odpalanie na pych Forester
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
odpalanie na pych Forester
Witam,
Przez rozładowany akumulator musiałem zapalić kilka razy "na pych" leśnika, czy
wpływa to bardo negatywnie na silnik ? pasek rozrządu ?
Z.
Przez rozładowany akumulator musiałem zapalić kilka razy "na pych" leśnika, czy
wpływa to bardo negatywnie na silnik ? pasek rozrządu ?
Z.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: odpalanie na pych Forester
tak, moze powyginac felgi....
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
znajomemu kiedyś rozrząd przeskoczył przy odpalaniu na pych, drugiemu rzekomo się pasek rozrządu urwał. o innych negatywnych skutkach nie słyszałem.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: odpalanie na pych Forester
zawsze mnie zastanawia jak to ma sie dziac...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: odpalanie na pych Forester
jak ktoś umie, to i żelazną kulkę zepsuje.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: odpalanie na pych Forester
a to fakt... ale ogolnie na tzw pych, hol itd sie niby nie odpala, ale glownie dieselkow... mimo to nadal nikt mi nie udowodnil co i jak ma sie niby zepsuc jak potrafisz plynnie sprzelo puszczac.. przeciez odpalanie na pych nie polega na rozruchu silnika przy uzyciu paska rozrzadu... czy rozrusznikiem krecisz czy poprzez kola,skrzynie,sprzeglo zakrecisz KOLEM ZAMACHOWYM KTORE NORMALNIE KRECONE JEST ROZRUSZNIKIEM...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
ta, tylko zauważ różnicę w jaki sposób kręci rozrusznik, a w jaki sposób działa siła na nie napięty pasek rozrządu - w momencie gdy pasek jest luźny i masz szarpnięcie na zębatce... może przeskoczyć. a że się urwał - no cóż, pewnie stary był, mogę zgadywać co najwyżej.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: odpalanie na pych Forester
siewcu pisze: w jaki sposób działa siła na nie napięty pasek rozrządu

Marcin
-_-
-_-
Re: odpalanie na pych Forester
siewcu pisze: tylko zauważ różnicę w jaki sposób kręci rozrusznik
No w jaki ? Wytłumacz nam, profanom.
Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 245 razy
- Polubione posty: 526 razy
Re: odpalanie na pych Forester
siewcu pisze: sposób kręci rozrusznik, a w jaki sposób działa siła na nie napięty pasek rozrządu
Idę po popcorn

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: odpalanie na pych Forester
zyga__, abstrachując od tego, co tu się za chwilę będzie działo z uwagi na ciekawe teorie Siewca, chciałbym odpowiedzieć na Twoje pytanie:
Nic się nie powinno stać, pchaj sobie na zdrowie.
Nic się nie powinno stać, pchaj sobie na zdrowie.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re:
Jak pasek jest luźny to przeskoczy niezależnie od sposobu odpalania.siewcu pisze:w jaki sposób działa siła na nie napięty pasek rozrządu - w momencie gdy pasek jest luźny i masz szarpnięcie na zębatce...
Może przeskoczyć pasek podczas odpalania na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h i puścić sprzęgło na 1 biegu lub do 100km/h i puścić sprzęgło na 2jce. W takim przypadku możliwe są tylko 3 punkty poślizgu: koła, sprzęgło, pasek rozrządu.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Re:
o, a jednak może przeskoczyć... ciekawe...ptk22 pisze:Może przeskoczyć pasek podczas odpalania na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h i puścić sprzęgło na 1 biegu lub do 100km/h i puścić sprzęgło na 2jce. W takim przypadku możliwe są tylko 3 punkty poślizgu: koła, sprzęgło, pasek rozrządu.
Biuro pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych RES - http://www.odszkodowania-res.pl
Re: odpalanie na pych Forester
Powodzeniaptk22 pisze: na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h

Re: odpalanie na pych Forester
chłopaki dzięki wielkie - dawno nie płakałem ze śmiechu - dosłownieBergen pisze:Powodzeniaptk22 pisze: na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h



"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Re: odpalanie na pych Forester
A jak z górki zepchnąBergen pisze:Powodzeniaptk22 pisze: na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h


Jeździć nie umiem, ale się staram 
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Naprawiać też nie umiem, ale się staram.

Re: odpalanie na pych Forester
Pod warunkiem, że na lodzie lub śnieguptk22 pisze: Może przeskoczyć pasek podczas odpalania na pych tylko trzeba się trochę postarać. Np. rozpędzić auto do 60km/h i puścić sprzęgło na 1 biegu lub do 100km/h i puścić sprzęgło na 2jce. W takim przypadku możliwe są tylko 3 punkty poślizgu: koła, sprzęgło, pasek rozrządu.

Idę po kawę, bo zanosi się długi wieczór

- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: odpalanie na pych Forester
nie no nie po kawe... trza isc po flaszke... od kiedy kutwa rozrzad... ech brak slów... zapamietac jedno i nie bede mowil kto...
czy zakrece rozrusznikiem po kole zamachowym czy kutwa mac lewym tylnym kolem ( nie komentowac-wiem o awd, visko, dyferku itd) efekt jest ten sam!! od strony kola zamachowego przylozona jest sila ktora wprawi silnik w ruch obrotowy... to jak zasrana teoria ze subaru ma "dolaczany" naped ( mowa o zwyklym awd nie mam na mysli justynki i paru wyjatkow)
czy zakrece rozrusznikiem po kole zamachowym czy kutwa mac lewym tylnym kolem ( nie komentowac-wiem o awd, visko, dyferku itd) efekt jest ten sam!! od strony kola zamachowego przylozona jest sila ktora wprawi silnik w ruch obrotowy... to jak zasrana teoria ze subaru ma "dolaczany" naped ( mowa o zwyklym awd nie mam na mysli justynki i paru wyjatkow)
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: odpalanie na pych Forester
zinc pisze: to jak zasrana teoria ze subaru ma "dolaczany" naped
no kuhfa jak nie ma ? dołącza się sprzegłem.

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: odpalanie na pych Forester
zinc sprawdź na swoim. Poproś kogoś, żeby wziął auto na hol rozpędził je do 100 km/h i puść gwałtownie sprzęgło na 1 lub 2ce.zinc pisze:nie no nie po kawe... trza isc po flaszke... od kiedy kutwa rozrzad... ech brak slów... zapamietac jedno i nie bede mowil kto...
czy zakrece rozrusznikiem po kole zamachowym czy kutwa mac lewym tylnym kolem ( nie komentowac-wiem o awd, visko, dyferku itd) efekt jest ten sam!! od strony kola zamachowego przylozona jest sila ktora wprawi silnik w ruch obrotowy... to jak zasrana teoria ze subaru ma "dolaczany" naped ( mowa o zwyklym awd nie mam na mysli justynki i paru wyjatkow)
To nie chodzi o ruch obrotowy bo to jest oczywiste, tylko o sytuację wyżej opisaną.
Podobnie jak byś rozpędził odpalone auto do np. 180 km/h, wbił 2 i puścił gwałtownie sprzęgło. Też może przeskoczyć pasek.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: odpalanie na pych Forester
Mowa o odpaleniu na pych, czy o ewidentnym sposobie na zepsucie auta. Zresztą, to też nie zepsuje rozrządu, tylko skrzynie biegów.ptk22 pisze:zinc sprawdź na swoim. Poproś kogoś, żeby wziął auto na hol rozpędził je do 100 km/h i puść gwałtownie sprzęgło na 1 lub 2ce.zinc pisze:nie no nie po kawe... trza isc po flaszke... od kiedy kutwa rozrzad... ech brak slów... zapamietac jedno i nie bede mowil kto...
czy zakrece rozrusznikiem po kole zamachowym czy kutwa mac lewym tylnym kolem ( nie komentowac-wiem o awd, visko, dyferku itd) efekt jest ten sam!! od strony kola zamachowego przylozona jest sila ktora wprawi silnik w ruch obrotowy... to jak zasrana teoria ze subaru ma "dolaczany" naped ( mowa o zwyklym awd nie mam na mysli justynki i paru wyjatkow)
To nie chodzi o ruch obrotowy bo to jest oczywiste, tylko o sytuację wyżej opisaną.
Podobnie jak byś rozpędził odpalone auto do np. 180 km/h, wbił 2 i puścił gwałtownie sprzęgło. Też może przeskoczyć pasek.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: odpalanie na pych Forester
Ja podaje instrukcję na to jak można popsuć kulkęleon pisze:jak ktoś umie, to i żelazną kulkę zepsuje.

Jeśli chodzi o odpalanie na pych w stylu, że parę osób pcha, rozpędzą auto do tych 10-20 km/h i wtedy kierowca puści na jedynce sprzęgło to oczywiście, że nic się złego nie stanie z rozrządem. I z punktu widzenia rozrządu to nie różni się praktycznie niczym od tego jakby zakręcić rozrusznikiem.
Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: odpalanie na pych Forester
na pych to ja zawsze odpalałem na dwójce... ale jak kto woli na jedynce się bawić 
a automat na pych odpalisz?

a automat na pych odpalisz?
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski
Re: odpalanie na pych Forester
ptk22, próbujesz obstawać przy swoim uciekając się do bardzo ogólnych argumentów, które z pytaniem postawionym przez autora wątku nie mają praktycznie nic wspólnego.
Pierwszy czy drugi bieg przy 100 km/h jest zawsze złym pomysłem (chyba że mówimy o motocyklu
) i to jest nijakim dowodem na zły wpływ zapalania "na pych".
To tak, jakby powiedzieć, że zapalanie na pych jest szkodliwe dla samochodu, bo jeden mój znajomy urwał tylny zderzak przy tym, a drugi zjechał z drogi do rowu. Kretyńskie użycie dowolnego przedmiotu nie jest żadnym argumentem.
Pierwszy czy drugi bieg przy 100 km/h jest zawsze złym pomysłem (chyba że mówimy o motocyklu

To tak, jakby powiedzieć, że zapalanie na pych jest szkodliwe dla samochodu, bo jeden mój znajomy urwał tylny zderzak przy tym, a drugi zjechał z drogi do rowu. Kretyńskie użycie dowolnego przedmiotu nie jest żadnym argumentem.