Przeładowanie turbiny
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Przeładowanie turbiny
Witam wszystkich
Mam takie pytanie czy boost controllerem można się pozbyć tego problemu. turbina ładuje nawet do 1.5 bara po czym spada do nominalnej wartości kosztem przyśpieszenia oczywiście. Układ wydechowy jest przerobiony na 3 cale może to ma jakiś związek.
Mam takie pytanie czy boost controllerem można się pozbyć tego problemu. turbina ładuje nawet do 1.5 bara po czym spada do nominalnej wartości kosztem przyśpieszenia oczywiście. Układ wydechowy jest przerobiony na 3 cale może to ma jakiś związek.
Re: Przeładowanie turbiny
sprawdź sobie najpierw restryktor i wszystkie wężyki podciśnienia ,to spory skok , wydech tu nie ma nic do rzeczy ,to ci mogło podbić doladowanie góra 0.1-0.15 bara nie więcej ,chyba nie muszę ci mówić ,że jazda z takim doładowaniem bez zmiany mapy to murowany katabumm
nie kombinuj z jakimiś kontrolerami ,tylko do mechanika szukać przyczyny ,pewnie pierda jakaś .

Re: Przeładowanie turbiny
Znajdź restryktor ('koralik' w wężyku podciśnienia) i sprawdź czy jest drożny.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Przeładowanie turbiny
Ryjeks mozesz rozwinąć myśl? Mam podobny problem co kolega wyzej, tyle ze mi ładuje do 1.1. Ktory wezyk to wiem, ale jak go sprawdzic? Dmuchnąć w niego czy jak?
wysłane przez Samsung Galaxy S5 za pomocą Tapatalk
wysłane przez Samsung Galaxy S5 za pomocą Tapatalk
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Przeładowanie turbiny
Koledze wyżej ładuje maxa, a Tobie tylko 1,1. Możesz mieć restryktor ze STi (restrictor pill - wpisz sobie w gugle) i wówczas może ładować 1,1. W sti otwór piguły ma 0,9mm, natomiast GT'kowa 1,2 mm. Ot cała filozofia doładowania w tych wersjach.
Re: Przeładowanie turbiny
Hmm to co każdego GT tak można podładować mocą ?? bezpieczne to czy na dłuższą metęcyqan pisze:W sti otwór piguły ma 0,9mm, natomiast GT'kowa 1,2 mm. Ot cała filozofia doładowania w tych wersjach.

Re: Przeładowanie turbiny
Komp raczej będzie protestował, a na dłuższą metę może coś popłynąć..
Marcin
-_-
-_-
Re: Przeładowanie turbiny
Restryktor to sobie możesz zrobić z koralika drewnianego
ale niewiele to da, bo GTkowy komp odcina przy 1.1
Druga sprawa, że musi się zgadzać dawka paliwa i powietrza, w innym razie kaboom. Po to się remapy robi.

Druga sprawa, że musi się zgadzać dawka paliwa i powietrza, w innym razie kaboom. Po to się remapy robi.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Przeładowanie turbiny
ok dzięki
sprawdzałem wcześniej ten dławik (restryktor) w przewodzie i nie wyglądał na fabryczny ogólnie to przypominał mi dysze z migomata
nie podejrzewałem że może mieć taki wpływ na doładowanie. Spróbuje go wymienić na ten o odpowiedniej średnicy i ewentualnie na pompce podciśnieniowej wyregulować gruszkę
sprawdzałem wcześniej ten dławik (restryktor) w przewodzie i nie wyglądał na fabryczny ogólnie to przypominał mi dysze z migomata

- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Przeładowanie turbiny
Bez przesady z tym kaboom
Takie wartości wzrostu doładowania są osiągalne np przy zmianach temperatury, albo np jak ktoś ma natrysk wody na IC, czy wstawieniu wydechu przelotowego.
Zamiast szukania optymalnego koralika, można wstawić jakiś najprostszy MBC (najlepiej zwykły zaworek kulkowy z dźwigienką, a nie jakieś badziewia z allegro). W GT'ku ECU czuwa jakoś przy 1,2 bara, więc żadnego kaboom nie będzie, może być jedynie boostcut i szarpnięcie. Tak więc wg. mnie śmiało można sobie ustawić doładowanie na te powiedzmy 1,0 czy jak się uda 1,1 bara w peaku. Oczywiście zrobić to z głową, tzn. skoro zwiększamy dawkę powietrza, wypada zalać jakiegoś paliwa z Shella 100 oct.
Przyrost mocy (szczególnie teraz latem) będzie odczuwalny. Natomiast zimą można sobie wyluzować i zejść do wartości seryjnych oraz przejść na paliwo 98.
*Jak ktoś tankuje GT'ka paliwem 95 - to niech nawet nie czyta tego tematu!

Takie wartości wzrostu doładowania są osiągalne np przy zmianach temperatury, albo np jak ktoś ma natrysk wody na IC, czy wstawieniu wydechu przelotowego.
Zamiast szukania optymalnego koralika, można wstawić jakiś najprostszy MBC (najlepiej zwykły zaworek kulkowy z dźwigienką, a nie jakieś badziewia z allegro). W GT'ku ECU czuwa jakoś przy 1,2 bara, więc żadnego kaboom nie będzie, może być jedynie boostcut i szarpnięcie. Tak więc wg. mnie śmiało można sobie ustawić doładowanie na te powiedzmy 1,0 czy jak się uda 1,1 bara w peaku. Oczywiście zrobić to z głową, tzn. skoro zwiększamy dawkę powietrza, wypada zalać jakiegoś paliwa z Shella 100 oct.
Przyrost mocy (szczególnie teraz latem) będzie odczuwalny. Natomiast zimą można sobie wyluzować i zejść do wartości seryjnych oraz przejść na paliwo 98.
*Jak ktoś tankuje GT'ka paliwem 95 - to niech nawet nie czyta tego tematu!

Ostatnio zmieniony 10 sie 2014, o 10:56 przez cyqan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Przeładowanie turbiny
Powiedz to Marcelowi, bo właśnie jest po wymianie silnika 
Bardziej w sumie trzeba się skupić na kontrolowaniu peaków (i tu wspomniany MBC), bo przy przelotowym wydechu i DP na szerokim kołnierzu,
okolice stałego doładowania 0,8-0,9 dają już peaki powyżej 1,1 i komp odcina, szczególnie przy niższych temperaturach.
Dużo też zależy od wydechu. U mnie nawet widać różnicę po zmianie końcowego ze "średnio głośnego" na "głośny".
Także może faktycznie włożyć MBC, dać stałe rozsądne 1.0 i wio.
Pytanie tylko czy wystarczy paliwa na to by nie było za ubogo ?

Bardziej w sumie trzeba się skupić na kontrolowaniu peaków (i tu wspomniany MBC), bo przy przelotowym wydechu i DP na szerokim kołnierzu,
okolice stałego doładowania 0,8-0,9 dają już peaki powyżej 1,1 i komp odcina, szczególnie przy niższych temperaturach.
Dużo też zależy od wydechu. U mnie nawet widać różnicę po zmianie końcowego ze "średnio głośnego" na "głośny".
Także może faktycznie włożyć MBC, dać stałe rozsądne 1.0 i wio.
Pytanie tylko czy wystarczy paliwa na to by nie było za ubogo ?

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: Przeładowanie turbiny
Ryjeks, Ty miałeś wsadzony restryktor STi 0,9mm, chyba nawet ja go montowałem
Jak przeszedłeś na większy DP, to jest rzeczą normalną, że doładowanie mogło wzrosnąć, przez co mogłeś mieć boostcuty.
Serwis prawdopodobnie wstawiłby Kowalskiemu w takim przypadku 1,2mm, bo miałby w dupie czy będzie miał finalnie 230KM, czy 220KM lub czy będzie to 220KM zimą, a np. 195KM w upalne lato, jak na wczorajszych zawodach, gdzie widziałem, że nawet atrapę grilla zdemontowałeś
Marcela silnika niestety nie znam, więc się nie wypowiem. Słyszałem jedynie, że nowa skrzynia Mu padła, więc może były tam jakieś grubsze mody


Jak przeszedłeś na większy DP, to jest rzeczą normalną, że doładowanie mogło wzrosnąć, przez co mogłeś mieć boostcuty.
Serwis prawdopodobnie wstawiłby Kowalskiemu w takim przypadku 1,2mm, bo miałby w dupie czy będzie miał finalnie 230KM, czy 220KM lub czy będzie to 220KM zimą, a np. 195KM w upalne lato, jak na wczorajszych zawodach, gdzie widziałem, że nawet atrapę grilla zdemontowałeś

Marcela silnika niestety nie znam, więc się nie wypowiem. Słyszałem jedynie, że nowa skrzynia Mu padła, więc może były tam jakieś grubsze mody


Re: Przeładowanie turbiny
Dobra, dawać MBC na 1.0 czy nie ?
Aktualnie jest stabilne 0,8 GTkowe ale po DP na szerokim kołnierzu są boostcuty przy niższych temp. rzędu poniżej 10*C.
Po zmianie restryktora na większy oczywiście boostcuty nie występują, ale doładowanie spada na 0,7, a nie o to nam chodzi
Aktualnie jest stabilne 0,8 GTkowe ale po DP na szerokim kołnierzu są boostcuty przy niższych temp. rzędu poniżej 10*C.
Po zmianie restryktora na większy oczywiście boostcuty nie występują, ale doładowanie spada na 0,7, a nie o to nam chodzi

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Przeładowanie turbiny
Ok u mnie po zamontowaniu MBC problem znikną ładuje 1bar i nic więcej tak że z mojej strony uważam temat za zamknięty.