Wymiana tulei na poliuretany.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Wymiana tulei na poliuretany.
Cześć,
Które tuleje radzicie wymienić na poliuretany które poprawiłyby jakość sterowania i jaką twardość wybrać ? Auto to wrx bug, używany do jazdy codziennej + 1-2 razy w miesiącu pojeżdzawka.
Pozdrawiam :)
Które tuleje radzicie wymienić na poliuretany które poprawiłyby jakość sterowania i jaką twardość wybrać ? Auto to wrx bug, używany do jazdy codziennej + 1-2 razy w miesiącu pojeżdzawka.
Pozdrawiam :)
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Kup sobie swieze seryjne, jesli stare sa juz rozjechane.
Jacek "AMI" Rudowski
- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
kuba_wrx, na początek tuleja magla, efekty do kosztów - zatrważające
http://www.strongflex.eu/pl/subaru-impr ... sport.html

http://www.strongflex.eu/pl/subaru-impr ... sport.html
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
kuba_wrx, trudno mi powiedzieć które na początek, bo ja miałem wymienione wszystki na raz. Ale efekt był bardzo duży. Kompletnie inne zachowanie auta. Z pewnością warto.
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
O tulei przekładni słyszałem że dużo poprawia, a coś do tego może jeszcze ? może tuleje wahacza albo stabilizatora ?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
kuba_wrx, jak Ci nie przeszkadza skrzypienie poliuretanów oraz to, że mimo wszystko trzeba je co jakis czas wyjąć i przesmarować to warto. I najlepiej wszystkie na raz. Najmniej dają poliuretanowe wieszaki wydechu. 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Najlepiej wszystko za jednym razem bo koszt wymiany się zmniejszy a jak chcesz kolejno wymieniać to magiel i to co masz zużyte. Np nam bardzo pomogły tuleje trzymające dyfer przed wymianą walił niemiłosiernie przy gwałtownym dodaniu gazu.
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Mowa o tulejach przy samym dyfrze czy w "samolocie"? Przy szybkiej zmianie biegu mam głuche walniecie gdzieś z tyłu, a oryginalne tuleje wyglądają ok.Bober71 pisze: tuleje trzymające dyfer przed wymianą walił niemiłosiernie przy gwałtownym dodaniu gazu
Możesz dokładniej opisać jak się objawiało to u ciebie.
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
http://www.strongflex.eu/pl/subaru-fore ... cjalu.html
Właśnie przy redukcji lub strzale ze sprzęgła było takie huknięcie jakby ktoś młotkiem w podłogę uderzył, przy normalnej jeździe była cisza
Właśnie przy redukcji lub strzale ze sprzęgła było takie huknięcie jakby ktoś młotkiem w podłogę uderzył, przy normalnej jeździe była cisza
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Potwierdzam, magiel robi robotę. Ja mam w dość cywilnym forku wahacze przód i poprawa ogromna. W tył włożyłem wahacze wzdłużne i nie poczułem różnicy, no przy ostrej rybce może jest odrobinę stabilnej. To walenie idzie pewnie z samego dyfra z tych tulei przy dyfrze. Ogólnie naprawdę warto jeśli cenisz precyzję prowadzeniela, owszem czasem coś skrzypi, czasem tłucze... Auto jest twardsze, sztywne i tak ma zapier... Yaco poleca zmienić tylko smar, od używa dżemu, czerwony galaret. Chyba zwie się "do swozni " ps włożenie poli to banał gorzej z wyjęciem starych tulei ale da się przynajmniej część wymienić samemu.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Ok, więc zmieniam tuleje przekładni + z tego co pamiętam kiedyś mechanik mi powiedział o lekko już zużytych "poduszkach stabilizatora", nie wiem czy dobrze rozumiem że chodziło mu o te tuleje - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/subaru- ... -2szt.html ? Wymiar fi = 20 mm jest prawidlowy do wrxa ?
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Wymiar najlepiej zawsze sprawdzić żeby zapobiec odsyłaniu/wk**rwianiu/ponoszeniu kosztów/tracenia czasu. Wystarczy skręcić koło i schylić się z suwmiarką.
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
Bober71 pisze: Np nam bardzo pomogły tuleje trzymające dyfer przed wymianą walił niemiłosiernie przy gwałtownym dodaniu gazu
Pol samochodu trzeba rozebrac zeby je wymienic.
Z tego co sie przygladalem to z tylu masz w sumie 6 tulei, ktore sa przykrecone gdzies od gory i chyba trzeba dyfer wyciagnac, zeby sie do nich dostac.
Ja u siebie czekam z ta mysla do momentu, kiedy bedzie konieczne.
Jesli chodzi o poprawe prowadzenia - bezsprzecznie
Jesli chodzi o skrzypienie - nieodwolalnie
Mam w swoim WRX mieszanke 80 i 90 ShA. 90 jest na obu stabach i lacznikach z przodu. 80 wszystkie pozostale. Magiel i tylne wahacze jeszcze niezalozone - ale chyba w 80ShA pojde bo i tak tyl jest sztywniejszy.
Pzw,
MCC
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Wymiana tulei na poliuretany.
dyfer-15min... serio... no dobra 30min... tuleje o ktorych myslisz to sa w sankach, odkrecasz wachacze od sanek, wal napedowy, wydech podpierasz... psyyyk psyyyk sanki odkrecasz i tyle...(polosie wyciasz z dyfra uwazajac na uszczelniacz) ps z dyfra "wystaja" w kierunku tylu auta dwie sruby-przy odkrecaniu odkrecic sie moga nakretki lub cale szpilki (z nakretka) wykreca sie z dyfra...
skrzypienie odwolalne... dobry smar, dobre tuleje i mozna miec poli bez skrzyp skrzyp...
ps2 poli mozna skrecac na podniesionym aucie... poli sie obroci na tulejce wewnetrznej wiec nie ma tego co przy gumowometalowych tulejach...
skrzypienie odwolalne... dobry smar, dobre tuleje i mozna miec poli bez skrzyp skrzyp...
ps2 poli mozna skrecac na podniesionym aucie... poli sie obroci na tulejce wewnetrznej wiec nie ma tego co przy gumowometalowych tulejach...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow