Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037, Sonda lambda
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037, Sonda lambda
Witam
Check Engine zapalił się razem z migającą kontrolką tempomatu - CRUISE.
Żadnych oznak, wszystko działa jak należy.
Raz na wyświetlaczu komputera wyświetliło się i migało "Acc"
Kiedyś już miałem podobną sytuację, po rozładowaniu akumulatora. Wtedy błąd zniknął sam i przez 3 lata się nie pojawił.
Kupiłem sobie interfejs OBD II i odczytałem kod błędu:
P0037
HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
Czy jest sens próbować wykasować ten błąd?
Czy jest sens samemu tu coś dłubać czy po prostu podjechać do serwisu?
Czy to może poczekać ... :)
Check Engine zapalił się razem z migającą kontrolką tempomatu - CRUISE.
Żadnych oznak, wszystko działa jak należy.
Raz na wyświetlaczu komputera wyświetliło się i migało "Acc"
Kiedyś już miałem podobną sytuację, po rozładowaniu akumulatora. Wtedy błąd zniknął sam i przez 3 lata się nie pojawił.
Kupiłem sobie interfejs OBD II i odczytałem kod błędu:
P0037
HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)
Czy jest sens próbować wykasować ten błąd?
Czy jest sens samemu tu coś dłubać czy po prostu podjechać do serwisu?
Czy to może poczekać ... :)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, o 10:32 przez cubikon, łącznie zmieniany 1 raz.
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
No dobra,
po dłubaninie internetowej doszedłem, że chodzi o sondę lambda.
Na stronie Denso znalazłem część nr DOX-0307
lub
subarak.pl
Teraz tylko pytanie która to, bo są chyba dwie
po dłubaninie internetowej doszedłem, że chodzi o sondę lambda.
Na stronie Denso znalazłem część nr DOX-0307
lub
subarak.pl
Teraz tylko pytanie która to, bo są chyba dwie
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
Sam ze sobą gadam ale może kiedyś komuś się to do czegoś przyda :)
Błąd wykasowałem przy użyciu programiki OBD Auto Doctror
Niestety pojawił się ponownie.
Pozostaje wczołgać się pod samochód i sondę zbadać organoleptycznie.
Błąd wykasowałem przy użyciu programiki OBD Auto Doctror
Niestety pojawił się ponownie.
Pozostaje wczołgać się pod samochód i sondę zbadać organoleptycznie.
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
Kolego, nie ma po co włazić pod auto.
Padła grzałka sondy i tego zobaczysz ani samo się nie naprawi.
Jedyna opcja to zamawiasz nową ORYGINALNĄ sondę i wszystko łącznie z tempomatem będzie działać. (gdy świeci check nie działa tempomat)
Wg. kodu błędu wychodzi, że to sonda za katalizatorem ale upewnij się jeszcze.
Padła grzałka sondy i tego zobaczysz ani samo się nie naprawi.
Jedyna opcja to zamawiasz nową ORYGINALNĄ sondę i wszystko łącznie z tempomatem będzie działać. (gdy świeci check nie działa tempomat)
Wg. kodu błędu wychodzi, że to sonda za katalizatorem ale upewnij się jeszcze.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
taka myśl też mi przeszła ale kilka razy znalazłem opis tego błędu jako "Heated ..." a nie "Heater..." .
Dziś też sprawdziłem sobie zestaw czujników na aplikacji i ten ma dziwnie niskie napięcie 0,2-0,5V podczas gdy druga sonda (Bank 1 sensor 1) miała napięcie jakoś 2-2,5V
czyli grzałka jest integralna częścią sondy i jako taka powoduje pad całej sondy?
zajrzeć chciałem bo z tego co widziałem to dość często padają kable sondy a nie sama sonda
Dziś też sprawdziłem sobie zestaw czujników na aplikacji i ten ma dziwnie niskie napięcie 0,2-0,5V podczas gdy druga sonda (Bank 1 sensor 1) miała napięcie jakoś 2-2,5V
czyli grzałka jest integralna częścią sondy i jako taka powoduje pad całej sondy?
zajrzeć chciałem bo z tego co widziałem to dość często padają kable sondy a nie sama sonda
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
najpierw sprawdź dokłądnie sonde - u kolegi w Forku sie masa nie stykała, i już chciał wymieniać, a tylko podlutowali i pół roku spokój ;)
"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
Rommel, no taki właśnie mam plan
górną, tą z kolektora oglądałem i nie widzę żadnych uszkodzeń. Do tej dolnej, przy kacie to muszę się wczołgać a nie mam gdzie
górną, tą z kolektora oglądałem i nie widzę żadnych uszkodzeń. Do tej dolnej, przy kacie to muszę się wczołgać a nie mam gdzie
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
cubikon pisze:taka myśl też mi przeszła ale kilka razy znalazłem opis tego błędu jako "Heated ..." a nie "Heater..." .
Dziś też sprawdziłem sobie zestaw czujników na aplikacji i ten ma dziwnie niskie napięcie 0,2-0,5V podczas gdy druga sonda (Bank 1 sensor 1) miała napięcie jakoś 2-2,5V
czyli grzałka jest integralna częścią sondy i jako taka powoduje pad całej sondy?
zajrzeć chciałem bo z tego co widziałem to dość często padają kable sondy a nie sama sonda
1. pierwsza sonda ma inne napięcie niż druga. U mnie np. pierwsza jest od 0 do 5V a druga (analizująca) od 0 do 1V
2. Grzałka jest integralną częścią i trzeba wymienić całą sondę, oczywiście na ciepłym silniku bedzie ok, ale przy palącym checku zapomnij o tempomacie.
3. W moim przypadku nigdy nie padły kable tylko zawsze sonda.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
- Rommel
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Uxbridge/Rzeszów
- Auto: Outback 2006 2,5 , byl Forester 2010 2,5X
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
Dzisiaj z bratem inquiza gadałem, u niego niby sonda do wymiany, a mówił ze po prostu w Wawce jej nie przypieli :)
"Non homo sed vero mentula magna minax."
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037
dobra, Grzegorz z Jutrzenki jest na urlopie, więc przez 1-2 tygodnie pojeżdżę z błędem. Po mieście tempomat mi się raczej nie przyda, więc dam radę. Jak mi w końcu 2oo z serwisu oddadzą to i Legarek sobie po prostu w garażu postoi.
rafik555, czyli z tymi napięciami mam ok
a jeszcze pytanie - czy obie sondy są takie same? w drugim poście podałem dwa linki do sondy Denso ale czy to jest pierwsza czy druga?
rafik555, czyli z tymi napięciami mam ok
a jeszcze pytanie - czy obie sondy są takie same? w drugim poście podałem dwa linki do sondy Denso ale czy to jest pierwsza czy druga?
"Choďte srát s vaším psem před váš dům"
Re: Legacy MY06, Check Engine, Cruise błąd P0037, Sonda lambda
Nie sondy nie sa takie same i pełnią inną funkcję. Tobie padła za katalizatorem czyli 2
Centrum-Subaru