Witam,
Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Imprezy WRX 2002r. Jednak moja radość nie trwała zbyt długo bo popsułem skrzynie biegów:( mianowicie ukręcilem zęby na wałku i kole drugiego biegu:/
Chcial bym narazie uruchomic auto jak najtańszym kosztem a poźniej bede myślał co z tym zrobić zeby sie nie potworzyło.
Chciał bym kupić sam wkład do skrzyni ( https://b-a.d-cd.net/74638d4s-960.jpg )
Mam obudowe skrzyni TY754VN2AA jednak poprzedni właściciel tez juz wymieniał sam wkład i niestety nie jestem pewny co siedzi w środku. Poprzedni właściciel twierdzi ze jest seryjny wkład ktory szedł do tego modelu. Znalazłem do kupienia sam wkład z uszkodzonej skrzyni z Imprezy p1 oznaczenie TY754VBAAA w ktorej po rozebraniu okazało się, że łożysko wiskozy jest zmielone oraz blaszka miedzy 3,4 biegiem jest uszkodzona. U mnie jest zmielony tylko 2 bieg, reszta OK.
Mógłby mi ktoś napisac czy da rade złożyć z mojego wkładu z uszkodzoną 2 i tego ktory chce kupić z uszkodzoną blaszką 3,4 biegu jeden działający i wsadzić to w moją obudowe?:)
Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Kolego, musisz przeliczyć średnice koła oraz ilość zębów (w kołach które chcesz zmienić).
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Najtaniej i najszybciej było kupić skrzynię używkę, a teraz masz więcej złomu niż miałeś 
Dwójka jest na wałku, a wałek jest do przełożenia 4.44 więc potrzebne koło talerzowe od tego wałka.
A jak będziesz miał 4.44 to musisz wymienić jeszcze dyfer na 4.44.
A samej dwójki do siebie nie przełożysz.

Dwójka jest na wałku, a wałek jest do przełożenia 4.44 więc potrzebne koło talerzowe od tego wałka.
A jak będziesz miał 4.44 to musisz wymienić jeszcze dyfer na 4.44.
A samej dwójki do siebie nie przełożysz.
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Jeszcze nie kupiłem tego wkladu wiec mam tyle zlomu ile miałem, a kupienie całej skrzyni jest najszybszym ale nie najtanszym rozwiązaniem;)
Ajjjj... to lipa. Nie bede zmieniał dyfra dla samego wkładu bo to tez nie tanie rozwiązanie;) Wychodzi na to ze musze szukac innego wkładu, a jak nic sie nie trafi to ostatecznie bede musial kupic calą skrzynie:/
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Ajjjj... to lipa. Nie bede zmieniał dyfra dla samego wkładu bo to tez nie tanie rozwiązanie;) Wychodzi na to ze musze szukac innego wkładu, a jak nic sie nie trafi to ostatecznie bede musial kupic calą skrzynie:/
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Bartosz61 pisze: a kupienie całej skrzyni jest najszybszym ale nie najtanszym rozwiązaniem;)
To ocenisz na koniec tej przygody

Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców. Colin McRae
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Jak uruchomie auto to dam znac jak sie temat zakonczył.
A mam jeszcze pytanko...
Ktoś moze orientował sie jak wygląda dorobienie na zamówienie koła zębatego drugiego biegu i wałka? Bo wkłady takie jak PPG, PAR, TECHNO5 sa mega drogie i sa przeważnie cale komplety, a ja chciałbym tylko drugi bieg wzmocnić (ewentualnie jeszcze pierwszy jak by bylo nie wiele drożej)
Myslalem żeby sie wybrac do firmy ktora dorabia takie rzeczy i sie zapytac jaki by byl koszt dorobienia tych elementow ktore potrzebuje z mocniejszego materiału niz fabryczny, ale może ktoś juz byl i pytał?:D
A mam jeszcze pytanko...
Ktoś moze orientował sie jak wygląda dorobienie na zamówienie koła zębatego drugiego biegu i wałka? Bo wkłady takie jak PPG, PAR, TECHNO5 sa mega drogie i sa przeważnie cale komplety, a ja chciałbym tylko drugi bieg wzmocnić (ewentualnie jeszcze pierwszy jak by bylo nie wiele drożej)
Myslalem żeby sie wybrac do firmy ktora dorabia takie rzeczy i sie zapytac jaki by byl koszt dorobienia tych elementow ktore potrzebuje z mocniejszego materiału niz fabryczny, ale może ktoś juz byl i pytał?:D
Re: Impreza WRX 2002r. Uszkodzona skrzynia. Jaki wkład?
Witam,
Autko naprawione i śmiga lepiej niż przed awarią
Naprawa wyglądała nastepująco:
Kupiłem używaną skrzynie z modelu MY05 o oznaczeniu TY754VZ6AA czyli mocniejsze, szersze koła zębate. Skrzynia miała uszkodzone łożyska (wyły). Wszystkie koła zębate były OK.
Mechanicy zrobili przeszczep i przełożyli wszystkie koła zębate do mojej skrzyni z moimi łożyskami. Tak więc mam srodek od TY754VZ6AA w obudowie TY754VN2AA. Skrzynka zalana olejem Motul gear 300 75W90. Chodzi płynnie i bez zgrzytów. Koszt naprawy 700zł, a w zwiazku z tym ze samochód stoi 170km od mojego miejsca zamieszkania czas naprawy trwał niecale 14dni (gdyby nie ten fakt było by szybciej).
Ja z czasu naprawy jestem zadowolony, autko cieszy sie "nowymi przerzutkami", a moj portfel cieszy się najbardziej że wcale dużo nie schudł
Pozdro:)
Autko naprawione i śmiga lepiej niż przed awarią

Naprawa wyglądała nastepująco:
Kupiłem używaną skrzynie z modelu MY05 o oznaczeniu TY754VZ6AA czyli mocniejsze, szersze koła zębate. Skrzynia miała uszkodzone łożyska (wyły). Wszystkie koła zębate były OK.
Mechanicy zrobili przeszczep i przełożyli wszystkie koła zębate do mojej skrzyni z moimi łożyskami. Tak więc mam srodek od TY754VZ6AA w obudowie TY754VN2AA. Skrzynka zalana olejem Motul gear 300 75W90. Chodzi płynnie i bez zgrzytów. Koszt naprawy 700zł, a w zwiazku z tym ze samochód stoi 170km od mojego miejsca zamieszkania czas naprawy trwał niecale 14dni (gdyby nie ten fakt było by szybciej).
Ja z czasu naprawy jestem zadowolony, autko cieszy sie "nowymi przerzutkami", a moj portfel cieszy się najbardziej że wcale dużo nie schudł

Pozdro:)