Szarpanie na biegu 1 i R

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Zeus2
0 gwiazdek
Auto: Subaru outback 2.0D 2009
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 15:18

Witam wszystkich serdecznie,

Mam pytanie czy ktoś doświadczył i może ma pomysł co to za usterka objawiająca się w następujący sposób:
Na biegu 1 lub R przy ruszaniu podczas puszczania sprzęgła pojazd szarpie, jakby ruszał na poprzecznych koleinach (tak jak często bywa pod światłami) choć nawierzchnia jest równa. To takie jakby przerywanie sprzęgła i szarpanie. Nie zawsze to występuje, przy mocniejszym wciśnięciu gazu objaw nie występuje.
Model to Outback 2.0D z 2009 roku.

Pozdrawiam.

Z



Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 257 razy
Polubione posty: 533 razy

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 15:38

Koło dwumasowe do wymiany?
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 108 razy
Polubione posty: 169 razy

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 16:42

Chloru pisze:Koło dwumasowe do wymiany?
Niekoniecznie. U mnie tez tak czasami było jak ruszałem na zimnym silniku. Odrobina więcej gazu i można sprawnie ruszyć.

Zeus2 masz zmieniony soft silnika? Jeśli nie to zmień. Wtedy zdecydowanie łatwiej ruszać.

Oczywiście nie twierdzę, że nie może to być awaria sprzęgła i (lub) dwumasy.

slavok
0 gwiazdek
Auto: Impreza MY11 SBD
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 16:54

Też tak mam... nie zawsze, zazwyczaj na zimnym silniku, samochód z 2011 roku 25kkm przelotu :roll: Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną.

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 108 razy
Polubione posty: 169 razy

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 16:59

slavok pisze:Też tak mam... nie zawsze, zazwyczaj na zimnym silniku, samochód z 2011 roku 25kkm przelotu :roll: Nie mam pojęcia co jest tego przyczyną.
Masz zmieniony soft silnika?

slavok
0 gwiazdek
Auto: Impreza MY11 SBD
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 17:04

w samochodzie z 2011 roku soft to już chyba z automatu jest ten poprawiony?

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 108 razy
Polubione posty: 169 razy

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 19 sie 2014, o 17:17

Tego to już nie wiem, zawsze możesz podjechać do ASO i sprawdzić.

delbant
0 gwiazdek
Auto: Subaru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 20 sie 2014, o 09:34

No ja bym ostawiał, że dwumas aczkolwiek nie jestem pewien... Może dłużej trzymaj w półsprzęgle albo dodawaj więcej gazu ;) Wtedy nie będziesz szarpać.

_________________
Polecam tani transport gdańsk
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, o 16:28 przez delbant, łącznie zmieniany 1 raz.

Zeus2
0 gwiazdek
Auto: Subaru outback 2.0D 2009
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 20 sie 2014, o 14:50

Dokładnie tak robię, dodanie więcej gazu pomaga. Tylko to prawdopodobnie przyspieszy zużycie sprzęgła. Soft wymieniony.
To prawdopodobnie dwumas bo na biegu jałowym na niskich obrotach są małe nieregularne drgania, których nie było wcześniej.
Rozumiem, że póki dwumas lub sprzęgło nie będzie sprawiało więcej niedogodności można z tym jeździć bez obawy o to że spowoduje to większe usterki?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 86 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 20 sie 2014, o 15:10

Jeżeli tylko delikatnie poszarpuje, to można spróbować z tym żyć. Ale jeżeli efekty by się nasilały, pojawiłyby się wibracje w czasie jazdy, jakieś odgłosy (ćwierkanie), to już niedobrze.

Z dwumasą trzeba być ostrożnym, bo potrafi się rozlecieć i zablokować sprzęgło. I wtedy tyle z jazdy.

Pojawiały się też oponie, że uszkodzone koło dwumasowe i wibracje które to powoduje, mogą przyspieszyć pęknięcie wału w silniku (co niestety zdarza się w tym motorze). A wtedy koszt będzie bardzo duży.

Zeus2
0 gwiazdek
Auto: Subaru outback 2.0D 2009
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 27 wrz 2014, o 19:08

Wyjaśniło się. To była wiskoza rozleciała się wpadła do skrzyni i zmasakrowała dwa wałki. Nie warto zwlekać. To samo z dwumasem w tym modelu pęka wał jak się jeżdzi z uszkodzonym. W takiej sytuacji potrzebny jest remont silnika, koszt kilkanaście tysięcy.

Rafalo
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Subaru Impreza 2.0R
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Szarpanie na biegu 1 i R

Post 30 wrz 2014, o 08:33

ja mam trochę inaczej, puszczam sprzęgło (powiedzmy że tak 3/4 sprzęgła) a później nic nie robię a bieg sam wchodzi :o , aczkolwiek czasami mam takie szarpnięcia jak koledzy powyżej piszą, może to jest to samo. Chodź podejrzewam wysprzęglik ( tańszy niż wiskoza) :-) :-)

ODPOWIEDZ