AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
mcc pisze: normalnej jezdzie.
Może to jest problem

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks pisze:mcc pisze: normalnej jezdzie.
Może to jest problem
Problemem jest to, ze kupilem WRXa a nie STI. Co go mocniej pokatuje cos sie ukreci :(
Pzw,
MCC
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No
Przynajmniej nie jestem sam w tym klubie
Swiezo po zmianie skrzyni, stara niestety po jakims ostrzejszym powrocie z Wrocka na wioskę zaczęła piszczeć jak chór kościelny. Ale jak sie ma wrxa to trzeba zapasy jak misie na zimę robic 
mcc pisze: Problemem jest to, ze kupilem WRXa a nie STI. Co go mocniej pokatuje cos sie ukreci :(
Przynajmniej nie jestem sam w tym klubie


Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
TomekSliwa pisze: nie kosztują 10k jak w STi
No na razie nie

Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Ty zostaw to DCCD i zainwestuj w seryjny, bezawaryjny silnik 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Mały update dla ciekawskich.
Zajrzałem do dyfra po 8000 km, bo spadło spięcie tylnej szpery.
Te 8000 km to trochę dojazdówek i trochę szperowania
A w zasadzie to sporo upalania było.
Z ustawionych pierwotnie 115 Nm zrobiło się 65 Nm.
Płytki nadal w dobrym stanie, po prostu widać, że sukcesywnie się wycierają.
Po dołożeniu dystansu ok. 0,2 mm spięcie jest ok. 100 Nm i tak zostawiłem bo zima idzie.
Na wiosnę wskoczymy na wyższy poziom

Jeszcze trochę i będzie wiadomo co z tą przednią, bo powoli auto się zaczyna skręcać.
Zajrzałem do dyfra po 8000 km, bo spadło spięcie tylnej szpery.
Te 8000 km to trochę dojazdówek i trochę szperowania

A w zasadzie to sporo upalania było.
Z ustawionych pierwotnie 115 Nm zrobiło się 65 Nm.
Płytki nadal w dobrym stanie, po prostu widać, że sukcesywnie się wycierają.
Po dołożeniu dystansu ok. 0,2 mm spięcie jest ok. 100 Nm i tak zostawiłem bo zima idzie.
Na wiosnę wskoczymy na wyższy poziom


Jeszcze trochę i będzie wiadomo co z tą przednią, bo powoli auto się zaczyna skręcać.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2014, o 12:59 przez ryjeks, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
znaczy się do 18:00 zdążą?
to jest właśnie minus płytki, że wymaga regularnego serwisu..

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No to nawiązując do tematu wątku, napęd na 2 koła nie jest zły, ale tylko wtedy gdy na każdej osi mamy płytkę
Delikatne testy się odbyły po dołożeniu szpery na przód, aktualny setup:
przód: cusco 1 way: ok. 50-55 Nm
środek: seria wisko
tył: STi 2 way: ok. 100 Nm
Zmiana w moim odczuciu jest na tyle duża, że trzeba się uczyć jeździć od nowa
Napęd się domknął, para nie ucieka w gwizdek.
Mam wrażenie, że dopiero teraz będzie można się konkretniej zająć boczurami, bo jest narzędzie odpowiednie do tego.
Auto lepiej skręca, pilnuje toru jazdy, a na wyjściu robi dobrze
Aczkolwiek zrobiło się trudne w prowadzeniu ale może to kwestia złych/innych nawyków.
No i zrobiłem test, który robiłem wcześniej na kolejnych etapach.
Najazd przednim kołem na stromą skarpę na ukos, czyli jedno przednie i jedno tylne koło jest w powietrzu, a dwa są na ziemi.
No i w końcu auto wdrapuje się na dwóch kołach przy dźwięku jęczących szper
Z minusów: nerwowo na kierownicy im bardziej przyczepnie, przy delikatnym stylu jazdy, przód może trochę pluć tym bardziej im mniej przyczepnie będzie.
Zima dopiero zweryfikuje czy problem jest czy nie i jeśli tak to jak duży.

Delikatne testy się odbyły po dołożeniu szpery na przód, aktualny setup:
przód: cusco 1 way: ok. 50-55 Nm
środek: seria wisko
tył: STi 2 way: ok. 100 Nm
Zmiana w moim odczuciu jest na tyle duża, że trzeba się uczyć jeździć od nowa

Napęd się domknął, para nie ucieka w gwizdek.
Mam wrażenie, że dopiero teraz będzie można się konkretniej zająć boczurami, bo jest narzędzie odpowiednie do tego.
Auto lepiej skręca, pilnuje toru jazdy, a na wyjściu robi dobrze

Aczkolwiek zrobiło się trudne w prowadzeniu ale może to kwestia złych/innych nawyków.
No i zrobiłem test, który robiłem wcześniej na kolejnych etapach.
Najazd przednim kołem na stromą skarpę na ukos, czyli jedno przednie i jedno tylne koło jest w powietrzu, a dwa są na ziemi.
No i w końcu auto wdrapuje się na dwóch kołach przy dźwięku jęczących szper

Z minusów: nerwowo na kierownicy im bardziej przyczepnie, przy delikatnym stylu jazdy, przód może trochę pluć tym bardziej im mniej przyczepnie będzie.
Zima dopiero zweryfikuje czy problem jest czy nie i jeśli tak to jak duży.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2014, o 01:08 przez ryjeks, łącznie zmieniany 2 razy.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Aaaaa i jeszcze jedno.
Swego czasu w tym wątku albo jakimś innym toczyła się dyskusja, że zeszperowanie całego napędu jest większym obciążeniem dla półosi itd.
Otóż moja mini teoria, że jest zgoła odmiennie potwierdza się w poniższym artykule.
Zainteresowanym polecam lekturę całości, bo podane jest dużo ciekawych informacji w "lekki" sposób
"Troche inaczej sprawa wyglada wprzypadku półosi,
poniewaz wbrew pozorom montaz szpery powoduje,
ze poddawane sa one mniejszym obciazeniom.
Dlaczego? Najgorsze dla półosi sa gwałtowne zmiany
przyczepnosci. Kazde oderwanie sie koła od drogi to
dla nich zabójstwo. Wyobrazmy sobie, ze przy predkosci
100 km/h koło sie odrywa od ziemi, wpowietrzu
rozkreca do 150 km/h ispadajac, zostaje gwałtownie
wyhamowane. To najgorsze co moze spotkac
półoske. Szpera starajaca sie „połaczyc” oba koła nie
pozwala, aby to luzniejsze nadmiernie sie napedziło,
np. na ciasnym nawrocie, gdzie wewnetrzne koło czesto
traci kontakt znawierzchnia, podbiciach itemu
podobnych sytuacjach."
Cz. 1
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ery_v3.pdf
Cz.2
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ry2_v4.pdf
Swego czasu w tym wątku albo jakimś innym toczyła się dyskusja, że zeszperowanie całego napędu jest większym obciążeniem dla półosi itd.
Otóż moja mini teoria, że jest zgoła odmiennie potwierdza się w poniższym artykule.
Zainteresowanym polecam lekturę całości, bo podane jest dużo ciekawych informacji w "lekki" sposób

"Troche inaczej sprawa wyglada wprzypadku półosi,
poniewaz wbrew pozorom montaz szpery powoduje,
ze poddawane sa one mniejszym obciazeniom.
Dlaczego? Najgorsze dla półosi sa gwałtowne zmiany
przyczepnosci. Kazde oderwanie sie koła od drogi to
dla nich zabójstwo. Wyobrazmy sobie, ze przy predkosci
100 km/h koło sie odrywa od ziemi, wpowietrzu
rozkreca do 150 km/h ispadajac, zostaje gwałtownie
wyhamowane. To najgorsze co moze spotkac
półoske. Szpera starajaca sie „połaczyc” oba koła nie
pozwala, aby to luzniejsze nadmiernie sie napedziło,
np. na ciasnym nawrocie, gdzie wewnetrzne koło czesto
traci kontakt znawierzchnia, podbiciach itemu
podobnych sytuacjach."
Cz. 1
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ery_v3.pdf
Cz.2
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ry2_v4.pdf
Ostatnio zmieniony 12 lis 2014, o 12:09 przez ryjeks, łącznie zmieniany 1 raz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No oglądam ten klip o Hołku i myślę: "kurde, Ziarno jedzie.... aaaa, nie, przecież to jest oryginalny hołek, a nie replika Ziarna
"

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks pisze: Otóż moja mini teoria, że jest zgoła odmiennie potwierdza się w poniższym artykule.
No tak, tutaj doswiadczenie autorów artykulu pozwala to przyjąc jako pewniaka, bo tak to sobie tylko gdybalismy. Pisalem wtedy ze jednak jest wiecej urwanych półosiek w zeszperowanych autach. Ale to pewnie dlatego ze po prostu są to auta juz zazwyczaj brutalnie traktowane.
Artykul ciekawy tlyko jakos ta druga czesc odpala mi sie caly czas jako ta pierwsza. Wam dziala?
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Tam jest 2x ten sam link. Prawidłowy link do 2ej części:hati pisze: Artykul ciekawy tlyko jakos ta druga czesc odpala mi sie caly czas jako ta pierwsza. Wam dziala?
http://gsport.com.pl/wp-content/uploads ... ry2_v4.pdf
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Faktycznie pomyłka w linkach była, już poprawiłem.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Proszę nie spamować 

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
beben widać się musi wjeździć, ale na podium i tak był (jeśli to z ostatniej rundy w kielcach) 

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
ryjeks, temat się zgadza. Żaden spam - to Clio ma szperę i napęd na 2 koła
eMTi, o ile wiem - tak. WRCfan może wiedzieć coś więcej. Pewnie odpisze jak tylko wyjdzie z nawrotu depresji po sprzedanym Sporcie

eMTi, o ile wiem - tak. WRCfan może wiedzieć coś więcej. Pewnie odpisze jak tylko wyjdzie z nawrotu depresji po sprzedanym Sporcie

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Szczerze, to w pracy to pisałem, nie widząc co jest na filmiku
Czy to jest to Clio "ultraleggera" co to psuje zabawę na Ułężu (czy gdzieś tam) mocniejszym furką ?
Dobrze ich tam gania


Czy to jest to Clio "ultraleggera" co to psuje zabawę na Ułężu (czy gdzieś tam) mocniejszym furką ?
Dobrze ich tam gania


Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
to były wolne przejazdy, za kierą nie siedział bęben tylko jego kumpel, który od 3 lat za dużo nie jeździł, tym bardziej takim potworem
Info z pierwszej ręki

"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Czyli jednak SPAM







Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae