intercooler impreza 99gt a wrx
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
intercooler impreza 99gt a wrx
Witam koledzy mam pytanie posiadam impreze gt z 99r i mam strasznie pozaginane blaszki w intercoolerze i chcialbym wlozyc z wrx. I moje pytanie czy taki intercooler jest cos wiekszy niz w gt a jesli tak to czy jest jakis problem z montazem i czy sie bez problemu zmiesci. I czy mi wystarczy do 284km poniewaz tyle mam w imprezie. Pozdrawiam
Re: intercooler impreza 99gt a wrx
Jest wiekszy, bedzie troche ciasno w okolicy zaworu upustowego, ale da sie ogarnac.
Wystarczyc pewnie wystarczy ogolnie - zawsze lepiej z STI, bo jeszcze wiekszy, ale te z wrx'a sa w sumie tanie jak barszcz - zwlaszcza w porownaniu do tych z sti, wiekszosc w stanie calkiem nienajgorszym, na pewno lepszym niz gietekowe.
Generalnie przy letnich temperaturach zawsze lepiej bedzie sie spisywal wiekszy i lepiej umiejscowiony intercooler - ale czasem trzeba isc na jakis kompromis. ;)
Z drugiej strony STi GC8 fabrycznie robilo 280KM na intercoolerze w sumie takim jak gietekowy mniej wiecej, co do rozmiarow.
Warto natomiast pomyslec o wiekszym wlocie nawiewu na wiekszy intercooler - zeby wiecej na tym zyskac.
Wystarczyc pewnie wystarczy ogolnie - zawsze lepiej z STI, bo jeszcze wiekszy, ale te z wrx'a sa w sumie tanie jak barszcz - zwlaszcza w porownaniu do tych z sti, wiekszosc w stanie calkiem nienajgorszym, na pewno lepszym niz gietekowe.
Generalnie przy letnich temperaturach zawsze lepiej bedzie sie spisywal wiekszy i lepiej umiejscowiony intercooler - ale czasem trzeba isc na jakis kompromis. ;)
Z drugiej strony STi GC8 fabrycznie robilo 280KM na intercoolerze w sumie takim jak gietekowy mniej wiecej, co do rozmiarow.
Warto natomiast pomyslec o wiekszym wlocie nawiewu na wiekszy intercooler - zeby wiecej na tym zyskac.
Jacek "AMI" Rudowski
-
bigsasza
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław okolice
- Auto: WRX RA V-limited
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: intercooler impreza 99gt a wrx
Z WRX-a jest parę cm większy, poza tym trzeba porzeźbić z wyjściem na zawór. Mi mądrzejsi na forum doradzili, żeby zostawić seryjny i tak zrobiłem. W upalne dni zwłaszcza po mieście, wg mnie żaden TMIC nie daje rady, ale podczas jazdy jest już lepiej, więc nie wiem czy zmiana TMICa na większy TMIC to gra warta świeczki. Tak jak AMI uważam, że już lepiej pobawić się z nawiewem. Najlepszym rozwiązaniem jest wg mnie FMIC, ale w Subaru zwiększa się pojemność układu dolotowego od turbo do kolektora dolotowego, więc może się opóźnić reakcja na gaz. W moim byłym Golfie 3 z silnikiem 1.8T od Audi TT, po założeniu FMIC-a auto dostało wyraźnie powera, w upalne dni nie puchło i nie wyczułem jakoś specjalnie gorszej reakcji na gaz (turbo też położone w tylnej części). Kiedy rura od turbo do coolera była gorąca to od coolera do przepustnicy chłodna. Tuner, który stroił mi auto powiedział, że dwustronny FMIC to istotny element układanki. Po zamontowaniu FMIC-a, DP i ciut większych wtrysków po kolejnym sofcie moc wzrosła z ok 220PS i 320NM do 250PS i 400NM (oczywiście hamowane), na seryjnej tej samej turbinie. Oczywiście boxer w Subaru różni się od 1.8t, co nie zmienia faktu, że im chłodniej tym gęściej i większy power. Oglądałem gdzieś testy, że przy dobrze usytuowanym coolerze mniej ważne staje się położenie filtra powietrza, ale to temat rzeka. Różnica taka, że FMIC jest zawsze chłodny a TMIC gorący
W mojej Imprezie GC seryjny cooler obsługuje teraz seryjne 280PS. To co zauważyłem na + w TMIC-u, że jest któtki, ale za to szeroki i nie ogranicza przepływu w przeciwieństwie do wąskich podobnej pojemności FMIC-ów. Parę dni temu wymontowałem go, i przez trzy popołudnia prostowałem blaszki. Z efektu jestem zadowolony, TMIC spełnia funkcje jak nowy
. Narzędzie do prostowania to nóż kuchenny, mały śrubokręt i pęseta. Polecam ten zabieg, najlepiej przy piwku
Przy okazji obadasz rurę łączącą turbo z coolerem, lubi pękać przy wyjściu z turbo, ja musiałem ją wymieniać.


