Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Więc...
Pacjent: Subaru Forester XT (Turbo) 2.0 rocznik 2004 skrzynia automatyczna (4eat)
Problem: drgania przenoszone na karoserię i kierownicę w zakresie obrotów 1600-2200 RPM, najbardziej odczuwalne przy około 1900-2000 RPM, czyli 80-95 km/h (mój ulubiony zakres prędkości do toczenia się).
Przyspieszenie - jest OK, śmiga.
W trakcie toczenia się na autostradzie (3k RPM, około 130-140 km/h) wszystko jest idealnie, żadnych wibracji. Objawy występują tylko przy wymienionych obrotach, także na postoju (N).
Diagnoza nie-ASO: poduszki pod silnikiem
Diagnoza ASO Koper: na 75% poduszki pod silnikiem
Poduszki pod silnikiem wymienione (na oryginalne) u Kopra, wibracje występują nadal (są tylko delikatnie inaczej odczuwalne). Mechanicy od Kopra rozłożyli ręce i stwierdzili, że nie wiedzą co dalej. Więc pytam. Co dalej? :)
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że:
- testowane na 2 wałach napędowych
- nie jest winien dyfer tył
- ze względu na piston-slap wymienione pierścionki a okazało się, że panewki wyglądały brzydko, więc zostały wymienione. Włącznie z wałem korbowym :). Objawy wcześniej i później identyczne.
- oleju nie bierze ani grama
- przebieg: kiela 256000 (czy jakoś tak)
Wszelkie pomysły włącznie z tymi najbardziej niedorzecznymi mile widziane.
aaa... pacjent jest także na foto:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=10&t=14761
Pacjent: Subaru Forester XT (Turbo) 2.0 rocznik 2004 skrzynia automatyczna (4eat)
Problem: drgania przenoszone na karoserię i kierownicę w zakresie obrotów 1600-2200 RPM, najbardziej odczuwalne przy około 1900-2000 RPM, czyli 80-95 km/h (mój ulubiony zakres prędkości do toczenia się).
Przyspieszenie - jest OK, śmiga.
W trakcie toczenia się na autostradzie (3k RPM, około 130-140 km/h) wszystko jest idealnie, żadnych wibracji. Objawy występują tylko przy wymienionych obrotach, także na postoju (N).
Diagnoza nie-ASO: poduszki pod silnikiem
Diagnoza ASO Koper: na 75% poduszki pod silnikiem
Poduszki pod silnikiem wymienione (na oryginalne) u Kopra, wibracje występują nadal (są tylko delikatnie inaczej odczuwalne). Mechanicy od Kopra rozłożyli ręce i stwierdzili, że nie wiedzą co dalej. Więc pytam. Co dalej? :)
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że:
- testowane na 2 wałach napędowych
- nie jest winien dyfer tył
- ze względu na piston-slap wymienione pierścionki a okazało się, że panewki wyglądały brzydko, więc zostały wymienione. Włącznie z wałem korbowym :). Objawy wcześniej i później identyczne.
- oleju nie bierze ani grama
- przebieg: kiela 256000 (czy jakoś tak)
Wszelkie pomysły włącznie z tymi najbardziej niedorzecznymi mile widziane.
aaa... pacjent jest także na foto:
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=10&t=14761
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
a tzw konwerter wystepuje u Ciebie?? bo teraz w jakims szmatlawcu typu motor przeczytalkem o wlasne takich objawach w automatach (ogolnie nie w subi) i ze teraz w koncu potrafia naprawiac konwertery zamiast je wymieniac za grube tysiaki.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
A występuje konwerter. A.Koper nieśmiało o tym wspomniał na forum SIP. Z tego co patrzyłem to istnieje możliwość regeneracji.
Co do oleju w skrzyni to był wymieniany kilka miesięcy temu, wymiana statyczna + filtr.
Co do oleju w skrzyni to był wymieniany kilka miesięcy temu, wymiana statyczna + filtr.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
na automatach sie nie wyznaje (wiem ze sa i ogolnie jak dzialaja-jaki w jakim aucie... sorry nie moj swiat:P u mnie jest 12 lub 18 biegow w robocie i wystarczy ze same dzialaja:D) ale kolo wrocka jest dwoch specow ponoc pierwsza liga, jeden jest przy trasie na wwa w dlugolece a drugi vis a vis korony tam w tych warsztatach ( ktory bo jest kilka nie pamietam... sorry...)
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
ccwrc pisze: Co do oleju w skrzyni to był wymieniany kilka miesięcy temu, wymiana statyczna + filtr.
nie sugeruj sie moim postem, nie znam sie na subaru zupelnie... na automatach tym bardziej.
ale automaciarzy dobrych bym zapytal.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
nie ten serwis to : https://www.asb-dlugoleka.pl/ (ojciec tam kiedys robil swoj czolgowoz i ogolnie polecany serwis w temacie automatow)
a jezdze scania volvo i mercem akuratnio:D
a jezdze scania volvo i mercem akuratnio:D
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Zinc, zostales tirowcem, wow! Bedziesz naszym konsultantem! :) np dlaczego tir wyprzedzany na 2 pasmowej autostradzie w pl nie wylaczy tempomatu na chwile by manewr wyprzedzania nie trwał wiecznie, a poza granicami to robią?
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
bo w pl policja nie lapie a w uk np mozesz zgarnac skromne 500funta... w de masz 3min maks na taki manewr-nie to 250euro..
w nl,belgi itd podobnie... np za gadanie przez kom 270euro-nl...
to kwestia mandatow i mentalnosci... niestety moj zawod w duzej czesci okupuja debile i ludzie z przypadku...
a dla jasnosci nigdy nie jechalem tir'em... jakos nie mialem okazji jechac na kartce papieru... http://pl.wikipedia.org/wiki/TIR
https://www.google.pl/search?q=karnet+t ... 80&bih=709

w nl,belgi itd podobnie... np za gadanie przez kom 270euro-nl...
to kwestia mandatow i mentalnosci... niestety moj zawod w duzej czesci okupuja debile i ludzie z przypadku...

a dla jasnosci nigdy nie jechalem tir'em... jakos nie mialem okazji jechac na kartce papieru... http://pl.wikipedia.org/wiki/TIR
https://www.google.pl/search?q=karnet+t ... 80&bih=709


Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
zinc, nie odbrazaj sie, juz sie poprawiam: ciezarowcem 

- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
nie obrazam:D uswiadamiam hehe. sorry za off.
co do tematu to mi tu znajomy pyta jeszcze czy kola wywazone i gumy cale... niby oczywiste ale moze...
co do tematu to mi tu znajomy pyta jeszcze czy kola wywazone i gumy cale... niby oczywiste ale moze...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Sugeruję się każdym postem. Nawet najbardziej niedorzeczny pomysł może mi pomóc, może coś do głowy mi wpadnie.gregski pisze: nie sugeruj sie moim postem, nie znam sie na subaru zupelnie... na automatach tym bardziej.
ale automaciarzy dobrych bym zapytal.
Nie do końca wiem jaki to ma wpływ na postoju, ale tak, wyważone. Objawy identyczne na zimówkach i letnich.zinc pisze: co do tematu to mi tu znajomy pyta jeszcze czy kola wywazone i gumy cale... niby oczywiste ale moze...
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
wiem ze na postoju to raczej nic:D no ale cos ogolnie jest nie halo... (nim napisalem o kolach nie doczytalem ze na postoju tez to masz)
idac tropem kol ktore stoja kiedy auto stoi... hmmm a moze zamachowe?? to sie akurat kreci jak silnik odpalony...
a pali rowno na wszytskie gary?? mi kiedys tak wibrowal "hyujdaj" i okazalo sie ze padl jeden wtrysk komplatnie i chodzila fura na trzy... a ze to klekot to ciezko bylo poznac tylko wlasnie w konkretnych obrotach ( u mnie bylo okolo1200-1500) wibrowal jak glupi, jakby sie dusil... tez szukali ze poduszki, ze skrzynia itd itp... no i w koncu ktos z tak zaczal ogladac... podpial i wyszlo... no ale zobacz moze i kretynski trop ale jak sam mowisz...
idac tropem kol ktore stoja kiedy auto stoi... hmmm a moze zamachowe?? to sie akurat kreci jak silnik odpalony...
a pali rowno na wszytskie gary?? mi kiedys tak wibrowal "hyujdaj" i okazalo sie ze padl jeden wtrysk komplatnie i chodzila fura na trzy... a ze to klekot to ciezko bylo poznac tylko wlasnie w konkretnych obrotach ( u mnie bylo okolo1200-1500) wibrowal jak glupi, jakby sie dusil... tez szukali ze poduszki, ze skrzynia itd itp... no i w koncu ktos z tak zaczal ogladac... podpial i wyszlo... no ale zobacz moze i kretynski trop ale jak sam mowisz...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
zinc pisze: a moze zamachowe?
+1 dodam do listy
Wtryski są OK, inaczej byłby błędy i nie wciskałby w fotel po opuszczeniu prawej stopy.
Termin wizyty powoli się zbliża, jak ktoś coś ma do powiedzenia - zapraszam.
Edit: dobrze myślę, że koło zamachowe jest połączone z konwerterem?
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Jak mówiłem nie znam się na automatach... To tylko myślenie co może się kręcić w aucie kiedy stoi i robić wibracje... Bo jeszcze może głupio może nie ale wał korbowy z jakiegoś powodu stracił wyważenie? To możliwe w ogóle?
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
zinc pisze: wał korbowy z jakiegoś powodu stracił wyważenie? To możliwe w ogóle?
To nie to. Może bym uwierzył, ale na nowym wale dotyczy to tego samego zakresu obrotów - takie zbiegi okoliczności po prostu się nie zdarzają.
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Ostatnia szansa na napisanie czegoś przed posłaniem do magika. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to pisać.
Ze swojej strony zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym oleju w skrzyni wibracje są mniejsze.
Ze swojej strony zauważyłem dodatkowo, że przy zimnym oleju w skrzyni wibracje są mniejsze.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
wal korbowy wymieniłeś?? wiesz mój mechanik mówi ze jest szansa na to aby wal korbowy był pęknięty a mimo to silnik chodziłccwrc pisze:zinc pisze: wał korbowy z jakiegoś powodu stracił wyważenie? To możliwe w ogóle?
To nie to. Może bym uwierzył, ale na nowym wale dotyczy to tego samego zakresu obrotów - takie zbiegi okoliczności po prostu się nie zdarzają.




dodatkowo w konwekterze masz wirnik może to... najszybciej znajdziesz w czym problem jak zdejmiesz skrzynie żeby mieć "sam" silnik, wtedy będzie mniej więcej wiadomo... szukać w silniku czy skrzyni... ps kazałeś pisać wszystko co wpadnie do łba:) nawet jeśli może być idiotyczne heh, sam się prosiłeś


Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
Zinc, w brainstormingu nie ma glupich pomyslow. Nawet najglupsza mysl moze zainspirowac do postania dobrego pomyslu ktory normalnie nie przyszedl by nikomu do glowy. Dlatego czesto sie bierze kogos zupelnie bez pojecia np sprzataczke. ;)
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
i co i co i co ?? :P
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Forester - przenoszenie wibracji silnika przy 2k RPM
głupio napisze ale wczoraj był znajomy R. megan zakupionym jakiś czas temu i przy takich obrotach wlasnie mu trzesło tak ze deska rozdzielcza wibrowała i okazało sie ze jakiś inżynier wydech dospawał na do nadwozia(blachy dokręconej do ściany grodziowej) oczywiscie pomijając wieszak gumowy. Z braku czasu odciołem tylko połączenie i samochód jak z fabryki
Regeneracja felg ;
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269
Malowanie proszkowe
Prostowanie felg
Spawanie felg
Świętokrzyskie 507304269