Witam Wszystkich,
Mam Outback 2.0 D z 2011 roku, przebieg 110 tys.km.
Przed wakacjami pojawił się problem, może ktoś się już z nim spotkał:
- rozcieńcza mi olej w silniku, mimo, że filtr DPF podobno czysty (sprawdzili w serwisie). Rozcieńcza go bez powodu, bo w trakcie przelotu do Francji autostradą (średnio 110 - 130). Po 2000 km olej był do wymiany (migała lampka od DPFu).
W drodze powrotnej cisnąłem już mocniej, omijając zakres obrotów do wypalania filtra (czyli 1.800 - 2.500). Oczywiście w tym przypadku oleju nie było więcej. W Polsce w serwisie powiedzieli, że wszystko jest OK, nie pokazuje im żadnych błędów i że zobaczymy co będzie dalej. Powiem szczerze, że nie uśmiecha mi się dalsze sprawdzanie...
Tu pojawia się pytanie - czy macie doświadczenia z wypruwaniem DPF w tym silniku? Czy pojawiają się potem jakieś problemy? Gdzie można to fachowo zrobić w razie potrzeby (najchętniej okolice Wawy)?
Pozdrawiam,
P.
DPF - rozcieńczanie oleju
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
Subaru wypala DPF dawkowaniem paliwa przez wtryski wiec jeżeli przejazd poza obrotami procedury wypalania zlikwidował problem rozcieńczania oleju to jednak z jakiegoś powodu dostaje większą dawkę. Jest jeszcze możliwość rozszczelnienia układu wtryskowego ale raczej wtedy problemy z odpaleniem czy z pracą silnika.
Usuniecie da sie zrobić poprawnie tylko trzeba uważać na ciśnienie panujące za turbosprężarką w wydechu ;)
Usuniecie da sie zrobić poprawnie tylko trzeba uważać na ciśnienie panujące za turbosprężarką w wydechu ;)
Centrum-Subaru
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
I jeszcze napisz jaki procent rozcieńczenia po tych 2000 km wskazał komp
Centrum-Subaru
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
Nie wiem jakie rozcieńczenie wskazał, bo jak miga dioda od PDFu, to oznacza, że trzeba wymienić - a z francuzami nie da się dogadać po angielsku ;( więc po prostu wymieniłem.
Co dziwne dla mnie, to fakt, że dioda migała przez jakieś 40 km i zgasła. Potem znowu zaczęła migać po kilkunastu kilometrach spokoju i po jakiś 20 km. migania zgasła. Jak zaczęła po raz trzeci, to pojechałem wymienić olej, bo rzeczywiście na oka było widać na bagnecie, że jest go więcej (jakoś to nielogiczne, jeśli olej rozrzedził się już tak, że trzeba go wymienić, to chyba nie powinna gasnąć?)
Silnik działa generalnie ekstra, nic innego się nie dzieje innego, jeździ, pali normalnie, nie dymi, odpala bez żadnych problemów.
Dzisiaj miałem inny ciekawy objaw. Zapaliła się dioda od DPFu, czyli że niby zapchany. Ponieważ jechałem po drodze na której nie mogłem utrzymać stałej prędkości, to nie wychodziłem poza 1500 obrotów na żadnym biegu, więc teoretycznie nie miał możliwości wypalić filtra (o ile dobrze rozumiem, że wypala tylko w przedziale 1800 - 2500). Po 10 minutach jazdy dioda przestała się palić - jakby procedura wypalania zadziałała.
Rafeekk - a gdzie to zrobić profesjonalnie, żeby jeszcze większej kichy nie było? Mam już poważnie dość, auto za 70 tyś. a na wakacje jadę z serduchem na ramieniu...
Nadmienie, że wydarza się to wszystko chwilę po zakończeniu gwarancji - dokładnie 10 tys. km. Auto serwisowane tylko w ASO...
Miałem kiedyż Forka benzynę 2.0 i był super. A to, to jest jakiś SŁABY ŻART!
Co dziwne dla mnie, to fakt, że dioda migała przez jakieś 40 km i zgasła. Potem znowu zaczęła migać po kilkunastu kilometrach spokoju i po jakiś 20 km. migania zgasła. Jak zaczęła po raz trzeci, to pojechałem wymienić olej, bo rzeczywiście na oka było widać na bagnecie, że jest go więcej (jakoś to nielogiczne, jeśli olej rozrzedził się już tak, że trzeba go wymienić, to chyba nie powinna gasnąć?)
Silnik działa generalnie ekstra, nic innego się nie dzieje innego, jeździ, pali normalnie, nie dymi, odpala bez żadnych problemów.
Dzisiaj miałem inny ciekawy objaw. Zapaliła się dioda od DPFu, czyli że niby zapchany. Ponieważ jechałem po drodze na której nie mogłem utrzymać stałej prędkości, to nie wychodziłem poza 1500 obrotów na żadnym biegu, więc teoretycznie nie miał możliwości wypalić filtra (o ile dobrze rozumiem, że wypala tylko w przedziale 1800 - 2500). Po 10 minutach jazdy dioda przestała się palić - jakby procedura wypalania zadziałała.
Rafeekk - a gdzie to zrobić profesjonalnie, żeby jeszcze większej kichy nie było? Mam już poważnie dość, auto za 70 tyś. a na wakacje jadę z serduchem na ramieniu...
Nadmienie, że wydarza się to wszystko chwilę po zakończeniu gwarancji - dokładnie 10 tys. km. Auto serwisowane tylko w ASO...
Miałem kiedyż Forka benzynę 2.0 i był super. A to, to jest jakiś SŁABY ŻART!
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
Diesel jest specyficzny. Migająca kontrolka DPF moze oznaczać kilka spraw - rozcieńczenie oleju, nie skasowany serwis olejowy, zapchany filtr-mozliwy do usunięcia tylko programowym wypalaniem wymuszonym z komputera. Ogólnie lepiej jak się zaświeca na stałe niż miga. Rozcieńczenie prowadzi do zanikania filmu olejowego na elementach łożyskujących jak panewki i wałki więc efektem są uszkodzenia panewek najszybciej. Dlatego też nie należy do tego dopuszczać.
W jakich okolicach chcesz usunąć DPF ??
W jakich okolicach chcesz usunąć DPF ??
Centrum-Subaru
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
W okolicach Warszawy, ale mogę tez podjechać. Najważniejsze dla nie to zrobić u kogoś, kto wie co robi i ma doświadczenie - nie chce wpaść w jeszcze większe kłopoty...
Re: DPF - rozcieńczanie oleju
PWkalix74 pisze:W okolicach Warszawy, ale mogę tez podjechać. Najważniejsze dla nie to zrobić u kogoś, kto wie co robi i ma doświadczenie - nie chce wpaść w jeszcze większe kłopoty...
Centrum-Subaru