Check engine
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Check engine
Dzięki za porady pojadę na ten komputer ale mam pytanie gdzie znajde gniazdo komputera mojego Subaru? Pod pedałami czy pod maską? i jak ma one wyglądać? Dziś zauważyłem, że chek engine zapala sie na benzynie po pełnym rozgrzaniu silnika. Troszkę mnie to zdezorientowało. Gdzie i komu mam przesłać te zdjęcia? Z góry dzięki! Dubaj
Re: Check engine
Poprawny link: http://theforum.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949.
NIE MUSISZ "JECHAĆ NA KOMPUTER", kody błędów w Subaru bez problemu odczytuje się samemu!
Wystarczy, że postąpisz wg instrukcji z pierwszego odnośnika, jaki wcześniej Ci podałem. Krótko mówiąc: Pod kolumną kierowniczą masz dwie pary rozłączonych wtyczek - zieloną i czarną parę. Złączasz czarne wtyczki razem i włączasz zapłon (nie zapalając silnika). W tym momencie lampka "check engine" zacznie błyskać - błyski długie (kreski) to pierwsza cyfra kodu, błyski krótkie - to druga cyfra. Np. jeśli lampka "nadała" dwie kreski i trzy kropki, oznacza to kod 23. Odczytujesz kod 23 z tablicy kodu błędów i już wiesz - wysiadł przepływomierz.
Do wrzucania zdjęć najprościej użyć serwisu http://fotosik.pl/. Wystarczy że załadujesz tam zdjęcie (nie wymaga to rejestracji i jest za darmo) a następnie wkleisz w post na forum drugi od góry kod, nazwany "Miniaturka na forum (zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze)".
NIE MUSISZ "JECHAĆ NA KOMPUTER", kody błędów w Subaru bez problemu odczytuje się samemu!
Wystarczy, że postąpisz wg instrukcji z pierwszego odnośnika, jaki wcześniej Ci podałem. Krótko mówiąc: Pod kolumną kierowniczą masz dwie pary rozłączonych wtyczek - zieloną i czarną parę. Złączasz czarne wtyczki razem i włączasz zapłon (nie zapalając silnika). W tym momencie lampka "check engine" zacznie błyskać - błyski długie (kreski) to pierwsza cyfra kodu, błyski krótkie - to druga cyfra. Np. jeśli lampka "nadała" dwie kreski i trzy kropki, oznacza to kod 23. Odczytujesz kod 23 z tablicy kodu błędów i już wiesz - wysiadł przepływomierz.
Do wrzucania zdjęć najprościej użyć serwisu http://fotosik.pl/. Wystarczy że załadujesz tam zdjęcie (nie wymaga to rejestracji i jest za darmo) a następnie wkleisz w post na forum drugi od góry kod, nazwany "Miniaturka na forum (zdjęcie otworzy się w pełnym rozmiarze)".
Re: Check engine
oto zdjęcie tego silnika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c4 ... f0cdb.html. Mam nadzieję, że dość widoczne. Postaram się dziś zrobić ten manewr z tymi złączkami(mam nadzieję, że mi się uda). Dzięki za informacje. Jak dojdę co to jest od razu dam znać! Pzdr
Re: Check engine
Z tego co widać na fotce, masz mieszalnikową (czyli prymitywną, niestety) instalację gazową - zatem błąd check engine będzie na 99% dotyczył sondy lambda.
Najprawdopodobniej - tak zgaduję - został uszkodzony przełącznik emulatora sondy lambda - komputer wtryskowy nie otrzymuje ani sygnału z emulatora (podczas jazdy na gazie) ani sygnału z sondy (podczas jazdy na benzynie).
W takim wypadku, jedyne co może pomóc, to wizyta u gazownika. Jeśli jesteś z Warszawy, to odezwij się do naszego forumowego Mistrza, czyli Jako.
I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - zauważyłem na zdjęciu coś niedopuszczalnego! Otóż masz przewód fazy lotnej gazu zaciśnięty opaską zaciskową, czyli trytytką. TO BARDZO NIEBEZPIECZNE - GROZI WYBUCHEM!
Jedź do PORZĄDNEGO gazownika czym prędzej!
Najprawdopodobniej - tak zgaduję - został uszkodzony przełącznik emulatora sondy lambda - komputer wtryskowy nie otrzymuje ani sygnału z emulatora (podczas jazdy na gazie) ani sygnału z sondy (podczas jazdy na benzynie).
W takim wypadku, jedyne co może pomóc, to wizyta u gazownika. Jeśli jesteś z Warszawy, to odezwij się do naszego forumowego Mistrza, czyli Jako.
I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz - zauważyłem na zdjęciu coś niedopuszczalnego! Otóż masz przewód fazy lotnej gazu zaciśnięty opaską zaciskową, czyli trytytką. TO BARDZO NIEBEZPIECZNE - GROZI WYBUCHEM!
Jedź do PORZĄDNEGO gazownika czym prędzej!
Re: Check engine
Tak Myślałem, że tam gdzie byłem z autm i powiedzieli, że wszystko jest ok to oszuści. Odezwę się do Jako. Dzięki za trudy i pomoc. Odezwę się jak z tymi błedami. Pzdr
Re: Check engine
Witam ponownie! Sprawdziłem dziś ten błąd. Jest to błąd o numerze 22 czyli czujnik spalania stukowego. Możecie coś pomóc gdzie i za ile to znależć i naprawić? Pzdr
Re: Check engine
22060AA031, 310zł, w magazynie w 4Turbo-Katowice, może być pojutrze w Waw. Proponuje najpierw sprawdzić i potwierdzić diagnoze w specjalistycznym serwisie znającym Subaru bo w tych starszych autach one dość często głupieją.
Re: Check engine
Aha. Mam jeszcze pytanie od czego mógł zepsuć się ten czujnik czego unikać? Czy to tylko po prostu ze starości? Pzdr
Re: Check engine
Jeszcze jedno pytanko! Nie wiem czy to odpowiedni wątek w tym dziale ale co się dzieję, jak się wytnie katalizator i wspawa rurę czy strumienicę. Czy to popsuje pracę silnika czy wykryje coś sonda lambda? Czy w ogólę to robić pomóżcie! Z góry dziekuje Pzdr
Re: Check engine
Jeżeli nie masz problemu z katalizatorem to nie ruszaj tego. Sonda u Ciebie nie ma z tym nic wspólnego.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
EterycznyŻołądź
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check engine
Jak to?EterycznyŻołądź pisze:Czemu 4t ma drożej niż aso?
Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
Re: Check engine
Być moze ten konkretny czujnik jest droższy, czasem takie rzeczy się zdarzają. W dużym skrócie wynika to z zaopatrywania się z kilku różnych rynków, dużego magazynu i dużych zmian kursowych.
Re: Check engine
A czy to ważne? Klient ma prawo kupować tam, gdzie mu będzie lepiej. Może się przy tym kierować ceną, fachowością, jakością obsługi i tysiącem innych kryteriów, które są dlań ważne. Zaś sprzedawca ma prawo ustalić cenę, jaka odpowiada jego kryteriom prowadzenia biznesu, których też może być mnóstwo. Niech sprzedawca ustala, a klient wybiera.EterycznyŻołądź pisze:Czemu 4t ma drożej niż aso?
Pozdrawiam, r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Check engine
Oczywiście że takky pisze:A czy to ważne? Klient ma prawo kupować tam, gdzie mu będzie lepiej. Może się przy tym kierować ceną, fachowością, jakością obsługi i tysiącem innych kryteriów, które są dlań ważne. Zaś sprzedawca ma prawo ustalić cenę, jaka odpowiada jego kryteriom prowadzenia biznesu, których też może być mnóstwo. Niech sprzedawca ustala, a klient wybiera.EterycznyŻołądź pisze:Czemu 4t ma drożej niż aso?
Pozdrawiam, r.



Osobiście uważam że firmy które uważają się za konkurencyjne SIP-owi powinny mieć ceny co najmnniej takie jak w ASO , ale jak widać w praktyce różnie to bywa

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Check engine
carfit pisze: I właśnie m.in. po to jest forum aby weryfikować cenne informacje![]()
Święte słowa

Re: Check engine
To był chyba jeden z powodów powstania tego forum.carfit pisze: I właśnie m.in. po to jest forum aby weryfikować cenne informacjeKto? gdzie? jak? i za ile ?
I, jak widać, tutaj to działa...
Wysłane z mojego komputera przy użyciu klawiatury.
Re: Check engine
Bergen pisze: Wystarczy, że postąpisz wg instrukcji z pierwszego odnośnika, jaki wcześniej Ci podałem. Krótko mówiąc: Pod kolumną kierowniczą masz dwie pary rozłączonych wtyczek - zieloną i czarną parę. Złączasz czarne wtyczki razem i włączasz zapłon (nie zapalając silnika).
Czy zasada ta dotyczy również S-turbo 2001 ? Z ciekawości zajrzałem i zielone mam spięte -może ktoś kiedyś zapomniał rozpiąć ?,ma to wpływ na funkcjonowanie auta ?
Re: Check engine
Ma. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć uruchamiające się wentylatory chłodnicy i pompę paliwa, w stale powtarzanej sekwencji.forek2 pisze:Bergen pisze: Wystarczy, że postąpisz wg instrukcji z pierwszego odnośnika, jaki wcześniej Ci podałem. Krótko mówiąc: Pod kolumną kierowniczą masz dwie pary rozłączonych wtyczek - zieloną i czarną parę. Złączasz czarne wtyczki razem i włączasz zapłon (nie zapalając silnika).
Czy zasada ta dotyczy również S-turbo 2001 ? Z ciekawości zajrzałem i zielone mam spięte -może ktoś kiedyś zapomniał rozpiąć ?,ma to wpływ na funkcjonowanie auta ?
Jeżeli tego nie słyszysz, to znaczy, że możesz mieć rozłączone identyczne wtyczki, które znajdują się w wiązce z boku przed progiem w nogach pasażera, albo przerwany gdzieś indziej obwód.
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541
tel. +48 692 325 541