Witam
Na wstępie pisze iż zdaję sobie sprawę że wszelkie diagnozy i naprawy on-line nie są 100% pewniakiem ale chciałbym cokolwiek zrobić zwiad .Auto GT 93-96 skrzynia 5 , jest to całkowicie cywilny samochód codzienny .Problem taki że między 2-3 i 3-4 przy szybszej zmianie biegu mam zgrzyt jak zrobie to jak kowalski to luz 0 problemu , nawet bez sprzęgła się da . Wstępna diagnoza synchronizatory .Pytanie - w tej skrzyni nic nie wyje nie szumi itd , jakie mogą być koszty wymiany tych synchronizatorów i wszystkiego co przy takim rozebraniu jest konieczne (bo jest 1razowe itd )Chodzi mi o koszty gratów i robocizne .Zasadniczo nie jest to mój problem życiowy paradoksalnie dzięki temu wolniej się jeżdzi :) co w świetle naszych nowych genialnych przepisów ( i mieszkania Wwa okolice) jest na plus ,ale chciałbym mieć rozeznanie.
PZDR
skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
Skrzynie 5 mają to do siebie, że trzeba poświęcić im trochę troski przy zmianie biegów. Nie można ich wrzucać z całym impetem tylko dać chwilę na ułożenie się i zaskoczenie sychnronizatorom. Jeżeli jest to całkowicie cywilny samochód daj chwilkę skrzyni po wciśnięciu sprzęgła i rób delikatniejszy ruch przy wbijaniu tych biegów. Na Twoim miejscu póki co jeździłbym, skrzynię będziesz rozbierać dopiero jak Ci się totalnie coś wysypie, teraz jest to bez sensu. No chyba że masz nadmiar gotówki i nie masz co z tym zrobić.
BTW. Dobra rada nie zmieniaj biegów bez sprzęgła, szczególnie przy Twoich objawach...
BTW. Dobra rada nie zmieniaj biegów bez sprzęgła, szczególnie przy Twoich objawach...
Re: skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
Ciężko wchodzacy bieg lub zgrzyt podczas wrzucania to już powód do naprawy skrzyni. Jazda z uszkodzonymi synchro prowadzi do tarcia synchronizatora i trybu biegu przy nim ponieważ synchro nie hamuje należycie zębatki biegu. Jeżeli opiłki, które się tworzą w procesie tarcia przejdą przez łożyska to raczej nic już z nich nie będzie.
minimum co powinno się zrobić przy rozebraniu to kpl synchro i łożyska
minimum co powinno się zrobić przy rozebraniu to kpl synchro i łożyska
Centrum-Subaru
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
Moim zdaniem obaj koledzy wyżej dobrze napisali. Zmień styl jazdy na taki jak zaleca Miksu. I póki nie ma większych problemów to taniej i może lepiej nie ruszać tej skrzyni. Samo rozebranie i złożenie sporo kosztuje bo musisz zapłacić za robociznę i uszczelnienia. Do tego cena części a na koniec może okazać się, że wcale wielkiej różnicy nie ma.
To co napisał rafeekk o opiłkach jest bardzo ważne. Skoro parę razy zazgrzytało, to lepiej wymień olej w skrzyni aby wypłukać ewentualne opiłki. Jazda z dużą ilością opiłków w przekładni załatwi ją na amen i wtedy naprawa nie będzie opłacalna wcale
To co napisał rafeekk o opiłkach jest bardzo ważne. Skoro parę razy zazgrzytało, to lepiej wymień olej w skrzyni aby wypłukać ewentualne opiłki. Jazda z dużą ilością opiłków w przekładni załatwi ją na amen i wtedy naprawa nie będzie opłacalna wcale

Jest ryzyko, musi być wybór.
- piter_adam
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Auto: Subaru Impreza RX Plus 1997
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
Ja miałem bardzo podobny problem w swojej Imprezie GC. Zwłaszcza przy wbijaniu 3 biegu. U mnie była to wyrobiona tuleja w krzyżaku łącznika zmiany biegów. Trzeba było kupić całego krzyżaka bo samych tuleji nie dają. Na alledrogo oryginalny kosztuje 200 + dolicz trochę za robociznę bo mechanik musi zdemontować cały wydech żeby się dostać do tego elementu :P
Re: skrzynia biegów GC 93-96 przybliżone koszty naprawy
piter_adam pisze:Ja miałem bardzo podobny problem w swojej Imprezie GC. Zwłaszcza przy wbijaniu 3 biegu. U mnie była to wyrobiona tuleja w krzyżaku łącznika zmiany biegów. Trzeba było kupić całego krzyżaka bo samych tuleji nie dają. Na alledrogo oryginalny kosztuje 200 + dolicz trochę za robociznę bo mechanik musi zdemontować cały wydech żeby się dostać do tego elementu :P
To też jest możliwe. Diagnostyka przede wszystkim !
Centrum-Subaru