Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Pół roku temu kupiłem swoją pierwszą imprezę i zakochałem się w tych autkach. Samochód sprowadziłem sam z niemiec, została zakupiona z prywatnego ogłoszenia. Po sprowadzeniu zmieniłem rozrząd i założyłem gaz. Teraz mnie czeka wymiana oleju, obecnie jezdzę na liqui molly 5W40 i zauważyłem że na ostatnie 5 tysięcy kilometrów wsuneło mi około litra oleju. Każden mi mówi żebym przeszedł na 10W i zobaczył czy coś to da. Jaki olej polecacie ? i jeszcze w tamtym tygodniu pociekło mi z tylnego prawego amorka, więc muszę wymienić komplecik na tył. Czy jedynym rozsądnym wyborem będzie KAyaba ? czy może można coś innego ? wdzięczny był bym za rady i linki gdzie można kupić. Zaznaczam ze to mój drugi samochód i żaden ze mnie mechanik. Więc i moja wiedza jest słaba. Jeszcze raz wszystkich witam i prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
"Każden" jest idiotą. Nie słuchaj ludzi którzy pojęcia w temacie nie mają i dają temu werbalny wyraz.felon pisze:obecnie jezdzę na liqui molly 5W40 i zauważyłem że na ostatnie 5 tysięcy kilometrów wsuneło mi około litra oleju. Każden mi mówi żebym przeszedł na 10W i zobaczył czy coś to da.
Lepkość oleju masz jak najbardziej OK, zużycie nie jest jakoś bardzo duże. Lej 5w40 syntetyki, producent zależy w sumie od osobistych preferencji i będzie w porządku.
Kayaba to będzie dobry wybór.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
czyli w żadnym przypadku nie przechodzić na 10W ? martwi mnie trochę ubytek tego oleju, silnik jest suchy nic nie wycieka. Więc pewnie gdzieś ucieka na pierścieniach ? a jakieś inne alternatywa niż kayaba ktoś użytkował, może polecić ?
kurde samochód ten mam nadzieję że posłuży mi kilka lat jeszcze więc chciałbym zrobić to wszystko żeby była igiełka.
Amorki zamówić na allegro najlepiej czy możecie polecić jakiś sklep internetowy ?
kurde samochód ten mam nadzieję że posłuży mi kilka lat jeszcze więc chciałbym zrobić to wszystko żeby była igiełka.
Amorki zamówić na allegro najlepiej czy możecie polecić jakiś sklep internetowy ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Chcesz dbać o auto? To po co chcesz wlewać gorszy olej?felon pisze:czyli w żadnym przypadku nie przechodzić na 10W ?
Jeżeli silnik bierze za dużo oleju, to się go remontuje, a nie wlewa mazut.
Zużycie 250ml na 1000km to nie powód do paniki, ani nawet nie do zmartwień.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
ok dzięki :) to mnie trochę uspokoiłeś bo ja już się zaczełem martwić tym braniem oleju i myślałem że to jednak dużo bierze, jeszcze raz dzięki
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
felon, z KYB bywa ostatnio różnie. Mi w tylnym prawym porobiły się wżery po 14 miesiącach użytkowania. Wymieniłem na Bilstein B6 - na razie OK.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Felon, jak kiedyś kupisz 2.5t sti to normalne bedzie ponad 0.5 na 1000. Sie nie przejmuj. ;)
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Alan ja już 3 miesiące po zakupie trochę żałowałem że nie dozbierałem kasy i nie kupiłem chociaż wrx - a :)
więc mam nadzieję że za rok może dwa przesiąde się na turbo. Jak narazie chce ogarnąć w tym co mam wszystko na igiełkę.
To w takim razie dajcie linka z amorami inncyh firm, bo na allegro to KYB tylko... albo ja nie umiem szukać :/
a tu moja niunia :

będe miał chwile to założe temat w naszych samochodach, bo mam w planach troche porobić przy niej :)
pozdrawiam
więc mam nadzieję że za rok może dwa przesiąde się na turbo. Jak narazie chce ogarnąć w tym co mam wszystko na igiełkę.
To w takim razie dajcie linka z amorami inncyh firm, bo na allegro to KYB tylko... albo ja nie umiem szukać :/
a tu moja niunia :

będe miał chwile to założe temat w naszych samochodach, bo mam w planach troche porobić przy niej :)
pozdrawiam
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Mam jeszcze do was prośbę, zamówić chce amorki i tak jedne mają do 2002 roku a drugi rodzaj od 2003 roku. Te z do 2002 będą pasować czy trzeba zamawiać już od 2003 roku ?
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Pomimo ogromnego szacunku jakim darzę kolegę jarmaj, to pozwolę sobie, nie zgodzić się z żartobliwym stwierdzeniem: ""Każden" jest idiotą".jarmaj pisze:"Każden" jest idiotą. Nie słuchaj ludzi którzy pojęcia w temacie nie mają i dają temu werbalny wyraz.felon pisze:obecnie jezdzę na liqui molly 5W40 i zauważyłem że na ostatnie 5 tysięcy kilometrów wsuneło mi około litra oleju. Każden mi mówi żebym przeszedł na 10W i zobaczył czy coś to da.
Spokojnie możesz przejść na pół syntetyk i zmniejszy się ubytek oleju. Zastrzeżenie jest tylko jedno możesz to zrobić o ile nie upalasz auta. W moim GX było to samo, na syntetyku od wymiany do wymiany brał 2l. Po płukance i przejściu na pół syntetyk od wymiany do wymiany poziom jest w normie i nie muszę nic dolewać.
Takie rozwiązanie moim zdaniem jest lepsze:
1. Nie musisz dolewać oleju wystarczy sprawdzać poziom.
2. Mieszanie starego i nowego oleju wcale nie jest takie korzystne.
3. Silnik nigdy nie ma za mało oleju, dzięki temu jego górna część zawsze jest poprawnie smarowana.
4. Pół syntetyk jest tańszy przez co w tej samej cenie możesz robić częściej wymianę.
Na pobór oleju też wpływ ma styl jazdy. Jeśli dużo latasz po autostradzie z prędkością zbliżoną do VMAX to i tak weźmie trochę oleju.
PS. Bardzo ładny ten Twój GX, jak będziesz myślał o przesiadce na WRX i szukał kupca na obecne wozidełko to daj znać na PW.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
ptk22 pisze: Spokojnie możesz przejść na pół syntetyk i zmniejszy się ubytek oleju.
Niestety, ale taka reguła nie istnieje. Że tobie to się przydarzyło nie oznacza, że zdarza się zawsze i każdemu.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 527 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
ptk22 pisze: Spokojnie możesz przejść na pół syntetyk i zmniejszy się ubytek oleju.
Mylisz (ewentualnie uogólniasz) skład oleju z jego lepkością.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Macie rację, zrobiłem mało zrozumiały skrót myślowy.
Miałem na myśli, że przejście na pół syntetyk o lepkości 10W40 powinno zmniejszyć ubytek oleju. Dodatkowo warto zrobić płukankę przy każdej zmianie oleju bo to może nieco usprawnić pracę pierścieni.
U mnie w aucie miałem podobnie jak kolega felon przy przebiego 140kkm przeszedłem na: Orlen Platinium SEMISynthetic 10W40 i teraz nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, silnik pracuje równo i cicho.
Te silniki są bardzo mało wysilone, nie ma sensu na siłę upierać się przy drogich olejach przeznaczonych do pracy w bardzo trudnych warunkach, bo to jest trochę na wyrost.

Miałem na myśli, że przejście na pół syntetyk o lepkości 10W40 powinno zmniejszyć ubytek oleju. Dodatkowo warto zrobić płukankę przy każdej zmianie oleju bo to może nieco usprawnić pracę pierścieni.
U mnie w aucie miałem podobnie jak kolega felon przy przebiego 140kkm przeszedłem na: Orlen Platinium SEMISynthetic 10W40 i teraz nie muszę dolewać oleju pomiędzy wymianami, silnik pracuje równo i cicho.
Te silniki są bardzo mało wysilone, nie ma sensu na siłę upierać się przy drogich olejach przeznaczonych do pracy w bardzo trudnych warunkach, bo to jest trochę na wyrost.
To daje 3,75l od wymiany do wymiany, przy wymianach co 15kkmjarmaj pisze: Zużycie 250ml na 1000km to nie powód do paniki, ani nawet nie do zmartwień.

Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
ptk22 pisze: pół syntetyk o lepkości 10W40
10W/40 to nie lepkość, tylko klasa lepkości.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
EEE, wymiana jest co ile? Ja wymieniam przy 8000-10 000 km, przyzwyczajenie z motocykla chyba... Ale od nowej oliwy mu chyba nie zaszkodzi :)
"Non homo sed vero mentula magna minax."
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
Ja robię 40kkm rocznie. Na początku zmieniałem olej co 8kkm ale później stwierdziłem, że 5x w roku to lekka przesada i teraz jest 2-3x w roku. Ale ja nie upalam auta a motocykl mam soft enduro i wystarcza mu zmiana oleju raz w roku 

Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
ptk no narazie napewno nie będe sprzedawał, ale jak coś napiszę bo ten wrx i sti non stop siedzi mi pod czaszką. Dzisiaj przyjechały do mnie alumki ATS JDM w złotym kolorze 17' -stki plus nowe oponki 225/45
a jutro już będą amorki
A właśnie z tym olejem to pewnie podejrzewam jest też tak jak się jedzie V-max autosradą 205-210 bo wiecej nie poleci,albo utrzymuje prędkość 190 przez dłuższy czas. I często 1-2-3 do odcięcia.... pewnie to ma też wpływ. A ja tak lubię ten dzwięk
Przemyślę tą przesiadkę na 10W40 ale nie jestem do tego przekonany jakoś. Postaram się spokojniej jeżdzić i zobaczę czy mniej bedzie ubywać czy wcale. Z rury nie kopci ani nic w tym stylu. Jak coś będe miał do sprzedanie czarne alusy ze zdjecia z oponami 205/35 R18 trochę niski profil jak na polskie drogi.
Możecie polecić jakiś fajny końcowy tłumik ? z grubą rurą ?



Możecie polecić jakiś fajny końcowy tłumik ? z grubą rurą ?
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
OK więc jednak upalasz autofelon pisze:A właśnie z tym olejem to pewnie podejrzewam jest też tak jak się jedzie V-max autosradą 205-210 bo wiecej nie poleci,albo utrzymuje prędkość 190 przez dłuższy czas. I często 1-2-3 do odcięcia.... pewnie to ma też wpływ.


Ja używam swojego GX trochę inaczej, na autostradach prędkość 110-130, biegi zmieniam przy około 4krpm, powoli rozpędzam auto, nigdy nie daję pedał w podłogę, przy wyprzedzaniu bardzo sporadycznie zdarza mi się zmienić bieg przy 5.5krpm. Najwięcej jeżdżę po łagodnych zakrętach w okolicy JG z prędkościami 80-100km/h.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Impreza GX 2,0 sedan 2003 kilka pytań
No to czasami na to wychodzi że upalam, nie robie tego codziennie, ale zdarza się
przy większych predkosciach albo jak trochę chce poszaleć to przechodzę na benzynę, bo wiem że na lpg silnik gorzej dostaję.Widzisz i tym bardziej teraz jestem przekonany do zmiany na wrx.
Na codzien do pracy czy na zakupy to wiadomka do 3 krpm i zmiana biegu. A subarku chyba po to jest żeby od czasu do czasu poszaleć, chociaż z tymi 125 km to się też nie da za dużo.
Wiadomo auto trzeba odpwiednio serwisować, ja mam takie zboczenie że musi być wszystko tip top :)

Na codzien do pracy czy na zakupy to wiadomka do 3 krpm i zmiana biegu. A subarku chyba po to jest żeby od czasu do czasu poszaleć, chociaż z tymi 125 km to się też nie da za dużo.
Wiadomo auto trzeba odpwiednio serwisować, ja mam takie zboczenie że musi być wszystko tip top :)