Auto dla dziada

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 00:12

Arno,
no właśnie, co ciekawe, Volvo stosuje obecnie równolegle dwa silniki benzynowe o podobnych mocach, oba własnej konstrukcji Volvo:
stary: 3.0 R6 304 KM
bardzo nowy: 2.0 R4 306 KM

Wybór więc jest.
Wprawdzie zakładałem, że wybrałbyś 3.0 w połączeniu z AWD,
ale ja na przykład wybrałbym 2.0 z połączeniu z FWD, biorąc pod uwagę, ze w góry prawie nie jeżdżę, a w moich okolicach zimy już ok kilku lat nie widziano (no, może z małymi wyjątkami ;-) ).



FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 08:49

WiS pisze:Są 300 konne corolki z napędem AWD? To ja poproszę ;-)
Zrobi się swapa z bawarki...

A poważnie, to o gabaryty chodzi. Auta puchną.

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 10:11

kuźwa nawet felgi z Aurisa dali - toż to żenuła, faktycznie corolla kombi, fuuuuuuj
co się dzieje z FHI :wall:
wiem wiem , pieniądze rządzą światem
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 11:11

Zdecydowanie stary volvo brac. Aluminiak o 5 wentylach na cylinder, z centralna swieczka,
projektowany z porsche, mialem w wersji wolnossacej R6 w V90. Znane z ogromnych przebiegow, szczegolnie w 850tkach - w wersji pieciocylindrowej
Ostatnio zmieniony 5 mar 2015, o 16:04 przez gregski, łącznie zmieniany 1 raz.

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 12:13

Łukaszenko,
to że zimy nie było, nie znaczy, że nie nadejdzie. Zresztą AWD przydaje się w kałużach na dużej szybkości.
Obawiam się, że duży silnik wypadnie w VOLVO z produkcji nim ja się do niego dorwę.
Ale to już jeden z niedobitków.
A
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 23:18

Arno pisze:Zresztą AWD przydaje się w kałużach na dużej szybkości.
Wystarczy FWD.
Byle nie RWD, tu się zgadzam.
Zobacz fragment od 2:40 ze szczególnym uwzględnieniem momentu 3:20:

Link: https://www.youtube.com/watch?v=3VwgvIqXg3A
:whistle:


Poliftingowa Mazda 6 jest dostępna z napędem AWD, w wersji z silnikiem 2.2d
I nawet przez moment pomyślałem, że może warto byłoby...
ale chwilę potem doczytałem w specyfikacji, iż napęd AWD jest okupiony mniejszym o 10 litrów zbiornikiem ropy w porównaniu z wersjami FWD
a co ma większą wartość praktyczną?
No właśnie.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2015, o 23:35 przez Gootek, łącznie zmieniany 2 razy.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 23:24

Tu sie nie zgadzam. Nigdy nie kupie fwd w plaskaczu.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 5 mar 2015, o 23:32

gregski pisze:Tu sie nie zgadzam. Nigdy nie kupie fwd w plaskaczu.
Gdybyś mieszkał w Istebnej lub w Walimiu, rozumiałbym Cię w 100 procentach.
Ale nie pojmuję przewagi RWD (ani AWD) nad FWD na autostradzie A2 :roll:

;-)

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 6 mar 2015, o 00:27

Łukaszenko, RWD się przyjemniej jeździ, przy starcie tył ci dociąża a nie odciąża napędzający przód...
Z jakiegoś powodu Merce i BMW są tylno napędowe ( nie poddali się cięciu kosztów z jakiegoś powodu jednak)
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 00:20

Arno pisze:Łukaszenko, RWD się przyjemniej jeździ, przy starcie tył ci dociąża a nie odciąża napędzający przód...
Z jakiegoś powodu Merce i BMW są tylno napędowe ( nie poddali się cięciu kosztów z jakiegoś powodu jednak)
wiem jak działa RWD...
robiłem prawo jazdy Polonezem :mrgreen:

Merc i BMW odchodzą od napędu RWD na rzecz AWD, a w mniejszych modelach FWD coraz częściej.
Ale sądzę i mam nadzieję, że RWD pozostanie w niektórych modelach, bo to bardzo fajny rodzaj napędu.
Tyle, że nie na autostradę A2.
Bo o jakim starcie wówczas mówimy? Chyba jedynie spod bramki opłat. ;-)

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 01:18

No to krótkie podsumowanie wycieczki służbowej na lubelszczyznę.
Zawias jest jednak genialny, choć pewnie spory w tym udział innego rozkąłdu mas niż tradycyjnie. Twardoscia nie ustepuje temu Z STi czy S3, ale jest zdecydowanie bardziej harmonijny. W autach z sztywnym zawiasem i lekkim tyłem (w stosunku do przodu) zawsze jest problem z podbijaniem tyłu przy wiekszych nierównościach. O ile w STi czy S3 przód sobie świetnie radzi z dziurami i podbiciami o tyle tył już komfortu nie oferuje. Tam gdzie mnie w WRX, Sti i S3 i podbijało tylem aż podstakiwało sie na fotelu, w prosiaku przejężdza sie bez wiekszych atrakcji. Duże kołą tez pomagają w jeździe po dziurawych drogach. Jedyna skaza na komforcie na dużych nierównościach to okresowe trzeszczenie hardtopa, ale to niestety standard bo jest on mocowany w dwóch punktachz tyłu i z przodu tylko na środku ramy okiennej. Ale da sie z tym żyć, a z miekkim dachem dźwięku tego nie będzie. Wyciszenie jak na cabrio jest niezłe, bo nawet na autostradzie da sie komfortowo gadać przez telefon z głośnomówiącego - trochę poprawiłem uszczelki przy drzwiach kierowcy i jest zdecydowanie lepiej - niemniej jednak zakup nowych i tak mnie nie minie.
Precyzja układu kierowniczego jest porażająca :-d Prowadzenie auta jest genialne, choć czuć tą masę za tylnymi kołami to zupełnie to nie przeszkadza.
Dźwieki z sportowego wydechu są bajeczne i robią pełno huku na zewnątrz (przy przyśpieszaniu raczej wszystkie głowy się odkręcają), ale o dziwo w środku nie męczą nawet po kilkuset kilometrach pod warunkeim ze ograniczamy sie do tych 150-160 km/h na autostradzie czy esce.
Fotele mogą być - szału dla mnie nie robią. Ewidentnie brakuje mi regulacji ledźwiowej i chyba będe musiał podjechać do tapicera na lekka korekte ich profilu, choć w końcu znalazłem w miare optymalne ustawienia.
Spalanie na trasie wyszło jakieś smieszne 10,5 litra :o - nie gnałem jakoś specjalnie, ale z drugiej strony na jednopasmówkach nikt mnie przez te dwa dni nie wyprzedził - na ekspresówce i w mieście to już tak.
Auto mam juz miesiąc i wychodzi że zaraz stuknie prawie 3 tyś przelotu, czyli raczej mało weekendowe auto :evilgrin:
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 01:25

Arno pisze: Z jakiegoś powodu Merce i BMW są tylno napędowe ( nie poddali się cięciu kosztów z jakiegoś powodu jednak)
To się tradycja nazywa...
Dlatego OOOO zawsze było na trzecim miejscu.
Nic tak nie fqqqrvia, jak grzechoczące dźwięki na skręconych kołach w aucie klasy +premium.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 13:35

Лукашэнка pisze:
gregski pisze:Tu sie nie zgadzam. Nigdy nie kupie fwd w plaskaczu.
Gdybyś mieszkał w Istebnej lub w Walimiu, rozumiałbym Cię w 100 procentach.
Ale nie pojmuję przewagi RWD (ani AWD) nad FWD na autostradzie A2 :roll:

;-)
Zjezdzam czasem z tejze ;)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 17:04

lukass pisze:Spalanie na trasie wyszło jakieś smieszne 10,5 litra :o - nie gnałem jakoś specjalnie, ale z drugiej strony na jednopasmówkach nikt mnie przez te dwa dni nie wyprzedził - na ekspresówce i w mieście to już tak.
lukass, to dokładnie tak samo jak miałem w S-Maxie.

A jeszcze mogłem wrzucić sześć pięciesięciokilogramowych worków ziemniaków do bagażnika :giggle:


PS
przy takich przebiegach trza by się zastanowic nad muchozolem...
żeby tankować po 1,8 zł.
:mrgreen:

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 18:57

Ostatni przednionapędowy, poza alfą żóny - przy starcie pisk opon, to normalka, to był SAAB 9-3 Aero.
To draństwo na katowickiej jak dałeś gazu przy 140 unosiło przód do góry i na boki chciało latać...
Nie zauważyłem tego zjawiska w Alfie.
Czas jednak swoje robi.
Wyższość czy niższość przodu? Nie wiem. Nie znam się i zarobiony jestem.
WOlisz Łukaszenkio AWD i nie widzisz powodu kupowania RWD czy AWD.
To ja cię zapytam grzecznie i po chamsku - a po chuj oni w tym Mercu czy BMW lub Audi w ogóle wstawiają to AWD w takim razie?
Bo co, po śniegu wszyscy cały czas dymią?
Wątpię mocno.
Zresztą w Mercedesie AWD np w C to jest tylko w dwóch silnikach na razie. I wcale nie jest wszechobecne. Lepiej na tym tel wygląda BMW..
WOlałbym mieć Merca AWD niż RWD. DLa czego? A dla pewności. Na ten przykład podczas jazdy po bardzo śliskim może się jednak nieco przydać...

Ale każdy ma swoje racje.
FWD ( WALNĄŁEM AWD ale czujny kolega pod spodem wypatrzył)wymyśłono chyba dlatego że tańsze. I wmówiono wszystkim że lepsze.
Bo tańśze jest lepsze.
Zawsze i wszędzie.
Ale jeździć daje się wszystkim.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2015, o 19:57 przez Arno, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 19:13

AWD tańsze? FWD.
"Non homo sed vero mentula magna minax."

Arno
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Spa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 19:57

OCZYWIŚCIE. FWD jak to mówią czesi MOJA CHIBA. Węgrzy też na błąd mówią CHIBA!
Ocieplenie klimatu zabije nas kosztami ogrzewania.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 20:04

Przejęzyczenie :)

Ja jak wsiadam do FWD to jakoś tak pewnie się nie czuje odkąd mam Forka. A może to placebo?
"Non homo sed vero mentula magna minax."

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 20:27

Rommel pisze: A może to placebo?
Niee, ja mam problem z niespaleniem gumy, każdorazowo przy ruszaniu.

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 20:52

a to definitywnie ja też. Nawet Pandą w pracy jak sie włączam do ruchu na takim skrzyżowaniu kijowym koło domu - jak tylko mokro to zamiele :/
"Non homo sed vero mentula magna minax."

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 7 mar 2015, o 22:41

Arno,
wszystkie rodzaje napędów: FWD, AWD oraz RWD mają swoje zalety ale również mają swoje wady (wyższy koszt trudno uznać za zaletę, zgodzisz się?)
W dupowozie idealnym chciałbym zapewne mieć napęd AWD. Idealny, to oznacza również, ze mógłbym go skonfigurować bez limitów zarówno jeśli chodzi o koszty zakupu jak i późniejsze koszty eksploatacji.
Ten idealny dupowóz miałby pewnie ponad 400 KM mocy, a napędy FWD nie sprawdzają się już w takich sytuacjach.
Gdybym natomiast chciał kupić jakiegoś potwora z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 600 KM, to zapewne byłby to RWD, bo w takim przypadku RWD bywa zwykle wymuszone konstrukcyjnie.
Ale to wszystko to gdybanie, bo w mojej rzeczywistości dokonuję wyborów kompromisowych, w których czy mi się to podoba czy nie, uwzględniam wiele różnych czynników. Rodzaj napędu jest jednym z wielu, ale nie najistotniejszym ani nie wiodącym.

PS
Dlaczego Mercedes i BMW wciąż w większośc modeli stosują RWD (choć np. obecnie zdaje sie ponad 50% klientów BMW kupuje xDrive).
Podstawowa przyczyna: przyzwyczajenie klientów, image.
Nie tylko w Europie, ale równiez na ważnym rynku USA.
Klasyczny amerykański samochód miał silnik z ciążarówki umieszczony wzdłużnie, oczywiście napęd przeniesiony na tył.
A niemieckie auta klasy premium to lepsze wydanie tego rozwiązania.
Dzięki temu Amerykanie nadal mogą uprawiać swój sport narodowy: burnouts.
To tak jak z przyzwyczajeniem klientów Subaru, że ma być s-awd bo dzięki temu te samochody są "bezpiecznie".
Choć i tu następuje zmiana. Subaru przekonało wielu klientów, że nowym gwarantem "bezpieczeństwa" jest system EyeSight. I obecnie w Japonii wielu klientów decyduje się na wersje FWD aut Subaru, ale z EyeSight.
itd, itd....

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 8 mar 2015, o 09:45

Rommel pisze:a to definitywnie ja też. Nawet Pandą w pracy jak sie włączam do ruchu na takim skrzyżowaniu kijowym koło domu - jak tylko mokro to zamiele :/
Dzięki temu nie musisz patrzeć na termometr.
Jesli ruszasz a auto nie jedzie to masz komunikat: kolego, dzisiaj ślisko.
Lepsze to niż dachowanie na pierwszym łuku.
;-)

Rommel
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Auto dla dziada

Post 8 mar 2015, o 10:41

:-) No Pandą to można szybko dachować ;-)
"Non homo sed vero mentula magna minax."

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: Auto dla dziada

Post 8 mar 2015, o 21:05

Dyktator znow dorabia ideologie do swych aktualnych odkryc ;)

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: Auto dla dziada

Post 8 mar 2015, o 21:49

gregski pisze:Dyktator znow dorabia ideologie do swych aktualnych odkryc ;)
"Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20 czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody."
;-)

ODPOWIEDZ