Problem z wtryskiwaczami

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Problem z wtryskiwaczami

Post 30 sie 2014, o 16:10

Pytanie czysto techniczne. Czy jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik wału i wałka a podłączony jest tylko wał to czy do cewki będzie dochodził sygnał (nie napięcie, bo to dochodzi) z kompa przez moduł. Obecny efekt taki ze nie ma iskry a napięcie jest. Dodam że autko ma immo i wedłóg schematu ECU obydwa czujniki podłącza się w odpowiednie gniazda w zeleżności czy jest immo czy nie. Silnik EJ20 115KM.



Aha i jeszcze jedno. Czy ten silnik był w ogóle wyposażony w czujnik wałka? Bo dostałem taki w zestawie ale nie zauważyłem nic specjalnego na samym kole wałka przy rozrzadzie skąd mozna by sczytać sygnał.
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2014, o 16:56 przez wade, łącznie zmieniany 1 raz.



Ciara
4 gwiazdki
Auto: Impreza GL 2.0
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Czujnik wału/wałka a zapłon

Post 30 sie 2014, o 17:49

W tym silniku sa oba te czujniki i oba musza byc podlaczone. Przerabialem problem tych czujnikow.

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Czujnik wału/wałka a zapłon

Post 30 sie 2014, o 17:53

O to dobrze bo chyba znam przyczyne niesprawności. A tak dalej ciągnąc temat. Jak działa ten czujnik wałka. Bo koło wałka nie wyszczególnia sie niczym zbytnio w przeciwieństwie do np. koła wału.

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z wtryskiwaczami

Post 2 wrz 2014, o 17:06

Udało się, iskra jest. Ale jest kolejny problem. Wtryski nie podaja paliwa. Paliwo na szynę sie dostaje a wtryski nic nie puszczają. Napięcie na nich wynosi jakieś 3,4 V a powinno być 12 (?), tak mi sie wydaje. Tyle samo (3,4 V) wychodzi z komputera na wtryski.

I teraz pytanie nr.

1. Wtryski są sterowane masą czy napięciem?
2. Przewód ktory wychodzi z wtrysków i schodzi się razem a dalej idzie do kompa, to masa czy napięcie? Bo według jednego schematu to masa a drugiego to napięcie. Co ciekawe podaje on napięcie około 3V, tak samo jak te pojedyncze dochodzące do wtrysków. Dziwne ale miernik nie kłamie. Przy okazji wyjaśni to pierwszą kwestie.

Wie ktos o co chodzi? Mogą być żle podpięte przewody na kompie bo była zmienina wiązka i może sie pomyliłem?

Shabat
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Subaru Impreza STI V4 JDM 1998 rok
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z wtryskiwaczami

Post 2 wrz 2014, o 18:11

Masz dwie możliwości - zamienione przewody doprowadzający i odprowadzający paliwo i/lub brak jednej z mas sterujących komputera i/lub porządnej masy silnika. Samo napięcie na wtryskach niewiele ci powie - warto by było usiąść z serwisówką i oscyloskopem przy takim problemie tak przy okazji.

wade
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Impreza
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Problem z wtryskiwaczami

Post 2 wrz 2014, o 19:07

No przydałby się prawdziwy schemat tego silnika i wiązki ale na razie brak, niestety. Odnośnie tego problemu mam ogromną prośbę do was. Czy mógłby ktoś sprawdzić jakie podaje mu napięcie na przepływomierz? Najlepiej z tego samego silnika.

ODPOWIEDZ