byc przeplywomierz badz jakas nieszczelnosc..
-
Adson
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Subaru Forester 2.0 XT 2004 r. AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: obroty max/min na luzie
Witam, w moim forku jest podobnie, jak odpalam zimny silnik obr. skaczą od 1500 do 1900 potem dodaje troche gazu i spadają do 1100 po 2 minutach spadają do 700, jak jest już dobrze rozgrzany silnik obroty zostają na 700. Czemu takie dziwne falowanie silnika ? czy po prostu on sie tak sam rozgrzewa dodając sobie wieksze obroty na silnik ? a i zaobserwowałem że pierwsze 5 min po odpaleniu zimnego silnika wydaje inny dźwięk od tego jak byłby już rozgrzany. Dodam że mam pompę wspomagania do wymiany ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Re: obroty max/min na luzie
mam pytanko mam proble w swoim subaru z skaczacymi obrotami ,zalozylem nowy silniczek ustawilem zawory ,przepustnice i nic to nie dalo nie wiecie moze co to moze byc
Re: obroty max/min na luzie
Lewe powietrzeFAZIK12 pisze:mam pytanko mam proble w swoim subaru z skaczacymi obrotami ,zalozylem nowy silniczek ustawilem zawory ,przepustnice i nic to nie dalo nie wiecie moze co to moze byc
Pozdrawiam. Bzikus7.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: obroty max/min na luzie
mój foryslaw ma na ciepło 850 na oko a zimny trzyma 1350. w miarę ogrzewania silnika STOPNIOWO spadają, najpierw z 1350 spadają na 1100 potem spadają na trochę poniżej 1000 i ostatni krok spadają na te 650-700(na oko..:D) . ale na każdym stopniu stoją stabilnie bez falowania
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2014, o 06:49 przez zinc, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: obroty max/min na luzie
U mnie w 2.0 na trzyma na rozgrzanym silniku okolo 500-600 obrotow.Jakie sa optymalne/fabryczne obroty na biegu jalowym?
Re: obroty max/min na luzie
Wiadomo już co powoduje te obroty? Tez tak mam, 2000 po odpaleniu a pozniej 1500.
Re: obroty max/min na luzie
Silnik benzynowy kiedy jest zimny zawsze podnosi obroty. Praktycznie każdy silnik zasilany benzyna musi podniesć obroty przy "zimnym" rozruchu bo potrzebuje więcej energii żeby działać prawidłowo. Generalnie, kiedy w komorach jest "zimno" to żeby proces spalania zachodził prawidłowo musisz dostarczyć więcej energii. A im większą dawkę paliwa podasz tym więcej energii uzyskasz. Więc jak masz większe dawki to i obroty troszkę wzrosną. To oczywiste. Jak miałeś kiedyś jakiś przykładowo motocykl z dajmy na to lat 90-tych to miałeś tam nawet taka linkę którą się pociągało i uruchamiało się tzw. ssanie które miało dokładnie ten sam
A oboroty 1500 zaraz po zimnym starcie silnika są jak najzupełniej prawidłowe.
A oboroty 1500 zaraz po zimnym starcie silnika są jak najzupełniej prawidłowe.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: obroty max/min na luzie
luki_man pisze: musi podniesć obroty przy "zimnym" rozruchu bo potrzebuje więcej energii żeby działać prawidłowo.
luki_man pisze: Generalnie, kiedy w komorach jest "zimno" to żeby proces spalania zachodził prawidłowo musisz dostarczyć więcej energii.
Trochę zbłądziłeś...
luki_man pisze: A im większą dawkę paliwa podasz tym więcej energii uzyskasz.
Zapomniałeś o powietrzu

luki_man pisze: Więc jak masz większe dawki to i obroty troszkę wzrosną
Musisz zwiększyć obroty, żeby dostarczyć więcej powietrza. Inaczej zalejesz świece i samo podlewanie paliwem niewiele da.
Krótko - spalanie w silniku zachodzi całkiem fajnie jak jest ciepły. Dzieje się tak dlatego, że paliwo może odparować i stworzyć mieszankę paliwowo-powietrzną (o odpowiednim składzie dodajmy). Jak silnik jest zimny to odparowanie zachodzi kiepsko więc, żeby jakieś opary powstały to trzeba podlać więcej paliwa. Żeby nie zalać świecy trzeba dostarczyć więcej powietrza. Dlatego też podnosi się obroty silnika. Realizowane jest to przez komputer sterujący lub też ręcznie (ssanie).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: obroty max/min na luzie
O... to... to... to... właśnie mi chodziło. Kolega wyżej trochę sprostował moje dywagacje. Napisałem to tak jak rozumiałem ale Chloru trochę poprawił moje poniekąd błędne rozumowanie. Ps. Sam się czegoś nauczę przy okazji tego postu 
