Dostałem takiego e-maila:
Jezeli zgadzasz się z tym to przeslij swoje imie i nazwisko do autora
> listu na
[email protected]> "zgadzam się "
>
> Możecie tą informację umieścić na forach w których uczestniczycie :)
>
>
>> > Witam wszystkich. Przesylam robocza wersje listu. Jest juz oficajalne
>>> stanowisko policji w tej sprawie wiec nie poruszylismy tutaj tego
>>> tematu.
>>> Dajcie znac czy dopisac cos jeszcze czy cos usunac itd
>>> Przeslijcie to rowniez innym, ktorzy startowali w tym "rajdzie"
>>> Jesli sie z tym zgadzacie to wyslijcie mi maila z trescia: Zgadzam sie
>>> na
>>> umieszczenie mojego podpisu, imie i nazwisko
>>> to samo tyczy sie innych, ktorym to przeslecie.
>>> pozdrawiam Michal Jucewicz
>>>
>>> --
>>>
List otwarty od zawodników RSP PZM
>>>
>>> O tym, jak się zakończył 4. Subaru Poland Rally, wiedzą już wszyscy w
>>> środowisku rajdowym w Polsce. Nie każdy jednak wie, co dokładnie
>>> odwołanie
>>> połowy sobotniego etapu oznaczało dla nas, zawodników rywalizujących w
>>> Pucharze PZM. Pragniemy przedstawić swoje stanowisko Władzom tego sportu
>>> a
>>> także szerszemu gronu kibiców i sympatyków rajdów.
>>>
>>> Zawodnicy zgłaszający się do Pucharu PZM musieli opłacić wpisowe w
>>> wysokości
>>> 1200 zł. Wpływy z tego tytułu stanowiły znaczną część budżetu
>>> organizatora -
>>> przypomnijmy, że Pucharowiczów jechało niemal 2 razy więcej niż
>>> zawodników z
>>> RSMP.
>>>
>>> Co za to otrzymaliśmy ? 14.04 kilometrów oesowych przejechanych w
>>> warunkach
>>> sportowych. Tyle pokonały ostatnie załogi ze stawki, które miały wolny
>>> przejazd zarówno na 1 jak i 2 odcinku specjalnym. To oznaczało, że za
>>> jeden
>>> kilometr płacili 85 złotych.
>>>
>>> Organizator uznał jednak, że skoro czołówka przejechała wszystkie oesy
>>> pierwszej pętli w warunkach sportowych, to nie ma potrzeby odwołania
>>> imprezy. 70% załóg nie przejechało wymaganych 50% trasy, ale sprawę
>>> załatwiono nadaniem im czasów.
>>>
>>> Nie chodzi nam tylko o straty finansowe, związane z uczestnictwem w tym
>>> rajdzie. Wypaczone zostały też w ten sposób wyniki sportowe. Wyniki
>>> rajdu,
>>> które trafią do klasyfikacji rocznej i będą decydować okońcowej
>>> kolejności,
>>> zostały oparte w przypadku większości załóg na dwóch,a dla części nawet
>>> na
>>> jednej próbie. Z pewnością nie odzwierciedla to wyników, jakie
>>> otrzymalibyśmy po przejechaniu całej trasy.
>>>
>>> Kolejną sprawą uderzającą w zawodników na tym rajdzie, było wyznaczenie
>>> nierealnych czasów, w których należało pokonać odcinki dojazdowe. Załogi
>>> chcąc uniknąć kary zmuszone były do ryzykowania i łamania przepisów
>>> ruchu
>>> drogowego, co w efekcie może negatywnie wpłynąć na postrzeganie rajdów
>>> przez
>>> mieszkańców terenów, na których rozgrywane są zawody.
>>>
>>> Kwestia zabezpieczenia odcinków specjalnych była już poruszana przez
>>> kibiców
>>> czy innych zawodników. My również widzieliśmy wyraźne braki w tej
>>> dziedzinie. Przede wszystkim razi zabezpieczanie tras przez osoby,
>>> którym
>>> brakuje podstawowej wiedzy na temat sposobu wykonywania swojej pracy.
>>> Efekty
>>> tego widać było nieraz na trasie rajdu.
>>>
>>> Czujemy się oszukani sposobem, w jaki zostaliśmy potraktowanina tym
>>> rajdzie. Obawiamy się też, że na kolejnych imprezach niektóre sytuacje
>>> mogą
>>> się powtórzyć. Dlatego chcemy, aby Polski Związek Motorowy zajął w tej
>>> sprawie oficjalne stanowisko i organizator poniósł konsekwencje.
>>> Wyrażamy
>>> nadzieję, że nasza prośba nie zostanie zlekceważona i nigdy więcej nie
>>> dojdzie do takich skandalicznych sytuacji.