Cześć,
Jestem nowy, mam nadzieję, że w dobrym dziale umieściłem topic.
Przeleciałem szukajkę, ale nie mogę znaleźć konkretnych informacji - i przede wszystkim aktualnych.
Zainteresowałem się Imprezą GD WRX 2.0 218HP z pierwszych lat produkcji.
Nigdy nie miałem okazji nawet dotknąć tej marki, więc nie jestem zorientowany.
do rzeczy,
1. Na co zwracać uwagę przy kupnie ?
2. Jak wygląda sprawa z blacharką ?
3. Jakieś typowe bolączki tych silników ?
4. Jak z wytrzymałością układu 4x4 ?
5. Jak z dostępnością do części zamiennych, oraz czy koszta są znacznie wyższe niż auta załóżmy z segmentu E ?
6. Czy idzie się zmieścić ze spalaniem rzędu 15l w mieście przy żwawej jeździe ?
7. Jak auto spisuje się na trasie, jadąc normalnie, oszczędnie - jak to wychodzi w spalaniu ? Robię w miesiącu +- 1100km z czego 60-70% to trasa
Jestem świadom że wszystko zależy od stanu technicznego, chcę wiedzieć orientacyjnie jak to auto wygląda.
Znalazłem parę egzemplarzy na allegro tak do 21tyś zł, tylko zastanawiam się czy to nie będą gruzy, bo starszy model GT stoi i tak dość wysoko.
Liczę na proste i rzetelne wypowiedzi :)
Pozdrawiam
Kupuję Imprezę GD WRX - na co zwracać uwagę ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Kupuję Imprezę GD WRX - na co zwracać uwagę ?
Wszystko to było wałkowane wiele razy na forum. Poszukaj.
A tak w największym skrócie:
1. Na zabranie ze sobą kogoś kto się na tych autach zna, a najlepiej skorzystać z serwisu który się Subaru zajmuje.
2. Tylne nadkola są słabym punktem.
3. ten 2,0 T jest dość trwały, ale w tak starym aucie wszystko jest możliwe. Musisz być gotowy na remont silnika
4. jak napęd nie jest ostro traktowany, to jest niezniszczalny. Jak jest, to może rozlecieć się skrzynia biegów
5. jak wiesz gdzie o części pytać, to wszystko jest dostępne (czasem jedynie należy trochę poczekać). Oczywiście nie kupisz nieczego w sklepie motoryzacyjnym za rogiem. Ceny normalne
6. Dla każdego pojęcie "żwawej jazdy" oznacza co innego. Mi 2 litrowy WRX palił w mieście 16-18
7. A po co Ci WRX żeby w trasie jechać "oszczędnie"? Nie lepiej skoda w dieslu albo z jakimś 3 cylindrowym benzyniakiem?
A tak w największym skrócie:
1. Na zabranie ze sobą kogoś kto się na tych autach zna, a najlepiej skorzystać z serwisu który się Subaru zajmuje.
2. Tylne nadkola są słabym punktem.
3. ten 2,0 T jest dość trwały, ale w tak starym aucie wszystko jest możliwe. Musisz być gotowy na remont silnika
4. jak napęd nie jest ostro traktowany, to jest niezniszczalny. Jak jest, to może rozlecieć się skrzynia biegów
5. jak wiesz gdzie o części pytać, to wszystko jest dostępne (czasem jedynie należy trochę poczekać). Oczywiście nie kupisz nieczego w sklepie motoryzacyjnym za rogiem. Ceny normalne
6. Dla każdego pojęcie "żwawej jazdy" oznacza co innego. Mi 2 litrowy WRX palił w mieście 16-18
7. A po co Ci WRX żeby w trasie jechać "oszczędnie"? Nie lepiej skoda w dieslu albo z jakimś 3 cylindrowym benzyniakiem?
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 82 razy
- Polubione posty: 6 razy
Re: Kupuję Imprezę GD WRX - na co zwracać uwagę ?
seku145, życzę Ci dużo szczęścia.
Będzie bardzo potrzebne.
Będzie bardzo potrzebne.
- hemi112
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: a ze z Bolesławca
- Auto: Były: Justy, szutrowy killer GF, jest perełeczka GC
- Polubił: 0
- Polubione posty: 13 razy
Re: Kupuję Imprezę GD WRX - na co zwracać uwagę ?
Aktualnie wystawaim WRX '02 ,auto poforumowe,czyli dbane,kupione zadbane, nie pałowane na zimnym ,jak i turbo timer jest, reszta info i zdjęć w dziale o sprzedaży ;)
Jak ktoś szuka pewnego auta,a nie skarbonki i wystarczy mu WRX Bug 02 z lekkimi modami w zawieszeniu i wydechu ,to niech odwiedzi moje ogłoszenie w dziale o sprzedaży :)
Jak ktoś szuka pewnego auta,a nie skarbonki i wystarczy mu WRX Bug 02 z lekkimi modami w zawieszeniu i wydechu ,to niech odwiedzi moje ogłoszenie w dziale o sprzedaży :)
kiedy człowiek naprawdę chce żyć,to medycyna jest bezsilna:)
Re: Kupuję Imprezę GD WRX - na co zwracać uwagę ?
Podłączę się pod pytanie, rozważam zakup GDB WRX - 2003 - 2005.
1. Na forum jest sporo wypowiedzi o delikatności napędów, w szczególności skrzynia. Dużo egzemplarzy było kręconych mniej lub bardziej, na ogół widzę wydech + program i wynik tego jest jakieś 240-270 HP. Są rezerwy jakieś czy lepiej unikać takich aut? Często są doposażone, np turbotimer, wskaźniki różnego rodzaju, powerdoomy z STI itp. wykazywałoby to na to że właściciele dbają o auta, z drugiej strony kręcenie wzbudza moje wątpliwości w kwestii zużycia egzemplarza. Co z tym fantem zrobić?
2. Co ile należy zmieniać oleje skrzynia dyfry i silnik? W zależności od źródła jest 5-10-15, jak jakieś lotto wygląda, jakie są zalecenia producenta?
3. Co ile kkm należy wymieniać rozrząd?
4. Co w razie ataku rudej? Chciałbym żeby auto kilka lat pojeździło i może nie koniecznie skończyło na szrocie.
5. Co ile kkm należy regulować luz zaworowy?
6. Ile powinien na ogół żyje silnik WRXa? Naprawa w razie zużycia to jaki rząd kosztów? 10-20 kafli?
7. Silnik dobrze znosi gazowanie, czy są może problemy z gniazdami zaworów?
8. Seryjne felgi dobrze znoszą zimę, czy trzeba jakieś stalówki?
9. Felgi 16" wchodzą czy tylko 17+?
10. Czytałem że WRX MY 2005 ma poprawioną skrzynię o dodatkowy synchronizator na jedynce, czy to jakaś korekta wady fabrycznej, jak ze "słynnym" 2.5T w hawku/GDC?
1. Na forum jest sporo wypowiedzi o delikatności napędów, w szczególności skrzynia. Dużo egzemplarzy było kręconych mniej lub bardziej, na ogół widzę wydech + program i wynik tego jest jakieś 240-270 HP. Są rezerwy jakieś czy lepiej unikać takich aut? Często są doposażone, np turbotimer, wskaźniki różnego rodzaju, powerdoomy z STI itp. wykazywałoby to na to że właściciele dbają o auta, z drugiej strony kręcenie wzbudza moje wątpliwości w kwestii zużycia egzemplarza. Co z tym fantem zrobić?
2. Co ile należy zmieniać oleje skrzynia dyfry i silnik? W zależności od źródła jest 5-10-15, jak jakieś lotto wygląda, jakie są zalecenia producenta?
3. Co ile kkm należy wymieniać rozrząd?
4. Co w razie ataku rudej? Chciałbym żeby auto kilka lat pojeździło i może nie koniecznie skończyło na szrocie.
5. Co ile kkm należy regulować luz zaworowy?
6. Ile powinien na ogół żyje silnik WRXa? Naprawa w razie zużycia to jaki rząd kosztów? 10-20 kafli?
7. Silnik dobrze znosi gazowanie, czy są może problemy z gniazdami zaworów?
8. Seryjne felgi dobrze znoszą zimę, czy trzeba jakieś stalówki?
9. Felgi 16" wchodzą czy tylko 17+?
10. Czytałem że WRX MY 2005 ma poprawioną skrzynię o dodatkowy synchronizator na jedynce, czy to jakaś korekta wady fabrycznej, jak ze "słynnym" 2.5T w hawku/GDC?