W Twoim aucie - o ile sam go sobie nie zalozysz - nie ma sondy szerokopasmowej. A podpinanie jakiegokolwiek zegarka do waskopasmowej sondy mija sie z celem z powodu sposobu jej dzialania.
(zreszta - nie wiem, czy mozna podpiac jakos latwo jakis zegar w aucie wyposazonego fabrycznie w sonde szerokopasmowa. Predzej raczej wchodzi w rachube jakis soft diagnostyczny, ktory bedzie umial czytac z ecu)
Wlasciwa wartosc AFR
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Wlasciwa wartosc AFR
To może coś z praktyki.
Tanio i znośnie LC-1 + laptop do logowania. Co do warning-u to w niebezpiecznym zakresie zegar na monitorze daje o tym znać zmieniając kolor na czerwony. Funkcja tak praktycznie nie do wykorzystania przez jedną osobę, bo auto się stroi albo nim jedzie. Sondy padają częściej tak jak ktoś napisał, ale tylko w sytuacji gdy mamy mocno podlane auto lub jeździmy chwilowo bez zasilania kontrolera a sonda nadal jest w wydechu. Gdy miałem opla turbo o wysokim CR (okoo 10:1) i podlanego chwilami do około 10, to sonda wytrzymywała 3 miesiące. Jeśli pracujemy na zakresach afr 11,5 i wyżej problem znika. Podtrzymanie turbo też ma negatywny wpływ na sondę (też przetestowałem
)
Tanio i znośnie LC-1 + laptop do logowania. Co do warning-u to w niebezpiecznym zakresie zegar na monitorze daje o tym znać zmieniając kolor na czerwony. Funkcja tak praktycznie nie do wykorzystania przez jedną osobę, bo auto się stroi albo nim jedzie. Sondy padają częściej tak jak ktoś napisał, ale tylko w sytuacji gdy mamy mocno podlane auto lub jeździmy chwilowo bez zasilania kontrolera a sonda nadal jest w wydechu. Gdy miałem opla turbo o wysokim CR (okoo 10:1) i podlanego chwilami do około 10, to sonda wytrzymywała 3 miesiące. Jeśli pracujemy na zakresach afr 11,5 i wyżej problem znika. Podtrzymanie turbo też ma negatywny wpływ na sondę (też przetestowałem

Re: Wlasciwa wartosc AFR
Trzeba najpierw troche poczytac o tym co to sonda wąsko i szerokopasmowa, generalnie troche materiału do przeczytania jest. Szerokopasmowa do pracy wymaga dość skomplikowanego kontrolera, ktorego jakos nikt tanio zrobic nie potrafi - innovate ma chyba najtansze produkty tego typu.Rozbieralem to , w srodku jest mikroprocesor, troche pamieci i know-how zaszyty w oprogramowaniu - tez da sie znalezc opis ogólny jak to dziala i jak ktos nie ma do czynienia z elektronika na poziomie jakims troche zaawansowanym, to czarna magia. Sam zegar to mozna sobie zalozyc i cieszyc sie z tego ze jest, ale wartosc jego bedzie taka jak lampek na choince i nie ma sensu naprawde tego tematu drążyc - w sensie a jakby jednak drucikiem z innym drucikiem skręcic to moze jednak by zadzialalo. Bez kontrolera nie zadziala i kropka. Padanie sondy - tak jak pisał kolega melina26 , poniewaz czesto sonde szerokopasmowa stosuje sie do chwilowego odczytu w celu wystrojenia auta - wtedy sie ja wtyka w wydech na adapterze, polata sie troche zrobi pomiary i sie ja pakuje do walizy z powrotem. Jak sie lata w takim trybie i sie nie podłaczy zasilania, to sonda pada szybko. Jednak mozna ją zamontowac na stałe, np zamiast sondy wąskopasmowej, w kolektorze. Wtedy raz - mozna ją podłączyc przez kontroler do zegara AFRu i wtedy bedzie to dzialac, a kontroler (np innovate) pozwala podlaczyc sygnal tez do ECU, zeby podawal to co wczesniej podawala sonda wąskopasmowa, czyli ECU wtedy tez dziala prawidlowo bo dostaje odczyty potrzebne mu do sterowania.Mozna wspawac osobne gniazdo i podlaczyc sonde z kontrolerem calkiem osobno, tylko do zegara albo lapka. W takim przypadku podlaczenia zywotnosc sondy jest podobna do zywotnosci sondy wąskopasmowej, bo pracuje w normalnym zakresie temperaturowym, bez wilgoci itd, do tego prawidlowe podlaczenie sondy z kontrolerem(grzałka) do zasilania zapobiega jej zniszczeniu przez pracę na zimno - o czym tez napisał melina26. Napisales ze pytasz z ciekawosci, to mam nadzieje ze troche Twojej ciekawosci zaspokoiłem 

Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
są też gotowe mikrokontrolery sond szerokopasmowych bodajże bosch cj125, a co do tańszych niż innovate - http://www.14point7.com/products/slc-free tylko nie mam pojęcia jak to działa. jest, ale co i jak? nie wiem.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: Wlasciwa wartosc AFR
Nic na temat powyzszych nie wiem, innovate LC1 lata na atmedze. Mozliwe ze powyzsze tez sa ok, dobrze byloby porownac z jakims sprawdzonym zestawem.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
nie wiem, jak się pojawi jakiś budżet, to go przeznaczę na ten "darmowy" kontroler i się okaże co to warte. poproszę kogoś i się porówna z innovate'm.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wlasciwa wartosc AFR
Dzięki hati za obszerne wyjasnienie
Rozwiałeś kilka moich wątpliwości 


Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 

misiek, tylko weź na to delikatną poprawkę, bo:
a) ze względu na minimalne różnice w zasadzie działania, szerokopasmowa nie zastąpi w 100% wąskopasmowej dla ecu - bo jej zakres działania jest trochę inny
b) żywotność sondy szerokopasmowej jest o wiele krótsza niż wąskopasmowej
c) jeśli kupujesz zegar afr jakiegoś znanego producenta, to będzie on normalnie działał - bo ma wbudowany kontroler. aem uego, innovate mtx-l i kilka innych będą działać bez problemów i bez konieczności dokupowania jakichś dodatkowych urządzeń.
a tak podsumowując całość tematu - jeśli nie znasz się na tym i nie wiesz jaka powinna być wartość afr w jakich warunkach i dlaczego tak a nie inaczej, to podjedź do kogoś na sprawdzenie za 100 zł i będziesz miał spokój. jeśli jesteś świadom co gdzie jak dlaczego, możesz wkładać - ale wtedy byś pytał co najwyżej o to, który kontroler kupić i dlaczego... w Twoim przypadku wolałbym podjechać na sprawdzenie i olał zakładanie zegara bo raz, że nie będziesz wiedział co i jak, dwa - tuner zweryfikuje czy to działa, a trzy - nie będziesz stwarzał zagrożenia na drodze z powodu obserwowania zegara w czasie jazdy.
a) ze względu na minimalne różnice w zasadzie działania, szerokopasmowa nie zastąpi w 100% wąskopasmowej dla ecu - bo jej zakres działania jest trochę inny
b) żywotność sondy szerokopasmowej jest o wiele krótsza niż wąskopasmowej
c) jeśli kupujesz zegar afr jakiegoś znanego producenta, to będzie on normalnie działał - bo ma wbudowany kontroler. aem uego, innovate mtx-l i kilka innych będą działać bez problemów i bez konieczności dokupowania jakichś dodatkowych urządzeń.
a tak podsumowując całość tematu - jeśli nie znasz się na tym i nie wiesz jaka powinna być wartość afr w jakich warunkach i dlaczego tak a nie inaczej, to podjedź do kogoś na sprawdzenie za 100 zł i będziesz miał spokój. jeśli jesteś świadom co gdzie jak dlaczego, możesz wkładać - ale wtedy byś pytał co najwyżej o to, który kontroler kupić i dlaczego... w Twoim przypadku wolałbym podjechać na sprawdzenie i olał zakładanie zegara bo raz, że nie będziesz wiedział co i jak, dwa - tuner zweryfikuje czy to działa, a trzy - nie będziesz stwarzał zagrożenia na drodze z powodu obserwowania zegara w czasie jazdy.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- misiek00781
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Małopolskie, Gorlice
- Auto: Subaru Impreza GT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Wlasciwa wartosc AFR
siewcu, spokojnie
nie zamierzam sie bawić w jakies drogowe hamownie. Jeśli chodzi o wskażnik na razie pewnie odpuszczę temat. Poczekam troche zbiore kase i przygotuje sie na jakies grubsze modyfikacje + porzadny remap 


Pozdrowienia dla wszystkich miłośników marki SUBARU 
