GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Witam,
Pacjent do seryjny GT'ek 99. W lato założyłem wydech prodrive, wszystko szło zgodnie z planem, ładowanie wzrosło do ok. 1.0bara na hamowni 235kM/312Nm jeździł naprawdę dobrze. Dalej jeździ dobrze tylko od kilku tygodni na wyższych biegach zaczęło coś wariować doładowanie. Skacze nawet do 1.4bara i w rezultacie następuje odcinka przy ok. 5000obr/min.
Co to może być? Nie wypierdzieli silnika w kosmos? I przede wszystkim, gdzie w okolicach Warszawy z tym jechać tak, żeby zrobili na tip top bez fuszery.
Z góry dzięki!
Pacjent do seryjny GT'ek 99. W lato założyłem wydech prodrive, wszystko szło zgodnie z planem, ładowanie wzrosło do ok. 1.0bara na hamowni 235kM/312Nm jeździł naprawdę dobrze. Dalej jeździ dobrze tylko od kilku tygodni na wyższych biegach zaczęło coś wariować doładowanie. Skacze nawet do 1.4bara i w rezultacie następuje odcinka przy ok. 5000obr/min.
Co to może być? Nie wypierdzieli silnika w kosmos? I przede wszystkim, gdzie w okolicach Warszawy z tym jechać tak, żeby zrobili na tip top bez fuszery.
Z góry dzięki!
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Zrobilo sie chlodniej i masz wiekszy boost, choc 1,4 bara moze tez oznaczac przytkany wezyk idacy od zimnej czesci turbo lub zawieszony westgate. Kup dobry MBC, ustaw na 1bar i powinno byc dobrze. Koszt naprawy 40zl
przytkać wydech albo zrobić mapę, mbc to tylko półśrodek.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Osobiście wolałbym samemu decydować jakie ma być doładowanie, a nie ile zechce nadmuchać danego dnia. Półśrodkami są restryktory. Woziłem kiedyś chyba ze 4szt w schowku, ale to już zakrawało o motoryzacyjną patologię.
trzeba po prostu przy serii zostać albo robić remap, i właśnie chodzi o to, żeby ecu sterowało doładowaniem - coś się stanie, zaleje się przypadkiem jakieś trefne paliwo i ecu musi jakoś zareagować - a z mbc nie da rady, z resztą widziałem już silniki przez to uszkodzone.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
No pewno, że można ale to rozwiązanie 40zł vs. 8000zł.
Róbta co chceta.
Róbta co chceta.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Przed wymianą wydechu zrobiłem wywiad w paru serwisach i zawsze słyszałem, że w GT'kach nie trzeba robić mapy...no, ale czego ja tam już nie słyszałem :)
Ok nie lubię druciarstwa, ma być na tip top, to co mam robić? I ponawiam moje podstawowe pytanie, do kogo się z tym udać w Warszawie?
Z odetkanym wydechem, zdecydowanie przyjemniej się jeździ dlatego powrót do serii nie wchodzi w grę :)
Ok nie lubię druciarstwa, ma być na tip top, to co mam robić? I ponawiam moje podstawowe pytanie, do kogo się z tym udać w Warszawie?
Z odetkanym wydechem, zdecydowanie przyjemniej się jeździ dlatego powrót do serii nie wchodzi w grę :)
wróć do serii i zrób remap jak chcesz, żeby lepiej jeździło - innej opcji nie ma :)
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Z MY99 zostaje Ci jedynie Maptek w Poznaniu albo ktorys z dilerow - w Warszawie jest chyba jeden.
No, chyba, ze bedziesz chcial aftermarketowe ecu - ale tez taniej nie wyjdzie podliczajac koszta zakupu ecu i remapu.
No, chyba, ze bedziesz chcial aftermarketowe ecu - ale tez taniej nie wyjdzie podliczajac koszta zakupu ecu i remapu.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Dla mnie to jest dziwne, miałem 2 GTMY00 i dwa WRX MY02 i żaden po pełnym przelocie nie przeładowywał więc coś jest tu nie tak, wiem że jak nie ładuje to trzeba sprawdzić podciśnienia i solenoid może sprawdź jak to wygląda. A jak nie to osobiście założył bym MBC mój srebrny latał na 1.15 u mnie przez 30 tyś km a u nowego właściciela do teraz.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
u mnie jest podobny problem, 96 gt, silnik 260 Km jdm, bardzo podobna sytuacja, ale oddałem do mapteku by doszli co jest przyczyną, czekam na diagnozę!
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Ja mojego też kupiłem z przeładowywaniem na 1.2 i szarpaniem, problem leżał w cewkach i braku restryktora.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
ravo, bez restryktora to GTek będzie dmuchał 0.6, a nie przeładowywał.
czarne jest piękne...
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
też tak myślałem i wszyscy tak mówili :) mam akurat STI 96 i przeładowywał na samym wężyku, nawet sprzedającym mówiłem że to nie tego wina :) a założyłem i jest seria :)
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Tutaj jest napewno inny problem, to zostało wyeliminowane, ale zobaczymy co powiedzą mądrzejsi w Poznaniuravo pisze:Ja mojego też kupiłem z przeładowywaniem na 1.2 i szarpaniem, problem leżał w cewkach i braku restryktora.

Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Tutaj mowa o GT99, a w nim układ doładowania jest taki, że bez restryktora doładowanie będzie niższe.ravo pisze:też tak myślałem i wszyscy tak mówili :) mam akurat STI 96 i przeładowywał na samym wężyku, nawet sprzedającym mówiłem że to nie tego wina :) a założyłem i jest seria :)
Widocznie w STi jest inne rozwiązanie.
czarne jest piękne...
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Nie jest inne, może być natomiast źle podpięte, ew. może być przerobiony układ sterowania doładowaniem.
STi ma wyżej ustawiony boostcut z racji tego, że tam w peaku jest dmuchane 1,15b (bodaj w '99), a nie jak w GTku ok 0,9b.
Inna sprawa to kalibracja zegarów, bo to co pokazują, a to co widzi ECU może być zupełnie inne. Zresztą autor tematu twierdzi, że obcina mu przy 1,4b, a tak naprawdę pewnie jest to koło 1,2b.
Z tego co kojarzę darecki wysadził już jeden motor, drugi być może jeszcze chwilę pożyje jeśli trafił wreszcie na serwis.
Jeśli ktoś nie potrafi sobie podłączyć wężyków i zestroić z dolotem, to być może faktycznie - tak jak chłopaki pisali, oddać do tunera, wyrzygać parę tysi i resztę zrobi placebo
STi ma wyżej ustawiony boostcut z racji tego, że tam w peaku jest dmuchane 1,15b (bodaj w '99), a nie jak w GTku ok 0,9b.
Inna sprawa to kalibracja zegarów, bo to co pokazują, a to co widzi ECU może być zupełnie inne. Zresztą autor tematu twierdzi, że obcina mu przy 1,4b, a tak naprawdę pewnie jest to koło 1,2b.
Z tego co kojarzę darecki wysadził już jeden motor, drugi być może jeszcze chwilę pożyje jeśli trafił wreszcie na serwis.
Jeśli ktoś nie potrafi sobie podłączyć wężyków i zestroić z dolotem, to być może faktycznie - tak jak chłopaki pisali, oddać do tunera, wyrzygać parę tysi i resztę zrobi placebo

Ostatnio zmieniony 4 lis 2014, o 18:08 przez cyqan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
sorry ale już któryś raz czytam głupoty na temat doładowania STI ale stare modele ładowały 0,85 nowe może rzeczywiście ładowały koło bara ale na pewnie nie przed 98 :)
WRX (1995/96) ECU Z4 - 12.71psi, dropping to 11.78psi @ 6600rpm. Fuel-cut 15.65psi.
UK/Aus/Euro ECU's V7, 7D and 6D - 11.47psi, dropping to 9.47psi at 6600rpm. With Fuel-cut @ 14.87psi
UK Prodive ECU - 13.33psi (peaks to 13.64 @ 5600rpm, drops to 12.71psi @ 6600rpm). Fuel-Cut 15.65psi.
STi RA (1996) ECU 7K - 13.17psi (peaks to 13.64psi @ 5800rpm). Fuel-Cut 15.96psi.
WRX Wagon ECU V9 - 10.55psi dropping to 6.84psi (starts to drop @ 5000rpm). Fuel-Cut 13.79psi
WRX (1995/96) ECU Z4 - 12.71psi, dropping to 11.78psi @ 6600rpm. Fuel-cut 15.65psi.
UK/Aus/Euro ECU's V7, 7D and 6D - 11.47psi, dropping to 9.47psi at 6600rpm. With Fuel-cut @ 14.87psi
UK Prodive ECU - 13.33psi (peaks to 13.64 @ 5600rpm, drops to 12.71psi @ 6600rpm). Fuel-Cut 15.65psi.
STi RA (1996) ECU 7K - 13.17psi (peaks to 13.64psi @ 5800rpm). Fuel-Cut 15.96psi.
WRX Wagon ECU V9 - 10.55psi dropping to 6.84psi (starts to drop @ 5000rpm). Fuel-Cut 13.79psi
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
U mnie dokładnie jest ta pierwsza pozycjaravo pisze:sorry ale już któryś raz czytam głupoty na temat doładowania STI ale stare modele ładowały 0,85 nowe może rzeczywiście ładowały koło bara ale na pewnie nie przed 98 :)
WRX (1995/96) ECU Z4 - 12.71psi, dropping to 11.78psi @ 6600rpm. Fuel-cut 15.65psi.
UK/Aus/Euro ECU's V7, 7D and 6D - 11.47psi, dropping to 9.47psi at 6600rpm. With Fuel-cut @ 14.87psi
UK Prodive ECU - 13.33psi (peaks to 13.64 @ 5600rpm, drops to 12.71psi @ 6600rpm). Fuel-Cut 15.65psi.
STi RA (1996) ECU 7K - 13.17psi (peaks to 13.64psi @ 5800rpm). Fuel-Cut 15.96psi.
WRX Wagon ECU V9 - 10.55psi dropping to 6.84psi (starts to drop @ 5000rpm). Fuel-Cut 13.79psi
- cyqan
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: z Internetu
- Auto: była Impreza, jest Evo, jest ok
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Tabelkowo GT 11.47 psi (0,7908 bar, natomiast w peaku będzie koło 0,9, czyli max chwilowy na wysokich biegach) BOOSTCUT przy 14,87 psi (1.025 bar).
JDMy miały wydajniejsze wtryski, inne turbiny i inne restryktory (mój JDM był z roku 99) i tam boost był na poziomie 1,02 bar, w peaku coś koło 1,1-1,15bar. WIęc logiczne jest, że nie mogłyby mieć ustawionego boostcuta na tym poziomie co w GT-ku. Starsze generacje miały 13.64 psi, czyli 0,94 bara i to też w peaku dmuchałoby więcej jak magiczne 1,0.
Temat jest o GT'99 z odetkanym wydechem. Niech autor napisze coś więcej o wydechu... Czy to sam tłumik końcowy, czy np. przelot począwszy od turbo i zostawiona jedna lambda. Bo tak to możemy sobie gadać. Ja i tak obstawiam źle ogarnięty westgate lub wężyki ciśnieniowe, skoro dmucha aż 1,4 czyli max.
JDMy miały wydajniejsze wtryski, inne turbiny i inne restryktory (mój JDM był z roku 99) i tam boost był na poziomie 1,02 bar, w peaku coś koło 1,1-1,15bar. WIęc logiczne jest, że nie mogłyby mieć ustawionego boostcuta na tym poziomie co w GT-ku. Starsze generacje miały 13.64 psi, czyli 0,94 bara i to też w peaku dmuchałoby więcej jak magiczne 1,0.
Temat jest o GT'99 z odetkanym wydechem. Niech autor napisze coś więcej o wydechu... Czy to sam tłumik końcowy, czy np. przelot począwszy od turbo i zostawiona jedna lambda. Bo tak to możemy sobie gadać. Ja i tak obstawiam źle ogarnięty westgate lub wężyki ciśnieniowe, skoro dmucha aż 1,4 czyli max.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2014, o 20:43 przez cyqan, łącznie zmieniany 1 raz.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
Dzisiaj się kontaktowałem z Poznaniem i już ogarniają mi samochód, mam tak samo wolny przelot 3 cale jedna sonda lambda,zasugerowałem im restryktor i westage.
Powiedzieli że odpada, podpieli pod zegary i dalej upalali :) czekam na wieści
no i cenę 
Powiedzieli że odpada, podpieli pod zegary i dalej upalali :) czekam na wieści


- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
no chyba żartujesz sobie mam dwie, ale podpiętą jedną przed turbo druga jest za turbo wypiętaravo pisze:dwie lambdy to dopiero od new age :)
Re:
A jeśli MBC będzie wpięte za trójnikiem, zaraz przed WG. Solenoid zostawiony i reszta "sterowania".siewcu pisze:trzeba po prostu przy serii zostać albo robić remap, i właśnie chodzi o to, żeby ecu sterowało doładowaniem - coś się stanie, zaleje się przypadkiem jakieś trefne paliwo i ecu musi jakoś zareagować - a z mbc nie da rady, z resztą widziałem już silniki przez to uszkodzone.
To ecu nie ma możliwości zareagowania ?
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: GT'ek 99 - przeładowuje i odcina
jeszcze na przyszłość :)
it depends where the restrictor is
in actuator hose smaller restrictor more boost
in solenoid to intake hose larger more boost
it depends where the restrictor is
in actuator hose smaller restrictor more boost
in solenoid to intake hose larger more boost