Witam, panowie. Mam taki problem mianowicie w trakcie mocnego skręcania i w lewo i w prawo przy wysokich obrotach coś zaczyna mi terkotać tak jak zużyty przegub z tym ze odgłos dobiega bardziej z centrum pojazdu. Podejrzewam dwie rzeczy. Wewnętrzne przeguby albo wiskoza. Przeguby niby wyglądają OK. Co do wiskozy to nie jestem pewien czy taki objaw pod nią pasuje. Poza terkotaniem nic się nie dzieje. Może wymienicie jakie mogą być objawy zużytej wiskozy i sobie sprawdzę. Jak coś to chwilowo nie dysponuje podciśnieniem więc autka nie podniosę.
A może jakieś inne propozycje?
Jak coś autko to Impreza GC 1995, 2.0 N/A i skrzynia z reduktorem.
Terkotanie przy skręcaniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Terkotanie przy skręcaniu
Na zimno np po całej nocy stania jest to samo 5 czy tylko po jakiejś jeździe? Wisko albo przeguby dwaj główni podejrzani. Wisko jak coś regenerujemy wiec nie problemu. Pozdrawiam
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Re: Terkotanie przy skręcaniu
Podniesienie auta chyba nic nie da przy diagnozowaniu wiskozy...
Najprościej poczytaj wątki dotyczące wiskozy na forum. W Twoim aucie niestety jest wiskoza I-typu więc regeneracja może być nieco bardziej upierdliwa (ich jest już mało na rynku i nie wiadomo, czy wyślą Tobie zregenerowaną, czy po prostu będziesz musiał poczekać aż naprawią Twoją).
Terkotanie nie jest od samej wiskozy, bo w niej nie ma za bardzo co terkotać. Jeśli padła wiskoza, to terkocze coś innego pod wpływem nadmiernych naprężeń spowodowanych jej awarią.
Jak to dopiero początek jej padania, to poczekaj do wiosny, oddasz do regeneracji, jak stopnieją śniegi. Z nadmiernie spiętą wizkozą auto prowadzi się w zimie -(...) brak mi odpowiedniego słowa
Najprościej poczytaj wątki dotyczące wiskozy na forum. W Twoim aucie niestety jest wiskoza I-typu więc regeneracja może być nieco bardziej upierdliwa (ich jest już mało na rynku i nie wiadomo, czy wyślą Tobie zregenerowaną, czy po prostu będziesz musiał poczekać aż naprawią Twoją).
Terkotanie nie jest od samej wiskozy, bo w niej nie ma za bardzo co terkotać. Jeśli padła wiskoza, to terkocze coś innego pod wpływem nadmiernych naprężeń spowodowanych jej awarią.
Jak to dopiero początek jej padania, to poczekaj do wiosny, oddasz do regeneracji, jak stopnieją śniegi. Z nadmiernie spiętą wizkozą auto prowadzi się w zimie -(...) brak mi odpowiedniego słowa

Jest ryzyko, musi być wybór.
Re: Terkotanie przy skręcaniu
Zużyta wiskoza objawia się w przeważającej mierze utrudnionymi manewrami na parkingu, przy minimalnych prędkościach. Zbyt mocno spina przód z tyłem i samochód sprawia wrażenie jakby przeskakiwał przy maksymalnie skręconych kołach. Ja bym tego terkotaniem nie nazwał. Objaw nasila się tym bardziej im bardziej rozgrzany olej w skrzyni. Zimą w początkowej fazie jazdy tego nie czułem. Latem od razu już było zauważalne.
