ciężko pali????

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 07:41

witam. mam pytanko gdyz jest to moj pierwszy benzyniak! rano jak odpalalem autko to zauwazylem ze cos dlugo krteci jak na benzyniaka. za pierwszym obrotem jakby zatrybil ale zaraz znowy potrzebaowa rozrusznika.

padly moje mniemanie o benzynie. myslalem ze na dotyk i nie potrzebuje tyle krecenia.

moze to tylko w moim legacy tak jest.

moze ktos tez spotkal sie z tym u siebie?

Autko legacy 2.5GT z lpg
wer. USA z 2005r.

Autko tak sie zachowuje po nocy stania.
Jak cueply to tego nie ma.

pozdrawiam



komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 14:08

leeon1981 pisze: padly moje mniemanie o benzynie
Ale to tak od razu jakieś mity mają powstać lub zostać obalone? Przecież to zależy od stanu silnika, pewnie świec i innych spraw. Mój pali od razu (Forek 2003) ale czy to o czymś świadczy w ogólności? Nie sądzę.

Nie wiem jak auta z LPG się zachowują (ostatni raz widziałem dawno temu), ale jak rozumiem kończysz jazdę na gazie, a rano odpalasz na benzynie? Nie potrzeba chwili na dociągnięcie paliwa czasem?

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 17:47

Tak jak mowisz mam na gazie i koncze jazde tez.

Jak jest cieply to nie ma problemu.

Zwroce na to uwage i dzieki za podpowiedz

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 17:51

komor pisze: Przecież to zależy od stanu silnika, pewnie świec
Dla wiadomosci:

Swiece wymienione na nowe tydzien temu!

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 20:13

może być problem z jakimś czujnikiem, albo akumulator słaby?
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 20:58

dzixd pisze:może być problem z jakimś czujnikiem, albo akumulator słaby?
Aku nowy z dwa miechy ma!

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 21:33

Obstawiam luzy zaworowe :idea:
komor pisze: Nie potrzeba chwili na dociągnięcie paliwa czasem?
Nie potrzeba.
Jest ryzyko, musi być wybór.

komor
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester SG 2.0X MY03
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 22:12

Na kropce widzę doradzili jednak kończenie jazdy na PB. Może jednak warto wypróbować?

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 22:37

U mnie tez pojawił się ten problem, po 4 latach na LPG, wcześniej palił na dotyk niezależnie benzyna czy gaz.
Obecnie na benzynie tez odpala od razu pod warunkiem ze zakończyłem jazdę na benzynie.
Po wyłączeniu zapłonu dość szybko (parę minut) spada mi ciśnienie LPG w układzie pomiędzy wtryskiwaczami LPG a reduktorem. Może to wskazywać na nieczelny wtrysk lpg który przepuszcza gaz do kolektora. LPG zamiast powietrza w kolektorze uniemożliwia powstanie prawidłowej mieszanki paliwo-powietrze, puki nie przedmucha kolektora to nie odpali.
Taką mam teorie, jak znajdę chwile to posprawdzam szczelność wtryskiwaczy.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: ciężko pali????

Post 23 lut 2016, o 22:57

helo, i jak przełączysz na benzynę to co to zmienia? :-d

Chyba jedynie Twoje dobre samopoczucie. Bo technicznie nie ma różnicy.
Jest ryzyko, musi być wybór.

Kubik1
5 gwiazdek
Auto: impreza 2,0
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 24 lut 2016, o 07:29

ptk22 pisze:helo, i jak przełączysz na benzynę to co to zmienia? :-d

Chyba jedynie Twoje dobre samopoczucie. Bo technicznie nie ma różnicy.
Auto powinno odpalać na benzynie i przechodzić na gaz po osiągnięciu temperatury. Może po prosto po wyłączeniu silnika nie przechodzi na benzynę i odpala na gazie.

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 24 lut 2016, o 21:26

ptk22 pisze: helo, i jak przełączysz na benzynę to co to zmienia? :-d

Gaz w stanie ciekłym (pomiędzy reduktorem a zaworem odcinającym)i gazowym (odcinek reduktor-wtryski lpg ) przeciekając przez nieszczelny wtryskiwacz i spala się razem z benzyną - opróżniam instalacje aż do zaworu odcinającego
Gdy zakończę na lpg te odcinki są wypełnione gazem.

A to chyba zmiana.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: ciężko pali????

Post 25 lut 2016, o 18:46

helo, a jak przełączasz na benzynę to co się z tym gazem (na tym odcinku) dzieje? Znika? Cofa się do butli? :-)
Jest ryzyko, musi być wybór.

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: ciężko pali????

Post 25 lut 2016, o 18:47

Kubik1 pisze:
ptk22 pisze:helo, i jak przełączysz na benzynę to co to zmienia? :-d

Chyba jedynie Twoje dobre samopoczucie. Bo technicznie nie ma różnicy.
Auto powinno odpalać na benzynie i przechodzić na gaz po osiągnięciu temperatury. Może po prosto po wyłączeniu silnika nie przechodzi na benzynę i odpala na gazie.
Tak, gdyby tak było to oczywiście ma to sens. Ale przy sprawnej instalacji, powinno automatycznie przełączyć na benzynę.
Jest ryzyko, musi być wybór.

helo
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 25 lut 2016, o 20:23

ptk22 pisze:helo, a jak przełączasz na benzynę to co się z tym gazem (na tym odcinku) dzieje? Znika? Cofa się do butli? :-)
Napisałem powyżej

"przeciekając przez nieszczelny wtryskiwacz i spala się razem z benzyną - opróżnia instalacje aż do zaworu odcinającego"


Auto odpala na benzynie, problemem może być zlegający gaz w kolektorze- nie w instalacji LPG tylko w dolocie, tam gdzie powinno być samo powietrze.

Coś jeszcze wyjaśnić bo widzę że wciąż nie rozumiesz ptk22

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 25 lut 2016, o 21:33

helo pisze:
ptk22 pisze:helo, a jak przełączasz na benzynę to co się z tym gazem (na tym odcinku) dzieje? Znika? Cofa się do butli? :-)
Napisałem powyżej

"przeciekając przez nieszczelny wtryskiwacz i spala się razem z benzyną - opróżnia instalacje aż do zaworu odcinającego"


Auto odpala na benzynie, problemem może być zlegający gaz w kolektorze- nie w instalacji LPG tylko w dolocie, tam gdzie powinno być samo powietrze.

Coś jeszcze wyjaśnić bo widzę że wciąż nie rozumiesz ptk22
z tego co wiem to jedemn wtryskiwacz gazu byl wymieniany niedawno!
moze i reszta juz ma dosyć???

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: ciężko pali????

Post 26 lut 2016, o 13:38

leeon1981 pisze:witam. mam pytanko gdyz jest to moj pierwszy benzyniak! rano jak odpalalem autko to zauwazylem ze cos dlugo krteci jak na benzyniaka. za pierwszym obrotem jakby zatrybil ale zaraz znowy potrzebaowa rozrusznika.

padly moje mniemanie o benzynie. myslalem ze na dotyk i nie potrzebuje tyle krecenia.

moze to tylko w moim legacy tak jest.

moze ktos tez spotkal sie z tym u siebie?

Autko legacy 2.5GT z lpg
wer. USA z 2005r.

Autko tak sie zachowuje po nocy stania.
Jak cueply to tego nie ma.

pozdrawiam
Sam tytuł wątku to pytanie jakby poszukiwania brzmi?
Możesz sprecyzować kolegom co masz na myśli pisząc na dotyk lub długo kręci?
Moje auto pali chyba normalnie, raz na jeden obrót kolejnym razem może ze dwa czy trzy obroty? Da się to policzyć w ogóle siedząc w kabinie? ;-) Jak dla mnie mój pali normalnie.
Potwierdzam, że przełączanie przed zgaszeniem auta z LPG na benzynę w moim przypadku (a i z punktu samej konstrukcji) nic nie zmienia. Przychodzi mnie do głowy cofające się paliwo i nie do końca sprawna pompa? Lub rzeczywiście jakaś dziwna instalacja LPG, która nie wyłącza się jak powinna po zgaszeniu auta czy uszkodzona sama w sobie?

pozdro
Pozdrawiam
M

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 26 lut 2016, o 15:01

limesiak pisze: Lub rzeczywiście jakaś dziwna instalacja LPG, która nie wyłącza się jak powinna po zgaszeniu auta czy uszkodzona sama w sobie?
jak rano pale to przelaczone jest juz na benzynie (choc konczylem jazde na lpg)

instalacja montowana pod wawą z 3lata temu u "podobno najlepszych" za 5600pln.

z trzy miechy temu wymienili wtryskiwacz i regulowali gaz.

ostatnio nawet zapalila sie kontrolka CHECK ENGINE oraz zaczelo mrugac CRUISE.
po odczytaniu bledu wyskoczylo P2100 Throttle Actuator Control Motor Circuit/Open

podobno problem z przepustnica. czy to tez moze cos byc na rzeczy z moim problemem?

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: ciężko pali????

Post 26 lut 2016, o 18:40

leeon1981 pisze: podobno problem z przepustnica. czy to tez moze cos byc na rzeczy z moim problemem?
Tak ale radził bym sprawdzić luzy zaworowe. Jak dla mnie to bardzo prawdopodobne, że to one są przyczyną ciężkiego odpalania na zimnym.
helo pisze: Coś jeszcze wyjaśnić bo widzę, że wciąż nie rozumiesz ptk22
Tak. Ile wcześniej przełączasz na benzynę, że gaz zdąży zejść przez ten przeciekający wtryskiwacz?
Jest ryzyko, musi być wybór.

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 26 lut 2016, o 21:23

ptk22 pisze: Tak. Ile wcześniej przełączasz na benzynę, że gaz zdąży zejść przez ten przeciekający wtryskiwacz?
nie chodzi mi o to ze sam przelanczam ale instalacja wiec mysle ze to moze bycv tak jak mowicie ze lepiej pod koniec jazdy przelaczyc na lpg.
nie mam jek teraz sprawdzic bo wymontowalem srodek ale moze na dniach to przetestuje i dam znac napewno.

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 27 lut 2016, o 19:17

dzis odpalalem po dluzszym czasie.
odpalil na dotyk (jeden obrut) potem powtorka gdzie nie zdazyl przelaczyc sie na gaz i bylo to samo.

postanowilem potestiowac i tak

- jazda na gazie , pedal w podlodze i ..... zaczyna migac check engin
- odpuszczam i jade normalnie.

co zauwaylem
jak sie przelaczyl na gaz to zaczal dymic i czuc bylo chyba gaz!

dymil na bialo ale silnik ni do konca rozgrzany!!

ps konczylem jazde po przelaczeniu na benzyne wiec jutro zobacze jak odpali !!!

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: ciężko pali????

Post 28 lut 2016, o 01:13

Obrut. ... o kórwa....
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

leeon1981
0 gwiazdek
Lokalizacja: WARMIA
Auto: Subaru Legancy 2.5GT wer. USA + inst. gazowa
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: ciężko pali????

Post 1 mar 2016, o 07:36

tak jak pisaliscie. po konczeniu jazdy na pb rano lepiej odpala. pomysle jeszcze o regulacji zaworów!

ODPOWIEDZ