Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Próbowałem w ASO lecz odpowiedzi nie uzyskałem. Standard obsługi w PL....
Swoją drogą to skandal! Firma Subaru wypuściła na rynek bubel (silnik 2.0d) a teraz chowa głowę w piasek.
Swoją drogą to skandal! Firma Subaru wypuściła na rynek bubel (silnik 2.0d) a teraz chowa głowę w piasek.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Tomekkr1,
żałosna postawa SIP (brak odpowiedzi) niestety specjalnie mnie nie dziwi.
Skoro tak, to uderzyłbym do jednego ze sprawdzonych serwisów, które zajmują się takimi naprawami, np:
http://www.subaru.pl/serwis_mts.html
Najprawdopodobniej nie będzie problemu z zastosowaniem silnika z roku 2012, jednak ja po prostu wolałbym się upewnić bezpośrednio u kogoś kto z tym pracuje przed wydaniem pieniędzy na zakup silnika.
żałosna postawa SIP (brak odpowiedzi) niestety specjalnie mnie nie dziwi.
Skoro tak, to uderzyłbym do jednego ze sprawdzonych serwisów, które zajmują się takimi naprawami, np:
http://www.subaru.pl/serwis_mts.html
Najprawdopodobniej nie będzie problemu z zastosowaniem silnika z roku 2012, jednak ja po prostu wolałbym się upewnić bezpośrednio u kogoś kto z tym pracuje przed wydaniem pieniędzy na zakup silnika.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Marek w Dzierżoniowie właśnie to robi w Outbacku swojej klientki.gregski pisze: Panowie, nikt nie przekladal benzynki do diesla?
W każdym razie motor, kszynka, napędy - słowem wszystko. Kupili całego rozbitego OBK w stanach na przekładke.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Tomekkr1, Kolega Dyktator dobrze Ci podpowiada .
MTS Dzierżoniów doskonale opanował silniki diesla w subaru i warto się z Nimi skontaktować i omówić naprawę auta .
Polecam
MTS Dzierżoniów doskonale opanował silniki diesla w subaru i warto się z Nimi skontaktować i omówić naprawę auta .
Polecam
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Tomekkr1 pisze: czy mogę zainstalować w moim Legacy 2009r silnik 2.0D z 2012r?
Współczuję awarii

Jeśli masz wersję z sześciobiegową skrzynią to moim zdaniem pomiędzy tymi silnikami nie ma różnicy; jeśli masz 5MT to nie wiem
gregski pisze: Panowie, nikt nie przekladal benzynki do diesla?
W Ameryce przekładają diesla do benzynki

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2325993
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Dziękuję bardzo za przesłane namiary na serwis MTS.
Bardzo miła i rzetelna obsługa. Polecam wszystkim!
Bardzo miła i rzetelna obsługa. Polecam wszystkim!
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 102 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Spróbuj bezpośrednio w SIP a nie w ASO. ASO samo nie podejmuje takich decyzji.Tomekkr1 pisze:Próbowałem w ASO lecz odpowiedzi nie uzyskałem. Standard obsługi w PL....
Swoją drogą to skandal! Firma Subaru wypuściła na rynek bubel (silnik 2.0d) a teraz chowa głowę w piasek.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Skrzynia nie robi różnic w silniku SBD,natomiast rocznik robi kolosalną.SBD z 2009 a SBD z 2012 różni się zdecydowanie osprzętem,głowicami,Ecu,wtryskami itd.Konto usunięte pisze: Jeśli masz wersję z sześciobiegową skrzynią to moim zdaniem pomiędzy tymi silnikami nie ma różnicy; jeśli masz 5MT to nie wiem
Z silnika z 2012 wykorzystasz shortblock,reszta musiałaby iść z silnika z 2009,żeby to współpracowało z Ecu auta z 2009 roku.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Cybel - czy Twoje informacje są w 100% sprawdzone.
Dzisiaj rozmawiałem na ten temat z serwisem MTS. Wg ich wiedzy można podmienić silnik na nowszy (tj. prod. 2012) pod warunkiem przezbrojenia ze starego silnika: pompy wtryskowej, przedniej osłony silnika (dekiel) oraz wtryskiwaczy.
Dzisiaj rozmawiałem na ten temat z serwisem MTS. Wg ich wiedzy można podmienić silnik na nowszy (tj. prod. 2012) pod warunkiem przezbrojenia ze starego silnika: pompy wtryskowej, przedniej osłony silnika (dekiel) oraz wtryskiwaczy.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Z wiedzą i doświadczeniem MTS-u nie mam zamiaru dyskutować.
Wiedzą co robią,pewnie oszczędzili też wszystkich szczegółów i niuansów.Powiedzieli,że się da,to tak zrobią,żeby było dobrze.

Wiedzą co robią,pewnie oszczędzili też wszystkich szczegółów i niuansów.Powiedzieli,że się da,to tak zrobią,żeby było dobrze.

Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Witam szanowne grono,
podpinam się pod temat, by nie zakładać kolejnego. Niby w wątku o Forku, ale chyba to ten sam silniczek...
SBD 2009 padł
Pojechałem na kolejny przegląd po 210kkm do ASO Subaru wymienić co trzeba, a Panowie mówią, że silnik do wymiany
Autko latało jak złoto, nic się kompletnie nie działo, a tu taka nowina. Podobno słychać "inną" pracę silnika.
Super info, że shortblock dostanę od Subaru gratis, jednak muszę zapłacić robociznę - ok 5,5kPLN.
Mówię OK - ładny gest do Subaru.
Po rozebraniu silnika telefon z info, że trzeba jeszcze to i to i dodatkowo dopłacę ok 4,5kPLN
Trochę się wku...iłem, ale doszliśmy do jakiegoś porozumienia.
Głowice poszły do przeszlifowania (nie wiem, czy dobrze piszę!) i kolejny telefon z ASO, że głowice są nieszczelne (obie
) i jedna to koszt ok 4,5kPLN więc trzeba dorzucić jeszcze 9kPLN
Mistrzowie pomóżcie! Czy to możliwe??? W głowie mi się nie mieści.
Może jakieś dobre rady doświadczonych kolegów??
Czyżby pożegnania z Subaru nadszedł czas?
A tak piałem z zachwytu nad autkiem przez te wszystkie lata użytkowania...
podpinam się pod temat, by nie zakładać kolejnego. Niby w wątku o Forku, ale chyba to ten sam silniczek...
SBD 2009 padł

Pojechałem na kolejny przegląd po 210kkm do ASO Subaru wymienić co trzeba, a Panowie mówią, że silnik do wymiany

Autko latało jak złoto, nic się kompletnie nie działo, a tu taka nowina. Podobno słychać "inną" pracę silnika.

Super info, że shortblock dostanę od Subaru gratis, jednak muszę zapłacić robociznę - ok 5,5kPLN.
Mówię OK - ładny gest do Subaru.
Po rozebraniu silnika telefon z info, że trzeba jeszcze to i to i dodatkowo dopłacę ok 4,5kPLN

Trochę się wku...iłem, ale doszliśmy do jakiegoś porozumienia.
Głowice poszły do przeszlifowania (nie wiem, czy dobrze piszę!) i kolejny telefon z ASO, że głowice są nieszczelne (obie


Mistrzowie pomóżcie! Czy to możliwe??? W głowie mi się nie mieści.
Może jakieś dobre rady doświadczonych kolegów??
Czyżby pożegnania z Subaru nadszedł czas?
A tak piałem z zachwytu nad autkiem przez te wszystkie lata użytkowania...

-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
To jest tzw. gest handlowy ASO. Tylko przyklasnąć a Ty taki hejt uprawiasz.
Ja bym tą sprawę upublicznił na drugim forumie niech inni miłośnicy diselków sobie nad tym pomyślą.
Smutne.


Ostatnio zmieniony 8 lip 2015, o 09:06 przez Sławek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Legendarną trwałość Subaru to już tylko między bajki można włożyć 
Jeżeli samochód jest po gwarancji to ASO nie musi żadnych części sponsorować, miło będzie jak rabat dadzą.
Nie wiadomo co było robione przy głowicach - planowanie czy obróbka gniazd i gdzie jest nieszczelność.
Trzeba by wiedzieć co głowicom dolega, są magicy którzy potrafią pospawać głowicę z kawałków.

Jeżeli samochód jest po gwarancji to ASO nie musi żadnych części sponsorować, miło będzie jak rabat dadzą.
Nie wiadomo co było robione przy głowicach - planowanie czy obróbka gniazd i gdzie jest nieszczelność.
Trzeba by wiedzieć co głowicom dolega, są magicy którzy potrafią pospawać głowicę z kawałków.
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Czyste druciarstwo. Jaka gwarancja i na jak długo - a najlepiej potem na Alllledrogo.ForekXT pisze: są magicy którzy potrafią pospawać głowicę z kawałków

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Beny21087 pisze:210kkm
Bardzo długo Ci wytrzymał.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Sprzedaj wrak SBD i kup coś znacznie bardziej komfortowego, np od Piter35:Beny21087 pisze:Podobno słychać "inną" pracę silnika.![]()
Czyżby pożegnania z Subaru nadszedł czas?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Miałem okazję odpalić powyższe auto na żywo i tam silnika wcale nie słychać, byłem w szoku, że może być tak komfortowy i dobrze wyciszony samochód.
Jak policzysz to ile zaoszczędzisz nie remontując obecnego silnika plus kasę za wrak to jeszcze będziesz na plus z takiej zamiany i spokojnie jeździsz nie martwiąc się kiedy silnik znów pokaże kopyto.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Masz rację...ptk22 pisze:Sprzedaj wrak SBD i kup coś znacznie bardziej komfortowego, np od Piter35:Beny21087 pisze:Podobno słychać "inną" pracę silnika.![]()
Czyżby pożegnania z Subaru nadszedł czas?
http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Miałem okazję odpalić powyższe auto na żywo i tam silnika wcale nie słychać, byłem w szoku, że może być tak komfortowy i dobrze wyciszony samochód.
Jak policzysz to ile zaoszczędzisz nie remontując obecnego silnika plus kasę za wrak to jeszcze będziesz na plus z takiej zamiany i spokojnie jeździsz nie martwiąc się kiedy silnik znów pokaże kopyto.
Tylko raczej staram się iść w kierunku nowych wozideł...
Właśnie już mierzyłem w kolejnego OBK po liftingu, bo autko zacne, a poprzednik 5 latek beż żadnego problemu mnie woził, a tu taki zonk

Teraz po takiej wtopie już o Subaru raczej nie pomyślę...
Tak jak kiedyś Ford mi za skórę zaszedł, gdy w nówce 2,0 TDCi 2003 regularnie w okresie gwarancji siadały wtryski i zdaniem Forda to była wina złego paliwa, a nie Forda, i gdy w późniejszych rocznikach były montowane inne wtryskiwacze, a mi, po okresie gwarancji "delikatnie"zasugerowano wymianę wszystkich wtrysków za kwotę coś ponad 6kPLN, to sobie powiedziałem: nigdy więcej Forda, tak teraz pewnie będzie z Subaru...
Rozumiem, że kupując nowy model jestem poniekąd królikiem doświadczalnym, ale dlaczego mam płacić za "chorobę wieku dziecięcego"???
Mój silnik całkowicie się rozsypał mimo, że jeździłem nim do końca nie odczuwając żadnego dyskomfortu.
Auto serwisowane regularnie w ASO i nikt wcześniej nawet słowem nie pisnął, że coś jest nie tak, że coś słychać, że mogą występować pewne problemy...
ASO było zaskoczone, że do tej pory nie było wymieniane sprzęgło (210kkm)

EGR wymieniono po 195kkm bo zapaliła mi się żółta kontrolka mimo iż nie odczuwałem żadnego spadku mocy silnika

Serwis ASO stwierdził podczas normalnego przeglądu po 210kkm, że tym autem się już nie pojeździ i należy wymienić silnik. Uzgodniliśmy wszelkie ew dodatkowe koszty i uruchomiłem zlecenie. Ale czara goryczy się przelała, gdzy zostałem poinformowany, że dwie głowice są nieszczelne


Teraz dostałem opcję z ASO, że jest fachowiec w Krakowie, który może je pospawać za 600,-PLN

Jutro mam podjąć decyzję, co robimy...
Co radzicie???
Do sądu? Do Japonii? Kazać złożyć mój własny silnik i olać zaistniałą sytuację????
Już sam nie wiem...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
A kogo chcesz skarżyć? FHI że niezbyt nieudany silnik wyprodukowało?Beny21087 pisze:Do sądu?
-
Sławek
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Forester 2.0XT,Justy G3,Outback H6
- Polubił: 2 razy
- Polubione posty: 0
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Ja bym poszedł w inną stronę : dobra benzynka + LPG (jeżeli są duże przebiegi) a Ty konsekwentnie idziesz (chyba) w diselki . 

Ostatnio zmieniony 14 lip 2015, o 20:20 przez Sławek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Stoję przed dylematem:
1/ spawać swoje głowice,
czy
2/ kupić używane?
Jakieś sugestie???
1/ spawać swoje głowice,
czy
2/ kupić używane?
Jakieś sugestie???
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Miałem spawaną głowicę ale dawno temu w ciężarówce STAR 29.
Wszystko zależy jakie pęknięcie i jakie spawanie. Nikt rozsądny tu nic nie podpowie. Jeśli masz dostęp do używki, to kupuj używkę
Wszystko zależy jakie pęknięcie i jakie spawanie. Nikt rozsądny tu nic nie podpowie. Jeśli masz dostęp do używki, to kupuj używkę
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 19 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
To ile Cię to w sumie ma wszystko wynieść...? Bo w nie-ASO za nowy silnik zapłaciłbyś ok. 20kPLN.
-
michal2r
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Wroclove
- Auto: Subaru Legacy 2.0D my09
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
u mnie niedawno też padł silnik, jedna głowica okazało się że jest pęknięta, serwis zaproponował nową lub że poszukają używaną, wybrałem używaną.
Napisz jaką podjąłeś decyzję i co z wtryskami, wysyłali je do sprawdzenia czy zamontowali?
w jakim ASO stoi auto?
pozdrawiam,
MR
Napisz jaką podjąłeś decyzję i co z wtryskami, wysyłali je do sprawdzenia czy zamontowali?
w jakim ASO stoi auto?
pozdrawiam,
MR
Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Subarak zrobiony.
Po pewnych nerwowych momentach, po rozebraniu silnika, naprawa skończyła się kwotą 8,5kPLN.
Nie spawałem głowic, serwis znalazł używki niepopękane.
Wtryski te same, ale były sprawdzane.
W kilku spornych sprawach też chłopaki rozwiązali problemy po mojej myśli.
Robiłem u Michalczewskiego w Radomiu.
Na razie przeleciałem 2,5kkm i jest git.
Życie wróciło do normy
PS
Rozmawiałem też z Dzierżoniowem, którego polecało wielu forumowiczów.
Naprawdę rzeczowa rozmowa i dziękuję właścicielowi za perfekcyjne wyjaśnienie sytuacji i cenne wskazówki.
Po pewnych nerwowych momentach, po rozebraniu silnika, naprawa skończyła się kwotą 8,5kPLN.
Nie spawałem głowic, serwis znalazł używki niepopękane.
Wtryski te same, ale były sprawdzane.
W kilku spornych sprawach też chłopaki rozwiązali problemy po mojej myśli.
Robiłem u Michalczewskiego w Radomiu.
Na razie przeleciałem 2,5kkm i jest git.
Życie wróciło do normy

PS
Rozmawiałem też z Dzierżoniowem, którego polecało wielu forumowiczów.
Naprawdę rzeczowa rozmowa i dziękuję właścicielowi za perfekcyjne wyjaśnienie sytuacji i cenne wskazówki.

Re: Forester diesel - awaria silnika przed 100 kkm
Nie za nowy tylko nowy short block (15900) plus uszczelki plus obróbka głowic plus sprawdzenie rozrządu plus sprawdzenie osprzętu plus robota i przy dobrych wiatrach bez regeneracji wtrysków i turboGodlik pisze:To ile Cię to w sumie ma wszystko wynieść...? Bo w nie-ASO za nowy silnik zapłaciłbyś ok. 20kPLN.
Centrum-Subaru