Stuk w zawieszeniu - piasta?

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
wilq
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: Legacy IV 2.0, Impreza MY17 2.0 NA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Stuk w zawieszeniu - piasta?

Post 13 sie 2014, o 11:22

Witajcie

Taki objaw mam, że słyszę stuk w zawieszeniu przy pokonywaniu nierówności, ale tylko i wyłącznie jeżeli skręcam i w tym momencie jest jakaś nierówność typu przejazd przez tory czy jakieś płyty betonowe. Przy jeździe na wprost nie występują te stuki. Słyszę to wyraźnie z prawej przedniej strony. Wjechałem na diagnostykę, wszystko w zawieszeniu sztywne jest, nigdzie luzów nie ma ale po podniesieniu auta i potrzepaniu kołem w płaszczyźnie pionowej odezwały się stuki.
Chciałem się upewnić tylko czy to na pewno piasta? Bo nie słyszę żadnych szumów czy tarcia w trakcie jazdy.
Aha, i w Legacy MY07 jest cała piasta z przodu? Czy wymienia się tylko łożysko? Jak co to NTN będzie ok czy sugerujecie coś innego?

Pozdrawiam :)



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Stuk w zawieszeniu - piasta?

Post 13 sie 2014, o 11:39

Takie efekty często daje wyrobiony sworzeń zwrotnicy.

wilq
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków
Auto: Legacy IV 2.0, Impreza MY17 2.0 NA
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Stuk w zawieszeniu - piasta?

Post 13 sie 2014, o 12:18

Też mi to na piastę nie wygląda, podjadę do kogoś bardziej ogarniętego bo sprawdzałem to przy okazji wymiany oleju i filtrów, a to każdy głupi z podnośnikiem może zrobić...

Poza tym średnio mi się widzi żeby wyrobić piastę tak żeby się tłukła, czuł bym to nawet na prostej. Może szumieć, ale żeby się tłukła?

ODPOWIEDZ